Freedom is slaveryquote:[b]Op vrijdag 8 februari 2008 21:43 schreef zwemmerseczeem het volgende:[...]
Wat vinden jullie ervan?
En dat dan laten controleren door jeugdzorg natuurlijk, want die komen gelukkig nog niet om in de controles, regeltjes en formuliertjes. Of beter nog, we huren een compleet leger aan ambtenaren in die gaan controleren of de kinderen wel op tijd in bed liggen!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Lyrebird het volgende:
Waar je uiteindelijk naar toe wilt, is dat allochtone kinderen dezelfde kansen hebben als autochtone kinderen. Als ik het goed begrijp gaat er nu al een hele schep subsidie naar de zwarte scholen, om zo de (taal)achterstanden in te kunnen halen. Nog meer geld of quota's voor scholen zet MI geen zoden aan de dijk.
Persoonlijk zie ik meer in prestatiecontracten, waarbij vooral de ouders worden gedwongen om hun kroost een betere toekomst te geven. Kinderen moeten op tijd naar bed gaan (zodat ze niet in de klas slapen), niet 's avonds laat op straat rondhangen en 's morgens vroeg een ontbijt krijgen.
áls we dan toch dwingen liever op deze manier. Klinkt als een redelijk voorstel, maar hoe ga je dit uitvoeren?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Lyrebird het volgende:
Waar je uiteindelijk naar toe wilt, is dat allochtone kinderen dezelfde kansen hebben als autochtone kinderen. Als ik het goed begrijp gaat er nu al een hele schep subsidie naar de zwarte scholen, om zo de (taal)achterstanden in te kunnen halen. Nog meer geld of quota's voor scholen zet MI geen zoden aan de dijk.
Persoonlijk zie ik meer in prestatiecontracten, waarbij vooral de ouders worden gedwongen om hun kroost een betere toekomst te geven. Kinderen moeten op tijd naar bed gaan (zodat ze niet in de klas slapen), niet 's avonds laat op straat rondhangen en 's morgens vroeg een ontbijt krijgen.
In Zweden regelt de staat (nou ja, zij betalen het en stellen er regels voor op) dat allemaal. Kinderen gaan daar al vroeg naar school, krijgen daar soms zelfs ontbijt en vast middageten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Lyrebird het volgende:
Maar omdat andere ouders niet de discipline hebben om hun eigen kind 's ochtends eten te geven, wordt mij deze mogelijkheid dan ontnomen. (En mag ik er dubbel voor betalen).quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Zweden regelt de staat (nou ja, zij betalen het en stellen er regels voor op) dat allemaal. Kinderen gaan daar al vroeg naar school, krijgen daar soms zelfs ontbijt en vast middageten.
Je holt daarmee de ouder-kind relatie uit, maar zo'n systeem bevorderd de gelijke kansen. Ieder kind krijgt dan immers dezelfde stimuli, het is althans gelijker dan voorheen.
Interessant heb je er meer over?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Zweden regelt de staat (nou ja, zij betalen het en stellen er regels voor op) dat allemaal. Kinderen gaan daar al vroeg naar school, krijgen daar soms zelfs ontbijt en vast middageten.
Je holt daarmee de ouder-kind relatie uit, maar zo'n systeem bevorderd de gelijke kansen. Ieder kind krijgt dan immers dezelfde stimuli, het is althans gelijker dan voorheen.
1) Zoiets heet solidariteit, solidariteit met het kind welteverstaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar omdat andere ouders niet de discipline hebben om hun eigen kind 's ochtends eten te geven, wordt mij deze mogelijkheid dan ontnomen. (En mag ik er dubbel voor betalen).
Ik lever vrijheid in omdat een ander er dus niet mee om kan gaan.
ben je toevallig ooit kind geweest?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar omdat andere ouders niet de discipline hebben om hun eigen kind 's ochtends eten te geven, wordt mij deze mogelijkheid dan ontnomen. (En mag ik er dubbel voor betalen).
Ik lever vrijheid in omdat een ander er dus niet mee om kan gaan.
Solidariteit met het kind van een ander. Ten koste van mijn eigen kind.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
1) Zoiets heet solidariteit, solidariteit met het kind welteverstaan.
2) Ook ouders die hun kind verwaarlozen betalen belasting en van die belastingen betaalt men....
Jaduswat?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:06 schreef sneakypete het volgende:
[..]
ben je toevallig ooit kind geweest?
Op het internet is er wel één en ander over te vinden. Het is echter al een tijdje geleden dat ikzelf er wat over opgezocht heb.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:00 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Interessant heb je er meer over?
Ik blijf toch wel het idee houden dat die scandinaviërs zo stom niet zijn.
Jammer dat het bier er zo duur is.
![]()
Dat zeg ik liever nietquote:Trouwens, persoonlijke interesse, op welke school heb jij eigenlijk gezeten. Je zult vast ong. even oud zijn als ik en je woont in almere.
Deze pietluttigheden zijn niet van dezelfde invloed als de school waarop je zit natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Solidariteit met het kind van een ander. Ten koste van mijn eigen kind.
Wat nu als de overheid vaststeld dat in een aantal huishoudens Sint-Nicolaas niet gevierd wordt, en dat deze overheid dit dan zielig vindt voor deze kinderen, en vervolgens alle kinderen verplicht in buurtcentra e.d. collectief op 5 december bijeen moeten komen. Moet ik mijn kind dan daar ook maar afleveren? Is dat solidair?
Of wanneer ouders thuis roken, hun kinderen meeroken en als gevolg hiervan ongezonder en suffer zijn, en dus minder kansen hebben. Hoe moet dit gecompenseerd worden bij mijn kinderen?
Ik herinner me een boek wat ik ooit lang geleden gelezen heb, ben de titel even kwijt, waar de staat ook streefde naar absolute gelijkheid van zijn onderdanen. Ten koste van de vrijheid natuurlijk.
Je geeft nu een aantal belachelijk voorbeelden maar zoals ik al zei heb ikzelf ook twijfels en krijg ik ook een beetje jeuk bij de Scandinavische/Zweedse systeem.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Solidariteit met het kind van een ander. Ten koste van mijn eigen kind.
Wat nu als de overheid vaststeld dat in een aantal huishoudens Sint-Nicolaas niet gevierd wordt, en dat deze overheid dit dan zielig vindt voor deze kinderen, en vervolgens alle kinderen verplicht in buurtcentra e.d. collectief op 5 december bijeen moeten komen. Moet ik mijn kind dan daar ook maar afleveren? Is dat solidair?
Of wanneer ouders thuis roken, hun kinderen meeroken en als gevolg hiervan ongezonder en suffer zijn, en dus minder kansen hebben. Hoe moet dit gecompenseerd worden bij mijn kinderen?
Ik herinner me een boek wat ik ooit lang geleden gelezen heb, ben de titel even kwijt, waar de staat ook streefde naar absolute gelijkheid van zijn onderdanen. Ten koste van de vrijheid natuurlijk.
Maar dat actievoeren tégen roken kost de staat -en dus jij- óók weer geld.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:11 schreef LXIV het volgende:
Kijk, maar tegen meerroken wordt dan actie ondernomen tegen de ouders die dat doen. Dat is heel wat anders dan dat de staat zich bemoeien gaat met de ouders die het wél goed doen. Essentieel anders.
Maar in ieder geval niet mijn vrijheid. En die is me liever.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar dat actievoeren tégen roken kost de staat -en dus jij- óók weer geld.
Mensen sturen kan natuurlijk wel anders zou je zelf ook geeninteresse hebben in politiek toch? mensen beinvloeden elkaar dus de mensen in den haag ook.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:12 schreef TubewayDigital het volgende:
in den haag denken ze nog steeds mensen te kunnen sturen. Dat werkt niet. de samenleving is niet maakbaar. Soms moet je weten wanneer je moet opgeven en zul je je verlies moeten nemen.
Aha, gaan we weer op de racistische tour?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar in ieder geval niet mijn vrijheid. En die is me liever.
Los van dat en al die goede bedoelingen van gelijke kansen enzo. Willen ze doorgaan totdat dit werkelijk bereikt is? Dus dat de gemiddelde neger bijv. net zo hoog opgeleid is dan de gemiddelde allochtoon, of dat vrouwen net zo goed kunnen schaken? Dat zal nog wat voeten in aarde hebben. Uiteindelijk is er ook nog een erfelijke/natuurlijke component. En die is niet te verslaan, hooguit tijdelijk te compenseren met allerhande affirmative action.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |