abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56589790
Op mn werk verkopen we van die mooie groene lampen, die in NL een ambulance op het dak heeft om bij en ramp aan te geven dat het de eerste, en dus leidinggevende ambulance is. Nu is er ook een versie met een magnetvoet en plug voor in de sigaretaanstekeraansluiting. Hoe legaal is het om die zo nu en dan op mijn dak te plakken? Lijkt me leuk bij evenementen en rondritten
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:47:19 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56590007
Als een ambulance het al mag (voorbeeldfunctie enzo) mag een ander het zeker lijkt me.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 februari 2008 @ 20:48:04 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_56590032
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Op mn werk verkopen we van die mooie groene lampen, die in NL een ambulance op het dak heeft om bij en ramp aan te geven dat het de eerste, en dus leidinggevende ambulance is. Nu is er ook een versie met een magnetvoet en plug voor in de sigaretaanstekeraansluiting. Hoe legaal is het om die zo nu en dan op mijn dak te plakken? Lijkt me leuk bij evenementen en rondritten
Niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:49:29 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56590072
zolang je het niet op de openbare weg gebruikt mag het gewoon

dus evenement: ja
openbare weg: nee
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_56590258
Maar ik wil hem vooral voor de elfstedentocht en zo, dat is best wel openbare weg... Ook al is het een evenement...

Heeft iemand een betrouwbare bron met regelgeving?

Kijk, waneer je een blauwe lamp mag gebruiken weet ik.. maar hoe zijn de regels precies met groene en roanje lampen? En wat is het gedoogbeleid? Ik weet dat er ook doktoren, dierenambulances, en ik geloof zlefs laatstesacrementbrengende priesters zijn met een groene dakplaklamp...
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:16:54 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56590637
zonder toestemming mag je geen enkele kleur lamp aanhebben, officieel dan natuurlijk...
pi_56590656
Misschien niet helemaal ontopic maar hoe is dan de regelgeving mbt een oranje lamp?
046
Dank aan Yeahinho
pi_56590802
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:16 schreef Klonk het volgende:
zonder toestemming mag je geen enkele kleur lamp aanhebben, officieel dan natuurlijk...
Oranje lampen zie je vaak zat op vrachtwagens in het regulier transport?
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 21:24:12 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56590812
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ik wil hem vooral voor de elfstedentocht en zo, dat is best wel openbare weg... Ook al is het een evenement...

Heeft iemand een betrouwbare bron met regelgeving?

Kijk, waneer je een blauwe lamp mag gebruiken weet ik.. maar hoe zijn de regels precies met groene en roanje lampen? En wat is het gedoogbeleid? Ik weet dat er ook doktoren, dierenambulances, en ik geloof zlefs laatstesacrementbrengende priesters zijn met een groene dakplaklamp...
En zelfs die mogen dat officieel niet !

De wet schrijft simpelweg voor wat voor verlichting verplicht op je auto moet zitten. De volgende regel dat meer en/of andere verlichting verboden is. Dus zelfs een minikerstboompje met bijbehorende verlichting achter je voorruit is al illegaal (en mijn daklampen dus ook, al zou je die misschien kunnen zien als werklampen, wat wel weer toegestaan is).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:30:14 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56590920
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

klopt, maar zelfs die oranje lampen zijn ''in principe illegaal'' maar worden gedoogd, het is een erg ingewikkelde regelgeving. maar het komt er idd op neer dat de wet voorschrijft welke verlichting op een auto mag zitten en alles wat er verder op zit is of illegaal of gedoogd

ik heb met de sterke arm een aantal ervaringen gehad met extra verlichting die ik destijds op mijn vrachtwagen had, de meeste zeggen er niets van en laten het zijn, ik heb echter ook een keer een waarschuwing gehad (maar goed dat was op een maandagmorgen, dus oom agent was net als ik nog niet helemaal wakker ). Maar als het apk dag was werd de extra verlichting losgekoppeld voor 1 dag. Dan kwam ie door de APK en daarna gingen de lampen gewoon weer aan
pi_56590960
Ach, bij een evenement zullen ze wel niet al te moeilijk doen toch?

Nog ff een vraagje, wat zijn de boetes voor dit vergrijp?
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:38:02 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56591077
Evenementen zijn vaak zeikvoer voor omwonenden, heb je een geweldige truck run voor gehandicapten (die je halve wagen onderkwijlen maar dat terzijde) dan zijn er altijd mensen die gaan zeiken dat er minder getoeterd moet worden dan ga je je afvragen wie de gehandicapten zijn

Maar idd een lampje zullen hoogstwaarschijnlijk niet zo heel moeilijk over doen, maar een agent met een kuthumeur kan je volgens mij een prent van 50 euro aan de auto hangen, onder het motto van ondeugdelijke verlichting...
pi_56591079
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja , ik wil oranje ’’Waarschuwings’’ lampen in mijn auto bouwen maar kan dat zomaar of moet je dan kunnen aantonen dat het ook een functie heeft?
046
Dank aan Yeahinho
pi_56591177
Als je 'm voor de elfstedentocht wilt gebruiken dan zal er niks aan de hand zijn
pi_56591183
Ik wil graag mijn witte opel vectra uitrusten met 2 blauwe lichten op het dak, en wat blauw + roodoranje sierstrepen aan de zijkant, mag dit?
pi_56591207
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:38 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ja , ik wil oranje ’’Waarschuwings’’ lampen in mijn auto bouwen maar kan dat zomaar of moet je dan kunnen aantonen dat het ook een functie heeft?
heb je nog geen knipperlichten dan?
pi_56591217
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:43 schreef RacerDKB het volgende:
Ik wil graag mijn witte opel vectra uitrusten met 2 blauwe lichten op het dak, en wat blauw + roodoranje sierstrepen aan de zijkant, mag dit?
Nee
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:43 schreef Sputnik het volgende:
Als je 'm voor de elfstedentocht wilt gebruiken dan zal er niks aan de hand zijn
Motor (en auto) elfstedentocht
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2008 @ 21:48:18 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56591280
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, bij een evenement zullen ze wel niet al te moeilijk doen toch?

Nog ff een vraagje, wat zijn de boetes voor dit vergrijp?
http://www.om.nl/boetebase/
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:54:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56591404
Te veel of te weinig lampen geeft je gewoon een boete. En als je het te gek maakt een aanrijding waarbij je verzekering niet wil betalen.
censuur :O
pi_56591447
ik meende dat het wel op de auto mag zitten mits het niet te gebruiken is onderweg (lees: kabels doorgeknipt)
pi_56591546
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
ik meende dat het wel op de auto mag zitten mits het niet te gebruiken is onderweg (lees: kabels doorgeknipt)
Mja, 99% van de tijd zit hij dus gewoon net op de auto, is zoeen ding die je ook in het blauw vaka in films ziet bij onopvallende politiewagens, normaal in het dashboardkastje, maar als je wilt ff op het dak zetten met de magneetvoet en de stekker in de 12V-aansluiting....

Mooie UI btw
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:29:00 #22
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56592137
In de wet is precies voorgeschreven welke verlichting er beslist op een voertuig moet zitten en welke verlichting daarnaast geplaatst mag worden. Op grond van het bepaalde in artikel 5.2.57 van het Voertuigreglement, mag een personenauto zijn voorzien van twee mistlichten aan de voorzijde van het voertuig. Daarnaast dient het voertuig op grond van het bepaalde in artikel 5.2.51 van het Voertuigreglement onder meer te zijn voorzien van groot licht. Als bepaalde lichten niet onder de omschrijving van groot licht, dan wel mistlicht kunnen vallen (zie artikel 1.1. van het Voertuigreglement), dan zijn zij niet toegestaan. Dit is vastgesteld om juist afleiding door overbodige verlichting voor andere weggebruikers te voorkomen. Mede heeft andere verlichting op de auto geen praktisch nut en past ook niet in de Europese Unie overeengekomen uniforme verlichtingseisen voor motorvoertuigen. De bedoeling is dat alleen die voertuigen extra opvallende verlichting voeren waarvoor dat noodzakelijk is, zoals politie-, brandweer- en ziekenauto’s bij een dringende taak.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_56592146
UI ? net zoals in siepel ?
pi_56592239
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:29 schreef kloas_wokkel het volgende:
UI ? net zoals in siepel ?
Nee, voor het bolgewas gebruik ik enkel het woord siepel, ook in het Nederlands. User Icon. Avatar
pi_56592287
een flesje bier van de bovenkant gefotografeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')