quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:23 schreef ReisT het volgende:
Volgens de laatste berichten/geruchten gaan de wadjes ook niet naar Polen, maar naar Albanië. Geen idee wat daar aan treinen rijdt, maar er rijden wel al een hoop van onze oude CSA-stadsbussen rondt.
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjesquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
Dus de Wadjes zullen sowieso een grote stap voorwaarts zijn voor de Albanen.
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is voor de bediening van de lift in de schacht rechts achter de fotograaf, voor de railtender.
Railtender![]()
Begin 2003 zo te zienquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Helaas, Heerlen Centraal.
spoor 4, enschede?quote:
Jemig, da's is iets te ver weg hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Heerlen
Geen automatische koppeling op die dingen ja... allemaal handmatig koppelen enzo... en ik weet het niet zeker.. maar mis ik niet het derde frontlicht boven op de cabine?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.![]()
[ afbeelding ]
Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.![]()
[ afbeelding ]
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.![]()
Een Albanese studiegenoot vertelde mij over de spoorwegen in zijn land. Het kwam er op neer, als de huidige treinen een grondige revisie zouden krijgen, ze ongeveer in huidige staat van de Wadjes zouden verkeren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes) ?
Voor lightrail is geen definitie mogelijk, behalve dan misschien "iets moderns wat op rails rijdt" (de mogelijkheden zijn eindeloos...), dat is wat overheden bedoelen als ze het modewoordje lightrail gebruiken. Lightrail bestaat dus eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?)
Zie nog wel is conducteurs hun meuk in de lift leggenquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
Omdat ze van ellende uit elkaar tiefen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef Brembo het volgende:
Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort!
Hebben ze in Albanië geaccidenteerd terrein? Die wadjes zijn gemaakt voor lange, vlakke lijnen. En ze zijn compleet aan gort gereden in 25, 26 jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfortquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?
Nog steeds niks van gehoord. Ja, goedbedoelde verlangens, meer niet.quote:Krijgen we trouwens nog museumstellen?
Juist.....laat ik nu uit Oost-Duitse bronnen hebben vernomen dat de rotzooi die ze hadden (of het nu uit eigen productie was of uit de SU), bijv. auto's, juist 6 delen constant kapot gingen en ook niet meer te verkrijgen waren (of na heel lang wachten).quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort, maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
Nou, 1) die dingen reden er al voor het EU-lidmaatschap (hoewel de CFR en die Bulgaarse club daar mogelijkerwijs wel een voorschot op hebben willen nemen natuurlijkquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik denk dat die nieuwe treinen in Roemenië en Bulgarije grotendeels door de EU zijn betaald.
Aangezien Albanië van een EU-lidmaatschap nog mijlenver verwijdert is, zullen ze het voorlopig nog met afgeramde meuk moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |