abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:01:05 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56603503
Oh, dat weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:06:53 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56603574
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 8 februari 2008 @ 18:31:13 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56607085
ok, ik was weer van plan om de SLT te spotten, en weer komt ie niet....
nouja, iig wel de protos gehad nu
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:47:21 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56608430
Laatst hadden we het over de oude doos, en dan bedoel ik dus oude foto's. Op mijn zesde namen mijn ouders me mee naar het Spoorwegmuseum in Utrecht, een actie die ze zichtzelf daarna waarschijnlijk niet meer vergeven hebben. In het Spoorwegmuseum zag ik een enorme modelbaan, en zeg nu zelf: wie wil nou niet zulke mooie treinen! Een paar maanden later was ik jarig, en dus kreeg ik voor mijn zevende verjaardag een Märklin-trein cadeau.

Op een gegeven moment groeide vervolgens de interesse in de echte treinen ook. Als we in Amsterdam waren, wilde ik altijd wel even treinen kijken. Op een gegeven moment ben ik zelfs foto's van treinen gaan maken. Dat is denk ik begonnen in 1989, want de eerste foto's die ik tegenkom zijn van Treinen door de Tijd, de jubileummanifestatie rond 150 jaar treinen in Nederland. De foto's zijn gemaakt met een heel oude Agfa camera, met van die filmcassettes (type 126 o.i.d.) erin. Met deze camera heb ik van 1985 tot 1989 gefotografeerd. Hier onder enkele foto's van Treinen door de Tijd. Zie ook het geweldige weer. (Sorry voor de kwaliteit, mijn scanner is even niet bereikbaar en een foto van mijn fotoalbum was de snelste manier.)


Het voorplein bij de Jaarbeurs te Utrecht, met een spoorbaan.


Het spoorlijntje, met een tunnel en een waterkolom. Breedspoor!


Close-up van deze in 1939 gebouwde replica.


En nog een keer de loc. Let op het prachtige handschrift van de ca. 11 jarige Duvel...

Helaas heb ik geen foto's van de rest van de tentoonstelling. Gelukkig zijn er zat fotografen die wčl de turquoise 1100, Oostduitse dubbeldekkers en talloze stoomlocs hebben gefotografeerd.

Later meer uit de oude doos!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 februari 2008 @ 20:04:37 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56608785
Mooi Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 februari 2008 @ 20:05:29 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56608809
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
ok, ik was weer van plan om de SLT te spotten, en weer komt ie niet....
nouja, iig wel de protos gehad nu
De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 8 februari 2008 @ 20:34:48 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56609375
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebben
dan heb ik hem dus net 10 minuten gemist....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:38:59 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56609462
Vetjes Duuf Ik ben in maart 1985 voor het eerst in het NSM geweest, misschien heb je me daar nog net geklopt Treinen door de Tijd was ik ook bij, toen was ik 16. Geen foto's though. Weet alleen nog dat ik 3/4 van de middag in een TGV-Atlantique gezeten heb Wauw dat was een hele onderneming, op je eentje met de trein naar Utrecht helemaal 2 jaar later kreeg ik pas een SOV, en is het alsnog goedgekomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:44:49 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56609588
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Vetjes Duuf Ik ben in maart 1985 voor het eerst in het NSM geweest, misschien heb je me daar nog net geklopt Treinen door de Tijd was ik ook bij, toen was ik 16. Geen foto's though. Weet alleen nog dat ik 3/4 van de middag in een TGV-Atlantique gezeten heb Wauw dat was een hele onderneming, op je eentje met de trein naar Utrecht helemaal 2 jaar later kreeg ik pas een SOV, en is het alsnog goedgekomen
Ha leuk! Ik was zes toen ik naar het NSM ging, dus dat moet 1984 geweest zijn. Bij TddT was ik dus en redelijk treinenn00b, maar hé, dat mag. Er stond daar ook een half afgebouwde Koploperkop, dus alleen het karkas. Daar schijn ik een kwartier gebiologeerd mee bezig te zijn geweest. Maar helaas dus geen foto's.

SOV kreeg ik pas in 1996, toen was het al kiezen voor week of weekend. En over de TGV Atlantique later meer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:52:14 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56609719
Ik heb van TddT alleen nog die blikken herdenkingsmunt van 150 jaar spoorwegen. En als ik nou 91 mag worden, dan zal ik van ieder 75-jarig bestaan van de spoorwegen een herinneringsmedaille/munt hebben
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:21:44 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56610285
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb van TddT alleen nog die blikken herdenkingsmunt van 150 jaar spoorwegen. En als ik nou 91 mag worden, dan zal ik van ieder 75-jarig bestaan van de spoorwegen een herinneringsmedaille/munt hebben
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scan 's dat ding!

BTW: Ik heb mijn Agfa Snapscan 1236u onder het stof vandaan gehaald en ben ff wat vette oude foto's aan het scannen, toch maar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:23:28 #114
136283 knars
Teethgrinder
pi_56610324
TddT was toch in Utrecht? Was daar ook en iedereen mķest en zou in de Atlantique. Dat was best leuk al dat gedoe rond 150 jaar spoor, volgens mij reed er toen ook nog iets speciaals bij ons langs het dorp (een tgv als showritje op slakkentempo oid)
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:25:36 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56610370
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:23 schreef knars het volgende:
TddT was toch in Utrecht? Was daar ook en iedereen mķest en zou in de Atlantique. Dat was best leuk al dat gedoe rond 150 jaar spoor, volgens mij reed er toen ook nog iets speciaals bij ons langs het dorp (een tgv als showritje op slakkentempo oid)
Ik heb toen niet in die TGVA gezeten eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:26:34 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56610399
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

Scan 's dat ding!
Die van '89?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:29:50 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56610491
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die van '89?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:32:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56610566
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
Nee, die oude!
Kee





Mijn bet-overgrootvader Albert Hokkeling was Stationschef te Enkhuizen (ca 1900-1920). Beetje onderzoek wijst trouwens uit dat dit ding helemaal niet bijzonder is. Die is in 1914 aan ALLE personeelsleden van de Spoorwegen uitgereikt (destijds zo'n 15.000 man).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:45:20 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56610867
Edoch: tof om te hebben, zeker omdat ie van je opa is!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:48:39 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56610954
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
Edoch: tof om te hebben, zeker omdat ie van je opa is!
Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat ding

dat ik m eigenlijk bij toeval in handen kreeg ook in Sep91 kreeg in voor het eerst een Studenten OV, en dat had een slechte invloed op me en in december '91 overleed mijn overgrootmoeder, ZIJN dochter. Mja, erfenis verdelen. God jah hier nog iets van opa, die was wat bij het spoor. Oh, dat is wel wat voor Fles, hier...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56611512
tvp


[ Bericht 5% gewijzigd door Willy84 op 08-02-2008 22:23:42 ]
  vrijdag 8 februari 2008 @ 22:38:36 #122
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56612214
Vandaag rondje gedaan Den Haag Moerwijk-> Delft-> Den Haag Centraal-> Arhem-> Nijmegen-> Vierlingsbeek-> Nijmegen -> Ede Wageningen-> Amersfoort->Schiphol->ArenA- Amsterdam Centraal-> Den Haag Moerwijk
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:22:13 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56613435
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat ding

dat ik m eigenlijk bij toeval in handen kreeg ook in Sep91 kreeg in voor het eerst een Studenten OV, en dat had een slechte invloed op me en in december '91 overleed mijn overgrootmoeder, ZIJN dochter. Mja, erfenis verdelen. God jah hier nog iets van opa, die was wat bij het spoor. Oh, dat is wel wat voor Fles, hier...
Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:24:54 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56613520
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:22 schreef Duvel het volgende:


Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.
maar mijn opa2 is NOG toffer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:29:18 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56613632
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

maar mijn opa2 is NOG toffer
Ongetwijfeld. Ik heb er dan ook geen stoere penning aan overgehouden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:30:11 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56613656
zie je nou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:34:59 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56613794
Echter: een van mijn overgrootvaders was storingsmonteur bij het GVB. Dus dubbel spoorbloed (in de verte).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:37:05 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56613863
ik ga zoeken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:49:25 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56614217
Doe dat, post ik nog even dit.

In 1990 heb ik een Praktica MTL3 cadeau gekregen van mijn opa, zodat de Agfa doorschoof naar mijn zusje. Mijn opa had zelf niet meer zulke stabiele handen, en ik heb tot 2002 met dit toestel gefotografeerd.

Ergens in 1990 's-Hertogenbosch bezocht. Dit zou ook de eerste keer worden dat ik in een echte dubbeldekker zat (let wel: DDM1 rijdt nu nooit meer tussen Ht en Asd). Helaas heb ik hier natuurlijk net geen foto's van. Wel heb ik andere foto's van het station in Den Bosch gevonden.

In 1998 werd in 's-Hertogenbosch het nieuwe station geopend. In 1990 was het oude station dus nog in dienst. Hier een foto van de fontein voor station, met op de achtergrond een deel van het stationsgebouw en een bus die inmiddels ook museaal is.


Op de een of andere manier vond ik de volgende foto interessant om te maken, terwijl ik toen nog niet kon bedenken dat er mensen zouden zijn die daar hun gerief in zouden vinden.


Hier een mooie Plan V. Hoewel ik toen nog niet wist dat treinstel zo heette. De machinist heb ik nog gevraagd om uit te leggen wat het verschil was tussen de Plan V en de Hondekop, maar die kwam ook niet verder dan dat de ene uit 1954 was en de ander uit 1964. Wel begon ie spontaan met de frontseinen te spelen en trok ie een grappige kop achter z'n frontruit. Dat was wel leuk: als kind kon je dat soort dingen zonder schroom vragen. Spreekt nu iemand nog weleens een machinist aan? Let ook op de HC met pet!


Een van de perrons van station 's-Hertogenbosch, met in de verte een Hondekop. Lekker leeg hier.


De voorkant van de Hondekop nu. Het mooie is dat Photoshop elementen op de foto naar voren kan halen die ik in mijn fotoalbum niet kan zien. Dat maakt het toch wel een leuk plaatje. Let ook op de deur van de cabine: bij de moderne treinen gaan alle machinistendeuren naar binnen open.


Op het emplacement van 's-Hertogenbosch staan drie diesellocs te wachten, we zien een 2400, een 2200 en weer een 2400. De 2400'en zijn volgens mij niet veel later buiten dienst gegaan, maar dat heb ik verder een beetje gemist.

Omdat ik destijds geen hol verstand van treinen had, heb ik deze foto in mijn fotoalbum voorzien van het onderschrift "Kleine loc's".

Tot zover deze reportage uit het Den Bosch van de vorige eeuw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:52:46 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56614303
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:49 schreef Duvel het volgende:
Op de een of andere manier vond ik de volgende foto interessant om te maken, terwijl ik toen nog niet kon bedenken dat er mensen zouden zijn die daar hun gerief in zouden vinden.
[ afbeelding ]
Jij gaat echt hard straf krijgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 februari 2008 @ 23:54:02 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56614335
Mooie platen, Duuf

Opvallend op die laatste foto zijn de seinen. De linker heeft de situatie zoals die nu bijna overal is en de rechter heeft de rode lamp nog boven zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:59:42 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56614495
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen, Duuf
Dank je!
quote:
Opvallend op die laatste foto zijn de seinen. De linker heeft de situatie zoals die nu bijna overal is en de rechter heeft de rode lamp nog boven zitten.
Ik denk dat het de gele pit is die je daar ziet branden. De rode heeft eigenlijk altijd al onderop gezeten omdat je anders geëmmer krijgt bij sneeuw. De gele pit bovenin is een relikwie uit de tijd dat het seinbeeld "dubbel geel" nog bestond, waarvan de betekenis mij even ontschoten is (iets met "middensnelheid", een term die we in het huidige seinstelsel niet meer kennen). Hoe dan ook: dat seinbeeld vereiste twee gele lampen boven elkaar, en dan is het wel zo makkelijk als de gele lamp boven zit. Later heeft de UIC een standaard bepaald waarbij groen bovenaan zit en rood onderin, en dus geel in het midden. Alle nieuwere seinen zijn zo uitgevoerd. Op sommige plekken kun je nog seinen aantreffen met vier lenzen trouwens. Maar daar wordt dan de bovenste lamp niet meer gebruikt.

Ik zal even kijken of ik de foto nog wat gedetailleerder kan inscannen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:59:57 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56614504
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij gaat echt hard straf krijgen
Mits bier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56614690
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mits bier.
Uiteraard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 februari 2008 @ 00:12:56 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56614789
ik zie nu idd dat het geel/oranje is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 februari 2008 @ 00:13:08 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56614794
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiteraard
Heel fijn.

@PM
Hier een close-up van beide seinen (jawel, een 600dpi scanner uit 1999 is wel gaaf!).

Ik denk idd dat de rechter een geel sein is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56621744
Niemand meer SLT gespot gister? Ik moest helaas werken.
Kwam wel nog filmpje tegen van de SLT rijdend in het donker: http://www.youtube.com/watch?v=cLqJmDe2Swg
............................
pi_56622220
Spoorwegen 09-02-2008.


Stationsbordje.


Spoor.


Spoorwegovergang.


Trein 30148 even na het begin van de reis.


Hlg.


Trein 30131 op weg naar de eindbestemming.


Trein 30150 opweg naar Lw.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:41:24 #139
136283 knars
Teethgrinder
pi_56622772
Ik ken Harlingen niet zo goed, maar dat korte eindje van Harlingen naar Harlingen Haven, zijn daar wel reizigers voor? Of is Harlingen Haven echt alleen bestemd voor mensen van buiten Harlingen die naar de eilanden willen?
pi_56622899
Daar zijn opzich wel reizigers voor. Station Harlingen Haven ligt dichtbij de haven maar ook bij de binnenstad. Vooral ´s zomers is het grootste gedeelte van de reizigers op dat stukje toerist.
pi_56627151
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:49 schreef Socios het volgende:
Daar zijn opzich wel reizigers voor. Station Harlingen Haven ligt dichtbij de haven maar ook bij de binnenstad. Vooral ´s zomers is het grootste gedeelte van de reizigers op dat stukje toerist.
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...
pi_56627547
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:04 schreef Brembo het volgende:
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...
ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56627816
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?
Ach, beter ruim dan te kort gepland, aldus Prorail. Zal waarschijnlijk het eerste project dat binnen de tijd af zal zijn. Waarschijnlijk werkt er een persoon in een graafmachine aan dit alles .

Nee, geloof dat er een aantal kilometer dijk verandert moet worden, waar de spoorrails langs loopt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 februari 2008 @ 19:37:30 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56627852
Het begint in het voorjaar van 2009. Waarom het op de schop moet is een goede vraag. Het waterschap wil een verbeterde/verhoogde zeekering aanleggen op die plaats. Dit betekent wel dat de dijk straks aan de andere kant van het spoor komt te liggen en dat het spoor op het laatste stukje dus binnendijks wordt. En waarom een jaar, dat zal wel met de complexiteit van het project te maken hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56628170
Complexiteit? Het aanleggen van een dijk
pi_56628188
Complexiteit? Het aanleggen van een dijk
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 februari 2008 @ 19:58:12 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56628391
Mja, er moeten speciale roestvrijstalen onderdelen komen en die kunnen er pas volgend jaar zijn. Meer weet ik er helaas ook niet van af.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56628450
De NS zou 100 van die duitse IC (L/B/K) bakken krijgen, van de DB, nog extra eind 2007. Maar hoever staat het hiermee, want ik heb het gevoel dat er maar een stuk of 10 uiteindelijk zijn gekomen?
pi_56628514
Als ze die dijk gewoon helemaal om het huidige spoor heen bouwen hoeft dat spoor toch helemaal niet buiten dienst genomen te worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:08:18 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56630612
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:59 schreef Brembo het volgende:
De NS zou 100 van die duitse IC (L/B/K) bakken krijgen, van de DB, nog extra eind 2007. Maar hoever staat het hiermee, want ik heb het gevoel dat er maar een stuk of 10 uiteindelijk zijn gekomen?
Er zijn best wel veel van die dingen nu, ze raken ook wat meer verspreid door het land.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56631149
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ze die dijk gewoon helemaal om het huidige spoor heen bouwen hoeft dat spoor toch helemaal niet buiten dienst genomen te worden?
Het slaat ook allemaal nergens op, het is prima zo. Eventuele versterkingen kunnen inderdaad ook zonder aan de sporen te komen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 februari 2008 @ 22:16:06 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56632509
quote:
Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een defecte trein.

Toelichting voorval:

Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Vanaf 21.20 uur staat een internationale trein (319) naar Duitsland defect. Hierdoor ondervindt het treinverkeer tussen Utrecht en Arnhem hinder.
Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56633673
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinen
Is dit de eerste die je ziet dat ze dat doen?
Vind het opzich logisch voor internationale treinen.... treinnummer is bijv. voor de eurostar gekoppeld aan je kaart... dus wel handig om te weten dat je trein vertraging heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')