abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56907065
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genetica
Is dit een grap?
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:32:45 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56907354
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:21 schreef kazakx het volgende:

[..]

Is dit een grap?
Ik kan gaan zoeken naar een link over dit specifieke onderwerp (maar dat kan je zelf ook wel) maar dan ga je lopen zeuren over bepaalde aannames die wetenschappers doen. Dan volgt er weer een link over de bron van die aannames en weer een link totdat we aankomen bij de basics: Biologie en genetica.

Ik dacht, ik bespaar ons een paar onnodige posts.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56907507
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan gaan zoeken naar een link over dit specifieke onderwerp (maar dat kan je zelf ook wel) maar dan ga je lopen zeuren over bepaalde aannames die wetenschappers doen. Dan volgt er weer een link over de bron van die aannames en weer een link totdat we aankomen bij de basics: Biologie en genetica.

Ik dacht, ik bespaar ons een paar onnodige posts.
Papier, ik ben oprecht over mij interesse hierover. Als je mij nu de naam geeft hoe ze dit noemen binnen de genetica dan zoek ik het wel op via wiki/google ofzo?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:48:52 #144
pi_56907782
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:37 schreef kazakx het volgende:

[..]

Papier, ik ben oprecht over mij interesse hierover. Als je mij nu de naam geeft hoe ze dit noemen binnen de genetica dan zoek ik het wel op via wiki/google ofzo?
Het antwoord staat al in dit topic: http://en.wikipedia.org/wiki/Most_recent_common_ancestor

Op 'n engels: Most recent common ancestor. Jongste gemeenschappelijke voorouder.
quote:
The term is most frequently used of humans.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 22 februari 2008 @ 16:17:49 #145
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56908427
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:24 schreef kazakx het volgende:

[..]

Ik snap deze theorie nog steeds niet en ik zie een heleboel anderen ook niet gezien de vragen (niet nog een keer uitlegen svp want je maakt het niet echt helder, geef anders een link of de benaming van dit fenomeen zodat wij zelf kunnen zoeken).
Kan het niet zo zijn dat Adam en Eva 3-4 miljoen jaar geleden geleefd hebben en wat wij terugtraceren de oeroma of oeropa is van een bijna uitgestorven mensheid in een bepaalde periode?
Allicht dat ik het niet fatsoenlijk kan uitleggen, maar eerlijk gezegd geloof ik ook dat jij het niet fatsoenlijk wilt begrijpen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 16:23:58 #146
pi_56908549
Dieren zitten in een heel klein hoekje van de verzameling levende wezens. Hoe komt het dat mensen zich zo druk maken om zichzelf?

pi_56908604
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Allicht dat ik het niet fatsoenlijk kan uitleggen, maar eerlijk gezegd geloof ik ook dat jij het niet fatsoenlijk wilt begrijpen.
Dat laatste klopt niet. Je hebt een vertekend beeld over mij. Ik hoop dat ik dat linkje van papier zo snel mogelijk zal lezen in een rustige tijd want het lijkt een beetje een complexe materie.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 16:48:51 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56909038
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:26 schreef kazakx het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet. Je hebt een vertekend beeld over mij. Ik hoop dat ik dat linkje van papier zo snel mogelijk zal lezen in een rustige tijd want het lijkt een beetje een complexe materie.
Die link had ik in deze post al gegeven. Voorts zijn de termen Y-chromosomal Adam en Mitochondrial Eve al genoemd. Wat dat betreft had je al genoeg aanknopingspunten, maar je brengt het alsof wij expres obscuur zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:09:44 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_56909394
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:26 schreef kazakx het volgende:
Je probeert de hele tijd je eigen ideeën in wetenschappelijke theorieën te stoppen. Dat gaat niet werken. Als je deze stof echt wil begrijpen moet je je hersens even leeg maken en alles wat met Adam en Eva, of oervaders en moeders te maken heeft, compleet vergeten en het vanuit een evolutionair standpunt bekijken. Genetica dus.

Daarbij is het belangrijk te weten dat mannen XY zijn en vrouwen XX, en als ze een zoon krijgen, dit alleen kan als hij de Y chromosoom van z'n vader heeft geërfd. Zodoende kun je een stamboom genereren van vader op zoon. Anderzijds is de moeder altijd de enige die haar mitochondriale DNA overgeeft aan de kinderen, en dit DNA verandert weinig. Van iemand's mitochondria kun je dus achterhalen wie de moeder is, en zo een stamboom genereren van moeders op kinderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56918382
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die link had ik in deze post al gegeven. Voorts zijn de termen Y-chromosomal Adam en Mitochondrial Eve al genoemd. Wat dat betreft had je al genoeg aanknopingspunten, maar je brengt het alsof wij expres obscuur zijn.
Sorry iblis, ik heb er over heen gelezen. En hou eens een keer op met beschuldigingen die niet waar zijn man.
pi_56918476
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Je probeert de hele tijd je eigen ideeën in wetenschappelijke theorieën te stoppen. Dat gaat niet werken. Als je deze stof echt wil begrijpen moet je je hersens even leeg maken en alles wat met Adam en Eva, of oervaders en moeders te maken heeft, compleet vergeten en het vanuit een evolutionair standpunt bekijken. Genetica dus.

Daarbij is het belangrijk te weten dat mannen XY zijn en vrouwen XX, en als ze een zoon krijgen, dit alleen kan als hij de Y chromosoom van z'n vader heeft geërfd. Zodoende kun je een stamboom genereren van vader op zoon. Anderzijds is de moeder altijd de enige die haar mitochondriale DNA overgeeft aan de kinderen, en dit DNA verandert weinig. Van iemand's mitochondria kun je dus achterhalen wie de moeder is, en zo een stamboom genereren van moeders op kinderen.
Bedankt voor je tip in de tweede alinia. Maar ik zal het objectief proberen te bekijken en dus niet vanuit een evolutionair standpunt. En voor jou eigen begrip: evolutietheorie is zeker geen genetica mocht je dat niet weten.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 00:26:06 #152
pi_56918554
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:20 schreef kazakx het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip in de tweede alinia. Maar ik zal het objectief proberen te bekijken en dus niet vanuit een evolutionair standpunt. En voor jou eigen begrip: evolutietheorie is zeker geen genetica mocht je dat niet weten.
Toen Darwin zijn evolutie theorie formuleerde was DNA nog niet ontdekt en ik weet niet hoe ver men was met genetica in zijn tijjd. Maar je zal ontdekken (als je inderdaad de boel objectief probeert te bekijken) dat evolutie en genetica alles met elkaar te maken hebben.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 01:27:35 #153
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56919474
Zo moeilijk is het anders niet: als je niet kunt begrijpen hoe dit werk is het wel heel erg slecht gesteld met je vermogen om te redeneren.
Mitochondrial Eve

Mitochondrial Eve is the most recent common ancestor of all humans via the mitochondrial DNA pathway. In other words, she is the MRCA found when ancestry of all living humans is traced back in time, following only the maternal lineage. The mitochondrial DNA pathway is equivalent to maternal lineage, because Mitochondrial DNA is only passed down from mother to child, never father to child.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve

Y-chromosomal Adam

In human genetics, Y-chromosomal Adam (Y-MRCA) is the patrilineal human most recent common ancestor (MRCA) from whom all Y chromosomes in living men are descended. Y-chromosomal Adam is thus the male counterpart of Mitochondrial Eve (the mt-MRCA), the matrilineal human most recent common ancestor, from whom all mitochondrial DNA in living humans is descended, although they lived at different times.

http://en.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomal_Adam

Ohw wacht - ik heb het hier wel tegen gelovigen natuurlijk - dan is logisch redeneren natuurlijk iets anders. Dan is "genetica" het laten zien van gestreepte stokken aan geiten om gespikkelde nakomelingen te verwekken perfect logisch...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_56920113
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:27 schreef wijsneus het volgende:

Ohw wacht - ik heb het hier wel tegen gelovigen natuurlijk - dan is logisch redeneren natuurlijk iets anders. Dan is "genetica" het laten zien van gestreepte stokken aan geiten om gespikkelde nakomelingen te verwekken perfect logisch...
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_56920181
quote:
Holy shit wat goed gevonden...
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:28:05 #156
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56922055
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:20 schreef kazakx het volgende:

[..]

Een van de consequenties van Darwinisme was dat er een mechanisme moest zijn waarbij eigenschappen (deels) moesten kunnen overgaan op nakomelingen, op een discrete wijze. Iemand met ouders met blauwe en bruine ogen krijgt zelf geen mengelmoes van bruine of blauwe ogen. Eveneens moest dit mechanisme het toestaan dat er veranderingen optraden om nieuwe eigenschappen te generereren.

Dit mechanisme om eigenschappen te coderen en door te geven is gevonden met de ontdekking van de genetica en het DNA. Dit bekrachtigde de evolutietheorie van Darwin in ongelooflijke mate. Als zodanig is de ontdekking van de genetica dus een wezenlijke factor geweest in de acceptatie van de evolutietheorie, en andere theorieën zoals Lamarckisme werden daardoor helemaal afgeschreven.
pi_57024762
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:27 schreef wijsneus het volgende:
Zo moeilijk is het anders niet: als je niet kunt begrijpen hoe dit werkt is het wel heel erg slecht gesteld met je vermogen om te redeneren.
Mitochondrial Eve

Mitochondrial Eve is the most recent common ancestor of all humans via the mitochondrial DNA pathway. In other words, she is the MRCA found when ancestry of all living humans is traced back in time, following only the maternal lineage. The mitochondrial DNA pathway is equivalent to maternal lineage, because Mitochondrial DNA is only passed down from mother to child, never father to child.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve

Y-chromosomal Adam

In human genetics, Y-chromosomal Adam (Y-MRCA) is the patrilineal human most recent common ancestor (MRCA) from whom all Y chromosomes in living men are descended. Y-chromosomal Adam is thus the male counterpart of Mitochondrial Eve (the mt-MRCA), the matrilineal human most recent common ancestor, from whom all mitochondrial DNA in living humans is descended, although they lived at different times.

http://en.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomal_Adam

Dus als ik het goed begrijp, kan, gezien de trage veranderingen in mitochondriaal DNA best een apin onze moeder-MRCA zijn geweest, terwijl, gezien de snellere veranderingen in chromosomaal DNA, een mens onze vader-MRCA is geweest.

Ik vind het moeilijk me voor te stellen, dat de hele mensheid slechts één oermoeder en één oervader heeft.
Nog moeilijker dan dat een molecuul de basis van alle leven vormde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:29:57 #158
pi_57025179
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, kan, gezien de trage veranderingen in mitochondriaal DNA best een apin onze moeder-MRCA zijn geweest, terwijl, gezien de snellere veranderingen in chromosomaal DNA, een mens onze vader-MRCA is geweest.
Juist andersom. Eva kan het met een aap gedaan hebben.
quote:
Ik vind het moeilijk me voor te stellen, dat de hele mensheid slechts één oermoeder en één oervader heeft.
Nog moeilijker dan dat een molecuul de basis van alle leven vormde.
Heb je daar een intellectuele reden voor of alleen maar een gevoel?
pi_57025381
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Juist andersom. Eva kan het met een aap gedaan hebben.
Ware het niet dat de Homo Sapiens nog een stukje ouder is dan Eva.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57025749
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ware het niet dat de Homo Sapiens nog een stukje ouder is dan Eva.
En "Mensen" nog een stukje ouder dan die specifieke Homo Sapiens als soort.
En dan quote ik ook graag nog even die straffe bewering van John Hawks
in dat AFP artikel van 11 dec 2007 met de titel "Human Evolution Speeding Up"
Hij beweerde:
"We are more different genetically from people living 5,000 years ago than they were different from Neanderthals"

Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')