abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56690790
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

ICM? In de 2000? Heb ik niet gezien hoor de laatste tijd?
Ik wel, maar (tot nu toe) alleen laat in de avond.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_56691531
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik wel, maar (tot nu toe) alleen laat in de avond.
idd, ben het laatst ook een keer tegengekomen toen ik in Arnhem was.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2008 @ 21:51:08 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56691876
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:29 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Wad is dat?
nee, een tvp heeft niks met het wad te maken....
wel met http://wiki.fok.nl/index.php/Tvp
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56693322
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

ICM? In de 2000? Heb ik niet gezien hoor de laatste tijd?
17.16 uur Ah, vanaf deze week!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 22:59:12 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56693600
Tsja, zo rondzwevend in de algemeen loze ruimte van www kom je toch af en toe iets vreemds tegen.
Ik heb de al jaren verdwenen tweelingbroer van Fles gelocaliseerd.
Hij heeft dezelfde hobby als Fles, hij woont alleen 1400 km naar het oosten. Let op de naam van de maker van het onderstaande filmpje

http://uk.youtube.com/watch?v=Xke0SQiPZlA

Ik weet nog niet wat voor type (lightrail)trein het is maar het tuft rondom Warschau http://www.skm.warszawa.pl/?id=4
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56694029
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:59 schreef bork het volgende:http://uk.youtube.com/watch?v=Xke0SQiPZlA

Ik weet nog niet wat voor type (lightrail)trein het is maar het tuft rondom Warschau http://www.skm.warszawa.pl/?id=4
Staat zelf bij het filmpje welk type het is 14WE van de bouwer: Newag.
Info over Newag 14WE(Duitse Wiki)


Ik vind hem wel wat hebben
............................
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:18:34 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56694111
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef sander89 het volgende:

[..]

Staat zelf bij het filmpje welk type het is 14WE van de bouwer: Newag.
Info over Newag 14WE(Duitse Wiki)

[ afbeelding ]
Ik vind hem wel wat hebben
yo, da's lekker snel sander, mm ja ik moet nog wat kneepjes van het vak leren en oppakken, komt goed, bedankt!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:29:42 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56694386
http://de.wikipedia.org/wiki/SKM-Baureihe_14WE
Nice

Ik vond bij die (poolse) Flash een filmpje over de ED74 acatus, kun jij de specs vinden?, mij lukt het niet zo snel. Laat maar al gevonden, Pools fabriekje http://www.pesa.pl/php/




Nog eentje , je vraagt je af wat ze met die Wadlopers moeten



[ Bericht 16% gewijzigd door bork op 13-02-2008 00:38:42 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56696923
Overgenomen uit De Telegraaf van vandaag :

ACTIE VOOR DE HONDEKOP

door MARJOLEIN SCHIPPER

AMSTERDAM, woensdag

Ze bestaan nog steeds: mannen die met treintjes spelen. En zij zijn niet de eersten de besten. Appie Baantjer schijnt een heel emplacement in zijn tuin te hebben liggen en oud-dj/radiobaas Erik de Zwart is dezer dagen druk bezig met het fondsen verwerven voor de Hondekop. Geen familie van de bouvier, maar een bijzonder historische treinstel, waar op het moment echter de gaten in dreigen te vallen. En dát mag niet gebeuren, vindt De Zwart.

Als hij eenmaal over treinen begint, weet hij van geen ophouden meer. En wie vilein suggereert dat het spelen met treintjes toch een beetje een hobby voor nerds is, kan prompt ruzie krijgen. Erik de Zwart, enthousiast voorzitter van de Stichting Mat’54 Hondekop-vier, neemt zijn functie zeer serieus. Want het Hondekop-treinstel, model 1954, is naar zijn stellige overtuiging één van de mooiste treinstellen die ooit in Nederland hebben rond gereden.

"Het is een trein met een volstrekt eigen gezicht die, heel bijzonder, volledig in Nederland is vervaardigd en tot tien jaar geleden nog gewoon dienst deed. Onze stichting heeft tien jaar geleden niet alleen een voor en een achterkant, maar ook nog twee tussenbakken kunnen overnemen. Wat uniek is, want in het Spoorwegmuseum staat óók nog een Hondekop, maar dan zonder wagons. Wij zien deze trein als Nederlands erfgoed en vinden het heel belangrijk zoiets in goede staat te bewaren voor het nageslacht. Want: geen toekomst zonder verleden!"

Revisie
En daarin staat de stichting niet alleen, want de Mondriaan Stichting doneerde al 120.000 euro aan de broodnodige revisie: ’Hondekoptreinstel 766 heeft een bijzondere cultuurhistorische waarde. De stichting is ervan overtuigd dat dit treinstel van groot belang is voor het Nederlands rijdend en industrieel erfgoed’, aldus de stichting in een toelichting.

Ook het Prins Bernhard Cultuurfonds verstrekte, in combinatie met het Appie Baantjer Fonds, een financiële bijdrage. Waarmee de stichting bijna op de helft zit, want in totaal zal er zo’n drie ton nodig zijn om de revisie zo compleet mogelijk uit te laten voeren. De Zwart: "De gaten vallen letterlijk in de carrosserie. Zo’n trein is sterk, maar hij staat natuurlijk al tien jaar buiten: vind jij maar eens een loods waar je honderd meter trein in kwijt kunt! De restauratie dient een dubbel doel, want zal worden uitgevoerd door de werkplaats 't Rom in Tilburg, door langdurig werklozen die zo weer werkervaring kunnen opdoen."

De stichting is trouwens ook op zoek naar bedrijven die in natura willen bijdragen: "En dan denken we aan zaken als de speciale verf waarmee de trein zal worden gespoten, of elektraleidingen", aldus secretaris Ton Crijns. "Alle gegevens zijn te vinden op www.mat54.nl."


De Zwart met zijn Hondekop: "Eén van de mooiste treinen die ooit in Nederland hebben gereden!"
Keep the Sunny Side Up
  woensdag 13 februari 2008 @ 08:28:52 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56697387
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef sander89 het volgende:

Ik vind hem wel wat hebben
Ja, een koude neus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56697584
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:29 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje , je vraagt je af wat ze met die Wadlopers moeten
Dat staat daar op zich los van natuurlijk, die ED74 is een electrisch vierbaks treinstel (misschien vergelijkbaar met de SLT2400 die wij binnenkort gaan krijgen), dus die zal een ander inzetgebied hebben. Als je daarentegen deze tweebaks dieseltjes ziet kun je je inderdaad alsnog afvragen wat de grap achter die wadlopers is

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56697761
Ik vind de SLT spuuglelijk, dan kunnen ze beter de neuzen van Mat'64 hergebruiken en voorop de nieuwe treinens schroeven.

Wat voor bovenleidingsspanning kennen ze eigenlijk in Polen? Dezelfde als in Duitsland?
pi_56698020
Ik dacht 3000V= maar dat weet ik niet zeker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:03:05 #39
202886 seinhuis
elke dag htn - ut
pi_56698522
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:07 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind de SLT spuuglelijk, dan kunnen ze beter de neuzen van Mat'64 hergebruiken en voorop de nieuwe treinens schroeven.

Wat voor bovenleidingsspanning kennen ze eigenlijk in Polen? Dezelfde als in Duitsland?
Vlogens mei wel
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:23:33 #40
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56698887
3000V=, dat is dus niet hetzelfde als in Duitsland. Als België wat overhad kon het naar Polen gaan, maar ik vraag me af of ze daar nu zitten te wachten op die oude klassiekjes, als ze zelf ook al veel moderner spul hebben.
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als je daarentegen deze tweebaks dieseltjes ziet kun je je inderdaad alsnog afvragen wat de grap achter die wadlopers is
Volgens de laatste berichten/geruchten gaan de wadjes ook niet naar Polen, maar naar Albanië. Geen idee wat daar aan treinen rijdt, maar er rijden wel al een hoop van onze oude CSA-stadsbussen rondt.
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:24:16 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56698901


[ Bericht 100% gewijzigd door ReisT op 13-02-2008 10:24:29 ]
pi_56698902
Lama, ReisT was wat sneller
pi_56699161
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:23 schreef ReisT het volgende:

Volgens de laatste berichten/geruchten gaan de wadjes ook niet naar Polen, maar naar Albanië. Geen idee wat daar aan treinen rijdt, maar er rijden wel al een hoop van onze oude CSA-stadsbussen rondt.


http://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_Railways

"All trains are hauled by Czech-built ČKD diesel-electric locomotives."

Dus de Wadjes zullen sowieso een grote stap voorwaarts zijn voor de Albanen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 februari 2008 @ 12:34:20 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56701297
Alleen is wel de vraag hoe lang zehet nog uit gaan houden, omdat ze hier al bijna van ellende uit elkaar vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56702660
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
Dus de Wadjes zullen sowieso een grote stap voorwaarts zijn voor de Albanen.
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes ) ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 13 februari 2008 @ 13:46:01 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56702874
Wat mij trouwens laatst opviel: waarom zit er een slot in sommige stoelen in een virm?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56702975
Dat is voor de bediening van de lift in de schacht rechts achter de fotograaf, voor de railtender.

Railtender
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56703400

Waar is dit?
pi_56703500
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is voor de bediening van de lift in de schacht rechts achter de fotograaf, voor de railtender.

Railtender
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
pi_56703538
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:07 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is dit?
Arnhem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')