En meteen vanaf de geboorte van Christus waren 24 en 25 december natuurlijk vaste vrije dagen waarop iedereen elkaar cadeau's gaf en uitgebreid bij elkaar ging eten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je hebt je toch niet goed ingelezen.
In 496 is 14 februari als naamdag van Valentijn benoemt. Het daadwerkelijk vieren van Valentijn is wel degelijk door winkeliers bedacht.
Van origine was er namelijk geen feestdag op 14 februari. Pas sinds de jaren 80 is het in Amerika geintroduceerd als dag waarop je je geheime liefde in het zonnetje zet. Om later omgezet te worden in dag van de liefde. Dat de naamdag van Valentijn gekozen is heeft niks met de oorsprong van Valentijn zoals we het nu vieren te maken.
Cadeau's geven met kerstquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En meteen vanaf de geboorte van Christus waren 24 en 25 december natuurlijk vaste vrije dagen waarop iedereen elkaar cadeau's gaf en uitgebreid bij elkaar ging eten.
Misschien is jouw hele familie werkeloos, maar bij mij is het zo dat met kerst iedereen tegelijk een aantal dagen achtereen vrij is. Dit is een redelijk unieke situatie gedurende het jaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gelul. Met hetzelfde gemak als jullie tegen valentijnsdag zijn veeg ik kerst van tafel. Er is dus nog wel wat van kerst over als je alle poespas weglaat? Dan vraag ik me af wat dat is... de gezelligheid met familie? Triest dat je kerst nodig hebt om het gezellig te hebben met je familie.
Weekenden?quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Misschien is jouw hele familie werkeloos, maar bij mij is het zo dat met kerst iedereen tegelijk een aantal dagen achtereen vrij is. Dit is een redelijk unieke situatie gedurende het jaar.
Sommige mensen sporten dan, veel kinderen willen liever wat doen met vrienden ipv 'saai' met familie wat doen, of ze gaan al wat doen met de andere kant van de familie.quote:
Klinkt misschien gek, maar in de weekenden hebben ik en mijn familieleden vaak genoeg andere dingen te doen. Dan zijn er ook andere dingen te doen.quote:
Niet elke dag, maar zo tussendoor vaak genoeg i.m.o. daar heb ik echt geen speciale dag voor nodig.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En je geeft je vriendin ook elke dag een cadeautje (of uiteten, bios wat dan ook)?
Ja, je reageert telkens als je gebasht wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als mijn vriendin het leuk vindt om op valentijnsdag een cadeautje van mij te krijgen, denk jij dat het dan aan mijn reet zal roesten of een of andere puisterige foknerd dat romantisch vindt of niet?![]()
![]()
![]()
priestersquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:47 schreef prupke het volgende:
toch eigenlijk een beetje bizar dat we de onthoofding van priester Valentinus vieren dmv lief tegen elkaar te doen en cadeautjes kopen...
maar goed.
Het zit mij wel gebakkenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:40 schreef GebakkenEi het volgende:
Ik heb inderdaad een hekel aan Valentijn vanwege mijn rampzalige liefdesleven. Ik ben een verbitterde klootzak en dat pakt niemand van mij af! Niemand!
Wat ik nou niet snap he, Liksie, dat is: waarom ben jij zo'n gigantische sovjetfreak?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |