Stranger than fiction is toch echt van 2006...quote:15. Michael Clayton - Stranger Than Fiction
Die discussie hebben we al een tijd geleden gevoerd. Ik ga nu geen titels meer uit het tournament halen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Stranger than fiction is toch echt van 2006...
Stardust zo goed of viel The Fountain tegen?quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:58 schreef Nepthys het volgende:
2. Fountain, The - Stardust
The Fountain was best interessant, maar toch net iets te vaag om het wat mij betreft te winnen van zo'n leuke film als Stardust.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Stardust zo goed of viel The Fountain tegen?
Per abuis heb ik op duel 8 gestemd, terwijl ik California Dreamin' niet gezien heb. Was in de war met een andere Roemeeense filmquote:Op maandag 18 februari 2008 22:11 schreef Falco het volgende:
1. Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The - Control
2. Trade - Once
3. Scaphandre et le Papillon, Le (The Diving Bell and the Butterfly) - Zodiac
4. Stranger Than Fiction - Laberinto del Fauno, El (Pan's Labyrinth)
5. 4 luni, 3 saptamni si 2 zile (4 maanden, 3 weken en 2 dagen) - Sunshine
6. Leben der Anderen, Das - Fountain, The
7. Adams Æbler (Adam's Apples) - Eastern Promises
8. Efter brylluppet (After the Wedding) - California Dreamin' (Nesfarsit) (California Dreamin' (Endless))
Leuke 8e finales
Dan zorg eens voor een nieuwe rondequote:Op maandag 25 februari 2008 18:57 schreef JelleS het volgende:
Hij is al dicht, de stemmen van Gatalin en Kolkus worden daarom ook niet meegerekend.
Dat was een grap van Jelle.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan zorg eens voor een nieuwe ronde![]()
![]()
Jammer, ben ik net te laat om te stemmen op The Diving Bell And The Butterfly![]()
quote:
quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
* De kwartfinales!
2. Fountain, The - Adams Æbler (Adam's Apples)
3. Laberinto del Fauno, El (Pan's Labyrinth) - Efter brylluppet (After the Wedding)
Veel?quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Toch wel verrassend dat het weer best een snob kwartfinale is geworden voor een jaar, waarin ook zo veel goede mainstream films waren uitgebracht.
Persoonlijk zou ik twee derde daarvan weg kunnen halen, maar ja. Je hebt nog wel gelijk. Deze arthouse finale verbaast me sowieso eigenlijk. Maar ik ben het wel met deze finale eens.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
300, Bourne Ultimatum, Transformers, Knocked Up, Superbad, 3:10 To Yuma, American Gangster, The Simpsons Movie, Letters from Iwo Jima, Death Proof, Planet Terror, Ocean's Thirteen, Die Hard 4.0, The Prestige, Blood Diamond , Stardust, Apocalypto, Pirates 3, etc. zijn toch over het algemeen redelijk hoog ingeschatte mainstream movies imo.
Omdat de The Fountain een ultieme love or hate it film is. En nu mag je zelf raden welk deel er hier in de overhand is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:03 schreef cultheld het volgende:
Hoe kan een oerslechte film als The Fountain het toch zo goed doen op Fok! ? Ik hoor er verder alleen maar negatieve kritieken over (en vond 't zelf ook maar pretentieuze sci-fi rommel met af en toe een visueel hoogstandje).
De negatieve kritieken hoor je dan ook (waarschijnlijk) overwegend van mensen die normaal van mainstream popcorn stuff houden en niet graag willen nadenken als ze een film kijken. Nou wil ik niet iedereen over één kam scheren, maar voor het grote deel is dat natuurlijk wel zo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:03 schreef cultheld het volgende:
Hoe kan een oerslechte film als The Fountain het toch zo goed doen op Fok! ? Ik hoor er verder alleen maar negatieve kritieken over (en vond 't zelf ook maar pretentieuze sci-fi rommel met af en toe een visueel hoogstandje).
Integendeel, veel arthouse-liefhebbers juist, die The Fountain teveel een mainstream-product vinden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
De negatieve kritieken hoor je dan ook (waarschijnlijk) overwegend van mensen die normaal van mainstream popcorn stuff houden en niet graag willen nadenken als ze een film kijken. Nou wil ik niet iedereen over één kam scheren, maar voor het grote deel is dat natuurlijk wel zo.
En hier op Fok willen de mensen nog wel nadenken
De dikgedrukten hadden wat mij betreft ook zeker niet misstaan in de kwartfinalesquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
300, Bourne Ultimatum, Transformers, Knocked Up, Superbad, 3:10 To Yuma, American Gangster, The Simpsons Movie, Letters from Iwo Jima, Death Proof, Planet Terror, Ocean's Thirteen, Die Hard 4.0, The Prestige, Blood Diamond , Stardust, Apocalypto, Pirates 3, etc. zijn toch over het algemeen redelijk hoog ingeschatte mainstream movies imo.
De kranten, van Volkskrant en NRC tot Guardian en NY Times, waren ook bijna zonder uitzondering negatief, dus dat is wat kort door de bocht. Heb die kritiek zelf nooit begrepen trouwens, dacht altijd dat het een generatiekloof was ofzo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:23 schreef Timo20 het volgende:
De negatieve kritieken hoor je dan ook (waarschijnlijk) overwegend van mensen die normaal van mainstream popcorn stuff houden en niet graag willen nadenken als ze een film kijken.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:34 schreef JelleS het volgende:
Als The Fountain mainstream is dan ben ik liever een mainstream- dan een arthouseliefhebber.
Dat idee van generatiekloof had ik ook bij reviews in kranten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 03:54 schreef BJB het volgende:
[..]
De kranten, van Volkskrant en NRC tot Guardian en NY Times, waren ook bijna zonder uitzondering negatief, dus dat is wat kort door de bocht. Heb die kritiek zelf nooit begrepen trouwens, dacht altijd dat het een generatiekloof was ofzo.
Hoe iemand The Fountain mainstream kan vinden zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen. Als dat het geval is dan draaien er wel weinig mainstream films in de biosquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Integendeel, veel arthouse-liefhebbers juist, die The Fountain teveel een mainstream-product vinden.
En die andere update ik deze week nog wel.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
1. Scaphandre et le Papillon, Le (The Diving Bell and the Butterfly) - Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The
2. Laberinto del Fauno, El (Pan's Labyrinth) - Fountain, The
Nee want er was gewoon geen betere winnaar dat jaar. De Best Picture categorie was dit jaar veel sterker, met 3 echt goede kanshebbers (Atonement, Blood, Country).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:44 schreef Mainport het volgende:
en in 2016 over The Departed.
Babel en Little Miss Sunshine waren in dat jaar vele malen sterker.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:38 schreef Marble het volgende:
[..]
Nee want er was gewoon geen betere winnaar dat jaar. De Best Picture categorie was dit jaar veel sterker, met 3 echt goede kanshebbers (Atonement, Blood, Country).
En ze zijn alle 3 sterker dan Pan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Babel en Little Miss Sunshine waren in dat jaar vele malen ietsjes sterker.
Een dosis smaak. Zou je ook eens moeten doen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:10 schreef JelleS het volgende:
The Departed beter dan Pan's Labyrinth.... Wat heb jij gesnoven?
Als LMS de fucking Oscar voor Beste Film had gewonnen dat jaar was de backlash nog veel groter geweest. Serieus, het is een leuk filmpje hoor, maar de Oscar voor Best Picture? Dat was natuurlijk te genant voor woorden geweest.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Babel en Little Miss Sunshine waren in dat jaar vele malen sterker.
dat dus. Pan is een geweldige film maar vond TDBATB toch beterquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:winnaaar
rest van het tournooi
ziggy
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |