Niet?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Op mn werk verkopen we van die mooie groene lampen, die in NL een ambulance op het dak heeft om bij en ramp aan te geven dat het de eerste, en dus leidinggevende ambulance is. Nu is er ook een versie met een magnetvoet en plug voor in de sigaretaanstekeraansluiting. Hoe legaal is het om die zo nu en dan op mijn dak te plakken? Lijkt me leuk bij evenementen en rondritten
Oranje lampen zie je vaak zat op vrachtwagens in het regulier transport?quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:16 schreef Klonk het volgende:
zonder toestemming mag je geen enkele kleur lamp aanhebben, officieel dan natuurlijk...
En zelfs die mogen dat officieel niet !quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ik wil hem vooral voor de elfstedentocht en zo, dat is best wel openbare weg... Ook al is het een evenement...
Heeft iemand een betrouwbare bron met regelgeving?
Kijk, waneer je een blauwe lamp mag gebruiken weet ik.. maar hoe zijn de regels precies met groene en roanje lampen? En wat is het gedoogbeleid? Ik weet dat er ook doktoren, dierenambulances, en ik geloof zlefs laatstesacrementbrengende priesters zijn met een groene dakplaklamp...
klopt, maar zelfs die oranje lampen zijn ''in principe illegaal'' maar worden gedoogd, het is een erg ingewikkelde regelgeving. maar het komt er idd op neer dat de wet voorschrijft welke verlichting op een auto mag zitten en alles wat er verder op zit is of illegaal of gedoogdquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oranje lampen zie je vaak zat op vrachtwagens in het regulier transport?
Ja , ik wil oranje ’’Waarschuwings’’ lampen in mijn auto bouwen maar kan dat zomaar of moet je dan kunnen aantonen dat het ook een functie heeft?quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oranje lampen zie je vaak zat op vrachtwagens in het regulier transport?
heb je nog geen knipperlichten dan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:38 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Ja , ik wil oranje ’’Waarschuwings’’ lampen in mijn auto bouwen maar kan dat zomaar of moet je dan kunnen aantonen dat het ook een functie heeft?
Neequote:Op donderdag 7 februari 2008 21:43 schreef RacerDKB het volgende:
Ik wil graag mijn witte opel vectra uitrusten met 2 blauwe lichten op het dak, en wat blauw + roodoranje sierstrepen aan de zijkant, mag dit?
Motor (en auto) elfstedentochtquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:43 schreef Sputnik het volgende:
Als je 'm voor de elfstedentocht wilt gebruiken dan zal er niks aan de hand zijn
http://www.om.nl/boetebase/quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, bij een evenement zullen ze wel niet al te moeilijk doen toch?
Nog ff een vraagje, wat zijn de boetes voor dit vergrijp?
Mja, 99% van de tijd zit hij dus gewoon net op de auto, is zoeen ding die je ook in het blauw vaka in films ziet bij onopvallende politiewagens, normaal in het dashboardkastje, maar als je wilt ff op het dak zetten met de magneetvoet en de stekker in de 12V-aansluiting....quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
ik meende dat het wel op de auto mag zitten mits het niet te gebruiken is onderweg (lees: kabels doorgeknipt)
Nee, voor het bolgewas gebruik ik enkel het woord siepel, ook in het Nederlands. User Icon. Avatarquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:29 schreef kloas_wokkel het volgende:
UI ? net zoals in siepel ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |