abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56699407
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar jij vindt het dus normaal dat het woord van een persoon zwaarder weegt dan dat van een ander, omdat die persoon een politie-agent is.

Ik begrijp het op zich wel, maar we moeten niet gaan doen alsof politie-agenten minder mens zijn dan jij en ik.

Dus mijn probleem is vooral dat de wet het mogelijk maakt dat de grillen van één persoon voldoende zijn om jou te veroordelen.
Politieagenten moeten volgens hun contract de waarheid zeggen in dit soort gevallen.
Dat zal de rechter zwaarder laten wegen dan het oordeel van twee mensen die al dan niet de waarheid spreken.
Het gaat niet om het meer of minder mens zijn; het gaat om het professionele oordeel van een onder ede staande dienaar van het volk.

En zoals al door anderen is gezegd: ik snap ook niet hoe mensen kunnen denken dat politie agenten alleen maar bestaan om het volk het zo moeilijk en lastig mogelijk te maken en dat ze altijd maar dingen uit de duim zuigen zodat het volk er de dupe van is. Er zijn nu eenmaal bepaalde regels waar je je aan dient te houden en er is toezicht nodig, anders zouden de regels net zo goed weggelaten kunnen worden, en dan wordt het nog een veel grotere puinhoop.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56755402
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het gaat niet om het meer of minder mens zijn; het gaat om het professionele oordeel van een onder ede staande dienaar van het volk.

En zoals al door anderen is gezegd: ik snap ook niet hoe mensen kunnen denken dat politie agenten alleen maar bestaan om het volk het zo moeilijk en lastig mogelijk te maken en dat ze altijd maar dingen uit de duim zuigen zodat het volk er de dupe van is.
Om maar weer eens de advocaat van de duivel te spelen:
Als de agenten altijd professioneel zijn en altijd de waarheid spreken:
Waarom bestaat er dan een klachtenprocedure bij de politie?
Waarom bestaat er een mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen?

Ook agenten zijn mensen en daardoor zullen zij net als ieder ander mens reageren en soms een poging doen om hun gelijk te halen met alle middelen die ze hebben, ongeacht of ze gelijk hebben.

Wanneer je twijfelt aan de rechtvaardigheid van een boete heb je het recht om bezwaar aan te tekenen, ongeacht alle andere gedragingen die je gedaan hebt.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_56759265
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:52 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Om maar weer eens de advocaat van de duivel te spelen:
Als de agenten altijd professioneel zijn en altijd de waarheid spreken:
Waarom bestaat er dan een klachtenprocedure bij de politie?
Waarom bestaat er een mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen?

Ook agenten zijn mensen en daardoor zullen zij net als ieder ander mens reageren en soms een poging doen om hun gelijk te halen met alle middelen die ze hebben, ongeacht of ze gelijk hebben.

Wanneer je twijfelt aan de rechtvaardigheid van een boete heb je het recht om bezwaar aan te tekenen, ongeacht alle andere gedragingen die je gedaan hebt.
Jij weet goed te zeggen wat ik bedoel, en ik weet echt wel dat ik niet helemaal netjes reed, maar het feit waar ik een bekeuring voor gehad heb klopt gewoon niet ( hadden ze me er een gegeven voor de snelheid, had ik daar vaag genoeg beter mee kunnen leven, maar mijn snelheid hebben ze niet kunnen meten dus heb ik zoiets het gevoel dat ze zoiets hadden van dan pakken we hem zo maar)
Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
pi_56759768
Als "ze zoiets hadden van dan pakken we hem zo maar" dan hadden ze wel iets met Artikel 5 gedaan...
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:48:28 #105
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56759772
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:27 schreef tijnnl het volgende:

[..]

Jij weet goed te zeggen wat ik bedoel, en ik weet echt wel dat ik niet helemaal netjes reed, maar het feit waar ik een bekeuring voor gehad heb klopt gewoon niet ( hadden ze me er een gegeven voor de snelheid, had ik daar vaag genoeg beter mee kunnen leven, maar mijn snelheid hebben ze niet kunnen meten dus heb ik zoiets het gevoel dat ze zoiets hadden van dan pakken we hem zo maar)
Er is geen sprake van "zo maar" pakken, beide agenten hebben een overtreding geconstateerd en daarom staan ze volledig in hun recht om je te bekeuren. Dat jij het daar niet mee eens bent is je eigen keuze, maar je kunt protesteren tot je erbij neervalt, het zal weinig uithalen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:50:06 #106
152789 karr-1
pi_56759814
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:52 schreef HEvaRe het volgende:
Je weet dat dat de meest gebruikte smoes is door mensen die een overtreding begaan en uiteraard vinden dat deze onterecht is.

Agenten zijn zeker gewoon mensen als jij en ik, maar hebben een speciale opleiding gehad juist om te voorkomen dat ze persoonlijke gevoelens laten meespelen in het oordeel. Dat jij beweert dat ze een poging doen om ten koste van alles het gelijk te halen, slaat dus al nergens op.
pi_56769464
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:50 schreef karr-1 het volgende:

Je weet dat dat de meest gebruikte smoes is door mensen die een overtreding begaan en uiteraard vinden dat deze onterecht is.

Agenten zijn zeker gewoon mensen als jij en ik, maar hebben een speciale opleiding gehad juist om te voorkomen dat ze persoonlijke gevoelens laten meespelen in het oordeel. Dat jij beweert dat ze een poging doen om ten koste van alles het gelijk te halen, slaat dus al nergens op.
Ik beweer dat er situaties zijn dat mensen hun gelijk willen halen, ongeacht een 'speciale' training of 'waarheids'-contract en dat agenten mensen zijn.
Hieruit kun je inderdaad concluderen dat in de echte wereld er sitaties zijn waarin agenten iets verzinnen. Op het moment dat jou dat overkomt en ze geven je in jou ogen een onterechte boete, heb je het recht om bezwaar aan te tekenen.

Voorbeeld: Je rijdt met een te hoge snelheid door het oranje licht.
Terecht: een boete voor de hoge snelheid (mits gemeten) en een waarschuwing voor het oranje licht.
Onterecht: een boete voor het rijden door rood en een waarschuwing voor de snelheid.

Ongeacht of je in dit voorbeeld een boete verdient, je hoort geen boete te krijgen voor een feit dat je niet gepleegd hebt.
Ja, maar betekent nee
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:23:51 #108
152789 karr-1
pi_56782122
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:25 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Ik beweer dat er situaties zijn dat mensen hun gelijk willen halen, ongeacht een 'speciale' training of 'waarheids'-contract en dat agenten mensen zijn.
Hieruit kun je inderdaad concluderen dat in de echte wereld er sitaties zijn waarin agenten iets verzinnen. Op het moment dat jou dat overkomt en ze geven je in jou ogen een onterechte boete, heb je het recht om bezwaar aan te tekenen.

Voorbeeld: Je rijdt met een te hoge snelheid door het oranje licht.
Terecht: een boete voor de hoge snelheid (mits gemeten) en een waarschuwing voor het oranje licht.
Onterecht: een boete voor het rijden door rood en een waarschuwing voor de snelheid.

Ongeacht of je in dit voorbeeld een boete verdient, je hoort geen boete te krijgen voor een feit dat je niet gepleegd hebt.
Aangezien het ook niet toegestaan is om door oranje te gaan, tenzij je echt niet meer kan stoppen kan ik een boete in zo'n geval alleen maar terecht vinden. Kortom, ik zie nog steeds geen verklaring voor het feit dat een agent zaken erbij zou verzinnen om je te pakken. Want dat is dus echt onzin.
pi_56784157
Natuurlijk is het grootste gedeelte van de agenten integer. Maar het is niet uit te sluiten dat er wel eens door een agent de grens van de wet wordt opgezocht. Agenten zijn ook maar mensen, met hun eigen nukken, voorkeuren en karakters. Het vervelende is dat hun woord zwaarder weegt dat het woord van een benadeelde en dat je pech kan hebben als een agent met het verkeerde been uit bed is gestapt.

En ook agenten verdraaien wel eens de waarheid in hun voordeel:
voorbeeld van een misstand
ander incident
Natuurlijk zijn dit slechts incidenten, maar het laat zien dat het niet onmogelijk is, dat agenten niet geheel zuiver werken. En of het in het geval dat de TS zo is, ik heb geen idee.

Ook de politie (overheid) erkent dat er fouten worden gemaakt en wil deze graag horen:
gezagsdragers zijn net mensen
klachtenregeling politie

Ontkennen dat het mogelijk is dat agenten zaken kunnen verzinnen,is dus de ware onzin
Ja, maar betekent nee
  zondag 17 februari 2008 @ 16:25:50 #110
152789 karr-1
pi_56793666
quote:
Op zondag 17 februari 2008 01:21 schreef HEvaRe het volgende:
Ontkennen dat het mogelijk is dat agenten zaken kunnen verzinnen,is dus de ware onzin
Het is ook niet onmogelijk, het is alleen niet echt waarschijnlijk. Zeker niet zo vaak als dat er door sommigen gedacht of beweerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')