abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 februari 2008 @ 20:37:52 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56711834
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Daarmee beledig je de huifkar

We hebben lang van de wadjes kunnen genieten en door de wadjes bleven de Noordelijke Nevenlijnen open, dus het wadje moet je niet zomaar afkraken. Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56712054
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Is het niet zo dat de wadjes destijds ooit maar bedoeld waren voor een inzet van 10-15 jaar? Dat ze daarom zo zwaar gedowngrade waren van de DB BR628 waar ze van afgeleid zijn? En dat het eigenlijk al een wonder is dat er nu überhaupt nog iets van bestaat?

Daar staat me wel wat van bij namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 februari 2008 @ 20:51:11 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56712257
komt het wel ongeveer op neer ja, maar ja met een revisie hebben ze het al wat opgerekt. Midden jaren 90 was er al sprake van de komst van nieuwe treinen. Bij de start van NoordNed in 1999 werd er ook over gepraat, maar uiteindelijk heeft dat dus nog geduurd tot 2006, voordat ze er echt waren. Wel moet daarbij aangetekend worden dat dat Arriva is, het moederbedrijf van NoordNed en dat er een aanbestedingsperiode tussen zit. in 1999 was Arriva nog maar voor de helft eigenaar van NoordNed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56712359
en dat het EIND 2006 werd

En er zullen best nieuwe stoeltjes en bankjes in gemeccanood zijn hoor, maar structureel zijn die dingen natuurlijk gewoon hetzelfde Merk Krakkemik gebleven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:58:28 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56712501
Ze zijn gebouwd bij Uerdingen, die kunnen best goede treinen leveren. Alleen mocht het van NS allemaal geen reet kosten. Dat was een voorwaarde om te blijven rijden. Zie ook dat loket in de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56713883
En ik ben blij dat de wadloper er voor zorgde dat wij treinen konden, heel wat
beter als met de bus waar het naar uitzag dat dat zou gebeuren

Dick Bolt (anno 1947)
Warffum
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_56714586
Hoort daar nou eigenlijk een plaatje bij VD?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:32:21 #88
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56715208
Heb nog wat picjes van ED-74

Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.



Leuk neusje



Dit is mijn favoriet (mits schoon wel te verstaan) hier zou ik wel een potje kunnen kleinen. Je kan hier tenminste je kont in draaien. Niet in de pot wel te verstaan maar in de 'natte' ruimte (voordat hier weer een of andere lollige opmerking wordt gedeponeerd). Voor degenen die geen ervaring hebben met het verschonen van een baby/peuter in de wc van de NS, niet leuk. Volgen mij is het echt zo dat er geen sanitaire voorzieningen zijn in de SLT.



[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 14-02-2008 00:43:29 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56715329
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:07 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
Rotterdam Alexander
pi_56715343
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef bork het volgende:
Heb nog wat picjes van ED-74

Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.

[ afbeelding ]
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:38:41 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56715438
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
psst Fles dit is niet het treintje in Krakow.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56715783
Ik moet hoe dan ook nodig eens in Polen gaan kijken, schijnt dat er in rap tempo gerenoveerd wordt daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56716258
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:24:07 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56716918
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor
Leuke fisheye btw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56716982
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:24 schreef bork het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor
Leuke fisheye btw
Ik zou bijna vragen welk station dit is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56719832
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:37 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DH-II 3231.

[ afbeelding ]
Interieur.
pi_56723477
quote:
Jongetje (2) van spoor in Sauwerd gehaald Ouder bericht Geen nieuwer bericht




SAUWERD - Een 2-jarig jongetje is woensdagavond van het spoor bij het station in Sauwerd gehaald.

Een 49-jarige vrouw uit Rasquert zag het kind op het spoor lopen, toen in de verte een trein naderde. De vrouw wist het jongetje op tijd van het spoor te halen.

De 2-jarige is naar het politiebureau in Groningen gebracht. Daar bleken zijn ouders uit Sauwerd hem inmiddels als vermist te hebben opgegeven. Het kind was even ontsnapt aan de aandacht van zijn moeder. Aangezien hij dol is op treinen, was de peuter op eigen houtje naar het station gelopen.
Bron: rtvnoord.nl

Ik geloof dat we dat jongetje over 10 jaar ook hier kunnen verwelkomen
pi_56724134
Goed zo, dat zijn de beteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56724821
De nieuwe HOV-RN meldt:
quote:
Nieuwe dubbeldekkers voor NS-R
NS is van plan binnenkort nieuw dubbeldeksmaterieel te bestellen voor het ICverkeer.
Omdat daarbij een gelijkvloerse instap vanaf de perrons mogelijk moet
zijn, is een nabestelling van het inmiddels ook enigszins gedateerde VIRMontwerp
niet meer aan de orde. Om te kijken wat er zoal op de markt is, waren in
de week van 28-01 een half dubbeldekstreinstel RAe514 van de S-Bahn Zürich
(fabrikaat Siemens) alsmede een stuurstand- en een middenrijtuig van DB Regio
(fabrikaat Bombardier) op bezoek in de Utrechtse HTMU. Met roosterperrons op
verschillende hoogten werden perrons gesimuleerd. De 6423 sleepte de DBrijtuigen
op 31-01 naar Venlo. Het probleem van de heden ten dage verkrijgbare
dubbeldeksmaterieeltypen is de instaphoogte, die ofwel boven de draaistellen gesitueerd
is en daarmee te hoog is voor de Nederlandse perrons, ofwel tussen de
draaistellen is gesitueerd waardoor mensen vanaf de Nederlandse perrons naar
beneden moeten instappen en naar boven moeten uitstappen (en daarbij mogelijk
zelfs hun hoofd stoten).
Werd tijd
pi_56725237
Ik hoop dat daarmee ook meer ruimte word gecreeerd ipv die krappe VIRM's die er nu zijn
pi_56725340
Hmm, wordt die nabestelling die in wat treinen aangekondigd werd dan geannuleerd, of komen die er én nieuwe VIRM?
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2008 @ 13:05:16 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56725444
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:00 schreef Boschkabouter het volgende:
Hmm, wordt die nabestelling die in wat treinen aangekondigd werd dan geannuleerd, of komen die er én nieuwe VIRM?
die nieuwe VIRM zal er sowieso wel komen, die zijn besteld omdat het ontwerp er al was en ze dus snel leverbaar zijn, en NS snel treinen nodig had
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:25:14 #103
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56725899
quote:
dubbeldekstreinstel RAe514
Moet dat niet RABe 514 zijn??

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56726102
Ik kon al niks vinden over RAE514 idd
Deze dingen hebben wel meer capaciteit dan de VIRMs denk ik. De bovenverdieping loopt gewoon door boven de deuren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:37:04 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56726158
En is die Bombardier dan deze?



Past wel mooi bij de SLT (qua uniformiteit m.b.t. looks).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:42:17 #106
136283 knars
Teethgrinder
pi_56726282
quote:
Tweejarig treinspottertje van spoor gehaald
Uitgegeven: 14 februari 2008 12:59
Laatst gewijzigd: 14 februari 2008 13:33

SAUWERD - Een tweejarige peuter uit het Groningse Sauwerd is woensdagavond aan de dood ontsnapt nadat hij van huis was weggelopen om op het nabijgelegen station treinen te spotten.
ANP

De dreumes, die volgens de politie gek is van treinen, liep net op het spoor toen er een trein naderde.

De machinist moest vol in de rem waarop een 49-jarige vrouw uit Rasquert, die op het perron stond te wachten, het kind net op tijd van het spoor wist te halen. Dat meldde de politie donderdag.

De reizigster die het treinspottertje van het spoor haalde, schakelde de politie in en nam het kind mee naar Groningen waar agenten zich over de peuter ontfermden. De peuter is vervolgens door de politie naar zijn ouders in Sauwerd gebracht, die hem inmiddels al als vermist hadden opgegeven.

Volgens de politie heeft het jongetje weinig meegekregen van alle ophef die hij veroorzaakte. Een woordvoerder laat weten dat het jongetje het vooral heel spannend vond om in een politiewagen naar huis te worden gereden.
edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.

[ Bericht 2% gewijzigd door knars op 14-02-2008 13:48:02 ]
pi_56726734
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:42 schreef knars het volgende:

[..]

edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2008 @ 14:03:20 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56726754
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze dingen hebben wel meer capaciteit dan de VIRMs denk ik. De bovenverdieping loopt gewoon door boven de deuren
Ik denk dat die deuren voor Nederland te laag zitten, dus onder de perronrand....
dat betekent dus dat de deuren hoger moeten, en het voordeel van een doorlopende bovenverdieping weg is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56728078
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:25 schreef bork het volgende:

[..]

Moet dat niet RABe 514 zijn??

[ afbeelding ]
Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!

Het lukt niet...
Socialist in Mercedes
pi_56729689
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 15:02 schreef Charango het volgende:

[..]

Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!

Het lukt niet...
Doe dat maar niet...want dat word uberlelijk
pi_56729751
Nee joh gekkenhuis Andersom natuurlijk, geel met blauwe deuren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56730206
hmmm idd... nouja boeie
pi_56730308
Daar wordtie wel veel mooier van denk ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56730370
Hmm... bij nader inzien zouden twee ronde lijnen ā la ICMm dat ding misschien niet misstaan...
Socialist in Mercedes
pi_56731317
Hij is ronder dan de Protos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56732048
do 14 feb 2008, 17:22

Limburgse stations krijgen kaartautomaat

DEN HAAG - Op alle treinstations in Nederland moeten kaartjes te koop zijn voor reizen naar alle andere stations in het land. De provincie Limburg kan geld krijgen van het ministerie van Verkeer om de stations Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt alsnog te voorzien van een NS-automaat.
Dat schrijven de bewindspersonen Camiel Eurlings en Tineke Huizinga in een brief die donderdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.

De PvdA-Kamerleden Lia Roefs en Diederik Samsom vroegen onlangs aandacht voor de situatie op de twee stations, die in december open gingen. Ter plaatse kunnen alleen kaartjes naar Duitse bestemmingen worden gekocht, via een automaat van Deutsche Bahn. Een NS-automaat ontbreekt.

De Nederlandse Spoorwegen rijden niet langs de genoemde stations. Veolia en Euregiobahn doen dat wel. De ov-bedrijven konden het niet met elkaar en met de lokale overheden eens worden over wie moet opdraaien voor de kosten van het plaatsen van een NS-kaartautomaat.

Volgens Roefs en Samsom toont de situatie op de beide stations aan dat de lokale overheden en de bedrijven niet in staat zijn om tot een oplossing te komen. "Zoals het nu gaat, dat kan niet", zei Roef, die minister Eurlings opriep in te grijpen.

"Wij vinden het ongewenst dat er Nederlandse stations zijn waar geen kaartjes naar alle Nederlandse stations te koop zijn", reageerden Eurlings en Huizinga. "Wij zullen er bij de provincie Limburg op aandringen dat zij op beide stations alsnog een automaat laat plaatsen. Daarbij zullen wij de provincie melden dat we bereid zijn de BDU (Rijksuitkering voor openbaar vervoer, red) met het benodigde bedrag te verhogen."

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)kaartautomaat__.html
Keep the Sunny Side Up
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2008 @ 19:26:51 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56733358
Volgens mij is prorail beter om de server te vingerverven... prorail.nl doet niks
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56733623
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is prorail beter om de server te vingerverven... prorail.nl doet niks
Zolang ze maar met hun klauwen van het spoor afblijven, kan er weinig misgaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:40:23 #119
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56733670
De kaartautomaten voor die lijntjes in Limburg zijn sowieso vreemd… in Heerlen kun je b.v. in de NS automaat een kaartje kopen voor Aken, via de DB; maar in de rest van Nederland is het de automaten niet bekend dat je via Landgraaf naar Aken kunt en word je altijd via Arnhem geleid als je als Duitse bestemming Aken invult.

Overigens bieden die oude kaartautomaten (zonder touchscreen) ook niet alle mogelijkheden. Op Enschede de Eschmarke staat een NS automaat die geen kaartjes naar Gronau kan verkopen, en het enige lijntje dat er langskomt gaat van en naar Gronau.

En nu ik toch over die kaartautomaten aan het zeuren ben, waarom kunnen die dingen niet de mogelijkheid krijgen om een routebeschrijving bij je kaartje af te drukken? Kleine service, maar wel een groot gemak. En zo'n systeem dat Duitsers hebben waarbij je via Internet bestelt en dan de kaarten aan de automaat van elk treinstation kunt afhalen is ook niet verkeerd nu er nog ongeveer 3 internationale loketten zijn in Nederland.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56734860
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')