Zelf ben ik 3 volle weken bezig geweest met mijn badkamer, niet getreuzeld want je zit wel zonder douche. Daarnaast de mensen die een badkamer plaatsen doen vaak alles. Dus leidingen verleggen, muurtjes en tegelen en het plaatsen van de spullen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:33 schreef RdeV het volgende:
50 Euro per uur, met 6k reservering, maakt 3 manweken arbeidsloon. Die badkamer is toch niet zo groot of wel? Je had het ook over grote tegels. Afschot maken hoeft niet, dus waar zou zoveel werk in moeten zitten?
Met jouw badkamer verwacht ik eerder 2 manweken werk:
- tegelzetter 3 dagen
- electricien 1 dag
- loodgieter 2 dagen
- kitter 1/2 dag
- bouwvakker metselen muurtjes 1/2 dag
Sanidump is naar mijn belevin uberhaupt een goede optie... heb er daar veel af kunnen babbelen en vond de prijzen uiteindelijk zeer scherp. Op internet kan je ook heel veel producten al bekijken en ook qua prijs een indruk krijgen wat het moet kosten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:30 schreef HarryP het volgende:
Tegeltjes van de bouwmarkt zijn ook een optie. Wat de badkamerboer betreft is het dan tegels in eigen beheer. Kranen zijn vaak te duur. Kijk daar voor eens op Internet of bij de sanidump. Een badmeubel koop je gewoon bij de bouwmarkt die zijn mooier, meer keuze en kosten de helft.
Maar doe jij die werkzaamheden zelf ook dagelijks? De ingehuurde mankrachten doen dat wel en hebben daardoor een veel hoger tempo. Dat staat dus niet in verhouding.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:00 schreef HarryP het volgende:
Zelf ben ik 3 volle weken bezig geweest met mijn badkamer, niet getreuzeld want je zit wel zonder douche. Daarnaast de mensen die een badkamer plaatsen doen vaak alles. Dus leidingen verleggen, muurtjes en tegelen en het plaatsen van de spullen.
Ehm, welke toko's? De Baderie en Nolte Kuchen. Bij allebei heb ik wel het idee dat het professionele keukenboeren zijn (toch?). ;-) Ik zoek alleen naar een manier om ze tegen elkaar uit te spelen (wat dus niet lukt, haha).quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:09 schreef Fastmatti het volgende:
Waar je wel echt serieus op kan besparen is op de manuren. Weet het tarief niet, maar ik schat het gezien de prijs op rond de 120 uur is best veel. Dat is voor één persoon 15 dagen werk en dat lijkt me wat veel !!! Tenzij het uurtarief veel hoger dan de geschatte 50,-
Kun je dus twee dingen doen. Of je gaat zelf op zoek naar iemand die hem wil plaatsen. Heb je één keer een tegelzetter gevonden dan weet hij wel weer een loodgieter etc. Of je vraagt of er op uurbasis gewerkt kan worden. Neem je wel een risico natuurlijk, want als het tegenzit kan het meer worden.
Vaak blijkt ook dat ze twee mensen inplannen omdat ze zware dingen moeten tillen. Spreek jij af dat je op die punten even helpt scheelt je dat weer 8 manuren, etc. Er is veel mogelijk hoor.
Doe dit tot je ten minste 3 offertes hebt die je kunt vergelijken. Inderdaad, in materiaal zal niet super veel verschil in zitten tussen de aanbieders (he, laat ze gewoon materiaal specificeren, moeten ze toch uitrekenen om tot een offerte prijs te komen). Blijft over manuren.quote:A) kijken/onderhandelen tot er een offerte ligt
B) naar de volgende badkamerboer gaan
Goeie vraag, thanks voor de interesse. :-) Ik ben ondertussen bij nog 1 ander bedrijfje geweest. Ging al stuk beter met jouw "advies" in 't achterhoofd. Maar er is iets bij mezelf veranderd, ik ga namelijk afhaken, ik ga het NIET laten doen. Ik ben niet 100% tevreden met wat ik wil en wat mogelijk is (de badkamer is gewoon te beperkt). Dus ik wil er niet 10.000+ euro aan uitgeven, ik ga 'm zelf beetje opknappen, nieuw meubeltje, nieuw kleurtje verf, etc. Voor 1/10e van de prijs ofzo. Ik zie er ook tegenop dat ik dan 2 weken geen badkamer heb. Ik heb het er gewoon niet voor over.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:35 schreef Oblivion het volgende:
En hoe is het verlopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |