abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56621650
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die een taalcursus Spaans in het buitenland hebben gevolgd.
Zelf denk ik er aan om zo'n cursus te volgen, maar ik wil graag meer weten over de inhoud.

De site's van de verschillende aanbieders (bijv. Don-Quijotte) zijn uiteraard alleen maar positief over zichzelf, maar ik hoor graag van mensen die er objectieve ervaring mee hebben wat ze ervan vonden.

Mocht er ergens een (centraal) topic rondzwerven hoor ik graag waar ik eigenlijk dit bericht had moeten posten.

Alvast bedankt!
pi_56621680
Dit topic stond me nog bij: Spaans leren in vakantie
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:34:32 #3
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56621831
Ligt aan het land. Meestal is het goedkoper en leuker om zelf naar het land te reizen en daar een school te zoeken. Ken wel wat scholen/populaire plaatsen in Midden-Amerika...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_56621868
Wat spanje betreft niet naar Barcelona gaan, daar spreken ze catalaans

Ik zou wdb naar Sevilla gaan
  zaterdag 9 februari 2008 @ 16:49:46 #5
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_56624676
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:37 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat spanje betreft niet naar Barcelona gaan, daar spreken ze catalaans

Ik zou wdb naar Sevilla gaan
Salamanca schijnt de bom te zijn,, in sevilla spreken ze nou niet echt bepaald goed spaans zeg maar
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_56624946
Klopt

Salamanca is known as the city where the “purest” Spanish is spoken. This may partly explain the large number of language schools.
However, there are many other facets of this city that attract culturally interested travellers from all over the world: the city itself is very beautiful with its traditional architecture that made it a world heritage site and there is always something going on in the historic setting. At the same time, Salamanca with its 180000 inhabitants is not really a big city, but rather a pleasant town. The famous university certainly is a factor - and explains the many pubs, bars and restaurants.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 17:55:10 #7
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56625883
Spaanse kutaccent . Mooiste Spaans wordt in Mexico gesproken (zangerig), maar ik zal wel bevooroordeeld zijn
In Spanje praten ze erg snel, vaak binnensmonds, in Zuid Amerika is het vrij boers in mijn ogen, veel letters op het eind van het woord niet uitsgeproken bijvoorbeeld, met als ultiem voorbeeld Argentinië, wat erg beinvloed is door het Italiaans volgens mij.

Tot zover even mijn betoog over de wereld van het Spaans...
Vamos el TRI!
pi_56625912
Wat ik me nou afvraag, kun je echt redelijk Spaans spreken na zo'n reis?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:26:47 #9
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56634515
Ligt aan de duur van je reis, en hoe lang je een cursus volgt, met wat voor gezelschap je bent (welke taal je met hun spreekt), hoe je kennis van Engels en Frans is (meeste Spaanse worden lijken op die 2 talen), je taalgevoel natuurlijk.

Na half jaar rondreizen in Mexico (2 weken cursus) kon ik me redelijk redden met straattaal, maar kwa grammatica was het natuurlijk vrij basis. Als je een paar maanden (8 weken) taalcursus wil doen, denk ik dat je de meeste grammaticale aspecten wel kent, maar vraag me af of dat écht leuk is, zo schools...
Vamos el TRI!
pi_56634949
Dat is mijn plan voor het volgende jaar!
Ik ga 9 maanden op zo'n cursus.
Voor mij ging Málaga (zuiden van Spanje) het beste, omdat ze daar een geheel aanbieden en de kans dat ik elke 2 weken tussen andere mensen in de les zit, redelijk klein is.
Ik heb dan ook behoorlijk wat brochures hier liggen, van veel organisaties.
Ervaringen kan ik je (nog) niet geven, heb wel veel informatie!

Vaak is het wel zo dat het voor de lessen zelf niet veel uitmaakt met welke organisatie je gaat, omdat ze vaak hetzelfde aanbieden als andere organisaties en je in de praktijk dus bij mensen die met andere organisaties daar zijn, in de les kan zitten.

Je kan ook zonder organisatie gaan natuurlijk, maar dat lijkt me moeilijk als je Spaans nog niet goed is.
  zondag 10 februari 2008 @ 00:18:11 #11
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56635651
9 máánden!? My god, da's evenveel les als een compleet schooljaar. Denk dat je dan op gegeven moment weinig meer leert, alleen vloeiendheid natuurlijk. Denk dat je na een aantal maanden wel goed genoeg bent om t (gratis) te leren door met Spaans sprekenden in de kroeg zat te worden. Scheelt je wat lesgeld

Zonder organisatie boeit geen zak, neem een taxi naar de school en doe je intake in t Engels...
Vamos el TRI!
pi_56639519
Daarom komen er in het tweede 'semester' ook nog andere vakken bij.
En ja het is een compleet schooljaar, ik doe het als tussenjaar

Naar ik heb gehoord is het Engels van de meeste Spanjaarden echt verschrikkelijk, maargoed dat zal misschien bij zo'n taalschool of in de stad wel wat beter zijn.
  zondag 10 februari 2008 @ 12:20:45 #13
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56640748
Ja ik bedoel te zeggen dat je je intake best in het Engels kan doen, grote kans dat ze formulieren etc in het Engels hebben. En daarna kan je bést wat Engels lullen met je medestudenten tot je een bepaald Spaans niveau hebt. Op zich wel cool ja, vakken erbij krijgen, zullen waarschijnlijk op de cultuur en geschiedenis van het land gericht zijn.
Vamos el TRI!
  zondag 10 februari 2008 @ 12:25:24 #14
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56640825
quote:
Op zondag 10 februari 2008 10:45 schreef Lowta het volgende:
Daarom komen er in het tweede 'semester' ook nog andere vakken bij.
En ja het is een compleet schooljaar, ik doe het als tussenjaar

Naar ik heb gehoord is het Engels van de meeste Spanjaarden echt verschrikkelijk, maargoed dat zal misschien bij zo'n taalschool of in de stad wel wat beter zijn.
En waar wil je dit doen? Welke organisatie etc?
Ben me ook aan het oriënteren om komend jaar naar Spanje of Midden-/Zuid-Amerika te gaan. Kan me door Spaanstalige vrienden, zelf leren en lange vakanties tussen lokale bevolking wel enigszins redden, een Spaanse krant lezen lukt me ook aardig, maar wil er nu echt voor een tijdje heen om het écht goed onder de knie te krijgen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_56646290
Bedankt voor de reacties en de doorverwijzing naar het andere topic.

Hoe zit het met onderdak? Is het beter om dit zelf te regelen?

Is het niet het beste om eerst de grammatica onder de knie te krijgen en daarna pas aan de woordenschat te gaan werken?
pi_56654392
Hoi,

Ik heb twee keer zo'n cursus gedaan. Twee keer twee weken. Eerste keer was een cadeautje en ik zat bij een talenschool in Alicante. Tweede keer was uit verveling. Vakantie ging niet door. Daarom twee weken zo'n cursus gedaan in Barcelona. Ik zat in klasjes met leeftijdsgenoten. Heel gezellig, maar je spreekt vooral Engels met elkaar. Ik begon namelijk met een Spaanse kennis van heel weinig. Je pikt wel voldoende in de les, maar twee weken is te kort om echt superresultaat te boeken.

Dat geouwehoer over Barcelona met z'n Catalaans is ook zwaar overdreven. Dacht je echt dat je daar als bezoeker meteen Barcelonees was. Je blijft toerist
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 10 februari 2008 @ 23:04:32 #17
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56655547
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:27 schreef w8jij17 het volgende:
Bedankt voor de reacties en de doorverwijzing naar het andere topic.

Hoe zit het met onderdak? Is het beter om dit zelf te regelen?

Is het niet het beste om eerst de grammatica onder de knie te krijgen en daarna pas aan de woordenschat te gaan werken?
Vaak regelt de school onderdak, stoppen ze je in gastgezinnen. Niet echt mijn pakkie 'an, moet je om bepaalde tijden thuis zijn voor eten (of niet, maar dan mis je je maaltijd ) en het blijft een beetje huiselijk. Voordeel is dat je daar sneller Spaans leert en lokale maaltijden krijgt.

Je moet zowel grammatica als vocabulaire leren, want wat heb je aan als je wel alle werkwoorden kent, maar geen bijv. naamwoorden om bij te voegen? Dan maak je nóg geen zinnen. Je hebt er meer aan om te zeggen "Biertje" dan "ik wil een .... " en dan het woord voor 'bier' niet te kennen
Vamos el TRI!
pi_56660802
Thanks Elvislives! Je hebt gelijk.

Is het aan te raden om alles zonder tussenkomst van een Nederlandse taalschool (zoals linguaschools, Don Quijotte) te regelen?
pi_56664162
tvp
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_56687456
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:25 schreef BVO het volgende:

[..]

En waar wil je dit doen? Welke organisatie etc?
Ben me ook aan het oriënteren om komend jaar naar Spanje of Midden-/Zuid-Amerika te gaan. Kan me door Spaanstalige vrienden, zelf leren en lange vakanties tussen lokale bevolking wel enigszins redden, een Spaanse krant lezen lukt me ook aardig, maar wil er nu echt voor een tijdje heen om het écht goed onder de knie te krijgen.
Ik ga het met applelanguages doen, maar het kan bijvoorbeeld ook met interlanguage (= Nederlands).
In Malaga.
pi_56746902
Heeey,

Ik heb zelf ervaring met taalcursussen in het buitenland! Ik heb zelf tweemaal een Spaans cursus gevolgd in Barcelona en Valencia. Dit is echt zéér goed bevallen en is zeker aan te raden. Je leert zoveel en je leert veel nieuwe mensen kennen en uiteraard een andere cultuur.

Ik heb tweemaal mijn cursus geboekt bij Estudio Hispanico en dit beviel zeer goed. Dit was mij aangeraden door een vriend van me die dat al eerder gedaan had en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van. De begeleiding was goed en de cursus zelf heb ik zeer veel aan gehad! Je komt steeds een niveau hogeren zit voortduren in een klas met mensen die hetzelfde niveau als jou hebben. Ik heb hier een aantal goede vrienden aan overgehouden! Ik heb zowel mijn cursus als mijn accommodatie bij Estudio Hispanico geboekt en deze waren beide dik in orde.

Ik zou zeker overwegen om een Spaans cursus in Spanje te volgen aangezien je zo veel leert en het is gewoon een super ervaring!

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!

Groetjes
pi_56769476
Zeer goed topic, als ik het hier niet zag staan zou ik het zelf hebben aangemaakt.
Ik wil van ongeveer van half april tm half juli zo'n cursus gaan doen, waarschijnlijk in Spanje.
Waar precies weet ik nog niet. Iemand aanraders? Madrid zeker niet, te veel verkeer, te groot, te duur etc. Ik zoek nu juist een redelijk rustige omgeving. Barcelona ook niet, hetzelfde probleem als Madrid + te veel toeristen + het probleem niet alleen met catalaans maar ook met de Catalanen zelf. Valencia vind ik niet interessant genoeg voor 3 maanden. Salamanca, Sevilla, Malaga en Granada zijn zeker opties. Het probleem is dat het wel een beetje betaalbaar moet zijn, 3 maanden in Spanje kost toch een hoop geld. Reizen die je daar maakt in de omgeving, uitgaan, eten buitenshuis etc. Als je dan ook nog 1300 euro per maand aan collegegeld en huur moet betalen, wordt het een vrij dure grap. Ik zoek dus een redelijk goedkope, maar toch goede school in Salamanca, Sevilla, Malaga of Granada of andere rustige, mooie steden. Iemand ervaring hier mee?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_56794082
Ik heb zelf 2 weken in Granada gezeten om een beetje de eerste aspecten van de taal te leren. Daar was ik erg tevreden over. Granada is een mooie stad en er is heel veel te doen (zowel veel uitgaansgelegenheden als veel cultuur). Verder is de omgeving erg mooi (sierra nevada). Een nadeel is inderdaad wel dat het spaans dat daar gesproken is niet erg makkelijk is (snel en er wordt veel ingeslikt) maar de docenten die je daar krjigt komen daar vaak ook niet vandaan en zijn getraind op het spreken van duidelijk spaans. Verder is het voordeel dat de salarissen daar zelfs voor spaanse begrippen vrij laag liggen waardoor de prijzen van de lessen ook laag zijn. Zelfs privelessen zijn nog te doen maar als je begint is dat eigenlijk niet aan te raden.

Ik heb het destijds via een bureau in Nederland geregeld maar het is ook heel goed zelf te regelen. Typ gewoon in aprender espanol granada in google in en je vindt gelijk een paar sites. Overigens is bespaar je er ook weer niet heel erg veel geld mee.
pi_56803740
Andere topic ook weer geactualiseerd.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:35 schreef w8jij17 het volgende:
Is het aan te raden om alles zonder tussenkomst van een Nederlandse taalschool (zoals linguaschools, Don Quijotte) te regelen?
Don Quijote is erg goed (zie bovengenoemde topic).

Toen ik in Salamanca ging studeren, heb ik zelf mijn onderkomen enzo geregeld. Gewoon ter plaatse. De eerste maand heb ik met 2 verschillende Spaanse gezinnen meegeleefd; om te starten was dat écht super, meteen in zo'n Spaans bad! Spanjaarden (en Salmantijnen) zijn echt hartstikke gastvrij, attent en behulpzaam.

Daarna was ik toch wel aan wat privacy toe, dus ben ik op kamers gegaan; als je met meerdere (Spaanse) studenten een appartement kunt huren, is dat helemaal te gek. Dat betekent dus: heel veel advertentie'tjes en zoekertjes afbellen en huizen bezoeken.

Om echt Spaans te leren, is het het beste om jezelf te dwingen om je ook buiten de lessen zoveel mogelijk met Spaans te behelpen, dus met Spanjaarden omgaan en samenwonen is zeker een pluspunt, wat dat betreft.

Salamanca is echt perfect om de taal goed te leren: het Spaans is zoals gezegd indd het meest "puur" en helder. Verder is het een bruisende studentenstad, en het stadscentrum (waar de meeste faculteiten ook staan) een waar openluchtmuseum. Schit-te-rend!!

In Andalucië/zuidelijk Spanje is het Spaans indd minder gemakkelijk te volgen als je het nog aan het leren bent; mede doordat de woorden veel minder (lees: niet) duidelijk uitgesproken worden. In Madrid wordt er ook een "leuk" dialect gesproken waar je zeker mee in aanraking zult komen als je daar gaat studeren. Persoonlijk lijkt Barcelona me ook leuk; maar door het Catalaans wordt je dan weer gelijk met twéé vreemde talen geconfronteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 17-02-2008 23:00:21 ]
 FR
pi_56814689
TVP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')