Misschien is z'n moeder wel een stoot, weet jij veel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:10 schreef nietzman het volgende:
Leuk, de kit van je pa.
Bij mij zijn ze gewoon gerisezed?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:10 schreef DutchErrorist het volgende:
ik spaar wel geresizede foto's
Mooi.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:47 schreef Sanderrrr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even vlug genomen.. Let niet op de troep.
Nee hoor allemaal van mezelf.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol de legerspullen van je paps
quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:09 schreef Lexjuuuh het volgende:
Stoottroepen lol!
Ik had vroeger van mijn pa een straaljagerpiloot helm gekregen, helaasch was ik nogal destructief van aard en heb ik vrijwel niets meer in tact gelaten in mijn vroege jaren....erg zonde nu ik er zo over denk![]()
Was helemaal compleet met vizier en masker![]()
Hoeveel mm zijn die brisant granaten?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan stoottroepen???
Ik zelf heb aardig wat
Een SS helm
Een Wehrmacht helm
Een tommy helm inc. camo and Band. kit
een Nederlandsche helm uit 1939
Hitler jugend luchtbuks
De uitrusting van mijn overgrootvader gelegerd in Java
al zijn zijn onderscheidingen ( ook die van de willemsorde )
gasmasker uit Wo2 duitse kant
een Tas van Fallschirmjäger
Sabel.
brizantgranaten
duitse uitrusting
etc.
zal wel eens foto's maken
Erg gaaf. Ben benieuwd naar de foto's.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan stoottroepen???
Ik zelf heb aardig wat
Een SS helm
Een Wehrmacht helm
Een tommy helm inc. camo and Band. kit
een Nederlandsche helm uit 1939
Hitler jugend luchtbuks
De uitrusting van mijn overgrootvader gelegerd in Java
al zijn zijn onderscheidingen ( ook die van de willemsorde )
gasmasker uit Wo2 duitse kant
een Tas van Fallschirmjäger
Sabel.
brizantgranaten
duitse uitrusting
etc.
zal wel eens foto's maken
Ook erg gaaf. Zijn dat Nederlandse onderscheidingen? En uit welk jaartal komen ze?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:35 schreef _The_General_ het volgende:
Die Willems-Orde wil ik graag nog een keer zien op www.onderscheidingenforum.nl als dat kan ?
Dit is mijn hobbie: Onderscheidingen
[ afbeelding ]
waar??quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:48 schreef Elegy het volgende:
Ik heb niet zo heel veel. Een speldje van de RAD, gekregen van een vriendin en een riem met schouderband.
Voor de rest wat repro's, maar da's niet zo heel erg bijzonder.
Aankomende zaterdag is er weer een militariabeurs, ga ik weer eens een beetje rond kijken.
In Duiven (Gelderland)quote:
M.a.w jij zat in de legerplaats Seedorf(Duitsland) als ouwe knar?quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:56 schreef Gewas het volgende:
Hoi.
Zijn er hier nog meer mensen die legerspullen verzamelen?![]()
[ afbeelding ]
Nederlandse helm uit de jaren 70.
[ afbeelding ]
Petje, er staat 'Stoottroepen' op.
[ afbeelding ]
Hoesje voor een schep, de schep ben ik alleen kwijt.
[ afbeelding ]
Tas voor het gasmasker.
[ afbeelding ]
Gasmasker.
[ afbeelding ]
Legertas.
[ afbeelding ]
Veldfles.
[ afbeelding ]
Legerriem en een zakje (met naalden erin volgens mij).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn legerjas.
Ik hoop dat jullie het mooi vinden.
das om de hoek!! ik woon namelijk in Nijmegen en een vriendin van me in Duiven. zie ik je misschien daarquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:57 schreef Elegy het volgende:
[..]
In Duiven (Gelderland)
Verder hou ik deze pagina in de gaten
En dan heb je nog:
www.hiscoll.com
www.donderbus.com
www.tarnmilitaria.nl
http://www.militariashop.(...)n-militariashop.html
En deze: http://militaria-net.co.uk/ Maar die heeft voor zover ik het weet alleen repro's en is best wel aardig duur.
Alsjequote:Op woensdag 20 februari 2008 17:30 schreef Pumatje het volgende:
s dao
[..]
das om de hoek!! ik woon namelijk in Nijmegen en een vriendin van me in Duiven. zie ik je misschien daar
thx voor de info
Top!quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:42 schreef Pumatje het volgende:
ik ga voor de knoop!
Ik kan wel een ouderwets aandoend IJzeren Kruis replica opdoen, maar dat lijkt me toch ook weer niet zo'n goed ideequote:Op donderdag 21 februari 2008 14:32 schreef _The_General_ het volgende:
Waar is de ouderwetse rode roos op de kleding gebleven
Pumatje, ik heb het hele forum afgezocht maar geen foto's kunnen vinden!
Welk boek?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:55 schreef Elegy het volgende:
Geen Pumatje gezien. Wél eindelijk een mooie visor gekocht (repro) en nog een boek over de SS.
Deze:quote:
Waarom dat dan?quote:Op donderdag 27 maart 2008 07:53 schreef Gewas het volgende:
Duitse legerjas.Maar ik heb de vlaggetjes eraf gehaald.
![]()
[ afbeelding ]
Achsoquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Deze jas is bedoeld om te dragen. Ik loop liever niet met Duitse vlaggetjes op mijn jas rond.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:06 schreef Gewas het volgende:
Handboek voor de Soldaat.
[ afbeelding ]
Uit het jaar 1978.
Zo één heb ik hier ook nog ergens liggen, maar daar heb ik sinds ik <10 jaar was echt nooit meer ingekeken.quote:
Ik heb een originele Duitse helm.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:15 schreef wafelijzer het volgende:
Geweldig :-) Ik ben zelf op zoek naar een originele Duitse helm uit de 2e wereldoorlog of andere dingen. Helaas vragen ze voor zo'n helm vaak al meer dan 200 euro's. Toch maar eens een metaaldetector kopen.
Doe eens foto's plaatsen dan! Misschien weet iemand hier er wat meer van.quote:Op zondag 6 april 2008 14:30 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Ik heb een originele Duitse helm.
Helaas is hij helemaal verroest. Mijn opa gebruikte die namelijk vaak om de beerput van zijn stal leeg te scheppen. Hij had er dan een metalen staaf aan vast gemaakt zodat het een soort oversized pollepel werd.
Ik heb die staaf er nu uiteraard afgehaald.
Ook heb ik een bajonet van de 2de wereldoorlog. Geen idee van welk leger.
Mijn vader heeft die jammer genoeg met een schuurmachine bewerkt met de bedoeling om het roest er vanaf te halen.
Nu blinkt hij wel, maar qua waarde is hij sterk gedaald schat ik.
Er staat ook iets gegraveerd op die bajonet, maar dat is niet meer tegoei te lezen.
sorry als ze te groot zijnquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:06 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Doe eens foto's plaatsen dan! Misschien weet iemand hier er wat meer van.
Ik heb je een PM gestuurd.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:14 schreef Aufruhr het volgende:
SolDat, kan je me een goede metaaldetector aanraden?
Hulzen worden gezien als munitie(of delen daarvan). Mocht je huis afbranden en ze kunnen geen oorzaak vinden maar ze vinden die huls wel dan heb je grote kans dat de verzekering je een oor aan naait door aan te geven dat de brand door de Hulzen(munitie) veroorzaakt is, waardoor jij geen rode cent krijg omdat munitie in de meeste gevallen verboden is. Ik weet het het is krom maar dan draaien hun niet op voor de kosten en ben jij alles kwijt. Dus pas opquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:17 schreef Esses het volgende:
soldat... hulzen... lees je brandverzekering er ff over na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |