De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebbenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
ok, ik was weer van plan om de SLT te spotten, en weer komt ie niet....
nouja, iig wel de protos gehad nu
dan heb ik hem dus net 10 minuten gemist....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebben
Ha leuk!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Vetjes DuufIk ben in maart 1985 voor het eerst in het NSM geweest, misschien heb je me daar nog net geklopt
Treinen door de Tijd was ik ook bij, toen was ik 16. Geen foto's though. Weet alleen nog dat ik 3/4 van de middag in een TGV-Atlantique gezeten heb
Wauw dat was een hele onderneming, op je eentje met de trein naar Utrecht helemaal
2 jaar later kreeg ik pas een SOV, en is het alsnog goedgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb van TddT alleen nog die blikken herdenkingsmunt van 150 jaar spoorwegen. En als ik nou 91 mag worden, dan zal ik van ieder 75-jarig bestaan van de spoorwegen een herinneringsmedaille/munt hebben
Scan 's dat ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BTW: Ik heb mijn Agfa Snapscan 1236u onder het stof vandaan gehaald en ben ff wat vette oude foto's aan het scannen, toch maar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Ik heb toen niet in die TGVA gezeten eigenlijk...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:23 schreef knars het volgende:
TddT was toch in Utrecht? Was daar ook en iedereen mķest en zou in de Atlantique. Dat was best leuk al dat gedoe rond 150 jaar spoor, volgens mij reed er toen ook nog iets speciaals bij ons langs het dorp (een tgv als showritje op slakkentempo oid)
Keequote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
Nee, die oude!
Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat dingquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
Edoch: tof om te hebben, zeker omdat ie van je opa is!
Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat ding
dat ik m eigenlijk bij toeval in handen kreeg ookin Sep91 kreeg in voor het eerst een Studenten OV, en dat had een slechte invloed op me
en in december '91 overleed mijn overgrootmoeder, ZIJN dochter. Mja, erfenis verdelen. God jah hier nog iets van opa, die was wat bij het spoor. Oh, dat is wel wat voor Fles, hier...
maar mijn opa2 is NOG tofferquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:22 schreef Duvel het volgende:
Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.
Ongetwijfeld.quote:
Jij gaat echt hard straf krijgenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:49 schreef Duvel het volgende:
Op de een of andere manier vond ik de volgende foto interessant om te maken, terwijl ik toen nog niet kon bedenken dat er mensen zouden zijn die daar hun gerief in zouden vinden.
[ afbeelding ]
Dank je!quote:
Ik denk dat het de gele pit is die je daar ziet branden. De rode heeft eigenlijk altijd al onderop gezeten omdat je anders geëmmer krijgt bij sneeuw. De gele pit bovenin is een relikwie uit de tijd dat het seinbeeld "dubbel geel" nog bestond, waarvan de betekenis mij even ontschoten is (iets met "middensnelheid", een term die we in het huidige seinstelsel niet meer kennen). Hoe dan ook: dat seinbeeld vereiste twee gele lampen boven elkaar, en dan is het wel zo makkelijk als de gele lamp boven zit. Later heeft de UIC een standaard bepaald waarbij groen bovenaan zit en rood onderin, en dus geel in het midden. Alle nieuwere seinen zijn zo uitgevoerd. Op sommige plekken kun je nog seinen aantreffen met vier lenzen trouwens. Maar daar wordt dan de bovenste lamp niet meer gebruikt.quote:Opvallend op die laatste foto zijn de seinen. De linker heeft de situatie zoals die nu bijna overal is en de rechter heeft de rode lamp nog boven zitten.
Heel fijn.quote:
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:49 schreef Socios het volgende:
Daar zijn opzich wel reizigers voor. Station Harlingen Haven ligt dichtbij de haven maar ook bij de binnenstad. Vooral ´s zomers is het grootste gedeelte van de reizigers op dat stukje toerist.
ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:04 schreef Brembo het volgende:
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...
Ach, beter ruim dan te kort gepland, aldus Prorail. Zal waarschijnlijk het eerste project dat binnen de tijd af zal zijn. Waarschijnlijk werkt er een persoon in een graafmachine aan dit allesquote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?
Er zijn best wel veel van die dingen nu, ze raken ook wat meer verspreid door het land.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:59 schreef Brembo het volgende:
De NS zou 100 van die duitse IC (L/B/K) bakken krijgen, van de DB, nog extra eind 2007. Maar hoever staat het hiermee, want ik heb het gevoel dat er maar een stuk of 10 uiteindelijk zijn gekomen?
Het slaat ook allemaal nergens op, het is prima zo. Eventuele versterkingen kunnen inderdaad ook zonder aan de sporen te komen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ze die dijk gewoon helemaal om het huidige spoor heen bouwen hoeft dat spoor toch helemaal niet buiten dienst genomen te worden?
Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinenquote:Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een defecte trein.
Toelichting voorval:
Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Vanaf 21.20 uur staat een internationale trein (319) naar Duitsland defect. Hierdoor ondervindt het treinverkeer tussen Utrecht en Arnhem hinder.
Is dit de eerste die je ziet dat ze dat doen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |