Zelfde fotoclub, zelfde groep, zelfde ervaringenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 07:44 schreef freud het volgende:
Klinkt bekend Ynske, heb het ook bij de fotoclub 'in het echie' waar ik elke maand langs ga. Van de groep van 30, zitten er een stuk of 5 a 6 tussen die weten wat ze doen, een stuk of 5 a 6 die echt totaal clueless zijn en waar ik me van afvraag wat ze er doen, en de rest geeft het op als een van ons de foto's op tafel gooit. Maar je leert wel van elkaar, manieren van kijken etc.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
Nerd
[..]
Zelfde fotoclub, zelfde groep, zelfde ervaringenLaatste keer dat ik er was kreeg ik de vraag wat ik eigenlijk kwam doen want er viel niets te zeuren over mijn foto's
dat zeker. maar moest er wel om lachen, juist omdat het hier afgedaan werd metquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:26 schreef freud het volgende:
Het blijft een kwestie van smaak, ben ik met je eens. Soms ziet een foto er niet moeilijk uit, tenzij je de omstandigheden weet.
Je kunt je natuurlijk aansluiten bij commentaar dat reeds gegeven is, als meer mensen zich aansluiten wordt dat commentaar voor de topicstarter interessanterquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:49 schreef Ynske het volgende:
Was net nog eens naar alle showcases aan het kijken die nu in FOT staan. Vaak staan alle reacties die ik erbij krijg al genoemd, dus in mijn ogen niet nuttig om nog te reageren. Daarnaast heb ik het idee dat er vaak niet nagedacht word bij wat er getoond word. Hebben jullie dat ook?
Totaal niet negatief bedoeld, en ik weet dat ik zelf er in het begin vaak ook een handje van had, maar ik heb het idee dat er niet gekeken word. Is de foto aantrekkelijk, toegevoegde waarde, mooi?
Merk dat ik al snel niet durf te reageren, bang om mensen af te kraken, te kwetsen etc. En om nu nog maar eens te gaan herhalen is ook weer zoiets.
wat is daar t nut van? dan krijg je alleen maar rijtjes, ik ben t met *** eens.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:00 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk aansluiten bij commentaar dat reeds gegeven is, als meer mensen zich aansluiten wordt dat commentaar voor de topicstarter interessanter.
Door aan te sluiten bij commentaar zet je dat commentaar kracht bij. Als ik commentaar krijg van iemand en daar verder niemand over hoor, dan kan het overkomen als smaakgevoelig commentaar, maar als er meer mensen over struikelen dan lijkt mij logisch dat je er meer waarde aan moet hechtenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat is daar t nut van? dan krijg je alleen maar rijtjes, ik ben t met *** eens.
heb soms echt t idee dat mensen reacties willen, maar niets met die reacties doen. eerder zichzelf gaan verdedigen om hetgeen dat in de reacties gezegd word recht te praten.
maar als t er al een paar keer staat vind ik t over komen als iemand een trap nagevenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:24 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Door aan te sluiten bij commentaar zet je dat commentaar kracht bij. Als ik commentaar krijg van iemand en daar verder niemand over hoor, dan kan het overkomen als smaakgevoelig commentaar, maar als er meer mensen over struikelen dan lijkt mij logisch dat je er meer waarde aan moet hechten.
En nog even @Xil, ik probeer 'savonds niet eens meer op Fok te komen, al geruime tijd is het hier dan niet vooruit te branden.
Dat is een kwestie van formuleren, en als je toegevoegde waarde wilt geven dan geef je je eigen alternatieven aan, die kunnen natuurlijk prima verschillen van wat er al gezegd is.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar als t er al een paar keer staat vind ik t over komen als iemand een trap nageven
het is gelukkig bijna maandagquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi ... net een half uur op kantoor en vond al een pissige projectleider in de mail. Goed begin van de werkdag
quote:
Coolquote:
Weekend!quote:
met elkaar zeker...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:56 schreef AirwiN het volgende:
stikchagrijnig door die #%$^% ABN-AMRO die niet even een aanvraagformulier in ontvangst kunnen nemen omdat 'alle medewerkers in gesprek zijn'...
quote:
Leuke OPquote:
Nee, jouw buik moet nog even vastgelegd worden. Vorige keer met de fish was wel ff schrikken hequote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zal ik ff snel bevallen freud, dan kun je er alvast 1 afstrepen?
Ik dacht dat ik erg was met een uit 1997 bestaand hotmail adres. En met een 06-nummer uit die tijd dat sindsdien niet gewijzigd is .quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:19 schreef freud het volgende:
Daar kreeg ik ergens in 1993 ongeveer de nickname Freud. De digitale ik was geboren!
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:50 schreef freud het volgende:
Ennuh, phreud.net is per 1 feb 2008 geregistreerd bij de KvK.
Wel een kopje "Groene thee met mint en sinaasappel"quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:51 schreef Ynske het volgende:
pfff, iemand een bakje energie voor me?
zit volgens mij tegen een griep aan te hikken
Jaaaaaa, eindelijk!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:50 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, jouw buik moet nog even vastgelegd worden. Vorige keer met de fish was wel ff schrikken he.
En de rest heeft gelijk, helemaal zelf afgesproken. Heb er nu alweer eentje achter de rug hoor, was een kleintje, serie familiefoto's. Morgen dancefeest en zondag Maneki en fam.
Ennuh, phreud.net is per 1 feb 2008 geregistreerd bij de KvK.
Vorig jaar was ie echt stoerquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CoolMisschien maar eens langsgaan bij die tentoonstelling
Lijkt me wel interessant om eens te zien.
Volgens mij drijven die foto's heel erg op het achterliggende verhaal, het nieuws. Het is niet voor niets een World Press Foto. Je moet zelf een beetje een verhaal bij de foto bedenken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:08 schreef ..bennie het volgende:
Ik word alles behalve warm van die foto, vind hem zelfs euh slecht?
Veel langer dan 24 uur zal het niet wordenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
Hai![]()
Het gaat volgens mij vandaag een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag wordenMorgen lekker uitslapen
Tot straks Bennie.quote:
Top, tot straksquote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:29 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Tot straks Bennie.
Ik heb het boek van Marjo voor jouw bij me
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:23 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Veel langer dan 24 uur zal het niet worden
Genoeg handjes voor de verhuizing?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 10:34 schreef -Marjo- het volgende:
Goeiemorgen![]()
Straks maar weer dozen verplaatsen...
En vanmiddag ga ik een collega op de foto zetten, dat wordt vast heel tof
Nee, snap ik, maar als je gaat verhuizen...quote:
Zondequote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo, wederom een mailtje gekregen van een fietsenimporteur of ik gratis en voor niks naar Mallorca wil om z'n fietsen te testen en hier een artikeltje over te schrijven. Riekt mij teveel naar ingekapseld journalistiek bedrijven, laat dit dus weer eens een keer gaan.
Je beseft hopelijk wel dat je dan 7 man in huis hebt die foto's aan het maken zijn van de koelkast die jij in je eentje de trap af aan het slepen bent?quote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:48 schreef PdeHoog het volgende:
het was echt een superweertje idd![]()
Eigenlijk terrasjesweer
![]()
Met boek, bier en muziek in de tuinquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:48 schreef PdeHoog het volgende:
het was echt een superweertje idd![]()
Eigenlijk terrasjesweer
![]()
1 post boven je staat een goede tijdsbestedingquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:07 schreef Xilantof het volgende:
Mijn dag eindigde wat plotselinger dan gepland! Even zien hoe ik nu de avond ga doorbrengen.
Dat wordt bij mij dan: boek, wijn, muziek in het park (heb geen tuin of balkonquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:09 schreef sanger het volgende:
[..]
1 post boven je staat een goede tijdsbesteding![]()
Je mag er natuurlijk je eigen aanvulling aangevenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat wordt bij mij dan: boek, wijn, muziek in het park (heb geen tuin of balkon)
Ik heb nu wel zicht op een prachtige zonsondergang over zee... vanuit mijn huisjequote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Je mag er natuurlijk je eigen aanvulling aangeven
Dan doe je alsof en zet je een raam open en ga je daarbij zittenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat wordt bij mij dan: boek, wijn, muziek in het park (heb geen tuin of balkon)
Ik heb mijn foto's van Australie laten afdrukken bij Kruidvat. Wij vonden het prima kwaliteit. Ook de kleuren waren zoals ik ze verwachtte. Je kunt het album vrijwel geheel naar je eigen smaak samenstellen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Iemand hier toevallig ervaringen met het afdrukken van fotoboeken? Ik heb er zojuist 1 besteld bij albumprinter.
Van het kruidvat heb ik er idd 1 gezien van een collega, zag er goed uit, maar ik wilde een vierkantequote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:55 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Ik heb mijn foto's van Australie laten afdrukken bij Kruidvat. Wij vonden het prima kwaliteit. Ook de kleuren waren zoals ik ze verwachtte. Je kunt het album vrijwel geheel naar je eigen smaak samenstellen.
Ga mijn Kilkenny er niet voor aan de kant zettenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:48 schreef Erasmo het volgende:
* Erasmo plopt
[ afbeelding ]
Wie wil de ander?
Kilkenny is toch Iers bier?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:49 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ga mijn Kilkenny er niet voor aan de kant zetten
Da's een leerprocesquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:13 schreef FJD het volgende:
Is dit nu een kwestie van ervaring opdoen of wat? Vandaag met al m'n spullen er op uit getrokken voor de zonsondergang. Naja lekker op los geschoten. Kwam met een shitload aan foto's terug maar heb twee 'fouten' gemaakt. Ten eerste heb ik teveel geschoten (iets waar ik sowieso meer op moet letten) en ten tweede vond ik de WB zo moeilijk in te stellen dat ik m maar gewoon heb laten staan onder het motto "dat trek ik thuis wel recht". Niet dus, de WB was zo verziekt dat ik er niets fatsoenlijks meer uitkreeg.
Naja goed, dit zijn std. fouten waar je van leert en die je de volgende keer (hopelijk) niet meer maakt maar waar ik meer mee zit is dat ik thuis kom met composities waarvan ik ter plaatse nog dacht "ah dat is wel leuk om te proberen" maar waarvan ik thuis dacht "hoe kom ik er in godsnaam op". Door de camera leek de zee een leuk object tegen de ondergaande zon maar hier thuis slaat het nergens op en bleek de hemel stukken boeiender.
Op het strand (waar het koud was) is de man die met z'n hond loopt een mooi extra object op een foto met de pier maar bij thuiskomst zie ik een man in een dik winterjack tegen een zonsondergang waar je minimaal 25 graden verwacht. Kortom, het slaat met enige regelmaat echt nergens opIs dit allemaal leerproces of moet ik mezelf iets anders aan gaan leren (wat ook weer een leerproces is natuurlijk).
Welgeteld met 1 foto terug gekomen waarvan ik denk "ja die is mooi geworden".
quote:
Jaquote:Op zondag 10 februari 2008 11:22 schreef Ynske het volgende:
[..]heeey
jij was lekker snel thuis gister
quote:Op zondag 10 februari 2008 11:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jaen dan was ik zelfs nog om gefietst en niet direct achter de computer gekropen
dat zeker, alleen zo duur met parkeren als je een auto hebtquote:Handig om in het centrum te wonen
Foto'squote:Op zondag 10 februari 2008 11:42 schreef Chanty het volgende:
Leuk en vermakelijk speelgoed voor de poes: een ballonOpblazen en door de kamer laten wapperen
Succes gegarandeerd
kijk maar uit dat ze er niet van op eet, dan gaat ze nl ballonnetjes schijtenquote:Op zondag 10 februari 2008 11:42 schreef Chanty het volgende:
Leuk en vermakelijk speelgoed voor de poes: een ballonOpblazen en door de kamer laten wapperen
Succes gegarandeerd
Als ik later een auto heb neem ik gewoon een bewoners-vergunning. Voor 8 tientjes per jaar ong. Dus dat is goed te doen danquote:Op zondag 10 februari 2008 11:26 schreef Ynske het volgende:
[..]hier was t uiteindelijk half 3 toen ik thuis kwam
[..]
dat zeker, alleen zo duur met parkeren als je een auto hebt
is dat onder het flatgebouw? das dan wel handig, maar als ik die verhalen hoor van vergunningen in Utrecht, Amsterdam etc daar word je ook niet vrolijk van de wachttijdenquote:Op zondag 10 februari 2008 11:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik later een auto heb neem ik gewoon een bewoners-vergunning. Voor 8 tientjes per jaar ong. Dus dat is goed te doen dan
zoiets kun je nou niet echt fotograferenquote:
Dat is dan in de buurt hier. Onder m'n flat zit geen garage, is daar veel te klein voor. Maar gewoon een vergunning voor hieri n de buurt.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat onder het flatgebouw? das dan wel handig, maar als ik die verhalen hoor van vergunningen in Utrecht, Amsterdam etc daar word je ook niet vrolijk van de wachttijden
Leer die kat dan ff, dat die soms ff stil moet 'hangen' voor een fotoquote:Op zondag 10 februari 2008 11:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
zoiets kun je nou niet echt fotograferenmaar maak denk ik nog wel een keer een filmpje
al wordt dat ook moeilijk met die snelheid
![]()
Gewoon heel veel schieten, dan zit er vanzelf wel een leuke plaat tussenquote:Op zondag 10 februari 2008 11:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
zoiets kun je nou niet echt fotograferenmaar maak denk ik nog wel een keer een filmpje
al wordt dat ook moeilijk met die snelheid
![]()
Ik zou ook zo'n hippe spiegelreflex moeten hebben, dan ging ik bufferen, he peterquote:Op zondag 10 februari 2008 14:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gewoon heel veel schieten, dan zit er vanzelf wel een leuke plaat tussen
Wat een heerlijk weer is het vandaag zeg!
quote:Op zondag 10 februari 2008 18:22 schreef Chanty het volgende:
wtf hebben jullie gedaan![]()
zware nacht gehad
![]()
met riem of los?quote:Wij zijn net weer eens met de poes naar buiten geweest. Dat gekke beest wordt drie keer zo groot als ze een kinderwagen of voetganger zietmaar een zwaan die gevaarlijk dicht in haar buurt komt, daar kijkt ze niet naar om
quote:Ik zie die held op sokken later niet alleen naar buiten gaan
Met riem natuurlijk, niet dat ik denk dat ze snel wegrent, want dat is engquote:Op zondag 10 februari 2008 18:42 schreef Ynske het volgende:
[..]maar wel heerlijk genoten
[..]
met riem of los?
[..]
ik kan je er niet aan helpen... heb t niet zo op Hyvesquote:Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef -Robbedoes- het volgende:
Even een hele andere vraag.
ZIjn er hier ook FOTters met een hyves?
Heb n.l. een weddenschap met mijn zus dat ik makkelijk 100 vrienden kon halen.
Maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk.....
Zus ligt nog steeds voor.
En mag ik zo vrij zijn om te vragen om welke foto het gaat.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:33 schreef Roi het volgende:
Er is mij gevraagd of ik er een foto van mij geplaatst mag worden in het online foto-magazine FOCUS (van Inquiringmind )!
http://www.inqmnd.ca/site/#focus2
Wat moet ik vragen voordat ik ja zeg? Dat wel alle rechten bij mij liggen en blabla ?
Ik ook niet maar nu ben ik nood gedwongen aan het verzamelen....quote:Op zondag 10 februari 2008 19:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kan je er niet aan helpen... heb t niet zo op Hyves
ah weddenschapjes zijn altijd leukquote:Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef -Robbedoes- het volgende:
Even een hele andere vraag.
ZIjn er hier ook FOTters met een hyves?
Heb n.l. een weddenschap met mijn zus dat ik makkelijk 100 vrienden kon halen.
Maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk.....
Zus ligt nog steeds voor.
Stalken is zo 1990quote:Op zondag 10 februari 2008 20:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
ah weddenschapjes zijn altijd leuk![]()
http://tamaravdbroek.hyves.nl Voeg me maar toe, als je me maar niet gaat stalken![]()
al geprobeerd oud klas en studiegenoten op te zoeken of buren op hyves? ik kom echt bergen van mensen tegen die ik ken, kende of niet meer wil kennenquote:
In dat gevalquote:Op zondag 10 februari 2008 19:39 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik ook niet maar nu ben ik nood gedwongen aan het verzamelen....
Na de weddenschap zal mijn hyves een stille dood tegemoet zien
Ja zo gaat ie lekkerquote:Op zondag 10 februari 2008 20:47 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
In dat geval: http://tvergeer.hyves.nl/
Ik zag dat je mij ook al gevonden hadquote:
Ja maar ik zie dat mijn zus ook de smaak te pakken heeft en er nog maar 15 moetquote:Op zondag 10 februari 2008 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zag dat je mij ook al gevonden had
1 |
Dan passeren we elkaar straksquote:Op maandag 11 februari 2008 05:11 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIk al wakker?
Ja, helaas wel
ff op en neer naar Frankfurt vandaag
06:41 de trein vanuit Rotterdam
Er is ontploffingsgevaar jaquote:Op maandag 11 februari 2008 08:23 schreef Gaoxing het volgende:
mogguh Maneki. Is jouw buik zo langzamerhand niet heel erg vol?
Lekkerrrrrrrrrrr ...quote:Op maandag 11 februari 2008 12:20 schreef loehoes het volgende:
Oeh, misschien volgende maand of de maand daarop een lang weekend Madrid!Hoop echt dat het doorgaat!
wat voor les geef je?quote:Op maandag 11 februari 2008 16:14 schreef -Robbedoes- het volgende:
Zo langzaam aan het eten beginnen.
Vanavond nog even 3 uurtjes lesgeven.
Eens kijken of alle honden ook het voorjaar in hun bol hebben
Of gewoon je voeten vegen voordat je naar binnen stapt.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:40 schreef EchnaDarr het volgende:
Net maar even het terras aangeveegd, loop ik gelijk minder zand naar binnen,
quote:Op maandag 11 februari 2008 06:06 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!![]()
Jij was er lekker op tijd bij vandaag PdeHoog!
Sorry...had wat haast en heb pas om half 8 op station Utrecht mijn brood naar binnen geschoven.quote:Ik zet wel weer het buffet klaar!
goede reis terugquote:Op maandag 11 februari 2008 16:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]En ik mag zo weer de terugreis gaan aanvangen
[..]
Sorry...had wat haast en heb pas om half 8 op station Utrecht mijn brood naar binnen geschoven.
tofquote:Op maandag 11 februari 2008 16:14 schreef -Robbedoes- het volgende:
Zo langzaam aan het eten beginnen.
Vanavond nog even 3 uurtjes lesgeven.
Eens kijken of alle honden ook het voorjaar in hun bol hebben
Nou vooruit 1 tje dan.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
tof
Hond van mijn ouders (mijn ex hond:) heeft een tijd lang behendigheid en flyball gedaan. Vond ie altijd geweldig. Totdat ie werd aangevallen door een ander reutje, die overigens niet hem beet maar mijn moeder. Sindsdien verdedigde hij mijn moeder met hand en tand, dus toen was t snel afgelopen met cursus volgen
Altijd leuk om te zien
filmpjes willen we zienquote:Op maandag 11 februari 2008 17:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Nou vooruit 1 tje dan.
BTW dit ben ik zelf met onze hond
[ afbeelding ]
Dank je, mep meteen even de bodem onder mijn opmerking uitquote:Op maandag 11 februari 2008 16:44 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Of gewoon je voeten vegen voordat je naar binnen stapt.
Schoenen uit in huis is ook nog een mogelijkheid
Ik dan meer aan een Robbedoes die door een hoepel springtquote:Op maandag 11 februari 2008 17:16 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
www.youtube.nl en dan zoeken op behendigheid
Je zit aan de 100, gefeliciteerdquote:Op maandag 11 februari 2008 17:30 schreef -Robbedoes- het volgende:
Eten is klaar
Spruitjes met ongeslagen room en tomaten puree
Idd 100+ je hebt de weddenschap gewonnenquote:Op maandag 11 februari 2008 20:43 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Je zit aan de 100, gefeliciteerd
Schipholquote:Op maandag 11 februari 2008 19:36 schreef Marc H het volgende:
Na een week lang ziek thuis te zijn geweest, vandaag weer aan het werk gegaan. Het eerste wat ik geregeld heb is: morgen vrij zijn.
Weet iemand nog iets leuks om te gaan fotograferen?
Deze fotoquote:Op zondag 10 februari 2008 19:37 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
En mag ik zo vrij zijn om te vragen om welke foto het gaat.
Bij welk onderdeel gaan ze hem plaatsen??
1 |
ik las soeplepeltjesquote:Op maandag 11 februari 2008 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Schiphol
Ben weer thuis trouwensGing allemaal lekker soepeltjes
Ja alleen is mijn zusje nu niet echt overtuigdquote:Op maandag 11 februari 2008 21:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Idd 100+ je hebt de weddenschap gewonnen
Hyves?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
al geprobeerd oud klas en studiegenoten op te zoeken of buren op hyves? ik kom echt bergen van mensen tegen die ik ken, kende of niet meer wil kennen
Oeps .... http://piedobbeljoe.hyves.nl/quote:Op zondag 10 februari 2008 21:41 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ja maar ik zie dat mijn zus ook de smaak te pakken heeft en er nog maar 15 moet![]()
Dus ik zet nu maar even een eind spurt in.
http://robbedoes-k.hyves.nl/
Hey Prupkequote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:33 schreef prupke het volgende:
ben ik nu de enige die geen hyves heeft??
Dank voor je ontbijt Xil.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 05:55 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!
Ik kan bekennen dat ook ik nog geen Hyves heb...
Ik weet wel dat ik voor 't ontbijt kan zorgen
Netwerkenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:01 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Dank voor je ontbijt Xil.![]()
Mijn Hyves zal aan het eind van deze week niet meer bestaan.
Daar ben ik dan mooi vanaf.
Weet ook niet wat de meer waarde van dat programma is.
Naast telefoon, e-mail en MSN.
Ik begin er net wat mee te doenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:33 schreef prupke het volgende:
ben ik nu de enige die geen hyves heeft??
Slppese...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:58 schreef An24 het volgende:
[..]
Netwerken![]()
Ik heb op die manier al eens een opdrachtje binnen gehaald!
Mogguh. Ga me met mijn duffe kop maar eens naar kantoor slepen
Goeiemorgen Freud en anderenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:04 schreef freud het volgende:
[..]
Slppese...
Voor de mensen die nog niet wakker zijn:
[ afbeelding ]
Die is al maaanden onafscheidelijk van mijn bodyquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:19 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Goeiemorgen Freud en anderen![]()
Heftigggggg spul Freud, maar snuift wel lekker weg zo.![]()
btw... hoe is je ervaring met die 24-105mm van canon?
Ciao Peet
Lijkt mij ook een zalige lens en zekers voor portretten. Gebruik je hem daar alleen nog voor?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:29 schreef freud het volgende:
[..]
Die is al maaanden onafscheidelijk van mijn body. But seriously, heerlijke walkaround lens. Ben voor shoots toch naar de primes aan het neigen, en op feesten stiekem nog steeds de favo tov de 15mm fish. De focussnelheid en nauwkeurigheid is gewoon super. Zeker zijn geld waard
.
Opsporen van oud-klasgenotenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:01 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Dank voor je ontbijt Xil.![]()
Mijn Hyves zal aan het eind van deze week niet meer bestaan.
Daar ben ik dan mooi vanaf.
Weet ook niet wat de meer waarde van dat programma is.
Naast telefoon, e-mail en MSN.
Eg wel en... telefoonboek geeft er geen foto's bijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Opsporen van oud-klasgenoten
Dat gaat wat vlotter dan het hele telefoonboek doorspitten
Het is echt een walkaround lens, dus ideaal voor een jubileum of zo. Voor portretten gebruik ik eigenlijk alleen de 50mm en de135mm maar. Primes zijn wel even wennen, maar zoveel scherper! Ik ben helemaal om naar de filosofie van Vliegvrager wat dat betreft.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:35 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een zalige lens en zekers voor portretten. Gebruik je hem daar alleen nog voor?
Moet op den duur de standaard worden van mijn Canon, maar had nog twijfels. Is in ieder geval beter voor mij, dan steeds die dan wel zware 28-300mm ... die ik tot nu toe gebruiken moet.
Ciao Peet
Probleem is wel dat al deze soorten sites maar op een paar landen gericht zijn. Er zou eigenlijk een combiversie van hyves , orkut, facebook en aanverwante pagina's moeten komen. Nu is alles zo verbrokkeld.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:11 schreef Yoni het volgende:
Hyves is leukIk was heel lang anti, maar heb echt al zoveel leuke oude bekenden teruggevonden enzo. Vind het echt een leuke uitvinding
Hoe heet die amerikaanse versie ook alweerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Probleem is wel dat al deze soorten sites maar op een paar landen gericht zijn. Er zou eigenlijk een combiversie van hyves , orkut, facebook en aanverwante pagina's moeten komen. Nu is alles zo verbrokkeld.
Dat heb ik dus ook nog steeds een beetjequote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:11 schreef Yoni het volgende:
Hyves is leukIk was heel lang anti, maar heb echt al zoveel leuke oude bekenden teruggevonden enzo. Vind het echt een leuke uitvinding
Het is dan ook voor zakelijke contacten, niet als nieuwe versie van CU2 en dus absoluut niet bedoeld om flitsend te zijn. Gebruik daarvoor inderdaad lekker hyves of MySpace, mag je aankleden wat je wil. Niet dat ik dat zie, want ik zie alleen de standaard weergave, is alles tenminste te lezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:23 schreef Yoni het volgende:
Linkedin vind ik echt zoooooo suf! Ik heb het wel, maar doe er geen flikker mee. Leuk hoor al die connecties..maar verder...
Tsja, het blijft gratis he, daar zitten natuurlijk restricties op. Maar ik heb mijn laatste solicitatie via LinkedIn en heb in het verleden meerdere aanbiedingen gehad via LinkedIn.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:52 schreef Yoni het volgende:
Ja ik snap ook wel dat Linkedin voor zakelijke contacten is, maar je kunt er nauwelijks iets mee. Je kunt iemand toevoegen, maar vervolgens niet mailen, tenzij je je creditcard trekt. Lekker nutteloos dus, want als ik iets wil met die connecties, kan ik 't niet.....
Enige wat een beeeetje interessant is is kijken waar je oud collega's tegenwoordig uithangen
Gewoon toevoegen als collega van vroeger, dan kan het meestal wel... Wat dat betreft heb ik meer aan LinkedIn dan aan Hyves. Veel oud klasgenoten waar nu wederzijds ook zakelijk wel wat voor elkaar gedaan kan worden. Erg handig... Hyves is vooral leuk om te kijken of het meisje waar je vroeger stapelverliefd op was, nog steeds zo leuk is om te zien...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:01 schreef Yoni het volgende:
Ah dat is dan wel een verbetering, want dat mailen kon heel lang niet. Net zoals je heel lang geen mensen toe kon voegen waar je geen mail-adres van had. Ook zo handig..not
Precies, zo is hetquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gewoon toevoegen als collega van vroeger, dan kan het meestal wel... Wat dat betreft heb ik meer aan LinkedIn dan aan Hyves. Veel oud klasgenoten waar nu wederzijds ook zakelijk wel wat voor elkaar gedaan kan worden. Erg handig... Hyves is vooral leuk om te kijken of het meisje waar je vroeger stapelverliefd op was, nog steeds zo leuk is om te zien...
Afgekeurdquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:29 schreef PdeHoog het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=-Xmw9pgy5Mg
Remake van Knight Rider. TofMaandag maar eens gaan zoeken als de uitzending geweest is
Geen smaak jijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:44 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Afgekeurd![]()
KITT2000 is niet de echte
Dan keuren we jou voor het gemak ook maar even af, aangezien jij ook de echte Statler niet bent...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:44 schreef HMaster-II het volgende:
Afgekeurd![]()
KITT2000 is niet de echte
ik had een mobiel... ook niet meer nodigquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:04 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook nog steeds een beetje![]()
Maar dat zie ik net zoiets als met mobiele telefoons... Je had ook altijd van die mensen die zeiden: "dat heb je toch niet nodig" en die lopen er nu ook met een rond.
Dus ook ik zal er ooit wel aan komen denk ik!
Ontbijtjequote:Op woensdag 13 februari 2008 06:04 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!![]()
Woensdag alweer! Tijd vliegt lekker door!
*ontbijt klaar zet*
Tast toe mensen, ik ga zo richting m'n werk!
Sterkte en succesquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ontbijtje![]()
Ik neem een goede bodem voor vanmiddag als jullie het niet erg vinden. Ik moet naar het UMC in Utrecht om uit te zoeken waar die maffe hypermobiliteit van mij vandaag komt! Lekker dubbel gevoel: wordt ik weer teleurgesteld of wordt er een diagnose gesteld
Succes Anquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ontbijtje![]()
Ik neem een goede bodem voor vanmiddag als jullie het niet erg vinden. Ik moet naar het UMC in Utrecht om uit te zoeken waar die maffe hypermobiliteit van mij vandaag komt! Lekker dubbel gevoel: wordt ik weer teleurgesteld of wordt er een diagnose gesteld
Ow jakkes een dag ziekenhuis. Succes!quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ontbijtje![]()
Ik ga voor je duimenquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ontbijtje![]()
quote:
niet om je te feliciteren dat je het hebt maar het is zo ontzettend fijn om te weten wat je hebt. dan kun je er pas mee leren omgaan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:53 schreef An24 het volgende:Dankjulliewel allemaal
![]()
Ik heb een diagnoseWat een opluchting! (was namelijk al 11 jaar aan het zoeken)
Ik heb de bindweefselziekte HMS. Krijg nog een gesprek met een reumaverpleegkundige voor uitleg en advies over hoe ik er mee om moet gaan. Maar volgens de arts was ik op de goede manier bezig. Het zal nooit over gaan, maar ook niet veel erger worden en dat er iets vast staat is vor mij al fijn. Hier staat meer info:
http://www.hypermobiliteitssyndroom.nl/frames.html
Nee, viel reuze mee. Gewoon anamnese opnemen, en alle testen gedaan. (lichaam in gekke posities en dan punten tellen op de testen, huidtest, hart luisteren en meer van dat soort dingen. Viel mee. Heb alleen wel alles gekraakt wat ik kon krakenquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:58 schreef Xilantof het volgende:
Was het "eng" vandaag daaro An?
Goed te horen dat je een diagnose hebt!
Naar dat je dat hebt, maar ontzettend fijn voor je dat je nu eindelijk weet wat het is en nog fijner dat je weet dat het niet veel erger wordt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:53 schreef An24 het volgende:Dankjulliewel allemaal
![]()
Ik heb een diagnoseWat een opluchting! (was namelijk al 11 jaar aan het zoeken)
Ik heb de bindweefselziekte HMS. Krijg nog een gesprek met een reumaverpleegkundige voor uitleg en advies over hoe ik er mee om moet gaan. Maar volgens de arts was ik op de goede manier bezig. Het zal nooit over gaan, maar ook niet veel erger worden en dat er iets vast staat is vor mij al fijn. Hier staat meer info:
http://www.hypermobiliteitssyndroom.nl/frames.html
Blij te horen dat het mee viel!quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Nee, viel reuze mee. Gewoon anamnese opnemen, en alle testen gedaan. (lichaam in gekke posities en dan punten tellen op de testen, huidtest, hart luisteren en meer van dat soort dingen. Viel mee. Heb alleen wel alles gekraakt wat ik kon kraken![]()
@Ynske: thanks!
Eind deze maand ergens! Best snel dus!quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Blij te horen dat het mee viel!
Wanneer moet je nu naar de reumaverpleegkundige?
Ja! Dat is inderdaad vlot!quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Eind deze maand ergens! Best snel dus!
Dat dus! 'Goed' om te horen An!quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:11 schreef ..bennie het volgende:
Naar dat je dat hebt, maar ontzettend fijn voor je dat je nu eindelijk weet wat het is en nog fijner dat je weet dat het niet veel erger wordt.
Sterkte! Die lui in Utrecht zijn goed in hun werk, hebben bij mij ook het euvel ontdektquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ontbijtje![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:29 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik moet eerst doorlezen voordat ik reageer op iets wat niet meer van toepassing is
* Chanty plundert de ontbijttafelquote:Op donderdag 14 februari 2008 06:03 schreef Xilantof het volgende:
Klinkt goed PdeHoog! Nog toffe foto's gemaakt?
Hier heb ik net m'n ontbijt achter de kiezen, maar er is nog voor de jullie over!
Ja, ben voor de City-Pier-City aan het trainen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:00 schreef sanger het volgende:
Ben je ergens voor aan het trainen freud?
Hardlopen zelfsquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:00 schreef prupke het volgende:
rennen of wandelen ?
Koffie is meestal wel een goed begin dan inddquote:Op donderdag 14 februari 2008 07:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
* Chanty plundert de ontbijttafel
bah wat is het vroeg. Eens kijken hoe ik dat dag doorkom zonder in slaap te vallenKoffie
Geen probleem toch, als het maar wederzijds isquote:
Daar ben ik nog niet geheel van overtuigdquote:Op donderdag 14 februari 2008 08:42 schreef freud het volgende:
[..]
Geen probleem toch, als het maar wederzijds is.
Nee.... totaal nietquote:Op donderdag 14 februari 2008 06:03 schreef Xilantof het volgende:
Klinkt goed PdeHoog! Nog toffe foto's gemaakt?
ja alleen jammer dat ik er niet wakker van wordtquote:Op donderdag 14 februari 2008 08:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Koffie is meestal wel een goed begin dan indd
Misschien een auto-reply?quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:52 schreef Yoni het volgende:
Ik kreeg dit voor Valentijnsdag:
-----
Hello,
I’m sorry for the short notice, but I’ve just learned that the EUR Data Centers are planning maintenance this weekend. Can you or one of your colleagues help us install the new hardware in the collocation facility over the weekend? The two proposed times are:
Saturday, 1100 local time (1000 GMT)
Sunday, 1200 local time (1100 GMT)
If neither of these times are possible, the only other time this month suggested by the Data Center group is early next Friday morning (meaning very late on Thursday night).
------
Jaaaaa joh! tuuuuuuurlijk! Ik heb geen leven, dus kan op donderdag bést nog wel plannen dat ik in het weekend even gezellig in de colo ga werken! Nog afgezien van het feit dat ik dat niet in m'n eentje wil doen....
Ze zijn echt geschift hiero...
Of een 'Out of office'-reply simuleren dat je vanaf maandag weer bereikbaar bentquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:45 schreef freud het volgende:
[..]
Misschien een auto-reply?
Hello. The personal life you are trying to claim is busy this weekend. Bookings can be made with sufficient notice and due consideration of the existence of a personal life. Please try again another time. For emergency, contact the management.
Kan ook met photoshop, maar Irfanview (gratis) kan het ook m.b.v. de Batch Processing functie.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:31 schreef sanger het volgende:
Weet iemand een online tool waarin ik meerdere foto's ineens kan verkleinen?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Kan ook met photoshop, maar Irfanview (gratis) kan het ook m.b.v. de Batch Processing functie.
Van dat pakket ben ik heel snel afgestapt, omdat het de foto's verknoeide. Daarom doe ik dit liever in PS met actions.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:22 schreef -Marjo- het volgende:
Ik roep Bordermaker!
Hmmm, lekker, ik mag zondagochtend een change accorderenquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef Yoni het volgende:
Het wordt volgende week donderdagavond/nacht. En vrijdagavond moet ik na werktijd wat op mijn eigen locatie doen...dus dat wordt weer lekker overuren creeëren.
Ja die oude was ook nodig toe aan een wasbeurt.quote:
Shit happensquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:47 schreef Saffier het volgende:
Daar ben je mooi klaar mee, P. En moeders zijn, vooral als ze je een lift geven
heb je nog leuke fotos kunnen maken?quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:26 schreef Ynske het volgende:
swirl-ijsjes zijn jummie
vandaag in Nuenen naar DIerenrijk Europa geweest
t was kouhoudquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:52 schreef prupke het volgende:
[..]
heb je nog leuke fotos kunnen maken?
wij zijn er een tijdje terug geweest maar toen was het niet echt goed weer ....
Is dan niet het probleem dat je jezelf onmisbaar waant en denkt dat zonder jouw inzet het probleem niet opgelost kan worden?quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:34 schreef PdeHoog het volgende:
Goed....op je vrije dag 's middags een telefoontje krijgen dat er iets goed mis is met een applicatie, het moeten concluderen na een kwartier telefonische ondersteuning aan de aanwezige beheerder op kantoor dat je aanwezigheid op kantoor toch wel gewenst is, het bij je auto komen en vervolgens zien dat je kan echoen in het reservoir van je koelvloeistof (ja....leeg dus), je moeder charteren om je een liftje te geven naar kantoor (snelste methode he
) en vervolgens het pand binnenlopen en tegelijk een telefoontje te krijgen van je teamlead dat het al is opgelost IS NIET LEUK!!!!!!
Maar verder gaat alles goedMorgen maar eens een litertje water dat reservoir in jagen en naar de dealer rijden
Ik ben niet onmisbaar hoorquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:26 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Is dan niet het probleem dat je jezelf onmisbaar waant en denkt dat zonder jouw inzet het probleem niet opgelost kan worden?
Ach, facturen, daar valt altijd wel een mouw aan te passen. Het probleem zou groter zijn als het salarisstrookjes zouden zijnquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben niet onmisbaar hoorMaar in dit geval was mijn andere collega die normaal mijn taken overneemt ziek en er zat een complete populatie duitsers te wachten tot ze verder konden werken. Er moesten nl. facturen betaald worden
Dan wordt het wat vervelender allemaal.
Een zwarte VW Poloquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:26 schreef Xilantof het volgende:
Gefeliciteerd Yoni! Wat voor bolide is het geworden?!![]()
[PTA SC-modus]quote:
[PTA SC-Modus]quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:44 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
[PTA SC-modus]
Zwarte polo's zijn stoer![]()
[/PTA SC-modus]
Ik hou het bij mijn gepimpte zwarte omafietsquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
[PTA SC-Modus]
2006 POLO's zijn zowat groter dan GOLF III's
[/PTA SC-Modus]
Heb toch liever mijn gechipte Bora
Ik heb voor mijn werk ook een tijd in een zwarte Polo gereden maar was er niet altijd weg van... 't schakelen vond ik niet zo fijn, wat "hakkelig" en de rem vond ik ook niet tof. stond heel vreemd ingesteld, zeker als je hard moest remmen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:41 schreef Yoni het volgende:
[..]
Een zwarte VW Polo![]()
Hij is niet helemaal nieuw hoor trouwens. We hebben een beetje een overschot aan pool-auto's, dus er wordt helaas niks nieuws besteld op het moment. Hij is van eind maart 2006 en heeft nog geen 50.000km gereden.
Ben er zo blij mee, hij rijdt zoveel lekkerder dan die Fiesta! Die Fiesta en ik zijn echt nooit vriendjes geworden![]()
Alleen jammer dat bijna alle leuke extra's en opties er niet in zitten, maar ja.. wel vijf deurs en een mp3-cdspeler(en airco en elektrische ramen enzo)
benedenwoningquote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:21 schreef sanger het volgende:
Hangt ook van type huis af. Een appartement is minder dan een rijtjeshuis, een rijtjeshuis minder dan een hoekwoning.
Ik betaal zelf iets van EUR 60 aan gas, licht en water, maar ook nog eens iets van EUR 100 aan een voorschot stookkosten van een flat. Kun je anders niet gewoon aan de verhuurder vragen of dat soort info beschikbaar is?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
benedenwoning
entree/hal, woonkamer met bergkast en openslaande deuren naar binnenplaats (10m2) en schuur (6m2). en 2 slaapkamers
heb ik gedaan, maar aangezien dit via direct wonen gaat willen ze die informatie pas verstrekken als je daadwerkelijk er gaat wonen, en wil op voorhand al ietwat een indicatie hebben, aangezien je snel moet beslissenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik betaal zelf iets van EUR 60 aan gas, licht en water, maar ook nog eens iets van EUR 100 aan een voorschot stookkosten van een flat. Kun je anders niet gewoon aan de verhuurder vragen of dat soort info beschikbaar is?
Denk dat als je 150-175 aanhoudt je wel veilig zit. Weet natuurlijk niet wat je energieverbruik verder is.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
benedenwoning
entree/hal, woonkamer met bergkast en openslaande deuren naar binnenplaats (10m2) en schuur (6m2). en 2 slaapkamers
Dat is best hoog hoor. Ik betaal 130 voor een dubbele bovenwoning met alles dubbel glas. Ik denk dat je voor een benedenwoning echt op 100-130 moet rekenen, zonder veel isolatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Denk dat als je 150-175 aanhoudt je wel veilig zit. Weet natuurlijk niet wat je energieverbruik verder is.
Ik ben net als jou een halve pinguin (zoals je dat noemt). Ik ben echter wel een grootverbruiker op het gebied van water en gas, ik douche iedere dag ca. 45 minutenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:08 schreef freud het volgende:
[..]
Dat is best hoog hoor. Ik betaal 130 voor een dubbele bovenwoning met alles dubbel glas. Ik denk dat je voor een benedenwoning echt op 100-130 moet rekenen, zonder veel isolatie.
Wel een kanttekening: ik ben half pinguïn, dus 16C thuis is bij mij prima.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |