Hup Anderlecht morgen
quote:
Jacobs: "De nul verdedigen, is zelfmoord plegen"
Anderlecht neemt het morgen in de UEFA-Cup op tegen Bordeaux. In Brussel won paars-wit met 2-1 en nu moet het in Bordeaux de kwalificatie gaan afdwingen. Een allesbehalve simpele opdracht.
2-1 verlies op Anderlecht en enkele dagen later een 0-6-zege tegen Monaco. Welk Bordeaux verwacht Ariel Jacobs donderdag? "Iets tussen de twee. Bordeaux is een topclub in Frankrijk die gebruik maakt van rotatie en af en toe spelers laat rusten. Blanc zal ongetwijfeld de ploeg opstellen die volgens hem het sterkst is."
"We moeten gewoon ons eigen spel spelen", antwoord Jacobs op de vraag hoe Anderlecht het morgen gaat aanpakken. "We mogen niet op twee gedachten hinken. Iedereen weet waar we voor staan. Als we hier enkel en alleen de nul komen verdedigen, plegen we zelfmoord."
Heel veel volk wordt er morgen overigens niet verwacht in het Chaban Delmas-stadion "Als het halfleeg is, is dat een voordeel voor Anderlecht", aldus Jacobs. "Is het halfvol, dan is Bordeaux in het voordeel" glimlachte de trainer op de traditionele persconferentie voor de match.
quote:
Vanden Stock: "Wij zijn de underdog"
Voorzitter Roger Vanden Stock gelooft in de kwalificatiekansen van Anderlecht. "We zijn de underdog, maar we zullen er alles aan doen om het tot een goed einde te brengen", zei de voorzitter bij aankomst in Bordeaux.
"Als ik in de schoenen van Bordeaux zou staan, zou ik de 2-1 een redelijk comfortabele positie vinden, maar ik zie wel een mogelijkheid. Als we erin slagen Bordaux uit te schakelen, winnen we een deel van ons krediet terug in Europa."
quote:
Gillet: "Gewoon ons eigen spel spelen"
Guillaume Gillet mocht in de heenwedstrijd tegen Bordeaux niet aantreden door een, in extremis ontdekte schorsing. Nu is de middenvelder er wel bij en hij gaat voluit voor de kwalificatie.
"Als ploeg speculeren op een 0-0 is altijd jezelf in gevaar brengen", weet Gillet. "We moeten proberen te scoren en niet teveel voor onze eigen rechthoek te liggen. Gewoon ons eigen spel spelen", aldus de ex-Gent-speler.
"Zelf heb ik geen schrik. Ik weet dat me morgen een grote stap wacht, maar stress heb ik niet. Ik hoop morgen alle frustraties van de match die ik afgelopen week heb gemist, van me af te kunnen spelen."
EST-CE QUE J'AI PAS RAISON?
OUI TU AS RAISON!
ANDERLECHT, ANDERLECHT, ANDERLECHT CHAMPION!
ALLEZ ALLEZ ALLEZ ALLEZ WE ARE THE CHAMPIONS WE ARE THE CHAMPIONS
ALLEZ ALLEZ ALLEZ ALLEZ WE ARE THE CHAMPIONS!