dat dusquote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:03 schreef Rushkai het volgende:
Even in het redelijk kort:
in 99% van de gevallen gewoon uitstel van executie
Executiequote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:03 schreef Rushkai het volgende:
Vraag is dus: pauze inlassen, of executie?
Pas op dat je die twijfels ook kan krijgen als je het uitmaakt. En dat wil niet zeggen dat je ook terug moet gaan. Altijd tricky, die fase.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:50 schreef kanna het volgende:
Yep, mee eens. Executie. Zeker ga je elkaar missen in die pauze, maar das normaal en wil niks zeggen over jullie tweetjes in de toekomst.
Yep, dat bedoelde ik ook te zeggen. De eerste fase van pauze en het uitmaken zijn vaak hetzelfde. Die twijfel enzoquote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Pas op dat je die twijfels ook kan krijgen als je het uitmaakt. En dat wil niet zeggen dat je ook terug moet gaan. Altijd tricky, die fase.
Fijn hequote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:02 schreef kanna het volgende:
[..]
Yep, dat bedoelde ik ook te zeggen. De eerste fase van pauze en het uitmaken zijn vaak hetzelfde. Die twijfel enzo![]()
Heerlijk
Ik ben inderdaad ook altijd zo geweest dat ik problemen gelijk wilde oplossen binnen de relatie ook. Maar zie dit nu als zo'n beetje de enige oplossing waardoor het in de toekomst misschien nog goed kan lopen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:15 schreef As_33 het volgende:
Hier een zeldzaam, tot nu toe, succesverhaal. WIj zijn uit elkaar gegaan na 3 jaar, maar konden elkaar niet loslaten, én konden in de tussentijd werken aan een aantal zaken die goed fout zaten. Ondertussen zijn we, na een 'pauze' (we spraken elkaar toen nog wel dagelijks, en hadden beloofd monogaam te blijven)van ongeveer 3 maanden nu weer zo'n 2 maanden bij elkaar. En wat er fout zat is nu gewoon echt beter, maar het gaat hier dan wel om zaken als jaloezie van mijn kant, claimerigheid en zijn reactie daarop door zich juist terug te trekken, we wisten ten alle tijden wél dat we ontzettend veel van elkaar hieleden en elkaar uiteindelijk echt niet kwijt wilden. En het is niet zaligmakend, want bepaalde zaken spelen gewoon nog steeds, ik weet ook niet of het op de lange duur een oplossing zal blijken, maar op dit moment lijkt het er op dat we de toekomst wel weer samen ingaan.
Ik voelde me trouwens wel ontzettend aan het lijntje gehouden, en ik zou er een volgende keer geen genoegen meer mee nemen: problemen worden voortaan binnen de relatie opgelost of niet, maar niet in zo'n ontzetten vervelende pijnlijke tussenvorm.
Ik ken trouwens ook nog een ander stel dat een tijdje uit elkaar is geweest, en ondertussen alweer een jaar of twee samen zijn. Het werkt volgens mij vaak niet, maar het kán wel werken.
Nee, zelfs al zou ik dat willen vind ik dat je dat niet kan maken. Dan zou ik het toch echt eerst definiteif uit maken.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:51 schreef rulerofdeath het volgende:
mag je met zo'n pauze ook anderen 'pakken'?
Ja daar denk ik zelf ook veel over na. Ik denk doordat ik me de laatste tijd een beetje ondergewaardeerd voelde door hem waardoor ik me gewoon een beetje van 'm heb afgesloten. Leerde veel nieuwe mensen kennen bij wie m'n aanwezigheid veel meer gerespecteerd werd en dat heeft wel een beetje m'n ogen geopend. Hij ziet dat nu zelf ook en is heel bang dat ie daar te laat achter is gekomen. Hij doet nu dus heel erg z'n best maar op de een of andere manier lukt het me niet echt om het hem terug te geven.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:25 schreef MLI het volgende:
TS, waarom zijn je gevoelens voor hem verminderd?
ik 20, hij 22.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:33 schreef Greys het volgende:
Hoe oud zijn jullie? Gewoon even voor het beeld?
Ah, oke. Thanksquote:
Natuurlijk kan dat helpen?!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:03 schreef Rushkai het volgende:
Even in het redelijk kort:
2 jaar een relatie en het gaat niet goed. Mijn gevoel voor hem is de laatste tijd erg omlaag gegaan en daarom kan ik me op dit moment niet meer in de relatie storten zoals dat zou moeten. Ik kan dus zo niet verder met hem maar aan de andere kant zie ik wel gewoon een toekomst met hem, ook omdat ik weet hoe gek ik op hem kan zijn en hoe leuk we het kunnen hebben. Met dat idee hebben we het ook al meerdere keren opnieuw geprobeerd, maar het gaat van mijn kant op dit moment gewoon niet. Enige wat ik dus kan bedenken is een pauze inlassen, maar aan de andere kant voel ik me dan alsof ik 'm aan het lijntje hou.
Vraag is dus: pauze inlassen, kan het helpen of is het in 99% van de gevallen gewoon uitstel van executie?
Vrouwenquote:Op zondag 10 februari 2008 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat helpen?!
Misschien mis je hem wel zo erg na een tijdje dat je spijt hebt dat je ooit dit dacht!
Of misschien denk je na een dag al, hehe dit is lekker zo zonder hem!
Dus waarom zou het verkeerd zijn?
Maar stel je gaat de ander enorm missen dan komt het toch weer goed?quote:Op zondag 10 februari 2008 01:00 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Vrouwen![]()
![]()
![]()
Het is gewoon uitstel van de executie. Ik zou ook twijfelen als mijn vriendin zou zeggen; eeswa. Ik las even een pauze in.
We spraken elkaar dagelijks, zagen elkaar een aantal dagen in de week, en ik bleef ook nog een paar keer per week gewoon bij hem slapen, dat bedoel ik met niet los kunnen laten, hoe erg we ons dat ook voor hadden genomen. Uiteindelijk was ik het zo zat dat we ons eigenlijk nog steeds gedroegen alsof we een relatie hadden, alleen een tikkeltje minder intensief dan voorheen (niet meer samenwonen in een één-kamer-appartement), maar hij maar niet kon kiezen voor een relatie, dat ik gezegd heb nú te vertrekken en nooit meer terug t ekomen. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat hij niet zonder me wilde.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:10 schreef Rushkai het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook altijd zo geweest dat ik problemen gelijk wilde oplossen binnen de relatie ook. Maar zie dit nu als zo'n beetje de enige oplossing waardoor het in de toekomst misschien nog goed kan lopen.
Zagen jullie elkaar nog af en toe toen jullie uit elkaar waren?
Je kunt je niet op jezelf richten en afstand nemen als je een pauze neemt. Dan blijf je stiekem hopen op die éne dag dat jullie weer bij elkaar komen.quote:Op zondag 10 februari 2008 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar stel je gaat de ander enorm missen dan komt het toch weer goed?
Ipv het is uit en over, heb je dan nog tenminste een kans
Ergens heb je daarin zeker gelijk. Maar ik verwacht inderdaad niet van hem dat hij mij elke keer dat gevoel geeft zoals het in het begin van een relatie is want sommige dingen worden inderdaad gewoon. Dat is dus ook hoe de situatie hiervoor was en dat is ook niet erg. Het probleem nu was alleen dat ik me gewoon bijna een last voor hem voelde als ik er was en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat ziet hij nu dus inderdaad ook in, hij is behoorlijk omgeslagen en ik weet niet echt hoe ik daarop moet reageren.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah, oke. Thanks
Wat me zo als eerste te binnen schiet als ik het lees is dat hij nu vreselijk zijn best doet om jou te pleasen, om je weer hetzelfde gevoel 'als eerst' te geven. Het gevoel dat die andere nieuwe mensen die je hebt ontmoet, je wel gaven, die waardering. Ergens is dat niet helemaal eerlijk natuurlijk, want 'nieuwe' mensen zijn natuurlijk vaak interessant en leuk. Vergelijk het maar met je relatie, in het begin![]()
Ik bedoel, je kent hem al een tijdje en dan is het vaak zo dat er dingen 'gewoon' worden, wat jij misschien wel sleur noemt. Het is niet reëel om van hem te verwachten dat hij constant op zijn tenen moet gaan lopen om dat 'nieuwe' gevoel te kunnen blijven geven. Dat gaat ook misschien wel erg geforceerd op jou overkomen en daarom kan je er niet echt oprecht enthousiast over zijn.... denk je ook niet?
Ik vraag me inderdaad steeds af of ik hém zou gaan missen of gewoon het 'iemand hebben'. Denk dat alleen de tijd dat kan uitwijzen. Over andere mensen heb je misschien ook wel gelijk, ik ben iemand die veel met jongens omgaat en dat zorgt natuurlijk ook wel voor wat aandacht. Ik heb daar nooit echt veel mee gehad omdat ik meer dan genoeg aan hem had (ook als het minder goed ging) maar nu is mijn gevoel minder geworden en dat is nog nooit echt gebeurd en dan is aandacht van anderen misschien fijn maar ik denk dat ik daar niet teveel waarde aan moet hechten. Toen mn gevoel nog goed zat was dat immers ook niet echt belangrijk.quote:Ga voor jezelf na of je hem echt kwijt zou willen als geliefde, of dat je de vlinders van het begin mist. En of je die sleur niet verwart met een vertrouwd en veilig gevoel. En ga ook na of je misschien de deur nog op een kiertje wilt houden voor andere potentiële liefdes, want je vindt de aandacht van andere mensen dus ook erg prettig, zoals je zelf aangeeft.
Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat mocht mijn gevoel terugkomen het ook zo weer fout kan gaan en we weer in precies dezelfde situatie belanden. Maar aan de andere kant (ookal is de kans klein) kan het misschien toch nog lukken en ik denk dat ik het mezelf en hem verplicht ben om dat te proberen.quote:Persoonlijk denk ik dat een pauze niet veel goed zal doen. Oke, als je daarna weer bij elkaar terugkomt is alles weer even helemaal nieuw en spannend, maar een tijdje later zal het waarschijnlijk weer net zo zijn als nu.
Dankje.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:27 schreef Enfermera het volgende:
Nog even on a more personal note; ik ben in 2005 samen gaan wonen met mijn vriend, een groot fiasco. Ben na 1,5 maand weggegaan bij hem omdat ik het gewoon niet meer trok. Had het wel aangegeven aan hem, maar hij zag het totaal anders; de avond dat ik het uit wilde maken had hij (voordat ik het had gezegd) zoiets van; misschien moeten we 's gaan praten? Toentertijd dacht ik dat het definitief was, zo zat was ik het. Uiteindelijk zijn we toch weer gaan praten, en na 3 maanden zijn we het weer gaan proberen. Inmiddels wonen we weer een paar maanden samen en het gaat super. Het hoeft dus niet definitief te zijn, maarja, je moet er wel weer allebei vol voor gaan anders werkt het niet.Iig heel veel succes + sterkte!
Ik denk dat het het beste is als we elkaar even niet zien. We zien elkaar gemiddeld nu ongeveer 4 dagen in de week dus ik hoop dat het effect heeft wanneer we dat niet meer doen. Ik denk dat ik hem wel nog wil spreken, maar wel minder. Met anderen zoenen heb ik nu nog geen behoefte aan maar dat zou misschien wel kunnen komen. Hij zei gister dat als ik dat nodig zou hebben zodat het weer goed komt hij het zou accepteren, maar dat is natuurlijk bullshit en ik weet dat het hem kapot zou maken dus dat wil ik niet. Ik zou het ook niet trekken als hij met een ander meisje zou zoenen ook al weet ik dat 'ie dat zeker niet zou doen.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:04 schreef Greys het volgende:
Hoe stel je je die pauze dan eigenlijk voor? Dat jullie elkaar niet zien en spreken en ook niet met anderen gaan in de tussentijd? Of is het tijdelijk 'echt uit' en mogen jullie dan bv ook met anderen zoenen? En ga je elkaar blijven sms-en en bellen of zelfs zien? Want als je dat gaat doen valt er zeg maar weinig te missen. Dan heb je nog steeds dat 'zekere' gevoel van iemand hebben.
Ik denk dat je helemaal niet de enige bent waarbij dit zo is en ik denk dat het voor heel veel mensen de reden is om een einde aan de relatie te maken. Maar ik denk dat je er eigenlijk niet goed aan doet om uit elkaar te gaan. Hoe verwacht je dat hij je gewaardeerd kan laten voelen als jullie elkaar niet zien? Ok, de sleur gaat er wel uit als je een 'pauze' neemt, maar dat is dan ook alles. Tijd heelt niets, het gaat erom wat je in die tijd zelf onderneemt.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:29 schreef Rushkai het volgende:
[..]
Ja daar denk ik zelf ook veel over na. Ik denk doordat ik me de laatste tijd een beetje ondergewaardeerd voelde door hem waardoor ik me gewoon een beetje van 'm heb afgesloten. Leerde veel nieuwe mensen kennen bij wie m'n aanwezigheid veel meer gerespecteerd werd en dat heeft wel een beetje m'n ogen geopend. Hij ziet dat nu zelf ook en is heel bang dat ie daar te laat achter is gekomen. Hij doet nu dus heel erg z'n best maar op de een of andere manier lukt het me niet echt om het hem terug te geven.
Verder kan het ook meespelen dat we te vaak bij elkaar waren waardoor de sleur er ook ingekomen is enzo. Doordat ik niet wist wat ik met deze gevoelens aan moest (hiervoor 'hing' ik veel meer aan hem en kon ik me niet voorstellen dat m'n gevoel minder zou worden) reageerde ik dat op hem af wat ook weer voor ruzies en irritaties zorgde waardoor het nog slechter ging.
Het is vooral een ramp als één van de twee, in dit geval mijn vriend, iemand is die eigenlijk héél erg zijn privacy nodig heeft en af en toe ruimte om zich even terug te kunnen trekken. Wij gaan het dan ook pas weer proberen als we een grotere woonruimte kunnen krijgen, en tot die tijd houden we lekker onze huidige constructie aan, waarbij ik één deur verder een kamer huur, zodat ik alsnog op mijn slofjes in badjas van mijn kamer naar zijn appartement kanquote:Op zondag 10 februari 2008 13:11 schreef simmu het volgende:
uhm, om te kunnen samenwonen in een heel kleine ruimte heb je ook wel wat extra vaardigheden nodig hoor!
sangdrax en ik hebben 3 jaar samen op een kleine 2 kamer hateenheid gezeten, en dat vergde ook het nodige aanpassingsvermogen en afspraken, en geruzie en alles. we waren dan ook dolblij met de 4 kamer flat 4 hoog achter zonder lift in den haag zuidwest
dat levert dan nu wellicht ook wat probleempjes op, nu simmu tot en met augustus (als alles goed gaat!) met zn tweeen isik had wel graag een lift gehad nu
quote:Op maandag 11 februari 2008 10:30 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het wel heel verstandig van je om een pauze in te lassen. Je kunt een moeilijk beslissing beter voor je uitschuiven en wachten met uitmaken omdat het voor hem op deze manier ook veel beter is. Als je meteen zou zeggen dat je niet meer verliefd bent, is het tenslotte ook zo snel afgelopen. Dan kun je beter nog een paar maanden doorgaan en zo langzaam de afstand steeds iets groter maken, waardoor hij ook kan wennen aan het idee.
Groetjes,
Krea.
quote:Op zondag 10 februari 2008 22:52 schreef Rushkai het volgende:
[..]
Dankje.Het is fijn om te lezen over wanneer het goed gaat, ookal moet ik wel reëel blijven en onthouden dat het niet altijd helpt.
Ik ben het inderdaad ook goed zat geweest maar toch wil ik er niet definitief een punt achter zetten. Ik hoop gewoon dat het me weer gaat lukken om er vol voor te gaan zodat het weer kan worden zoals het was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |