abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:30:52 #51
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_57670718
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:16 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat bespreek ik dan ook nooit op dit soort algemene fora...
Ik ook niet, maar ik wilde je eigenlijk even je angst ontnemen

Back on topic dan, heeft er iemand geprobeerd de bril andsom op te zetten? Dat schijnt het 3d effect juist om te draaien, maar ik ben het vergeten.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:49:47 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_57671069
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:30 schreef Dandelion het volgende:

Ik ook niet, maar ik wilde je eigenlijk even je angst ontnemen

Back on topic dan, heeft er iemand geprobeerd de bril andsom op te zetten? Dat schijnt het 3d effect juist om te draaien, maar ik ben het vergeten.
Ik heb hem wel even afgezet tijdens het bekijken van de film.
Het beeld draaide toen niet om, mijn maag bijna wel omdat je ogen/hersenen dan proberen om het beeld toch scherp te zien...
pi_57744712
Klik hier voor mijn review van U23D

Ergens halverwege de pagina op 24-03-2008 op naam van Youri...

Ik weet dattie wat slijmerig is... maar ja, ik wou graag op U2.com
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_57753724
Damn, ze halen hier na donderdag de film uit de IMAX zaal omdat daar vanaf vrijdag de Stones Film 'Shine a light' gaat draaien. Maar meteen een kaartje voor de woensdag voorstelling gereserveerd want wil het toch wel zien
hmmmm....WAT???
pi_57768627
Extreem vet, maar om voor je het weet.
pi_57768792
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:30 schreef jeoren het volgende:
Extreem vet, maar om voor je het weet.

Waarom kan ik niet in U2-topic #13 meer reageren? #14 bestaat toch nog niet?
pi_57768868
donderdag naar Pathe Arena
pi_57769579
Het valt me op dat veel mensen hier opmerken dat de zalen voor driekwart maar vol was, volgens mij is dit express gedaan omdat op de achterste rijen het 3D effect wat minder indrukwekkend is. Tenslotte wil je bij een 3D film er midden in zitten en niet van een afstandje het geheel een beetje lauw bekijken en het surround gevoel niet volledig meemaken.
Vond het trouwens wel een erg vet concert, heb het in Almere gezien, geluid stond lekker hard en loep zuiver beeld. Prettige brillen trouwens, geen moment last van hoofdpijn gehad o.i.d. .
pi_57769936
Zeg vandaag staat in het nieuws dat U2 een 12-jarig contract getekend heeft bij een of andere maatschappij t.b.v. concerten e.d. Op de officiele website van U2 staat echter niks. Nu vroeg ik me af of het een 1april grap was. Ik hoop van niet, want dat zou de garantie zijn voor minimaal 3 concerttours.
  dinsdag 1 april 2008 @ 23:34:23 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_57770119
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:28 schreef jeoren het volgende:
Zeg vandaag staat in het nieuws dat U2 een 12-jarig contract getekend heeft bij een of andere maatschappij t.b.v. concerten e.d. Op de officiele website van U2 staat echter niks. Nu vroeg ik me af of het een 1april grap was. Ik hoop van niet, want dat zou de garantie zijn voor minimaal 3 concerttours.
Wat denk je...
  woensdag 2 april 2008 @ 10:02:37 #61
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_57774696
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:37 schreef jeoren het volgende:

[..]

U2 13 is vol, maar in [U2] Centraal Topic 14 kun je naar hartelust mee posten
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_57797115
Ga er in een uurtje heen . ben benieuwd
hmmmm....WAT???
pi_57799102
Ik ga vanavond naar Den Haag.
pi_57808489
was gaaf! Ze hadden idd wel iets meer met het 3D effect kunnen doen, maar beeld was goed, geluid was goed en er waren zelfs momentjes dat ik haast het gevoel had er echt te zijn.

Vond het concert zelf leuker dan het concert in Milan dat op DVD is uitgebracht
(mocht iemand weten waar ik een audioripje van de film/bootleg van het concert kan vinden zie ik graag een pm verschijnen )
hmmmm....WAT???
pi_57823030
Was wel een leuke ervaring, om eens te zien, zaten maar met 25 man in de bios, dus we hadden al ruimte. Was wel een dooie boel zeg, we zaten zo nu en dan nog een beetje mee te zingen en haddn het prima naar ons zin, de rest zat er echt als een dooi bij.
pi_57851439
Gisteravond geweest. Mooie registratie, al vond ik het 3D effect soms wat geforceerd overkomen. Maar het concert staat als een huis en een een goed geluid. Kortom, een geslaagde avond.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_57860154
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:05 schreef Kontiki het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoef je niet spoileren, Iedereen die twee jaar geleden die ene avond in de ArenA was heeft dat zelf ook kunnen horen...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 6 april 2008 @ 18:06:09 #68
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57873154
* is gisteravond naar U2 3D in Arena Imax geweest

En het was geweldig!!

Hele mooie weergave van het concert. Je moet wel je hoofd rechtop houden, want als je gaat relaxen en daardoor met je hoofd schuin hangt worden de beelden onscherp; alsof je een beetje scheel kijkt ahw. Maar fantastische beleving van de show en het publiek.

Sowiezo valt er niet zo veel te relaxen. Het is erg kort, 85 minuten in totaal, en van de originele Vertigo-setlist van 22-23 nummers zijn er maar 14 overgebleven. Inclusief Jahweh icm de aftiteling. Je wordt bovendien helemaal meegetrokken in de concertervaring.

Nadeel vond ik wel de geluidskwaliteit. Tuurlijk, er zit veel bas in en het gaat hard, het stond eigenlijk te hard voor ontspannen luisteren, je oren gaan zich ahw tijdelijk afsluiten, maar het stond niet hard genoeg in vergelijking met een echt concert.

Plus, er zijn niet altijd de goeie keuzes gemaakt mbt stereo vs surround weergave. Meestal is de weergave ´stereo´, waarbij het 'geluidsbeeld' niet precies de zanger of de geluidsbron volgt zoals die in beeld verschijnt, of vanaf het podium komt wanneer je over het publiek heen kijkt, maar redelijk stabiel op z'n plek blijft.

Terwijl in sommige delen de gitaar van the Edge duidelijk door de linker rij surround speakers weergegeven wordt, om het effect te creeren dat je meeloopt op het podium. Is natuurlijk een speelfilmeffect, maar gaat ten koste van de muziekervaring.

Maar dit zijn heel veel woorden van kritiek voor een film die dat eig niet verdient. De ervaring was zo overweldigend en 'nieuw' dat die indrukken toch alles overheersen.

Voor iedereen die van U2 houdt of van concerten en muziek in het algemeen heb ik maar één advies: GAAN!!

link naar wikipedia van U2 3D

-edit-
Btw, de laatste vier of vijf rijen in de zaal waren afgesloten voor publiek, waarschijnlijk omdat de beleving van de film daar te wensen overlaat. Goeie beslissing van Pathé

[ Bericht 2% gewijzigd door Flatline____ op 06-04-2008 18:21:32 ]
Gone.... :')
pi_57877400
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:53 schreef SevenWonders het volgende:

Dat hoef je niet spoileren, Iedereen die twee jaar geleden die ene avond in de ArenA was heeft dat zelf ook kunnen horen...
Eh ja, en degen die daar niet bijwaren? (de overige % 99,60 van de bevolking)
pi_57879191
Ik heb hem begin maart in Londen gezien. Echt adembenemend, indrukwekkend, weergaloos, zielstrelend en al die andere superlatieven. Kippenvel dat het pijn deed.

Alleen vond ik het heel erg jammer dat er geen 'die-hard-fans' in de zaal zaten. Het was meer dagjespubliek dat even kwam kijken, en mij vreemd aankeken dat ik mee zat te zingen. Het is toch raar dat je voor je neus een uitzinnig Mexicaans publiek ziet en de zaal daar helemaal geen gevolg aan geeft.

Maar voor iedereen die nog twijfelt: gaat dat zien!
pi_57881285
vorige week woensdag in eindhoven geweest. Zat volgens mij ongeveer 12 man in de zaal (waarvan wij al de helft vormden). Had het stukje drukker verwacht, we hadden zelfs gereserveerd

Heb er wel van genoten. Had nog nooit een 3d film gezien, dus het was helemaal nieuw voor me. Vaak ziet het er mooier uit dan gewoon tv, maar soms ook heel erg raar (als er bijvoorbeeld een half hoofd ofzo uit het beeld steekt).
  woensdag 9 april 2008 @ 10:17:43 #72
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_57928850
ik vond het ook heel leuk, ik was maar met zijn tweetjes maar kan me niet voorstellen als je zoals eerder vermeld het leuk vind om concerten te bezoeken, dat je je niet vermaakt.

setlist vond ik 2 a 3 liedjes te kort, maar voor de rest was het geweldig, ik stond op het punt om mee te gaan springen, om te klappen na een liedje en om de namen te schreeuwen van de band. ik kan meteen niet wachten op een nieuwe tour, hopelijk volgend jaar ?

ben beniewd welke bands dit gaan volgen, hopelijk metallica ofzo.
pi_58123859
Ben ook (eindelijk) geweest. Erg gaaf, al vond ik de montage wat ongelukkig af en toe. En ik zat me helemaal te verheugen op Zoo Station, maar die kwam niet.

Ik vraag me af of ze dit nog op DVD gaan uitbrengen met bijgeleverd brilletje. Of zou dat niet goed werken op een normale tv?

edit: ja dus!
quote:
The film is planned for release in 2-D format, and in 3D format on DVD in May 2008. more details will be made available at the upcoming EMI convention on April 21st. This is a first for this type of home video release.
pi_58124506
waar heb je dat vandaan?
pi_58125303
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:49 schreef roelofjan het volgende:
waar heb je dat vandaan?
Staat op de wikipedia-link een paar posts hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')