Ik kon zo gauw even geen mooi model van douchecabine vinden, maar ik vind het niet echt heel fraai. Jij wel? Sowieso zit je met de voorzetwand, daar komt de douchecabine dan eh... tegenaan? Met als gevolg dat er een onmogelijke ruimte achter de kabine ontstaat... Ik vind het hele plaatje ook niet zo mooi... of bedoel je het anders?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Is het een optie om het toilet op te schuiven naar de hoek, en dan een douchecabine te plaatsen tussen toilet en wasbak in?
Hmm... tja... maar het is een mooi groot raam, beetje zonde als ik die half dicht ga bouwen...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:49 schreef quo_ het volgende:
Vooral het raam maakt het nogal lastig.
Je zou nog wel een soort voorzetwand kunnen maken ter dikte van de leidingkoker, en die ook laten aansluiten op het stuk waar het reservoir van de wc is ingebouwd.
Echt fraai is het denk ik niet maar als je 20 cm voor het raam iets verzint (bijv. van die glasblokken) heb je in elk geval de mogelijkheid een echte 80x80 douchecabine te plaatsen.
Nou ja, voor de afvoer ben ik niet zo bang (als het gewoon netjes afloopt). En zo'n sleuf is inderdaad wel 1 van de opties waar ik aan denk. Maar dat voorkomt niet dat het over die sleuf heenspettert de badkamer in (dat je zeg maar natte voeten krijgt als je na het douchen moet pissen).quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:27 schreef Mike.Strutter het volgende:
Is het niet mogelijk om een "afvoersleuf" te maken. Dan heb je in ieder geval minder last van water dat wegloopt.
Ja, dat klopt, die 63.5cm is tot de muur waar de wasmachines tegenaan staan. Maar geef toe, die douche-cabine halverwege verdient geen schoonheidsprijs, toch?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:30 schreef AnneX het volgende:
De machines hebben toch de diepte van de muur naast het raam ? 63,5 cm. als je de kraan en afvoer ernaast bevestigt.
Enne... ik zie niet zo gauw waar de deur zit.
Ik vermoed recht tegenover het raam?
Overigens bepaalt de keuze van de douchetegels + voeg, de breedte van de (inloop) douche, als je halve tegels wilt vermijden.
* slim alle rioolafvoer op éen lijn !
Echt makkelijk is het niet bij zo'n indeling.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:22 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik kon zo gauw even geen mooi model van douchecabine vinden, maar ik vind het niet echt heel fraai. Jij wel? Sowieso zit je met de voorzetwand, daar komt de douchecabine dan eh... tegenaan? Met als gevolg dat er een onmogelijke ruimte achter de kabine ontstaat... Ik vind het hele plaatje ook niet zo mooi... of bedoel je het anders?
[ afbeelding ]
(daar komt bij dat de eerste schetjes uitgaan van bestaande leidingen, als ik de douche ga -laten- verplaatsen wordt dat weer extra breekwerk/kosten, dus liever doe ik niet)
[..]
Hmm... tja... maar het is een mooi groot raam, beetje zonde als ik die half dicht ga bouwen...![]()
Eén van die deuren dichtmaken is echt geen optie, dat is erg onhandig. Overigens heb ik een 3-kamer-appartement, dus plannen om wasmachine/droger uit deze ruimte te laten zijn ook geen optie helaas.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:50 schreef miss_sly het volgende:
Als je de deur tegenover de wasmachine dichtmaakt, kun je die wand gebruiken voor een grotere inloopdouche en dan heb je hele mooie glazen wanden om te zorgen dat je geen last hebt van spatwater.
Ik ben ook redelijk lang, dus ben bang voor spetters.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:11 schreef AnneX het volgende:
Meneer Annex is langer en dan spettert het wél een beetje meer buiten de inloopdouche
zonder deur.
De wastafel zit momenteel aan de andere kant (tegen het raam aan, tegenover de douche zeg maar. Maar als ik er een inloopdouche van maak zoals tot nu toe getekend heb je die ruimte nodig om "er in te lopen"...quote:En de wastafel aan de andere kant ? naast het raam en daar tegenover een hoekvormige of ronde / 1/4 gebogen glazen douchewand. heb je toch profijt van daglicht.
Ja, heb ik over gedacht, maar dan "sluit" de deur aan de kant van het raam dus niet / valt nergens in/tegenaan. Daar komt bij dat ik niet zo'n klusser ben, maar ik ga dit wel even voorleggen aan de badkamer-meneer, goed plan wel.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:21 schreef hierissieweer het volgende:
Maar als je nou eens een 2 stukje plexiglas neemt daar 2 "draai" deuren van maakt met het draaipunt in het midden. Dan loop je in de hoek erin, maar dan kun je ze in een hoek dicht doen en dan heb je geen last van de rare hoekje achterin...
Afgezien van het feit dat de huidige aansluitingen vrijwel perfect aansluiten op de geschetste situatie (jouw plan kost dus wat meer hak-werk), waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 10 februari 2008 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik zou die wc inclu wasbak juist bij dat raam zetten en de douche aan de andere kant
waar de wasmachine staat
Ah cool. Het ziet er wat rommelig uit, maar ik snap wat je bedoelt. Niet eens heel verkeerd. Maar de douche, die zit dus in de hoek rechts? Ik zal morgen of komende week wel even verder schetsen, dan zal ik jouw ideetje ook even meenemen.quote:
Doe jij me dat even na binnen 6 minuten?quote:Op zondag 10 februari 2008 01:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wtf, is dat een badkamer na een aardbeving?
Welk progje gebruik je hiervoor TS?
Ik ben benieuwd!quote:Op zondag 10 februari 2008 01:22 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ah cool. Het ziet er wat rommelig uit, maar ik snap wat je bedoelt. Niet eens heel verkeerd. Maar de douche, die zit dus in de hoek rechts? Ik zal morgen of komende week wel even verder schetsen, dan zal ik jouw ideetje ook even meenemen.
(trouwens, ik gebruik hier Google SketchUp voor, erg makkelijk om te leren en resultaat is best prima voor schetswerk)
Trouwens kunnen die wasmachine en die wasdroger niet in je schuurtje oid?quote:Op zondag 10 februari 2008 01:22 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ah cool. Het ziet er wat rommelig uit, maar ik snap wat je bedoelt. Niet eens heel verkeerd. Maar de douche, die zit dus in de hoek rechts? Ik zal morgen of komende week wel even verder schetsen, dan zal ik jouw ideetje ook even meenemen.
(trouwens, ik gebruik hier Google SketchUp voor)
Ik heb jouw ideetje even "uitgewerkt" (nu zonder aardbeving)... Ik heb 'm wel iets veranderd, namelijk de wasmachines in de hoek laten staan. De reden daarvoor is dat in verband met de deur de "diepte" van de apparaten die ik daar kwijt kan niet veel meer is dan die 60 a 70 centimeter. Dus een douche-cabine past in die andere hoek (waar nu de wasmachines staan) ook niet. Wat vind je ervan? Het lijkt mij "propperig" en minder ruimterlijk, toch?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |