die nieuwe VIRM zal er sowieso wel komen, die zijn besteld omdat het ontwerp er al was en ze dus snel leverbaar zijn, en NS snel treinen nodig hadquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:00 schreef Boschkabouter het volgende:
Hmm, wordt die nabestelling die in wat treinen aangekondigd werd dan geannuleerd, of komen die er én nieuwe VIRM?
Moet dat niet RABe 514 zijn??quote:dubbeldekstreinstel RAe514
edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.quote:Tweejarig treinspottertje van spoor gehaald
Uitgegeven: 14 februari 2008 12:59
Laatst gewijzigd: 14 februari 2008 13:33
SAUWERD - Een tweejarige peuter uit het Groningse Sauwerd is woensdagavond aan de dood ontsnapt nadat hij van huis was weggelopen om op het nabijgelegen station treinen te spotten.
ANP
De dreumes, die volgens de politie gek is van treinen, liep net op het spoor toen er een trein naderde.
De machinist moest vol in de rem waarop een 49-jarige vrouw uit Rasquert, die op het perron stond te wachten, het kind net op tijd van het spoor wist te halen. Dat meldde de politie donderdag.
De reizigster die het treinspottertje van het spoor haalde, schakelde de politie in en nam het kind mee naar Groningen waar agenten zich over de peuter ontfermden. De peuter is vervolgens door de politie naar zijn ouders in Sauwerd gebracht, die hem inmiddels al als vermist hadden opgegeven.
Volgens de politie heeft het jongetje weinig meegekregen van alle ophef die hij veroorzaakte. Een woordvoerder laat weten dat het jongetje het vooral heel spannend vond om in een politiewagen naar huis te worden gereden.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:42 schreef knars het volgende:
[..]
edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.
Ik denk dat die deuren voor Nederland te laag zitten, dus onder de perronrand....quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze dingen hebben wel meer capaciteit dan de VIRMs denk ik. De bovenverdieping loopt gewoon door boven de deuren
Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:25 schreef bork het volgende:
[..]
Moet dat niet RABe 514 zijn??
[ afbeelding ]
Doe dat maar niet...want dat word uberlelijkquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:02 schreef Charango het volgende:
[..]
Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!![]()
Het lukt niet...
Zolang ze maar met hun klauwen van het spoor afblijven, kan er weinig misgaanquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is prorail beter om de server te vingerverven... prorail.nl doet niks
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misserquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
er is ook nog ergens zoeen filmpje van Koot als Krities AVRO-lid, die met een 2e klas kaartje met 1e klas comfort naar een ledenvergadering van de AVRO reisde, en allemaal zooi uit zijn tas trok, een deken, een burolamp weet ik heten uiteindelijk werd hij in Zwolle wakker terwijl hij naar Utrecht moest of zo
filmpje
Misschien vroeger?quote:In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Klopt ja, kan inderdaad niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwollequote:
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:15 schreef dennistd het volgende:
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwolle
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus nietquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:40 schreef Duvel het volgende:
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.
Nee, dat kan niet inderdaad. Tenminste: niet op een normale manier.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
Utrecht - Arnhem - Winterswijk - kopmaken in Zutphen - door Zwolle heen rijden - keren op Wezep, en dan terug Zwolle binnen rijden, dan kan het. Maar dat strookt dan weer niet met het feit dat hij zich in (elektrisch) treinstel 821 bevindtquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
Zou theorethisch kunnen gebeurden door de materieel omloopquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:
[..]
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Neuh, dat is nog iets logischer vind ik hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:
Maar is het zelfde als Utrecht - Dordrecht zonder over te stappen als reis advies!
Ik denk dat dat toch langzamer is dan in mijn voorstel, omdat de kippenlijn nu niet bepaald een snel lijntje isquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:45 schreef knars het volgende:
Het kan nog sneller: na Ut kop laten maken op ede wageningen, kippenlijn pakken, kop op amersfoort, dan naar zwolle. Maar dan nog heeft er nooit een reizigerstrein op die manier gereden vanaf hilversum
En zoetermeer oost...Tsja...
maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmakenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaan
Dan ken ik er ook nog wel eenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmaken
Moi verslag Dr.Dlesquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijke dag vandaagEn wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald
Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.
Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen
Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel 8)
[ afbeelding ]
Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238) on static display stond.
[ afbeelding ]
Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.
[ afbeelding ]
Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.
[ afbeelding ]
Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet
[ afbeelding ]
Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt :shock: (Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor
* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.
[ afbeelding ]
Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo)
Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.
[ afbeelding ]
Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had 8)
[ afbeelding ]
Enjoy
Je dit hebt ook op OHHIH geplaatsquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.
We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc
Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo.
Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM
Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.
Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E
We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)
Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0
Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |