Andere topic ook weer geactualiseerd. 
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:35 schreef w8jij17 het volgende:Is het aan te raden om alles zonder tussenkomst van een Nederlandse taalschool (zoals linguaschools, Don Quijotte) te regelen?
Don Quijote is erg goed (zie bovengenoemde topic).
Toen ik in Salamanca ging studeren, heb ik zelf mijn onderkomen enzo geregeld. Gewoon ter plaatse. De eerste maand heb ik met 2 verschillende Spaanse gezinnen meegeleefd; om te starten was dat écht super, meteen in zo'n Spaans bad! Spanjaarden (en Salmantijnen) zijn echt hartstikke gastvrij, attent en behulpzaam.
Daarna was ik toch wel aan wat privacy toe, dus ben ik op kamers gegaan; als je met meerdere (Spaanse) studenten een appartement kunt huren, is dat helemaal te gek. Dat betekent dus: heel veel advertentie'tjes en zoekertjes afbellen en huizen bezoeken.
Om echt Spaans te leren, is het het beste om jezelf te dwingen om je ook buiten de lessen zoveel mogelijk met Spaans te behelpen, dus met Spanjaarden omgaan en samenwonen is zeker een pluspunt, wat dat betreft.

Salamanca is echt perfect om de taal goed te leren: het Spaans is zoals gezegd indd het meest "puur" en helder. Verder is het een bruisende studentenstad, en het stadscentrum (waar de meeste faculteiten ook staan) een waar openluchtmuseum. Schit-te-rend!!

In Andalucië/zuidelijk Spanje is het Spaans indd minder gemakkelijk te volgen als je het nog aan het leren bent; mede doordat de woorden veel minder (lees: niet) duidelijk uitgesproken worden. In Madrid wordt er ook een "leuk" dialect gesproken waar je zeker mee in aanraking zult komen als je daar gaat studeren. Persoonlijk lijkt Barcelona me ook leuk; maar door het Catalaans wordt je dan weer gelijk met twéé vreemde talen geconfronteerd.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 17-02-2008 23:00:21 ]