Weet je zeker dat de cv-ketel op een aparte groep zit aangesloten waar verder geen andere apparatuur / wandcontactdozen op is aangesloten?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:29 schreef Coolietjes het volgende:
Misschien dat iemand mij kan vertellen. Ik heb zojuist een nieuwbouwwoning gekocht. Mijn vraag is of het mogelijk is om de CV-ketel en de wasdroger op dezelfde groep aan te sluiten. De enkele contactdoos wordt dan vervangen door een dubbele. De afvoer van de wasdroger wordt gekoppeld aan de afvoer van de wasmachine.
Tuurlijk kunnen wij kiezen voor een aparte groep en aparte afvoer, maar die mogelijkheid kost wat centjes vandaar deze vraag!!!
Alvast bedankt!
Vanuit de praktijk kan ik dit beamen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:01 schreef tnimble het volgende:
Dit mag niet.
En wat Gurb zegt voor een CV ketel zal zelden tot nooit een aparte groep aangelegt zijn in NL.
Dat laatste is niet toegestaan. Tenzij je een schakelaar tussen zit waardoor je alleen maar of de wasmachine of de wasdroger aan kunt zetten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
achjadat is net als hier,
ze leggen wel waterleiding aan in de keuken voor een vaatwasser... maar een afvoer? of een stopcontact? nergens te bekennen
en wasmachine + wasdroger wil prima op 1 groep, zolang ze gezamelijk niet meer dan 3600 watt verstoken
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat laatste is niet toegestaan. Tenzij je een schakelaar tussen zit waardoor je alleen maar of de wasmachine of de wasdroger aan kunt zetten.
Alleen als daarom een aparte groepquote:Op maandag 11 februari 2008 23:04 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Zou het niet doen. En wel om een praktische reden; Als wasdroger stop door doet slaan, blijft de pomp van cv ketel draaien. Prettig als je niet bij elke wasbeurt thuis wilt blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |