abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56703792
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
Begin 2003 zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56703891
Afgelopen vrijdag wel een mars gekocht bij zo'n jonge gast van de Kiosk die ff door de coupe komt heen gevlogen...

Alleen die koffie lijkt mij niet te zuipen voor 1,50 :/
pi_56704101
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Arnhem?
Helaas,
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:53:25 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56704322
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:41 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Helaas,
3bergen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56704477
Helaas, Heerlen Centraal. Rond half 1 kwam daar deze trein even op spoor 3 stoppen, deuren openen en weer terugrijden naar de rangeerplek waar die normaal staat te nietsen. Ik snap eigenlijk niet waarom deze trein daar staat, aangezien er normaal alleen maar VIRM, Mat'64 en Euregiobahn GTW'tjes rijden.
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:08:46 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56704598
Koffie in de trein (1958)


Geleend van http://www.eindhovenfotos.nl/ns_station_eindhoven.htm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56704600
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Helaas, Heerlen Centraal.


Mja, wij gingen wel uit van gangbaar materieel natuurlijk

overigens zijn de EuregioBahnstellen Talentjes, geen GTW
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:11:36 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56704664
Hmm moest je wel 5 cent fooi geven zie ik nu.

Zijn er nog piccies van die railtenders ergens te vinden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 13 februari 2008 @ 15:13:32 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56704706
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:07 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
spoor 4, enschede?

ah, zag niet dat er nog een pagina was
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:23:55 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56704934
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Heerlen
Jemig, da's is iets te ver weg hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:34:37 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56705150
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.



Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.



Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door bork op 13-02-2008 15:46:25 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56706031
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.

[ afbeelding ]

Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.

[ afbeelding ]

Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.
Geen automatische koppeling op die dingen ja... allemaal handmatig koppelen enzo... en ik weet het niet zeker.. maar mis ik niet het derde frontlicht boven op de cabine?
pi_56707055
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes ) ?
Een Albanese studiegenoot vertelde mij over de spoorwegen in zijn land. Het kwam er op neer, als de huidige treinen een grondige revisie zouden krijgen, ze ongeveer in huidige staat van de Wadjes zouden verkeren.

Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:42:24 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56707744
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?)
Voor lightrail is geen definitie mogelijk, behalve dan misschien "iets moderns wat op rails rijdt" (de mogelijkheden zijn eindeloos...), dat is wat overheden bedoelen als ze het modewoordje lightrail gebruiken. Lightrail bestaat dus eigenlijk helemaal niet.

En dan heb je dus nog de lighttrain, wat dus niets anders is dan een (relatief) licht modern treinstel. In die categorie zou je die Poolse treintjes kunnen stoppen, als je het niet gewoon trein wil noemen.

Als die light-woorden al de jaren '80 al waren bedacht, hadden ze de Wadjes vast ook zo genoemd.
pi_56707882
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
Zie nog wel is conducteurs hun meuk in de lift leggen .

Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort !
pi_56708617
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56708701
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef Brembo het volgende:

Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort !
Omdat ze van ellende uit elkaar tiefen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56708702

DH-II 3231.


Interieur.
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:45:51 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56708853
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Hebben ze in Albanië geaccidenteerd terrein? Die wadjes zijn gemaakt voor lange, vlakke lijnen. En ze zijn compleet aan gort gereden in 25, 26 jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56708873
Ben benieuwd hoe lang ze het daar gaan uithouden in ieder geval. Hoe staat het eigenlijk met die Plan Uutjes in Slowakije?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:56:23 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56709045
Die staan volgens mij wortel te schieten tussen de struiken waar ze na aankomst zijn weggezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56709168
ja, dat is ook het laatste wat ik gehoord heb idd. Nou, ra ra hoe zal het met de wadjes aflopen?

Als er al eentje dat Albanië HAALT sowieso
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:10:09 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56709379
Onderweg verliezen ze vitale onderdelen, zodat ze er uiteindelijk vier buffers en een schroefkoppeling aan lassen en inzetten achter die Tsjechische locs. Oude Duitsers weten nog wel hoe dat moet, dat lassen, dus die kunnen we dan naar Albanië sturen als ontwikkelingssamenwerking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56709438
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?

Het leger van bijv. de DDR viel in 1989 bijna uit elkaar, en dat heeft niet met de kwaliteit van de spullen te maken, maar eerder met de manier van onderhoud. En in Albanië, waar ze zo overvloedig in de schulden zwemmen, zal dat onderhoud niet echt geweldig zijn geweest.

Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk dat de Wadjes na enkele jaren (maanden?) Albanië + dito onderhoud ook wel kappotig zullen zijn.

Krijgen we trouwens nog museumstellen?
pi_56709542
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort , maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
quote:
Krijgen we trouwens nog museumstellen?
Nog steeds niks van gehoord. Ja, goedbedoelde verlangens, meer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')