abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 februari 2008 @ 19:54:46 #76
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56650245
Ik hoorde laatst dat Valentijnsdag is uitgevonden door de Amerikaanse retailindustrie om kunstmatig de verkoopdip tussen kerst/nieuwjaar en pasen op te krikken. Goede verklaring wel.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:55:53 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56650278
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.

Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee ging bemoeien, en zouden zonder de commerciėle inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.

En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.
Wat hij zegt.
pi_56650440
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.
Dat komt door de commercie wij kopen nooit iets voor elkaar met kerst maar gaan gezellig samen eten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 10 februari 2008 @ 20:05:45 #79
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56650502
het is gewoon een trieste commerciele rotzooi en ik heb al genoeg kaarten gehad
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56650786
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:05 schreef DANILXL het volgende:
het is gewoon een trieste commerciele rotzooi en ik heb al genoeg kaarten gehad
verkapt-kijk-mij-sletjes-hebben-post
pi_56656723
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En waarom is het een vergelijking van niets? Alleen omdat kerst zijn oorsprong vindt in een oude Christelijke traditie? Topargument ja
En omdat mensen pas veel later hebben besloten om van kerst ook geldklopperij te maken. Bovendien is het zo dat het meer een vervanging van sinterklaas is. En voor de rest zijn er mensen hier voor mij geweest die het beter hebben verwoord...en helder hebben uitgelegd.

Valentijn kwam pas later. Men besloot dat de liefde gevierd moest worden...en blablabla
Zo hebben we nu ook de nationale lachdag, dan behoor je te lachen?!?
Ga jij nu straks een topic openen tegen mensen die weigeren te lachen op die dag?
Kansloos...
pi_56656799
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:

Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.

Zo, en wat zal ik nu eens gaan kopen voor m'n vriendinnetje met valentijn...
Jamaar, anders moet ik geld uitgeven aan iets leuks voor mijn vriendje en ik wilde voetbalplaatjes kopen.
pi_56656957
Tja, het is gewoon een feit: Als je je vriendin niet op een superspeciale dag van het jaar een te grote bos bloemen of een hartvorige doos bonbons geeft, dan hou je gewoon niet van haar. Immers weet iedereen dat echte liefde gaat via dingen die je bij een benzinestation op de weg naar huis kan kopen.
ignorance more frequently begets confidence than does knowledge - Charles Darwin
pi_56657682
valentijn heeft ook een gristelijke oorsprong
pi_56657737
quote:
Wat lach ik me toch altijd weer suf om die valentijnshaters. Ze doen er niet aan 'vanwege het principe'. Oftewel ze vinden het een commercieel gebeuren.

Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.

Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!

Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:

- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen

Het is allemaal wel leuk, maar commercieel he, dus dan mag het niet.

Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.

ik heb alleen je post gelezen en de rest niet

maar de eerste 3 die je aangeeft zijn in zekere zin wel commercieeel , maar ze worden meer gebruikt als chantage materiaal voor mensen die kinderen hebben....

en dan is het commerciele gedeelte weer goed te praten

dus commercieel mag...mits je kinderen iig voor een aantal maanden zoet kan houden
indien dat niet werkt...cursus kids opvoeden ....
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 11 februari 2008 @ 01:32:29 #86
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56657875
quote:
Op maandag 11 februari 2008 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nee, ik dacht dat Valentijn meer had te maken met de Romeinen.

Trouwens: wat een lik-mijn-vestje-topic is dit.
  maandag 11 februari 2008 @ 01:37:47 #87
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_56657907
quote:
Op maandag 11 februari 2008 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja, gristelijk als in katholiek, want ik kan niks in de bijbel vinden wat aan direct aan valentijnsdags gerelateerd is.
Weliswaar is er wel Hooglied, maar dat geldt voor elke dag.
Borsten als welpen, heerlijke poezie!
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_56658858
quote:
Op maandag 11 februari 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, ik dacht dat Valentijn meer had te maken met de Romeinen.
Nee.

Valentinus wilde het christendom niet verloochenen, kwam in de gevangenis terecht en sloot daar een vriendschap met de dochter van de gevangenbewaarder (ja een vriendschap ).
Toen kwam de dag dat hij terechtgesteld werd en liet hij voor haar een briefje achter, ondertekend met: 'Van je Valentijn' (maar dan in die taal en Valentinus ipv Valentijn, maar dat zijn maar details ).

Dus het is wel van oorsprong een christelijk feest en had in eerste instantie niets met de liefde te maken.
pi_56658923
Ik haat Valentijnsdag niet, als ik iemand wil laten weten dat die speciaal is dan doe ik dat sowieso wel. Wat ik haat is dat dat op een bepaalde dag moet........as if je gevoel zich laat leiden door tijd
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 11 februari 2008 @ 07:47:10 #90
198278 Valange
You said it!
pi_56659062
Valentijnshaters-hater
pi_56659249
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
en alles wat Amerikaans is haat ik
Net zoals TS een vuile gore wannabee Amerikaan.

Zonder Amerika geen Guild Wars
pi_56660141
TS'er zit onder de plak bij zijn eerste vriendin
pi_56660304
Ik vind het ook allemaal van die kutdagen; valentijnsdag, vader- en moederdag, enzovoorts. Moet je weer zo verplicht iets gaan doen en/of een cadeautje gaan kopen en zo. Ik vind een verjaardag per persoon per jaar al meer dan zat.
pi_56660388
Zelf vind ik valentijn wel een leuk idee. Tjah wat maakt het nou uit of het commercieel is of niet. Je kan het ook wel op een andere dag doen maar ik vind dat het dan niets bijzonders achterlaat.
"Oh jah we gingen nog 26 maart nog uit eten" klinkt minder interessant dan dat je iets met valentijn hebt gedaan lijkt mij.
Maarja ieder zn eigen crap. Ik vind valentijnhaters die zeggen dat t commercieel gedoe is net als rokers met uitlaatgassmoesjes
pi_56660760
quote:
omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen
Nee, maar gewoon het feit dat je per se op die dag ontzettend veel aandacht zou moeten schenken aan de mensen van wie je houdt. Welke idioot verzint zoiets? Waarom kan dat niet elke dag? Net zoiets als moederdag of vaderdag.

Mensen die aan valentijnsdag doen omdat het romantisch is, is al helemaal triest. Dat het commercieel is boeit me verder niet, maar als je liefde voor elkaar wilt tonen kan dat op iedere dag, daarvoor hoef je niet te wachten op 14feb.

En zoals Tuvai.net al zegt, de verjaardag is al meer dan genoeg.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_56661288
quote:
blablabla

Ik heb niets tegen valentijnsdag, maar wel op de manier waarop het wordt neergezet; en daar doe jij aan mee.
Precies deze regels: Mensen, vier Valentijnsdag. En niet vergeten: Als je niet koopt heb je niet echt gevierd.
Vieren=kopen. Dat automatische verband (waar TS dus niet eens meer over nadenkt) stuit mij tegen de borst.
Vieren zonder kopen is geen vieren
pi_56662824
quote:

Valentijn is voor je geheime liefde, rukker.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_56665968
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.

En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!

En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.

Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
TS beschuldigt anderen van niet gelovig zijn maar wel kerst/pasen vieren terwijl TS zelf een schijnheil is en meeloper op valentijnsdag.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 01:24:29 #99
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56677370
quote:
Op maandag 11 februari 2008 01:14 schreef prupke het volgende:

[..]

ik heb alleen je post gelezen en de rest niet

maar de eerste 3 die je aangeeft zijn in zekere zin wel commercieeel , maar ze worden meer gebruikt als chantage materiaal voor mensen die kinderen hebben....

en dan is het commerciele gedeelte weer goed te praten

dus commercieel mag...mits je kinderen iig voor een aantal maanden zoet kan houden
indien dat niet werkt...cursus kids opvoeden ....
vertel mij wat, het is zoooo waar, en ik betrap mezelf erop dat ik me er ook schuldig aan maak...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_56677411
Valentijnsdag is alleen voor inspiratieloze mensen als TS.
Happy Valentine
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')