quote:Mijn kapper (zelf papa van 2 kindertjes) had de volgende tip: knippen als ze slapen! Ik heb zelf een keer geprobeerd Jordens bakkebaarden af te knippen (terwijl hij wakker was dus), nou dat werd een drama! Zette het subiet op een huilen! En maar bewegen met het hoofd (en ik erbij met die scherpe schaar, geen goede combinatie).
Op dinsdag 12 maart 2002 22:38 schreef Lois het volgende:
...
Ik heb nog een vraag. Hoe kan ik het beste de haartjes van Eva knippen? Ze krijgt ineens hele lange lokken in haar nekje (een soort matje), staat op zich heel schattig maar ze zitten steeds tussen de knoopjes van haar truitjes. En dat doet zeer
. Kan ik dat het beste doen met een speciale schaar? Moet ik daarvoor eigenlijk naar de kapper? Hoe zorg je dat dat koppie een beetje stil blijft?
Enne, Lois, veel succes bij het haarknippen. Hier zal 't nog wel ff duren voordat ik Jillian's haar kan knippen
Goede tip trouwens, dat knippen terwijl Eva slaapt!
Gelukkig dat alles weer in orde is met haar!
Bedankt voor de tip Nausicaa, ik ga het binnenkort even proberen. Eva slaapt op dit moment echt absoluut slecht, ze heeft nl. een vervelend rothoestje. Ik zit al 4 nachten zowat continue naast haar bedje.
Lastig griepje dit keer. Zodra ze echt weer diep kan slapen pak ik de schaar er wel bij (nadat ik zelf even de nodige rust heb bijgetankt
).
Even een vraagje: Steriliseren jullie als je kind een paar maanden is nog steeds alle flessen en spenen enzo?? En hoe vaak dan?
Eerlijk zeggen hoor ![]()
Ik vind het soms zo'n gedoe allemaal en vraag me dan af of gewoon afwassen niet voldoende is.........
Ik hoop dat ik een paar antwoorden krijg, dan maak ik jullie flesjes vandaag wel schoon, haha.
Ik steriliseer de flesjes zo'n drie keer per week. Dit zal voorlopig zo blijven, ook i.v.m. de huisdieren die ik heb rondlopen. Het zou volgens mij wel minder kunnen, maar of je het helemaal achterwege kunt laten
Oh, enne, bespaar je de moeite, ik heb namelijk zo'n handig apparaat die alles al voor me doet
Ik steriliseer de flessen 1 keer per dag. Ik heb er 4 dat houd in dat ze 1 fles krijgt die dus al een keer gebruikt is. Ik steriliseer ze elke ochtend in zon ding dat in de magnetron moet. Heel simpel. Zet die dingen er in, 200 ml water erbij. En dan 7 minuten in de magnetron, 2 minuten af laten koelen en klaar. Blijf dit ook zo doen, is namelijk zo weinig moeite. Heb dat ding voor ongeveer 30 gulden bij prenatal gekocht en vind het 1 van mijn fijnste aanschaffen. Veel makkelijker als met een pannetje water tobben enzo, lijkt me.
En nog even over katoenen luiers. Heb er niet over getwijfeld om die dingen te gebruiken. Zeker niet als ik de oma's hoor zeggen van oh, waren die dingen er in onze tijd maar geweest. Alleen maar veel werk en dan nog meer kans op rooie billetjes enzo. Vind de was nu al meer dan genoeg. Pffff met al dat gekwijl enzo van Bo gaan er een partij slabben en spuugdoekjes doorheen, niet aan te slepen lol.
quote:Kinderen snappen eerder dingen dan dat jij denkt.
Op donderdag 14 maart 2002 11:17 schreef berney het volgende:
Iemand tips voor mij,hoe omgaan met sterven dieren in gezin?
Wat kan ik verwachten?
Anouk heeft nog niet echt in de gaten dat er helemaal geen katten meer zijn.
Ze zoekt nog niet echt.
Ze zocht die eerste wel,die 2 weken terug overleden is.
Daar vroeg ze steeds om.
Maar sinds die andere gisteren overleden is,heeft ze nog niet echt door.
Is ze misschien nog net te jong voor dat kan.(28maand)
Heeft er iemand ervaring mee hier?
Ik heb het zelf nooit meegemaakt hoor en misschien zijn er meiden met betere tips. Maar ik denk dat ik het zo zou aanpakken. Sterkte er mee mousaka
quote:Oeps ja dat is ook wel weer zo....
Op donderdag 14 maart 2002 11:35 schreef just me het volgende:
Ik zou zelf noch voor mens noch voor dieren de term "slapen" of "moe zijn" gebruiken. Je moet voorkomen dat een kind denkt dat als ze gaat slapen of als ze moe is ook dood kan gaan!
quote:Ik wilde het niet zeggen.kwam weer direct zo zeikerig over dan.
Op donderdag 14 maart 2002 11:35 schreef just me het volgende:
Ik zou zelf noch voor mens noch voor dieren de term "slapen" of "moe zijn" gebruiken. Je moet voorkomen dat een kind denkt dat als ze gaat slapen of als ze moe is ook dood kan gaan!
quote:Wat een superlieve foto!
Op donderdag 14 maart 2002 22:17 schreef SignOTheTimes het volgende:
Voor de duidelijkheid.... ze lacht hier niet (al lijkt het wel zo, en dat maakt het zo schattig), maar ze geeuwt
quote:Wat een skeetje... ze heeft een Elvis bekkie
Op donderdag 14 maart 2002 22:17 schreef SignOTheTimes het volgende:
Voor de duidelijkheid.... ze lacht hier niet (al lijkt het wel zo, en dat maakt het zo schattig), maar ze geeuwt
wat worden ze dan snel groot als je weer zo'n hummeltje ziet
quote:Te snel
Op vrijdag 15 maart 2002 20:51 schreef Lois het volgende:
Wat een mooie foto!! Wat is ze klein en schattig!
wat worden ze dan snel groot als je weer zo'n hummeltje ziet
![]()
quote:gaat het bij jou dan ook niet "jeuken" ?
Op vrijdag 15 maart 2002 20:54 schreef berney het volgende:[..]
Te snel
quote:Jaaaaaaaaaaaa ik word weer tante
Op vrijdag 15 maart 2002 21:13 schreef Lois het volgende:[..]
gaat het bij jou dan ook niet "jeuken" ?
![]()
quote:Niet meer,mijn man is gesteriliseerd,omdat wij het bij een kind houden.ivm heel veel persoonlijke redenen.
Op vrijdag 15 maart 2002 21:13 schreef Lois het volgende:[..]
gaat het bij jou dan ook niet "jeuken" ?
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |