quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:05 schreef classpc het volgende:[..]
Inderdaad.
Ik zie het daar wel vaker gebeuren dat iemand wordt uitgenodigd om ergens over te praten/iets te promoten, maar dat het intussen heel ergens anders over gaat.
Ook wordt men vaak genoeg onderbroken/afgekapt door Matthijs wat ik ook niet bepaald van stijlvol over vind komen.
Dat vind ik ook wel het mindere deel van het programma, vaak wordt iemand al afgekapt terwijl het net interessant begint te worden. Punt is echter dat Matthijs hier niet zo heel veel aan kan doen, het afkappen gebeurd door de programmaleider, Matthijs heeft zich daar alleen maar aan te houden. Wat hij wel beter kan doen is eerder naar het interessante gedeelte (of promotie object/product) toesturen, zodat het toch behandeld wordt.
@Fargo, Matthijs haalt helemaal niemand naar zijn programma, hij heeft echt bijna geen inspraak in de gasten die hij aan zijn tafel krijgt. Het is de redactie die de inhoud van het programma bepaald, hij komt eind van de middag op de redactie, terwijl zij al heel lang aan het voorbereiden zijn, om het programma door te spreken. Natuurlijk kan hij wel suggesties doen voor een gast, maar of die gast ook aan tafel komt is nog maar de vraag.
Opzich heeft Peter wel gelijk dat er iets niet klopt. Als er een afspraak zwart op wit staat dat er zolang gesproken wordt over het boek dan moet dat ook gebeuren. Of Matthijs hiervan afwist weet ik niet, maar het lijkt mij sterk dat hij er niet van op de hoogte was. Anders zit er toch iemand van de programmaleiding te slapen. De manier waarop Peter het kenbaar maakt vind ik dan wel weer overdreven, maar zo is hij altijd al. Alsof hij zijn gasten altijd zo netjes behandeld.
Overigens is het technisch gezien nog maar de vraag of de Vries echt wat te klagen heeft. Iemand met tijd teveel zou best weleens het aantal seconden kunnen tellen waar er over het boek gesproken wordt (behalve bij het afronden wordt er eerder ook al kort naar verwezen) en volgens mij komt dit dicht in de buurt van de 60. Dat Peter niet blij is dat er te weinig aandacht aan zijn boek wordt besteed is te begrijpen, maar aan de andere kant zijn alle vragen die gesteld zijn (buiten het boek om) veel interessanter voor de kijker dan zo'n stom boek. Maar ja afspraak is afspraak alleen had de Vries er niet als een klein kind om moeten jengelen.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl