En over die invalidenkar hoor je niksquote:Een invalidenwagen is donderdagochtend op een spoorwegovergang in Wezep tegen de intercity Groningen-Den Haag opgereden. Bij het ongeval raakte wonderwel niemand gewond, meldde ProRail. De trein raakte door het ongeval defect.
Wadloper?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over die invalidenkar hoor je niksra ra wat voor trein moet dat geweest zijn?
trein 534, stellen 4087, 4083, 4031 en 4242 (Koplopers dus)quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over die invalidenkar hoor je niksra ra wat voor trein moet dat geweest zijn?
Eens, ICM heeft de beste 2e klas-bebanking dat er is. (Ook beter dan ICE in mijn ogen).quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom niet gewoon het trijp pakken zoals in de Koplopers, dat is al 20 jaar in dienst en ziet er veel beter uit. En het is ook nog veel beter schoon te houden.
Die zijn sowieso uitgesloten, rijden vrijwel niet meer in reizigersdienst, en dan sowieso niet op dat trajectquote:
Hm grappig, dat is minder dan een SGM-II, die doet 1,1 m/s²!quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Over sprinters gesproken. Op Somda wordt net gemeld dat de SLT in 44 seconden 140 km/h bereikt, wat neerkomt op een gemiddelde versnelling van 0,9 m/s²
Dat klopt inderdaad. Maar de SGM-II haalt dan ook geen 140 maar maximaal 125. Ik heb geen gegevens over de gemiddelde aanzetversnelling trouwens. Overigens: de maximale aanzetversnelling van ICM bedraagt maar 0,52m/s².quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, vast niet tot ie Vmax heeft bereikt, want ik geef een gemiddelde aanzetversnelling tot 140 km/h en 1,1 m/s² is volgens mij de maximale aanzetversnelling van de SGM-II
Komt niet voor in mijn informatiebron helaas.quote:
Post eens een lijstje met wat er allemaal WEL in staat?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:30 schreef Duvel het volgende:
Komt niet voor in mijn informatiebron helaas.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post eens een lijstje met wat er allemaal WEL in staat?
Momentje, ik loop even naar de SGM. Hij staat vanavond gelukkig binnenquote:
Ja, want dat is WEL sneller te bereiken per boot dan per spoor, niewaar?quote:
Ken je pappenheimers!quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Momentje, ik loop even naar de SGM. Hij staat vanavond gelukkig binnen
Hoe moet ik dat nou weten pikkestein?
Doet ie mee met remmen dan? Daar moet ie wel klaar voor zijn...quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan er niet eens wat cargo's naar het verre zuiden/oosten? Je kan zo'n dichtgetapede wad toch gewoon in een gemengde goederentrein hangen als je wil?Of mis ik iets?
boejje, tussen 20 dozenbakken maakt 1 ongeremd wadje echt niet uit hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doet ie mee met remmen dan? Daar moet ie wel klaar voor zijn...
En er dan, als je er bijna bent, achter komen dat Albanië breedspoor heeft of zo.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
boejje, tussen 20 dozenbakken maakt 1 ongeremd wadje echt niet uit hoor
Nou en? Probleem van de koperquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:50 schreef Duvel het volgende:
En er dan, als je er bijna bent, achter komen dat Albanië breedspoor heeft of zo.
USA - Cuba - Irak - Iran - NKoquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Klik
Volgens mij is er geen probleem met de spoorbreedte
Ok bedankt, we zetten het eropquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Even naar Amersfoort om de SLT te spotten? Deze komt volgens Somda morgen weer naar Amersfoort
Imagine: DH op de lijn Perth-Melbourne...quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klik
Volgens mij is er geen probleem met de spoorbreedte
Die gaat dan via Utrecht naar Amsterdam?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:27 schreef JDude het volgende:
Hé, een Thalys door Breda! Dordt en Rotterdam blijken er uit te liggen...
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:59 schreef sander89 het volgende:
Die gaat dan via Utrecht naar Amsterdam?
Oke ik zag net tussen staan op Actuele vertrektijden op Utrecht centraalquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.
Gebeurt wel vaker. Goede zaak, beter dan een groep (internationale) reizigers op Roosendaal dumpen, zoals met de Benelux maar al te vaak gebeurt.
Da's dus die omgeleide Thalys (9300-serie)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:22 schreef sander89 het volgende:
[..]
Oke ik zag net tussen staan op Actuele vertrektijden op Utrecht centraal
12:16 Amsterdam C 9A 9315 Extra Trein
Weet ikquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
[..]
Da's dus die omgeleide Thalys (9300-serie)
quote:Normaal is het advies ‘
op tijd rijden’. Als er tekort dreigt van een materieeltype luidt het advies ‘heel houden’ en
wordt punctualiteit voor dat materieeltype ondergeschikt.
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.
Gebeurt wel vaker. Goede zaak, beter dan een groep (internationale) reizigers op Roosendaal dumpen, zoals met de Benelux maar al te vaak gebeurt.
"Computerstoring" waardoor geen bediening van seinen en wissels mogelijk was. Las ik.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?
Was sein- en wisselstoring.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |