Ja, voor Windows, want daar hadden we het over. Je zou de PPC-versie van Windows NT4 op een G4 moeten kunnen draaien, maar er is verder nauwelijks PPC-software voor Windows gemaakt, dus veel heb je er niet aan in de praktijk.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Voor onder windows bedoel je?
Ik heb een Powermac G4 in mijn handen hier, en daar draait wel office op...
Kan ik ook wel doen in mijn royale achtertuinquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Godver, wat een lekker weer: ik heb me lekker met de MBP op mijn balkon genesteld.
Ja, dan schiet het niet echt op inderdaadquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, voor Windows, want daar hadden we het over. Je zou de PPC-versie van Windows NT4 op een G4 moeten kunnen draaien, maar er is verder nauwelijks PPC-software voor Windows gemaakt, dus veel heb je er niet aan in de praktijk.
Nou alle iPhone owners weer blij?quote:Pubers halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Zit je daar als officieus dev team uren, dagen en weken te broeden op een methode om OTB 1.1.2 en 1.1.3 iPhones te unlocken, komt daar die vervelende George Hotz weer. Het is George namelijk die in een woede-aanval binnen 24 uur een oplossing heeft gevonden om recente iPhones met bootloader 4.6 softwarematig te unlocken.
Hoe hij het voor elkaar kreeg? Dat lees je op het webblog van George Hotz. Iets met -0x20000 exploits, secpacks, 0xA03D0000-0xA03F0000 en 'unsigned code executions'.
Download dit bestand, pak het uit en volg de instructies.
Hackers - Apple: 2-1.
Bron
Zie de FiPo in dat berichtquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nou alle iPhone owners weer blij?
Neen, het TL-dock heeft subtielere indicators; heb even een screenshot gemaakt:quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is toch de Twilight dock?
quote:Van oudsher lijken de Mac gebruikers de meest creatieve mensen te zijn. Naar alle waarschijnlijkheid een gevolg van de allesoverheersende Mac in de wereld van reclame en vormgeving. De stereotype saaie boekhouder wordt direct in verband gebracht met Windows. Een niet geheel onverwachte uitkomst, gezien de alom aanwezige Windows machines in kantooromgevingen. Maar wie is het meest sexy?
Mijn dock staat eigenlijk altijd op 'hidden' en zo klein mogelijk: dit was enkel voor de screenshot.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Neen, het TL-dock heeft subtielere indicators; heb even een screenshot gemaakt:
[ afbeelding ]
Sobchak, de normale procedure voor dock veranderen is overschakelen naar het 2D-dock, de bestanden in de package van het 3D-dock plakken, en vervolgens terugschakelen?
Zeg, jij hebt ook elk denkbaar icoon in je dock staan, werkt dat nu gemakkelijk voor jou of is't gewoon patserij :p?
Maar ik wil weten hoe ik het handmatig kan doen, dat vind ik persoonlijk fijner dan een extra app.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:56 schreef Battlefan het volgende:
Deze is gratis: http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete
En deze: http://konstochvanligasaker.se/apptrap/ is ook gratis, er loopt altijd een proces en als je dan een app naar de prullenbak sleept wordt ie wakker
Ik weet exact waar het staat, mijn probleem is dat Leopard's spotlight het niet kan vinden.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:41 schreef Battlefan het volgende:
Even rondneuzen in de Bibliotheek, Application Support enzo
wat wil je nou doen danquote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet exact waar het staat, mijn probleem is dat Leopard's spotlight het niet kan vinden.
Dat als ik op mijn Macbook hardeschijf klik, en ik op "Textmate" zoek, ik óók "/Users/Geqxon/Library/Preferences/com.macrometes.textmate.plist" in mijn resultaten krijg te zien. Dit deed het in Tiger prima, enkel onder Leopard niet.quote:
oh op die fiets.. nee nu snap ik jequote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat als ik op mijn Macbook hardeschijf klik, en ik op "Textmate" zoek, ik óók "/Users/Geqxon/Library/Preferences/com.macrometes.textmate.plist" in mijn resultaten krijg te zien. Dit deed het in Tiger prima, enkel onder Leopard niet.
Of een andere oplossing op vraag 1 (makkelijker vind ik) open het programma... Dan in het dock op rechtermuisknop klikken op dat programma en dan open at login aanklikken (weet niet wat dat in nl is)quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:31 schreef portier het volgende:
Nog 2 vragen;
Ik wil Plaknotities automatisch op laten starten als ik mijn Mac aanzet, hoe voeg ik dat toe?
Ik heb nu 4 emailadressen die ik moet checken, 2 hotmail, 1 gmail en mijn universiteitsmail. Normaal gebruikte ik MSN voor 1 hotmailadres, dus ging het nog wel, maar met Adium werkt dat niet meer en dus ben ik op zoek naar een (al dan niet betaalde) widget die kan zien of er nieuwe mail is. Via Mail werkt niet echt, want dan haalt ie de mail wel op, maar kan ik alleen van mijn universiteitsmail dingen verwijderen, dus moet ik steeds in zowel Mail als op het emailadres zelf de mailtjes lezen en verwijderen. Ik hoef alleen maar te weten of er nieuwe mail is. Ik heb wel eCheck, maar Hotmail werkt helemaal niet, studentenmail geeft alle mail als nieuwe mail aan en het werkt niet echt lekker onder leopard. Weet iemand toevallig een widget waarmee dit kan? Ik heb die httpmail toevoeging voor Mail voor mijn Hotmail, dus mail checken zou mogelijk moeten zijn...
Kan je ze niet in je movies/films map zetten?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:53 schreef BaggerUser het volgende:
ik heb nu een paar streams toegevoegd aan mijn itunes, nu staan deze dus in mijn muziek bibliotheek.. stiekem wil ik ze daar niet hebben, nu heb ik een afspeellijst gemaakt met Radio Streams en nu wil ik ze eigenlijk uit de muziek bibliotheek hebben... dit is zeker niet mogelijk?...
andere mogelijkheid om het netjeso p te lossen? wil er namelijk vanuit front row bij kunnen.
neinquote:Op zondag 10 februari 2008 00:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kan je ze niet in je movies/films map zetten?
Ik wacht nog even, dan is het wat gezelliger daar en zijn al die breezers al helemaal dronken... hoef je minder moeite te doen enzo...quote:Op zondag 10 februari 2008 00:05 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
nein![]()
p.s. hoor jij niet op de fiets te zitten?
Vanuit de store kan je normaal gesproken alleen in de "normale" studentenstore komen. Gebruik de link op www.mac.tudelft.nl om in de Apple on Campus store te komen voor extra korting. Ik weet niet waarom Google je daar ook heenbrengt, maarja.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:58 schreef Norrage het volgende:
Hmm...Dat was het dus toch niet...Als ik via google de store opzoek en dan inlog dan is de MacBook 923,49, en als ik direct via apple.com naar de onderwijs store ga dan is ie 986 euro...echt superraar :/
Wel raar in ieder geval...Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor studenten...als je niet weet dat er een apple on campus is is de kans dat je dat vindt heel klein....Ik vond het enkel omdat ik naar een applestore in Delft zocht (zoekopdracht: Delft Apple Store, en toen kwam ik op de edusite) omdat ik eigenlijk een computer liever in de winkel koop...Maar ja, dat doe ik nu natuurlijk niet meer als het 130 euro scheeltquote:Op zondag 10 februari 2008 01:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vanuit de store kan je normaal gesproken alleen in de "normale" studentenstore komen. Gebruik de link op www.mac.tudelft.nl om in de Apple on Campus store te komen voor extra korting. Ik weet niet waarom Google je daar ook heenbrengt, maarja.
Damn, dat moet ik ook maar eens gaan doen, heb het idee dat mijn MBP wat log en traag wordt de laatste tijd...quote:Op zondag 10 februari 2008 04:59 schreef Geqxon het volgende:
De herinstallatie van Leopard heeft zijn vruchten gesmeten. Boottijd van 27 seconden.
Eenvoudig.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat als ik op mijn Macbook hardeschijf klik, en ik op "Textmate" zoek, ik óók "/Users/Geqxon/Library/Preferences/com.macrometes.textmate.plist" in mijn resultaten krijg te zien. Dit deed het in Tiger prima, enkel onder Leopard niet.
Misschien moet je hem dan eerst partitioneren. Ik installeer veelal vanaf mijn FW800: image extracten via herstel en knallen maar.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:13 schreef eer-ik het volgende:
Kan je een herinstall doen gewoon van de HD af ofzo?
Ik zou echt niet weten of ik een cd heb met Tiger erop, geloof het niet namelijk..
Ben een beetje huiverig om dat allemaal te doen, aangezien deze officieel niet vna mij is en er nog een hoop bestanden van werk op staan...quote:Op zondag 10 februari 2008 12:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Misschien moet je hem dan eerst partitioneren. Ik installeer veelal vanaf mijn FW800: image extracten via herstel en knallen maar.
moest dat neit met appel F3?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:39 schreef katerwater het volgende:
Ik heb op mn Imac G5 per ongeluk de robotstem aangezet![]()
Nu vertelt een robuuste vrouwenstem elke stap die ik zet: "open menu", "Firefox new window", ...![]()
![]()
![]()
Hoe zet je dat af?
Het begint irritant te worden...
quote:Op zondag 10 februari 2008 14:41 schreef katerwater het volgende:
Dit is ook veranderd! Herstart, log uit en zet uit zijn dubbel![]()
[ afbeelding ]
Iemand nog?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:31 schreef portier het volgende:
Ik heb nu 4 emailadressen die ik moet checken, 2 hotmail, 1 gmail en mijn universiteitsmail. Normaal gebruikte ik MSN voor 1 hotmailadres, dus ging het nog wel, maar met Adium werkt dat niet meer en dus ben ik op zoek naar een (al dan niet betaalde) widget die kan zien of er nieuwe mail is. Via Mail werkt niet echt, want dan haalt ie de mail wel op, maar kan ik alleen van mijn universiteitsmail dingen verwijderen, dus moet ik steeds in zowel Mail als op het emailadres zelf de mailtjes lezen en verwijderen. Ik hoef alleen maar te weten of er nieuwe mail is. Ik heb wel eCheck, maar Hotmail werkt helemaal niet, studentenmail geeft alle mail als nieuwe mail aan en het werkt niet echt lekker onder leopard. Weet iemand toevallig een widget waarmee dit kan? Ik heb die httpmail toevoeging voor Mail voor mijn Hotmail, dus mail checken zou mogelijk moeten zijn...
snap er niks van, als ik op google zoek staat dat het als standaardop je mac zou moeten staan?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:24 schreef Geqxon het volgende:
Keychain Access
Echt een heerlijk programma om al je vertrouwelijke informatie als bankrekeningnummers e.d. op te slaan!
Sleutelhangertoegangquote:Op zondag 10 februari 2008 19:55 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
snap er niks van, als ik op google zoek staat dat het als standaardop je mac zou moeten staan?
Doe eens CMD + Shift + U in Finder.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:55 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
snap er niks van, als ik op google zoek staat dat het als standaardop je mac zou moeten staan?
Das gekson. Die drukt ook op twee muisknoppen tegelijkquote:Op zondag 10 februari 2008 19:55 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Omdat iemand een programma niet kan vinden ben ik gek? Grappige beredenering.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das gekson. Die drukt ook op twee muisknoppen tegelijk
Je krijgt nu ook al moeite met lezen?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat iemand een programma niet kan vinden ben ik gek? Grappige beredenering.
Ik hoorde Vrolijke_Frits er ook al over.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:38 schreef JoMo0 het volgende:
Geen last van op dit moment ..
quote:Op zondag 10 februari 2008 20:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Heb ik ook met firefox, komt volgens mij door FOK dat lekker kut is geprogrammeerd (alles wordt met Javascript opgebouwd)
vooral als ik 10 topics tegelijk open in meerdere tabs
Ik zie het als een belediging, en ik vraag mij af waar deze op gegrond is?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je krijgt nu ook al moeite met lezen?
Nog sneller ja . Safari 3.0 was al stukken sneller dan Safari 2. En nu nog eens sneller..quote:Op zondag 10 februari 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
Oeh, de laatste Nightly van Safari/Webkit is snel! Zeker met die JavaScript-troep op FOK!
Op het feit dat je een stupide bokkenlul bent.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zie het als een belediging, en ik vraag mij af waar deze op gegrond is?
Ik vond het af en toe nog behoorlijk snel eigenlijk.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:57 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nog sneller ja . Safari 3.0 was al stukken sneller dan Safari 2. En nu nog eens sneller..
Omdat ik de tip geef dat je met Keychain Access heel mooi geheime informatie kan opslaan?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op het feit dat je een stupide bokkenlul bent.
Ja alleen daardoorquote:Op zondag 10 februari 2008 21:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat ik de tip geef dat je met Keychain Access heel mooi geheime informatie kan opslaan?
Je zou toch bijna Apple de schuld geven..quote:Op zondag 10 februari 2008 21:05 schreef Xilantof het volgende:
Na nog wat dagen testen kom ik echt tot de conclusie dat 't dus mijn muis was die de problemen veroorzaakte... kut-ding
aMSN -> Prefrences -> Verbinding -> Poort testenquote:Op zondag 10 februari 2008 21:56 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Msn'en met webcam op de macbook:
http://forums.whirlpool.n(...)hive.cfm/664319.html
Heb amsn geinstalleerd, hij zegt dat de ander mij ziet (ik zie wel een beeld dat volgens de tekst eronder wordt verzonden naar de ander), maar de ander ziet mij niet. En andersom ook niet.
Iemand ook dit probleem of tips in general over webcammen op de mac?
(Behalve skype dan, ik wil gewoon mijn msn contacten kunnen gebruiken als dat zou kunnen..)
quote:You are firewalled or behind a router
If you are unable to view a webcam in aMSN after a contact has send you an invite, or after you have issued the command to receive/send webcam, and you are behind a router, you may need to follow these steps:
If you receive: IP-Restrict-NAT and you receive false in webcam wizard, that means your connection is firewalled. (does not send the IP)
If this is the case, you will need to open some ports for the webcam to use because they are currently blocked.
To do this, open your router web-based configuration (check router manual for details on this). Once you have the web-based configuration open, browse for a setting called "port forwarding" or "port range forwarding" or something similar to that. (This might be found under the advanced features for your router).
Now that you have the port forwarding page open, you will want to set the port forwarding range so that aMSN will be able to accept and send the webcam stream.
Here's an example of how you will set up your port forwarding:
Application: aMSN
Start: 6890
End: 6900
Protocol: Both(TCP & UDP)
IP: xxx.xxx.x.xxx
Enabled: X (Yes/True)
Note: xxx.xxx.x.xxx is the IP of your machine that you are trying to send / receive webcam
TrueCrypt 5.0 Mac OS X versionquote:Op zondag 10 februari 2008 18:24 schreef Geqxon het volgende:
Keychain Access
Echt een heerlijk programma om al je vertrouwelijke informatie als bankrekeningnummers e.d. op te slaan!
TrueCrypt is een bekend programma.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vertrouw mijn data niet bij een freeware programma.
Open source is de enige echt te vertrouwen software, omdat je daarvan kan controleren wat de werking is. Bij andere software ben je nooit zeker of het werkt zoals je denkt dat het werkt, of je er nu voor betaalt of niet.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:39 schreef Junkie het volgende:
[..]
En open source dan? als je open source niet vertrouwd.
Dan moet je ook van OSX afblijven, want die is ook deels open source.
Dat was ook me punt. TrueCrypt is open source en freeware. Wat wil je nog meer?quote:Op maandag 11 februari 2008 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Open source is de enige echt te vertrouwen software, omdat je daarvan kan controleren wat de werking is. Bij andere software ben je nooit zeker of het werkt zoals je denkt dat het werkt, of je er nu voor betaalt of niet.
quote:
Thanks. Het was de freeware die mij niet aan stond, maar open-source wat ik wel tof vind.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:39 schreef Junkie het volgende:
[..]
TrueCrypt is een bekend programma.
Je mag mij 50 euro betalen, vertrouw je het dan?
Maar kan het snappen, het heeft plausible deniability!
En open source dan? als je open source niet vertrouwd.
Dan moet je ook van OSX afblijven, want die is ook deels open source.
Niets mis met Adium hoor, stabiel stukje software.quote:Op maandag 11 februari 2008 03:42 schreef Wallinator het volgende:
Tot dusver heb ik niet zulke goede ervaringen met open source software: Adium, Transmission, VLC.. allemaal redelijk buggy en niet de mooiste apps die er zijn.
Met Transmission ook nog nooit problemen mee gehad. Lekker basic juist.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Niets mis met Adium hoor, stabiel stukje software.
Lijkt me zo mooi, op de kosten van de baas bestellen. Gewoon alle opties aanvinken, duurste van het duurste, want de baas betaald toch.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, mijn collega heeft net een 17" MBP 2.6Ghz 4GB besteld voor €3889,-
Toch even over die MBA voor mezelf gaan praten
Er wordt meestal wel een budget afgesproken he....quote:Op maandag 11 februari 2008 11:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Lijkt me zo mooi, op de kosten van de baas bestellen. Gewoon alle opties aanvinken, duurste van het duurste, want de baas betaald toch.
Ah een goede vervanger voor m'n Macbook CRTquote:
En in dit geval was het budget: Onbeperkt-want-anders-vertel-ik-je-vrouw-dat-je-haar-jarratels-onder-je-pak-draagt?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt meestal wel een budget afgesproken he....
Met een budget van 4k voor een notebook is de sky toch aardig de limit.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt meestal wel een budget afgesproken he....
Nou ja, het kreng is zo duur.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met een budget van 4k voor een notebook is de sky toch aardig de limit.
ja als je alle opties neemt wel jaquote:Op maandag 11 februari 2008 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, het kreng is zo duur.
Valt wel mee, snellere CPU en meer geheugen. Meer niet.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:00 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
ja als je alle opties neemt wel ja
Als je ze zelf niet met een tool als monolingual hebt verwijderd staan ze er nog gewoon op hoor...quote:Op maandag 11 februari 2008 12:20 schreef Kremers het volgende:
Als ik het Spaanse taalpack wil installeren, dan moet ik starten vanaf de installatie DVD en dan kiezen voor upgrade? Dan blijft de complete HD toch gewoon intact?
Dat ik niet na het installeren instellingen en gegevens kwijt ben...
Ik heb Lopard vanaf de DVD geïnstalleerd en heb toen alleen Nederlands en Engels geselecteerd.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als je ze zelf niet met een tool als monolingual hebt verwijderd staan ze er nog gewoon op hoor...
En de toffe 7200RPM hardeschijf. Full-options.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee, snellere CPU en meer geheugen. Meer niet.
Niet eens HR ? Zonde.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee, snellere CPU en meer geheugen. Meer niet.
Ja dat dus ookquote:
Inderdaad, als je dan toch een hardware boer bent ben je vast niet vies van zelf geheugen vervangen. Of desnoods door een APR...quote:Op maandag 11 februari 2008 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat dus ook
Ik heb net wel bij ict gezegd dat ze 2GB voor 660 euries maar niet moeten doen.
Het heeft de neiging om ongevraagd vreemde plugins te installeren en ik vind het nogal een onsamenhangend geheel.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Niets mis met Adium hoor, stabiel stukje software.
Ja maar kijk hoeveel bugs er in de 1.0 release zaten (we zitten inmiddels alweer bij 1.05 en die is nog niet goed).quote:Op maandag 11 februari 2008 09:43 schreef portier het volgende:
[..]
Met Transmission ook nog nooit problemen mee gehad. Lekker basic juist.
Het is dat ik mijn Macbook niet nodig heb.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:45 schreef JoMo0 het volgende:
10.5.2 is te downloaden. Te vinden in Software-update.
Best leuk zo'n onderling wedstrijdje MB - MBP.. wie is er sneller met updatenquote:Op maandag 11 februari 2008 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen post ik dubbel.
SmartScroll X doet het niet meerquote:Op maandag 11 februari 2008 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, alles werkt nog na de upgrade.
Hoe maak ik de menu-bar ondoorzichtig?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:16 schreef Geqxon het volgende:
En geen doorzichtige menu-bar meer!
List-view bij stacks.
Leopard is zoveel beter nu!
"Addresses legibility issues with the menu bar with an option to turn off transparency in Desktop & Screen Saver preferences."quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:23 schreef Superhuuper het volgende:
Hoe maak ik de menu-bar ondoorzichtig?
Smultronquote:Op maandag 11 februari 2008 14:51 schreef BaggerUser het volgende:
weet iemand een goed osx alternatief voor programmers notepad ?
quote:
quote:Op maandag 11 februari 2008 20:42 schreef broer het volgende:
En vooral: waarom?
De iPhone is niet nieuw. Gaat weg ivm 16 GB. Prijs weet ik nog niet.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Moet ie kosten? Vriend van mijn zusje kwijlt al weken op mijn iPhone.
Die hele balk is bij mij nooit transparant geweest. Mijn PowerBook is gewoon te oud. Over 2 maanden al 3 jaarquote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:27 schreef broer het volgende:
[..]
"Addresses legibility issues with the menu bar with an option to turn off transparency in Desktop & Screen Saver preferences."
Die heb ik ook eventjes gebruikt, maar ik werd helemaal gek van die super lelijke knoppen.quote:
Ja. Goede toevoegingquote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:29 schreef Geqxon het volgende:
Die list-view bij stacks is zo heerlijk! Ik kan nu via de dock door al mijn documenten bladeren!
Houd me op de hoogte svp...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:16 schreef JoMo0 het volgende:
De iPhone is niet nieuw. Gaat weg ivm 16 GB. Prijs weet ik nog niet.
Je mist de andere sticker.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:42 schreef NiteSpeed het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn MBP, wat doen ze!
Hmm, mij benieuwenquote:
Op het groene knopje klikken. Dan is hij exact zo groot als nodig is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een macbook![]()
Yay. Binnen 1 dag bezorgd rofl. Ik ga er maar van genieten....Tot nu toe is altijd mijn bezwaar met OSx geweest dat je je schermpjes niet kan maximaliseren...of kan dat wel???Nu gebruiken ze zo de helft van het al (relatief) kleine scherm....
Jij gaat er vanuit dat mensen alleen in PHP programmerenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
even terugkomende op de beste editor:
heb net vanalles geprobeerd om te testen en kwam op een gegeven moment bij Coda,
[ afbeelding ]
zit dus een ingebouwde ftp connector in misschien een tip voor anderenhoef je je bestanden niet elke keer appart ook nog eens te uploaden maar als je hem saved saved ie hem gelijk op de server
Ben ik toch nog ergens goed voor he *Kugh*quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
even terugkomende op de beste editor:
heb net vanalles geprobeerd om te testen en kwam op een gegeven moment bij Coda,
[ afbeelding ]
zit dus een ingebouwde ftp connector in misschien een tip voor anderenhoef je je bestanden niet elke keer appart ook nog eens te uploaden maar als je hem saved saved ie hem gelijk op de server
textmate zal ik zo er ook even op gooien, als ik hem heb gevondenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat mensen alleen in PHP programmeren. Ik heb niets aan FTP functionaliteit. Daar heb ik Cyberduck voor, voor casual gebruik. Ik heb vooral SVN nodig. En SVN integreert prima in TextMate.
Maximaliseren onder OS X is de grootste onzin die er is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een macbook![]()
Yay. Binnen 1 dag bezorgd rofl. Ik ga er maar van genieten....Tot nu toe is altijd mijn bezwaar met OSx geweest dat je je schermpjes niet kan maximaliseren...of kan dat wel???Nu gebruiken ze zo de helft van het al (relatief) kleine scherm....
Tenzij je van plan bent het komende uur toch niks anders te doen dan websites te bezoeken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Maximaliseren onder OS X is de grootste onzin die er is.
Inderdaad. De meeste sites zijn toch smal. Dus waarom zou je dan fullscreen willen surfen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:24 schreef Q. het volgende:
[..]
neuh is niet nodigquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:44 schreef HenkBenzinetank het volgende:
*verwijst naar discussie in vorige topic, maximaliseren ftw
[TK] Apple Mac Mini (C2D 1,83 Ghz, 1GB Ram, 80 HDD)quote:Ik verkoop mijn Mac Mini, 11 dagen na aankoop. Ik weet blijkbaar gewoon niet wat ik wil op het moment. Het was een impulsaankoop om kennis te maken met Mac OS X, maar de beperkingen dat een Mac heeft ten opzichte van Windows hebben me doen beslissen om hem weer kwijt te raken en eens even diep te gaan nadenken over wat ik nou echt wil.
Ziet er tof uit. Waar heb je die vandaan? Ik gebruik gewoon het Blackboard theme. Leest ook erg prettig.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:16 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[ afbeelding ]
Textmate icm Monokai-theme, lekker rustig voor je ogen
.
For sure! Snap alleen niet wat je probleem met zend op windows is, het standaard font is idd onleesbaar, maar die kan je aanpassenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:18 schreef Swetsenegger het volgende:
De beste php editor is simpelweg zend. Op osx dan. Op windows zuigt hij big time met z'n rare fonts.
Ze zijn niet anti-aliased en het enige goede font voor een editor onder windows is courier new. En die zuigt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:24 schreef Me. het volgende:
[..]
For sure! Snap alleen niet wat je probleem met zend op windows is, het standaard font is idd onleesbaar, maar die kan je aanpassen
gaaf, welke heb je? 1.6 of 1.8?quote:Heb m'n macbook air ook binnen sinds vanmiddag!Zal morgen eens een fototje maken met m'n ibook, mac pro en de air d'rop
True, courier new is inderdaad een zuigend font. Maar dat is die in osx net zogoed. Ik werk op windows en osx met zend, maar merk nooit echt een verschil. Vind het beide prima werken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze zijn niet anti-aliased en het enige goede font voor een editor onder windows is courier new. En die zuigt.
1.6 met een normale schijf. Is voor wat ik er mee doe snel zat (beetje internetten, mailen en php coden op lokatie). Vond die ssd zwaar overpriced voor het voordeel wat je ermee behaald.quote:gaaf, welke heb je? 1.6 of 1.8?
Ik ben ook meteen al een fan! Nou ja, list dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:29 schreef Geqxon het volgende:
Die list-view bij stacks is zo heerlijk! Ik kan nu via de dock door al mijn documenten bladeren!
He, ik zie hem er net tussen staan! Helemaal geweldig ditquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben ook meteen al een fan! Nou ja, list dus.
Het maakt Stacks in 1x nuttig.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:56 schreef Me. het volgende:
[..]
He, ik zie hem er net tussen staan! Helemaal geweldig dit
Goeie, dat zou het voor een hoop mensen een stuk makkelijker maken om te begrijpen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het nog steeds een gemiste kans dat meer instanties van een app niet als stack worden neer gezet.
Ja maar dan heb je niet alle icoontjes... hij stopt na een aantal en zegt dan nog 50 andere bestandenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Oe! Je app map als stack neerzetten geeft hetzelfde effect als todos!
Ik heb niet zoveel apps en je hebt nu listviewquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je niet alle icoontjes... hij stopt na een aantal en zegt dan nog 50 andere bestanden
Nog niet getestquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel apps en je hebt nu listview
Vind ik niet. Quicksilver heeft een te hoge drempel. Stacks kan iedere simpele lul gebruiken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Quicksilver owned stacks keihard
De laatste keer dat ik een website ergens voor moest maken werd CSS nog gepwnd door stylesheets.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal het geld om alleen maar kutmuziek te maken
Trap ik in je grapvalletje als ik zeg dat ze hetzelfde zijn?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:55 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik een website ergens voor moest maken werd CSS nog gepwnd door stylesheets.
Schijnt dat dat niet zo isquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Trap ik in je grapvalletje als ik zeg dat ze hetzelfde zijn?
Ja ik bedacht met me net ook dat de ss van de css waarschijnlijk niet voor Schutzstaffel staan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Trap ik in je grapvalletje als ik zeg dat ze hetzelfde zijn?
http://members.tripod.com/~mccurtain_2/books/webdesign.htmlquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:35 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja ik bedacht met me net ook dat de ss van de css waarschijnlijk niet voor Schutzstaffel staan.
Geeft wel aan hoe groot mijn gevalletje is in dit soort zaken.
Maar wayback kon je nog zo'n soort van style-ding in je html zetten dat je scrollbar allemaal kecke kleurtjes kreeg enzo. En dan had je ook nog CSS maar dat was moeilijk jeweetoch
Order geplaatstquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://members.tripod.com/~mccurtain_2/books/webdesign.html
Wat voor jou?
Nee het heeft niet een te hoge drempel.. Dan zijn ze te lui... Wat is er nou moeilijk aan ctrl-spatie je programma intypen en op enter rammen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind ik niet. Quicksilver heeft een te hoge drempel. Stacks kan iedere simpele lul gebruiken.
Nee, want Mail heeft 3 nadelen ten opzichte van deze widget. Allereerst scheelt het weer een openstaande app, ten tweede vindt Mail hotmail niet zo extreem lief, dus het duurt vrij lang voordat die geladen is. Bovendien als ik mijn Solismail (IMAP) toevoeg worden om een of andere wonderbaarlijke reden ook alle public folders gedownload, waardoor ik opeens 8000 nieuwe mail heb. En als laatste moet ik toch naar de mail zelf toe, omdat ik het fijner vindt om direct terug te kunnen mailen vanaf hetzelfde adres en omdat ik ze toch als gelezen moet aangeven of moet verwijderen om te voorkomen dat mijn mailbox volloopt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:28 schreef nietzman het volgende:
Daar heb je toch gewoon mail.app voor lopen?.
Ik weet lang niet altijd de exacte naam van het progje dat ik wil openen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee het heeft niet een te hoge drempel.. Dan zijn ze te lui... Wat is er nou moeilijk aan ctrl-spatie je programma intypen en op enter rammen?
Wat scheelt het? 10 seconden?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:03 schreef Sjoewe het volgende:
Met 10.5.2 start Photoshop eindelijk fatsoenlijk op.
Dat is waar maar als je de naam wel weet naja... je snapt me welquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik weet lang niet altijd de exacte naam van het progje dat ik wil openen...
2 muisklikken is makkelijker en minder werk
Minstens een minuut.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:16 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Wat scheelt het? 10 seconden?
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:47 schreef Kremers het volgende:
Aperture 2 geprobeerd, maar ik blijf bij LightRoom. Aperture mist gewoon wat UI elementen die LR wel heeft.
Daarnaast draait LR een stuk beter op mijn MacBook dan Aperture.
Ik gebruik er gewoon een AppleScript voorquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:50 schreef Q. het volgende:
Werkt GrowlMail al weer eens een keer?
Tsja, je hebt zo je voorkeuren en gewenningenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:24 schreef Q. het volgende:
[..]
quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:03 schreef Sjoewe het volgende:
Met 10.5.2 start Photoshop eindelijk fatsoenlijk op.
Pro-App die zwaar leunt op de grafische kaart. Werkt hier erg rap op een MBP en iMac.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:41 schreef Kremers het volgende:
[..]
![]()
Niet alles wat Apple maakt is goud. LR heeft een veel intuitievere UI. Daarnaast mogen ze hem wel eens wat sneller maken voor op een MacBook.
Typische mac gebruiker uitspraak....quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Pro-App die zwaar leunt op de grafische kaart. Werkt hier erg rap op een MBP en iMac.
Voor MacBooks is er iPhoto
quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:45 schreef thloreg het volgende:
[..]
en daar benik het nou helemaal mee eens. ik had ook het gevoel dat bij de vorige versie OSX 5.1 er erg aan de processor werd getrokken door Photoshop.
Oja, dat ding uit 1986, had ie toen al een kleuren display erop zitten of niet?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:54 schreef super-muffin het volgende:
Vanavond heb ik een Macintosh Plus! Nog volledig werkend en alles.
Dat is dan mijn tweede Mac
Nee is zwart wit... ik heb er ook 1 maar mijn systeem diskette doet ut nietquote:Op woensdag 13 februari 2008 17:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oja, dat ding uit 1986, had ie toen al een kleuren display erop zitten of niet?
Dat ding inderdaad, zonder kleuren scherm. Er zit niet eens een interne harde schijf in. Alles moet via een externe harde schijf (van wel 20MB!) of floppy's.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oja, dat ding uit 1986, had ie toen al een kleuren display erop zitten of niet?
quote:xPad is the ultimate notepad, TextEdit and Stickies replacement for Apple's OS X. With a simple, easy-to-use interface and powerful multi-document features, xPad will quickly become your daily text editor of choice.
With xPad you can create as many documents as you like, all of which are managed in one window. Attached to that window is a drawer containing a list of all the documents you've created. Any document can be selected and loaded instantly—at any time—allowing you to easily create and manage hundreds of documents without cluttering your desktop.
Staying organized with xPad is easy. With the category editor you can create and color-code categories, then quickly assign documents in the drawer. Documents can be sorted by name, date or category. Now you can efficiently manage limitless documents with color coding that provides a constant reminder of your organizational scheme.
You can quickly rename documents, delete one or many, and export a single, multiple, or all your documents in both Rich and Plain Text formats using both drag and drop or conventional panels. You can also instantly export to your iPod, allowing you to read your documents when you are away from your computer.
xPad automatically saves your work, so you never have to worry about manually saving what you're working on or accidentally closing something without saving—and losing all your information.
xPad is written in Cocoa.
Network Utility > Network Interface (en1) > Link Speed.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:24 schreef donald_dick het volgende:
is het mogelijk om is OSX te zien met welke snelheid je verbonden bent met een wireless AP? zoiets als in windows, met 11/54 mbit?
Ik heb het gemerkt, nu werkt het weer zoals het ook in Tiger werkte. Soepel zoals het hoort..quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:24 schreef Q. het volgende:
Ik heb het gevoel dat na de graphics-update Spaces en Expose veel vloeiender lopen op mn MacBook.
Kan je dat ook ergens zien?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben eens benieuwd naar mijn nieuwe maximale uptime.
Onder Tiger was die virtueel onbeperkt, onder 5.0/5.1 maximaal 14 dagen.
Ben eens benieuwd hoe ver 5.2 komt. 24 hours and counting [ afbeelding ].
Zelf heb ik Leopard geinstalleerd, hem na de installatie opgestart, en 2 a 3 weken uptime gehaald. Stabiel systeem.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:55 schreef tony_clifton- het volgende:
terminal?quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:02 schreef super-muffin het volgende:
In de Terminal : uptime
Ik heb nu een Macintosh Plus!Hij draait System 4 en 6.
voor de niet Quicksilver gebruikersquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Appeltje spatie.. en dan typ je terminal in en ram je op enter
Dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:24 schreef Q. het volgende:
Ik heb het gevoel dat na de graphics-update Spaces en Expose veel vloeiender lopen op mn MacBook.
Wat gebeurde er dan na 14 dagenquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Of ZiPhone . Geen downgrade nodig. Met ZiPhone kun je jailbreaken , activeren en unlocken. Voor bootloader 4.6 en 3.9.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb het gemerkt, nu werkt het weer zoals het ook in Tiger werkte. Soepel zoals het hoort..
En zo te zien kun je morgen weer op het vliegtuig hoppen om een nieuwe 1.1.3 iPhone te halen en heel makkelijk Jailbraken.. zonder te up/downgraden XSims toestanden wat dan ook. http://ijailbreak.com/
Appeltje - Spatie is Spotlightquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
voor de niet Quicksilver gebruikers![]()
onder "hulpprogramma's" in je Applications map
Een hibernate-widget!quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:39 schreef eer-ik het volgende:
Ah, thanks
Ruim 3 dagen nu...
Zal dan geweest zijn omdat de batterij uitviel, want ik zet 'm nooit uit eigenljik
Hoe kun je ook alweer zien wat voor bootloader je hebt? Ik heb nog steeds een 1.1.1 iPhone, durf niet zo goed te updaten omdat ik blij ben dat ' ie het doet, maar met die nieuwe jailbreak wordt het wel weer interessant.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:56 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Of ZiPhone . Geen downgrade nodig. Met ZiPhone kun je jailbreaken , activeren en unlocken. Voor bootloader 4.6 en 3.9.
Hyves is ook gemaakt door een horde Oerang-Oetangsquote:Op donderdag 14 februari 2008 07:40 schreef Tomasso het volgende:
M'n iBook draaide perfect met Leopard, maar sinds 10.5.2 is Safari opeens zo ontzettend veel trager geworden met als gevolg al 4 keer een forceer stop in 2 dagen
Dus ik heb er maar gelijk PithHelmet opgezet, in hoeverre ik al bij Google kon zoeken (), en zo de vertragende sites maar minder vertragend gaan maken. Vooral hyves blijft een bitch
(Hyves
)
http://jokke.dk/softwarequote:Op woensdag 13 februari 2008 23:39 schreef eer-ik het volgende:
Ah, thanks
Ruim 3 dagen nu...
Zal dan geweest zijn omdat de batterij uitviel, want ik zet 'm nooit uit eigenljik
Versie 0.9 werkt perfect hier onder Leopardquote:Op donderdag 14 februari 2008 07:39 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Een hibernate-widget!
Trouwens, in gewone sleep wordt hij toch ook niet warm?
Jammer dat Deep Sleep nietmeer werkt onder Leopard, heeft iemand al een geupdate versie gevonden?
Nieuwste Nightly van WebKit (development versie van Safari) al geprobeerd? Die is bij mij enorm snel, vooral met Javascript-dingen als FOK! en Hyves.quote:Op donderdag 14 februari 2008 07:40 schreef Tomasso het volgende:
M'n iBook draaide perfect met Leopard, maar sinds 10.5.2 is Safari opeens zo ontzettend veel trager geworden met als gevolg al 4 keer een forceer stop in 2 dagen
Dus ik heb er maar gelijk PithHelmet opgezet, in hoeverre ik al bij Google kon zoeken (), en zo de vertragende sites maar minder vertragend gaan maken. Vooral hyves blijft een bitch
(Hyves
)
Dat is teveel eer.quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:48 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Hyves is ook gemaakt door een horde Oerang-Oetangs
Ja sorry hoor dat ik geen orang op een apple kon vindenquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Da's een chimpansee.![]()
Die doen dit al veel langer
[ afbeelding ]
Goede vraag. Ligt eraan welke FW je had toen je hem uit de doos haalde. Overigens maakt het niet uit want met ZiPhone kun je beide bootloaders unlocken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoe kun je ook alweer zien wat voor bootloader je hebt? Ik heb nog steeds een 1.1.1 iPhone, durf niet zo goed te updaten omdat ik blij ben dat ' ie het doet, maar met die nieuwe jailbreak wordt het wel weer interessant.
Idem, 1.1.1 Ik heb er nog nooit andere FW op gehad.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:56 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Goede vraag. Ligt eraan welke FW je had toen je hem uit de doos haalde. Overigens maakt het niet uit want met ZiPhone kun je beide bootloaders unlocken.
Dan kan het , het kan altijd maar goed. Eerst via iTunes herstellen naar FW 1.1.3. mét nieuwe baseband. Dan via ZiPhone activeren , jailbreaken en unlocken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Idem, 1.1.1 Ik heb er nog nooit andere FW op gehad.
EY kom daar eens afquote:
Verwarrend, maar bedanktquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:04 schreef JoMo0 het volgende:
Inactive + Free = Hoeveelheid geheugen wat er niet wordt gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |