abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56703792
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
Begin 2003 zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56703891
Afgelopen vrijdag wel een mars gekocht bij zo'n jonge gast van de Kiosk die ff door de coupe komt heen gevlogen...

Alleen die koffie lijkt mij niet te zuipen voor 1,50 :/
pi_56704101
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Arnhem?
Helaas,
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:53:25 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56704322
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:41 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Helaas,
3bergen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56704477
Helaas, Heerlen Centraal. Rond half 1 kwam daar deze trein even op spoor 3 stoppen, deuren openen en weer terugrijden naar de rangeerplek waar die normaal staat te nietsen. Ik snap eigenlijk niet waarom deze trein daar staat, aangezien er normaal alleen maar VIRM, Mat'64 en Euregiobahn GTW'tjes rijden.
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:08:46 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56704598
Koffie in de trein (1958)


Geleend van http://www.eindhovenfotos.nl/ns_station_eindhoven.htm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56704600
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Helaas, Heerlen Centraal.


Mja, wij gingen wel uit van gangbaar materieel natuurlijk

overigens zijn de EuregioBahnstellen Talentjes, geen GTW
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:11:36 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56704664
Hmm moest je wel 5 cent fooi geven zie ik nu.

Zijn er nog piccies van die railtenders ergens te vinden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 13 februari 2008 @ 15:13:32 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56704706
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:07 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
spoor 4, enschede?

ah, zag niet dat er nog een pagina was
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:23:55 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56704934
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Heerlen
Jemig, da's is iets te ver weg hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:34:37 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56705150
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.



Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.



Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door bork op 13-02-2008 15:46:25 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56706031
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.

[ afbeelding ]

Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.

[ afbeelding ]

Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.
Geen automatische koppeling op die dingen ja... allemaal handmatig koppelen enzo... en ik weet het niet zeker.. maar mis ik niet het derde frontlicht boven op de cabine?
pi_56707055
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes ) ?
Een Albanese studiegenoot vertelde mij over de spoorwegen in zijn land. Het kwam er op neer, als de huidige treinen een grondige revisie zouden krijgen, ze ongeveer in huidige staat van de Wadjes zouden verkeren.

Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:42:24 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56707744
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?)
Voor lightrail is geen definitie mogelijk, behalve dan misschien "iets moderns wat op rails rijdt" (de mogelijkheden zijn eindeloos...), dat is wat overheden bedoelen als ze het modewoordje lightrail gebruiken. Lightrail bestaat dus eigenlijk helemaal niet.

En dan heb je dus nog de lighttrain, wat dus niets anders is dan een (relatief) licht modern treinstel. In die categorie zou je die Poolse treintjes kunnen stoppen, als je het niet gewoon trein wil noemen.

Als die light-woorden al de jaren '80 al waren bedacht, hadden ze de Wadjes vast ook zo genoemd.
pi_56707882
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
Zie nog wel is conducteurs hun meuk in de lift leggen .

Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort !
pi_56708617
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56708701
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef Brembo het volgende:

Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort !
Omdat ze van ellende uit elkaar tiefen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56708702

DH-II 3231.


Interieur.
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:45:51 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56708853
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Hebben ze in Albanië geaccidenteerd terrein? Die wadjes zijn gemaakt voor lange, vlakke lijnen. En ze zijn compleet aan gort gereden in 25, 26 jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56708873
Ben benieuwd hoe lang ze het daar gaan uithouden in ieder geval. Hoe staat het eigenlijk met die Plan Uutjes in Slowakije?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:56:23 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56709045
Die staan volgens mij wortel te schieten tussen de struiken waar ze na aankomst zijn weggezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56709168
ja, dat is ook het laatste wat ik gehoord heb idd. Nou, ra ra hoe zal het met de wadjes aflopen?

Als er al eentje dat Albanië HAALT sowieso
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:10:09 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56709379
Onderweg verliezen ze vitale onderdelen, zodat ze er uiteindelijk vier buffers en een schroefkoppeling aan lassen en inzetten achter die Tsjechische locs. Oude Duitsers weten nog wel hoe dat moet, dat lassen, dus die kunnen we dan naar Albanië sturen als ontwikkelingssamenwerking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56709438
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?

Het leger van bijv. de DDR viel in 1989 bijna uit elkaar, en dat heeft niet met de kwaliteit van de spullen te maken, maar eerder met de manier van onderhoud. En in Albanië, waar ze zo overvloedig in de schulden zwemmen, zal dat onderhoud niet echt geweldig zijn geweest.

Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk dat de Wadjes na enkele jaren (maanden?) Albanië + dito onderhoud ook wel kappotig zullen zijn.

Krijgen we trouwens nog museumstellen?
pi_56709542
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort , maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
quote:
Krijgen we trouwens nog museumstellen?
Nog steeds niks van gehoord. Ja, goedbedoelde verlangens, meer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56709685
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort , maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
Juist.....laat ik nu uit Oost-Duitse bronnen hebben vernomen dat de rotzooi die ze hadden (of het nu uit eigen productie was of uit de SU), bijv. auto's, juist 6 delen constant kapot gingen en ook niet meer te verkrijgen waren (of na heel lang wachten).
pi_56709764
Anyway, ik denk dat het voor de Albanezen een beetje van de regen in de drup is met de wadlopertjes. In Roemenië en Bulgarije barst het van de splinternieuwe Desiro's, dat moeten ze daar ook eens doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56709866
Ik denk dat die nieuwe treinen in Roemenië en Bulgarije grotendeels door de EU zijn betaald.

Aangezien Albanië van een EU-lidmaatschap nog mijlenver verwijdert is, zullen ze het voorlopig nog met afgeramde meuk moeten doen.
pi_56710006
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik denk dat die nieuwe treinen in Roemenië en Bulgarije grotendeels door de EU zijn betaald.

Aangezien Albanië van een EU-lidmaatschap nog mijlenver verwijdert is, zullen ze het voorlopig nog met afgeramde meuk moeten doen.
Nou, 1) die dingen reden er al voor het EU-lidmaatschap (hoewel de CFR en die Bulgaarse club daar mogelijkerwijs wel een voorschot op hebben willen nemen natuurlijk )
2) Als je ziet dat landen als Roemenie en Bulgarije zomaar EU-lid kunnen worden, dan kan Het voor Albanië toch niet zo achterlijk lang meer duren op zich.

De puinzooibaarheidsfactor van Albanië is op zich wel te vergelijken met die in Roemenië (hoewel ik dan wel weer in één van de meest achtergebleven gebieden van Roemenië was, in de rest van het land schijnt het ietsje beter te zijn).

We gaan het zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:18:06 #80
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_56711257
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

De puinzooibaarheidsfactor
.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 februari 2008 @ 20:37:52 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56711834
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Daarmee beledig je de huifkar

We hebben lang van de wadjes kunnen genieten en door de wadjes bleven de Noordelijke Nevenlijnen open, dus het wadje moet je niet zomaar afkraken. Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56712054
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Is het niet zo dat de wadjes destijds ooit maar bedoeld waren voor een inzet van 10-15 jaar? Dat ze daarom zo zwaar gedowngrade waren van de DB BR628 waar ze van afgeleid zijn? En dat het eigenlijk al een wonder is dat er nu überhaupt nog iets van bestaat?

Daar staat me wel wat van bij namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 februari 2008 @ 20:51:11 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56712257
komt het wel ongeveer op neer ja, maar ja met een revisie hebben ze het al wat opgerekt. Midden jaren 90 was er al sprake van de komst van nieuwe treinen. Bij de start van NoordNed in 1999 werd er ook over gepraat, maar uiteindelijk heeft dat dus nog geduurd tot 2006, voordat ze er echt waren. Wel moet daarbij aangetekend worden dat dat Arriva is, het moederbedrijf van NoordNed en dat er een aanbestedingsperiode tussen zit. in 1999 was Arriva nog maar voor de helft eigenaar van NoordNed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56712359
en dat het EIND 2006 werd

En er zullen best nieuwe stoeltjes en bankjes in gemeccanood zijn hoor, maar structureel zijn die dingen natuurlijk gewoon hetzelfde Merk Krakkemik gebleven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:58:28 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56712501
Ze zijn gebouwd bij Uerdingen, die kunnen best goede treinen leveren. Alleen mocht het van NS allemaal geen reet kosten. Dat was een voorwaarde om te blijven rijden. Zie ook dat loket in de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56713883
En ik ben blij dat de wadloper er voor zorgde dat wij treinen konden, heel wat
beter als met de bus waar het naar uitzag dat dat zou gebeuren

Dick Bolt (anno 1947)
Warffum
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_56714586
Hoort daar nou eigenlijk een plaatje bij VD?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:32:21 #88
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56715208
Heb nog wat picjes van ED-74

Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.



Leuk neusje



Dit is mijn favoriet (mits schoon wel te verstaan) hier zou ik wel een potje kunnen kleinen. Je kan hier tenminste je kont in draaien. Niet in de pot wel te verstaan maar in de 'natte' ruimte (voordat hier weer een of andere lollige opmerking wordt gedeponeerd). Voor degenen die geen ervaring hebben met het verschonen van een baby/peuter in de wc van de NS, niet leuk. Volgen mij is het echt zo dat er geen sanitaire voorzieningen zijn in de SLT.



[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 14-02-2008 00:43:29 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56715329
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:07 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
Rotterdam Alexander
pi_56715343
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef bork het volgende:
Heb nog wat picjes van ED-74

Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.

[ afbeelding ]
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:38:41 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56715438
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
psst Fles dit is niet het treintje in Krakow.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56715783
Ik moet hoe dan ook nodig eens in Polen gaan kijken, schijnt dat er in rap tempo gerenoveerd wordt daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56716258
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:24:07 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56716918
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor
Leuke fisheye btw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56716982
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:24 schreef bork het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor
Leuke fisheye btw
Ik zou bijna vragen welk station dit is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56719832
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:37 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DH-II 3231.

[ afbeelding ]
Interieur.
pi_56723477
quote:
Jongetje (2) van spoor in Sauwerd gehaald Ouder bericht Geen nieuwer bericht




SAUWERD - Een 2-jarig jongetje is woensdagavond van het spoor bij het station in Sauwerd gehaald.

Een 49-jarige vrouw uit Rasquert zag het kind op het spoor lopen, toen in de verte een trein naderde. De vrouw wist het jongetje op tijd van het spoor te halen.

De 2-jarige is naar het politiebureau in Groningen gebracht. Daar bleken zijn ouders uit Sauwerd hem inmiddels als vermist te hebben opgegeven. Het kind was even ontsnapt aan de aandacht van zijn moeder. Aangezien hij dol is op treinen, was de peuter op eigen houtje naar het station gelopen.
Bron: rtvnoord.nl

Ik geloof dat we dat jongetje over 10 jaar ook hier kunnen verwelkomen
pi_56724134
Goed zo, dat zijn de beteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56724821
De nieuwe HOV-RN meldt:
quote:
Nieuwe dubbeldekkers voor NS-R
NS is van plan binnenkort nieuw dubbeldeksmaterieel te bestellen voor het ICverkeer.
Omdat daarbij een gelijkvloerse instap vanaf de perrons mogelijk moet
zijn, is een nabestelling van het inmiddels ook enigszins gedateerde VIRMontwerp
niet meer aan de orde. Om te kijken wat er zoal op de markt is, waren in
de week van 28-01 een half dubbeldekstreinstel RAe514 van de S-Bahn Zürich
(fabrikaat Siemens) alsmede een stuurstand- en een middenrijtuig van DB Regio
(fabrikaat Bombardier) op bezoek in de Utrechtse HTMU. Met roosterperrons op
verschillende hoogten werden perrons gesimuleerd. De 6423 sleepte de DBrijtuigen
op 31-01 naar Venlo. Het probleem van de heden ten dage verkrijgbare
dubbeldeksmaterieeltypen is de instaphoogte, die ofwel boven de draaistellen gesitueerd
is en daarmee te hoog is voor de Nederlandse perrons, ofwel tussen de
draaistellen is gesitueerd waardoor mensen vanaf de Nederlandse perrons naar
beneden moeten instappen en naar boven moeten uitstappen (en daarbij mogelijk
zelfs hun hoofd stoten).
Werd tijd
pi_56725237
Ik hoop dat daarmee ook meer ruimte word gecreeerd ipv die krappe VIRM's die er nu zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')