Het voelt echt heel anders dan de andere relaties die ik heb gehad. Dit voelt gewoon heel 'natuurlijk'.
Ik geloofte er eerst nooit in, maar ik ben er echt anders over gaan denken.!
quote:30 jongen ! oud genoeg?
Op donderdag 28 februari 2002 18:42 schreef Dikke het volgende:
Hoe oud ben je
quote:En dat weet je al na 3 weken??.... knap!
Op donderdag 28 februari 2002 18:44 schreef Amos het volgende:
ja, sinds 3 weken geloof ik erin. Ik heb iemand ontmoet (en ik heb met haar) waarvan ik echt denk dat het de ware is.Het voelt echt heel anders dan de andere relaties die ik heb gehad. Dit voelt gewoon heel 'natuurlijk'.
Ik geloofte er eerst nooit in, maar ik ben er echt anders over gaan denken.!
dan klinkt deze theorie plausibeler
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 18:43 schreef sundae het volgende:
maar ook dat er meer "waren" kunnen zijn denk ik
quote:Uhm, ja.
Op donderdag 28 februari 2002 18:46 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
30 jongen ! oud genoeg?
ik wilde je niet kwetsen ofzow hoor
quote:das waar, maar dat zit tussen je oren... toch?
Op donderdag 28 februari 2002 18:48 schreef Zander het volgende:
Elke nieuwe vriendin is toch de ware? Voor dan, tenminste...
quote:Mee 1s.
Op donderdag 28 februari 2002 18:48 schreef Herald het volgende:
nee,dan klinkt deze theorie plausibeler
[..]
quote:Dan versta ik er denk ik wat anders onder... Ik vind, dat de ware voldoet aan al je verlangens...
Op donderdag 28 februari 2002 18:49 schreef ernie09 het volgende:
Ik denk absoluut dat de ware bestaat en ik ben het er ook mee eens dat er meerdere bestaan. In het engels heet het heel mooi soulmate en ik denk dat dat wat beter de lading dekt. Dat je elkaar precies aanvoelt en aanvult. Das de ware!
Ik zou dolgraag willen dat mijn vriendin wat muziekaler was (niet de ware dus) maar ze is wel mijn soulmate.. en meer
quote:Ik vind niet dat de ware hoeft te voldoen aan al je verlangens. Er zijn best wat dingen waar andere vrouwen beter of mooier in zijn dan mijn vriendin, maar overall is zij wel de ware.
Op donderdag 28 februari 2002 18:51 schreef Mikula het volgende:[..]
Dan versta ik er denk ik wat anders onder... Ik vind, dat de ware voldoet aan al je verlangens...
Ik zou dolgraag willen dat mijn vriendin wat muziekaler was (niet de ware dus) maar ze is wel mijn soulmate.. en meer
Een ware is voor mij iemand die mij aanvult, die mij begrijpt, die mij het beste uit mezelf doet halen, iemand waar ik zielsveel van hou en iemand die zielsveel van mij houdt. En nog zoveel meer.
Ik heb mijn "ware" iig gevonden en ga er bijna mee trouwen.
quote:Ik voorlopig nog niet, maar het moet er wel van komen over een paar jaartjes! Maar jij alvast gefeliciteerd en de uitnodiging kan naar ernie09@hotmail.com
Op donderdag 28 februari 2002 18:59 schreef DarkElf het volgende:
...
Ik heb mijn "ware" iig gevonden en ga er bijna mee trouwen.
quote:dat vinnik dus van soulmates.. zijn er inderdaad meerdere van net als ware.
Op donderdag 28 februari 2002 18:59 schreef DarkElf het volgende:
Een ware is voor mij iemand die mij aanvult, die mij begrijpt, die mij het beste uit mezelf doet halen, iemand waar ik zielsveel van hou en iemand die zielsveel van mij houdt. En nog zoveel meer.Ik heb mijn "ware" iig gevonden en ga er bijna mee trouwen.
Dus als degene die je gevonden hebt zo speciaal is dat je eeuwig trouw kan blijven kan men dan spreken van de ware? Dan lopen er zoveel rond...
quote:Niet te geloven, maar we zijn het eens!!! Is idd errug vaag. En hoe lang duurt de ware? Als 1 v/d 2 zo verandert dat het na een aantal jaren niet meer goed is, kan opeens iemand anders de ware zijn. Of sta ik hier weer alleen?
Op donderdag 28 februari 2002 19:03 schreef Mikula het volgende:
vaag begrip eigenlijk...ware..
quote:nope..
Op donderdag 28 februari 2002 19:05 schreef ernie09 het volgende:
Of sta ik hier weer alleen?
quote:Ik heb het meerdere malen uitgemaakt met iemand waarvan ik achteraf denk - hmm, had ik niet wat meer moeite moeten doen om die relatie een suc6 te laten zijn? Maar op dat moment dacht ik, we hebben gelul, ze is niet perfect - ze is niet die ene persoon die het allerbeste bij mij past - dus niet goed genoeg. Dan zei mijn broer, 'Lul, hoe kon je die nou laten lopen - jullie pastten hartstikke goed bij elkaar. Hoeveel moeite denk je dat ik heb moeten doen om het met mijn vriendin goed te laten gaan. Je geeft het te gemakkelijk op.'
Op donderdag 28 februari 2002 18:47 schreef Muurbloempje het volgende:
Ja ik ben het wel eens met eigenlijk iedereen... er zal toch wel iemand zijn op deze aardkloot die het best bij je past? Maarja, vind die persoon maar...
Nou is het andere extreem wat je wel eens van oudere mensen hoort die 'verstandshuwelijken' aangingen. Die zeggen dan dat ze van elkaar hebben leren houden. Dan ben ik geneigd te denken, 'dat meen je niet, dat kan niet' Toch zit er misschien een kern van waarheid in.
quote:Haha, ik heb precies hetzelfde. Ze heeft wel een trommel maar ze moet echt nog leren tellen... Maar de intentie is er.
Op donderdag 28 februari 2002 18:51 schreef Mikula het volgende:
* Philosocles is benieuwd of hij wat geleerd heeft van zijn oude liefdes en 'm dus niet bij het minste weer peert...
je moet wel heel erg goed zoeken hoor, maar als je gevonden hebt dan weet je dat, dan twijfel je daar niet aan
quote:jij bent er dus net zo een als mijn vriend! die maakte het ook uit toen hij het niet meer zag zitten even, toen hij moe en weet ik veel wat voor excusesen hij allemaal heeft. maar ik ben van hem blijven houden, en we zijn dus na een jaar weer bij elkaar, maar toen hij de eerste keer mij terug wou dacht en zei ik wel gelijk nee...
Op donderdag 28 februari 2002 19:14 schreef Philosocles het volgende:[..]
Ik heb het meerdere malen uitgemaakt met iemand waarvan ik achteraf denk - hmm, had ik niet wat meer moeite moeten doen om die relatie een suc6 te laten zijn? Maar op dat moment dacht ik, we hebben gelul, ze is niet perfect - ze is niet die ene persoon die het allerbeste bij mij past - dus niet goed genoeg. Dan zei mijn broer, 'Lul, hoe kon je die nou laten lopen - jullie pastten hartstikke goed bij elkaar. Hoeveel moeite denk je dat ik heb moeten doen om het met mijn vriendin goed te laten gaan. Je geeft het te gemakkelijk op.'
Nou is het andere extreem wat je wel eens van oudere mensen hoort die 'verstandshuwelijken' aangingen. Die zeggen dan dat ze van elkaar hebben leren houden. Dan ben ik geneigd te denken, 'dat meen je niet, dat kan niet' Toch zit er misschien een kern van waarheid in.
[..]Haha, ik heb precies hetzelfde. Ze heeft wel een trommel maar ze moet echt nog leren tellen... Maar de intentie is er.
* Philosocles is benieuwd of hij wat geleerd heeft van zijn oude liefdes en 'm dus niet bij het minste weer peert...
je moet moeite doen voor een verkering!
alleen ze heeft al met iemand anders!!! Niet de ware dus??
Ze vind me ook wel lief, maar durft mij niet zomaar in te ruilen voor die andere jongen..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-02-2002 21:06]
quote:Is niet persé waar, kan wel een rotinnerlijk hebben!
Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Alle mooie vrouwen zijn de ware, simpel...
quote:Ik heb het al iets aangepast...
Op donderdag 28 februari 2002 21:06 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Is niet persé waar, kan wel een rotinnerlijk hebben!
quote:Da's beter!
Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Alle mooie vrouwen die van je houden en slim zijn en lief en leuk zijn de ware, simpel...
quote:Dat lijkt me onzin, ik ontmoet toch zat mensen en ik wordt ook wel eens verliefd, ook worden er wel eens meisjes verliefd op mij, maar ik heb nog nooit meegemaakt, dat het echt van beide kanten kwam en ik ben toch al 29, dus 5 op 100 lijkt me niet ,ik denk eerder aan 5 op 100.000 ofzo, als je ervanuit gaat dat het van beide kanten moet komen natuurlijk..
Op donderdag 28 februari 2002 21:14 schreef Kaizen het volgende:
Nee, de "ware" daar geloof ik niet in, als je bedenkt dat de meeste relaties in een omtrek enkele kilometers ontstaan, terwijl we toch op een planeet wonen die aardig bevolkt is. Heb ergens gehoord dat je van de honderd personen die je ontmoet dat je met ongeveer 5 wel een leven kan opbouwen of zo iets...
Toevallig in hetzelfde land woont
Toevallig dezelfde taal spreekt
En soms zelfs uit dezelfde stad komt ![]()
Waar ik wel wat eerder in geloof is dat er voor iedereen een soulmate bestaat of meerdere bestaan ofcouz.
Ik weet alleen lang niet zeker of ik haar ook ga ontmoeten.. Maar nou kom je meer op het vlak van "geloof jij dat sommige dingen al vast liggen"
quote:Je kan wel to sint juttemus wachten, op een gegeven moment moet je toch maar genoegen nemen met iemand, anders blijf je je leven lang vrijgezel en dat schiet ook niet op.
Op donderdag 28 februari 2002 21:52 schreef beurdy het volgende:
ik geloof voor 100% dat er minstens 1 ware voor mij is...Ik weet alleen lang niet zeker of ik haar ook ga ontmoeten.. Maar nou kom je meer op het vlak van "geloof jij dat sommige dingen al vast liggen"
ik heb 4 serieuze relatie achter de rug waarvan ik dacht dat het ging om "de ware"! bleek toch mooi niet waar te zijn! ik denk dat je zoiets nooit met zekerheid kunt zeggen!... er kan zoveel fout gaan binnen een relatie, dingen die je van te voren niet kon voorzien of incalculeren!
dus nee!... "De Ware" bestaat in mijn ogen niet!
sorrie!
Cath.
Def
quote:hmmz thanx.
Op donderdag 28 februari 2002 18:49 schreef Jory het volgende:
geloof er wel in.
ben alleen ZO heftig op zoek dat ik et niet merk als ik em al zou hebben![]()
quote:Dacht ook dat ik die van mij had leren kennen. Zei dacht het ook (1jaar 8 maanden lang), tot dat die andere sukkel kwam.......
Op donderdag 28 februari 2002 20:15 schreef Tranceptor het volgende:
*gelooft er niet meer in en al bestaat ze dan is dat geen garantie dat je er eeuwig bij blijft*
quote:Jij haalt volgens mij 2 dingen door elkaar, de ware en perfectie....
Op donderdag 28 februari 2002 22:49 schreef IndoGuyver het volgende:
je probeert de ware te "vormen" , want zoals een ander gezegde zegt: niemand is perfect. Zelfs al zou de ander een perfect evenbeeld zijn van jouw eigen karakter, dan is diegene nog niet de ware. De ware bestaat niet, het enige wat je kunt doen is je zoveel mogelijk aan elkaar aanpassen en soms is dat meer nodig bij de een dan bij een ander.Def
De ware waar ik in geloof is zeker niet perfect, want perfectie is het meest vreselijke dat je kan tegenkomen (in een persoon dan). Een flinke ruzie op z'n tijd is immers heerlijk..
De ware is niet perfect, maar past op een onverklaarbare reden super goed bij jou, en andersom... misschien dat een combinatie van jullie beide een kleeein beetje richting perfectie gaat..
quote:Zij begon over dat we al zo lang hadden en dat het benauwde, terwijl zij altijd praatte in de trant van 'later, als we allebei werken, als we samenwonen'. Ik heb een keer gezegd dat het me wel leuk leek samen te wonen thats it. Toen zij ze dat ze niet aan een lange relatie toe was ( net alsof je na een huwelijk van 20 jaar zegt, eigenlijk was ik nog niet aan trouwen toe
Op vrijdag 01 maart 2002 08:39 schreef SharkWare het volgende:[..]
Dacht ook dat ik die van mij had leren kennen. Zei dacht het ook (1jaar 8 maanden lang), tot dat die andere sukkel kwam.......
Ik geloof niet in de ware meer.
quote:Same here, dat is ook mijn gedachte. Maar tegelijk ook mijn grootste angst in een relatie. Want stel, je hebt voor jouw gevoel 'een van die waren' gevonden. Je bent erg happy met elkaar en ineens duikt er een andere 'ware' op. Het kan jou overkomen, maar ook je partner. Het hoeft nog niet eens zo te zijn dat je relatie in een dip zit, gewoon vanuit onverwachte hoek klikt het met iemand en je raakt in verwarring.
Op donderdag 28 februari 2002 21:48 schreef Mukie het volgende:
Maar ik geloof niet dat er op heel de aarde maar 1 de ware rondloopt. Het kunnen er meerdere zijn.(...)
Waar ik wel wat eerder in geloof is dat er voor iedereen een soulmate bestaat of meerdere bestaan ofcouz.
Wat doe je daar op zo'n moment mee? Ik zou enorm gaan twijfelen, aan wat ik had, aan wat ik liet gaan als voor mijn huidige relatie zou kiezen, aan wat ik liet gaan als ik voor die ander zou kiezen. En als het mijn partner zou overkomen: ik zou me radeloos voelen, bang dat-ie voor die ander kiest maar tegelijk ook bang dat hij voor mij kiest maar tegelijkertijd wel in z'n achterhoofd houdt hoe het met die ander zou zijn (dezelfde twijfels als bij mij dus). Zoiets hakt ook heel erg in op mijn vertrouwen, in mezelf en in de ander.
Samengevat: er lopen voor mij dus meerdere 'waren' op deze aardbol rond, daar ben ik van overtuigd. Maar ik hoop er in mijn leven maar eentje te treffen (en hoop dat voor mijn toekomstige partner hetzelfde geldt), want anders ben ik reddeloos verloren.
quote:Good point.
Op vrijdag 01 maart 2002 09:38 schreef Buidelbeestje het volgende:[..]
Same here, dat is ook mijn gedachte. Maar tegelijk ook mijn grootste angst in een relatie. Want stel, je hebt voor jouw gevoel 'een van die waren' gevonden. Je bent erg happy met elkaar en ineens duikt er een andere 'ware' op. Het kan jou overkomen, maar ook je partner. Het hoeft nog niet eens zo te zijn dat je relatie in een dip zit, gewoon vanuit onverwachte hoek klikt het met iemand en je raakt in verwarring.
Wat doe je daar op zo'n moment mee? Ik zou enorm gaan twijfelen, aan wat ik had, aan wat ik liet gaan als voor mijn huidige relatie zou kiezen, aan wat ik liet gaan als ik voor die ander zou kiezen. En als het mijn partner zou overkomen: ik zou me radeloos voelen, bang dat-ie voor die ander kiest maar tegelijk ook bang dat hij voor mij kiest maar tegelijkertijd wel in z'n achterhoofd houdt hoe het met die ander zou zijn (dezelfde twijfels als bij mij dus). Zoiets hakt ook heel erg in op mijn vertrouwen, in mezelf en in de ander.
Samengevat: er lopen voor mij dus meerdere 'waren' op deze aardbol rond, daar ben ik van overtuigd. Maar ik hoop er in mijn leven maar eentje te treffen (en hoop dat voor mijn toekomstige partner hetzelfde geldt), want anders ben ik reddeloos verloren.
quote:Daarover kun je redetwisten.
Op vrijdag 01 maart 2002 16:19 schreef chocolatemoeze het volgende:
Echt de ware bestaat niet, daar we niet voor eeuwig leven. Daarom kunnen we met ons korte leven best een tijd samenzijn met een en dezelfde persoon die de ware benaderd.
quote:Dit gevoel heb ik ook bij een vriendin van me. Maar van zulke onzekerheden ga ik liever niet uit
Op vrijdag 01 maart 2002 16:26 schreef Mukie het volgende:[..]
Daarover kun je redetwisten.
Je hebt nl ook mensen die beweren dat ze elkaar uit een vorig leven kennen en dus bij elkaar horen
quote:klopt, de "ware" en de perfecte zijn niet hetzelfde, helemaal gelijk in, maar eerlijk is eerlijk, de ware is voor jou ook de perfecte, right? ook al maken jullie af en toe ruzie (= gezond)
Op vrijdag 01 maart 2002 08:42 schreef beurdy het volgende:[..]
Jij haalt volgens mij 2 dingen door elkaar, de ware en perfectie....
De ware waar ik in geloof is zeker niet perfect, want perfectie is het meest vreselijke dat je kan tegenkomen (in een persoon dan). Een flinke ruzie op z'n tijd is immers heerlijk..
De ware is niet perfect, maar past op een onverklaarbare reden super goed bij jou, en andersom... misschien dat een combinatie van jullie beide een kleeein beetje richting perfectie gaat..
Def
quote:ja, en omdat ik dat ik al na 3 weken weet (en dat is inderdaad niet normaal), geloof ik in de ware.
Op donderdag 28 februari 2002 18:46 schreef Mikula het volgende:[..]
En dat weet je al na 3 weken??.... knap!
[Dit bericht is gewijzigd door Amos op 02-03-2002 15:28]
quote:Same here... maar dan 7maanden geleden...
Op donderdag 28 februari 2002 18:46 schreef Kbot2000 het volgende:
JA,ik heb haar ongeveer 2 jaar geleden ontmoet.En weet dat ik de rest van mijn leven met haar wil doorbrengen.
Ik geloof ook dat ik er al 1 heb leren kennen. Een relatie is alleen niet voor ons weggelegd ![]()
Maar goed dat ik in meerdere geloof
Natuurlijk bestaan die.
Maar dat betekent dus niet dat je je moet vastklampen aan de gedacht dat je zo'n iemand gelukkig kan maken of andersom, terwijl dat misschien 50-80% van de tijd niet zo is.
Dan houd je jezelf gewoon voor de gek, en is het niet zo raar als je achteraf er uiteindelijk toch opeens de conclusie gaat trekken dat de ware niet bestaat..
Een ander kan wel de ware voor jou zijn, maar wie zegt dat jij ook de ware bent voor hem/haar...
Wees de ware voor jezelf, wees degene met wie jij gelukkig zou willen zijn, wees jezelf en wees compleet.
Wees tevreden met je gebreken, en laat ze niet door een ander opvullen, maar aanvullen. Wees gelukkig met jezelf.
Als jij dat kan, dan bestaat de ware...
Nu nog iemand vinden die je ontdekt en het beseft,
en de ware voor jou kan zijn..
quote:
Op maandag 04 maart 2002 19:17 schreef Tackleberry het volgende:
Ik geloofde nooit in de ware totdat ik m'n vriendin leerde kennen...
Same here... Hoe kan het nou in hemelsnaam zo zijn dat er één ware voor je rondwandelt tussen 6 miljard mensen en dat je die dan ook nog toevallig es tegenkomt?
Maar inmiddels denk ik dat ik mijn ware toch wel gevonden heb, ik kan me iig niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal gaan houden dan dat ik van hem hou...
quote:Helaas, ik lees geen boeken.
Op maandag 04 maart 2002 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Cholera wat een bullshit.
Jij leest te veel van die boekjes volgens mij!
Dat het bullshit is? onderbouw dat eens?
Dan laat je ook nog eens zien dat je een intelligent persoon bent die begrijpt waar hij over praat.
Ik houd wel van een goed onderbouwd gesprek.
Misschien kunnen we nog eens iets van je leren.
Ik verwacht dus bij deze een reactie van je.
Wie weet duurt de fase met mijn huidige lover wel 50 jaar...tot de dood ons scheidt enzo.
Ik weet het niet, maar accepteer het zo. Dat maakt het een stuk minder moeilijk.
(wat een hoop gelul, maar zit toch wel af en toe een waarheid in niet waar?
)
Maar ach, ik ben een onverbeterlijke romanticus en niemand (hoe nuchter ook) kan me hiervan af helpen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |