Begin 2003 zo te zienquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Helaas, Heerlen Centraal.
spoor 4, enschede?quote:
Jemig, da's is iets te ver weg hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Heerlen
Geen automatische koppeling op die dingen ja... allemaal handmatig koppelen enzo... en ik weet het niet zeker.. maar mis ik niet het derde frontlicht boven op de cabine?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.![]()
[ afbeelding ]
Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.![]()
[ afbeelding ]
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.![]()
Een Albanese studiegenoot vertelde mij over de spoorwegen in zijn land. Het kwam er op neer, als de huidige treinen een grondige revisie zouden krijgen, ze ongeveer in huidige staat van de Wadjes zouden verkeren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes) ?
Voor lightrail is geen definitie mogelijk, behalve dan misschien "iets moderns wat op rails rijdt" (de mogelijkheden zijn eindeloos...), dat is wat overheden bedoelen als ze het modewoordje lightrail gebruiken. Lightrail bestaat dus eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?)
Zie nog wel is conducteurs hun meuk in de lift leggenquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
Omdat ze van ellende uit elkaar tiefen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef Brembo het volgende:
Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort!
Hebben ze in Albanië geaccidenteerd terrein? Die wadjes zijn gemaakt voor lange, vlakke lijnen. En ze zijn compleet aan gort gereden in 25, 26 jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfortquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?
Nog steeds niks van gehoord. Ja, goedbedoelde verlangens, meer niet.quote:Krijgen we trouwens nog museumstellen?
Juist.....laat ik nu uit Oost-Duitse bronnen hebben vernomen dat de rotzooi die ze hadden (of het nu uit eigen productie was of uit de SU), bijv. auto's, juist 6 delen constant kapot gingen en ook niet meer te verkrijgen waren (of na heel lang wachten).quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort, maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
Nou, 1) die dingen reden er al voor het EU-lidmaatschap (hoewel de CFR en die Bulgaarse club daar mogelijkerwijs wel een voorschot op hebben willen nemen natuurlijkquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik denk dat die nieuwe treinen in Roemenië en Bulgarije grotendeels door de EU zijn betaald.
Aangezien Albanië van een EU-lidmaatschap nog mijlenver verwijdert is, zullen ze het voorlopig nog met afgeramde meuk moeten doen.
Daarmee beledig je de huifkarquote:Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Is het niet zo dat de wadjes destijds ooit maar bedoeld waren voor een inzet van 10-15 jaar? Dat ze daarom zo zwaar gedowngrade waren van de DB BR628 waar ze van afgeleid zijn? En dat het eigenlijk al een wonder is dat er nu überhaupt nog iets van bestaat?quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef bork het volgende:
Heb nog wat picjes van ED-74![]()
Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.![]()
[ afbeelding ]
psst Fles dit is niet het treintje in Krakow.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoorquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul
Ik zou bijna vragen welk station dit isquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:24 schreef bork het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor![]()
Leuke fisheye btw
quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:37 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DH-II 3231.
[ afbeelding ]
Interieur.
Bron: rtvnoord.nlquote:Jongetje (2) van spoor in Sauwerd gehaald Ouder bericht Geen nieuwer bericht
SAUWERD - Een 2-jarig jongetje is woensdagavond van het spoor bij het station in Sauwerd gehaald.
Een 49-jarige vrouw uit Rasquert zag het kind op het spoor lopen, toen in de verte een trein naderde. De vrouw wist het jongetje op tijd van het spoor te halen.
De 2-jarige is naar het politiebureau in Groningen gebracht. Daar bleken zijn ouders uit Sauwerd hem inmiddels als vermist te hebben opgegeven. Het kind was even ontsnapt aan de aandacht van zijn moeder. Aangezien hij dol is op treinen, was de peuter op eigen houtje naar het station gelopen.
Werd tijdquote:Nieuwe dubbeldekkers voor NS-R
NS is van plan binnenkort nieuw dubbeldeksmaterieel te bestellen voor het ICverkeer.
Omdat daarbij een gelijkvloerse instap vanaf de perrons mogelijk moet
zijn, is een nabestelling van het inmiddels ook enigszins gedateerde VIRMontwerp
niet meer aan de orde. Om te kijken wat er zoal op de markt is, waren in
de week van 28-01 een half dubbeldekstreinstel RAe514 van de S-Bahn Zürich
(fabrikaat Siemens) alsmede een stuurstand- en een middenrijtuig van DB Regio
(fabrikaat Bombardier) op bezoek in de Utrechtse HTMU. Met roosterperrons op
verschillende hoogten werden perrons gesimuleerd. De 6423 sleepte de DBrijtuigen
op 31-01 naar Venlo. Het probleem van de heden ten dage verkrijgbare
dubbeldeksmaterieeltypen is de instaphoogte, die ofwel boven de draaistellen gesitueerd
is en daarmee te hoog is voor de Nederlandse perrons, ofwel tussen de
draaistellen is gesitueerd waardoor mensen vanaf de Nederlandse perrons naar
beneden moeten instappen en naar boven moeten uitstappen (en daarbij mogelijk
zelfs hun hoofd stoten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |