abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56568556
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:40 schreef Socios het volgende:
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië.
Wist niet dat het traject Zwolle - Nijmegen in deze landen lag . Ben nog steeds voorstander voor de IJsselloper, 6 bakken DH1 .

Vandaag trouwens stoptrein (ede-w - zp) met 20 min vertraging, dus net voor de 3700 uit , vertrekkende uit Ah. De 3700 vertrekt een paar minuten later, 'rijdt' met volle snelheid door arnhem presikhaaf en daarna noodremming; 'HC ATB' . Volgens mij wist die machinist niet dat er een stoptrein voorreed, prutser .

Je zou voor de dienst van Alkmaar - Maastricht - Luxembourg, de benelux stellen kunnen gebruiken als de HSL ooit rijdt en het materieel nog doet...
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:34:50 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56568638
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:31 schreef Brembo het volgende:

[..]
Je zou voor de dienst van Alkmaar - Maastricht - Luxembourg, de benelux stellen kunnen gebruiken als de HSL ooit rijdt en het materieel nog doet...
* Duvel mompelt iets over pasen en pinksteren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56568662
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:31 schreef Brembo het volgende:
Volgens mij wist die machinist niet dat er een stoptrein voorreed, prutser .
Volgens mij heeft die treindienstleider 20 minuten de tijd gehad om die machinist te informeren, prutser
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:39:03 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56568747
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die treindienstleider 20 minuten de tijd gehad om die machinist te informeren, prutser
Volgens mij heeft een machinist gewoon de seinbeelden op te volgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56568789
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft een machinist gewoon de seinbeelden op te volgen.
Als ik maar half ergens die vingerverf-neukfouten de schuld van kan geven, zal ik het niet laten, dat weet je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56569683
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

* Duvel mompelt iets over pasen en pinksteren...
De wondere wereld van de spoorwegen, alles maar dan ook alles is mogelijk. Een HSL 2 jaar lang niet bereiden en daarna tunnels vol stof...
pi_56570033
Tjemig zeg, vandaag had ik in de 1500 een mDDM + DD-AR stam vanuit Amersfoort tot aan Deventer. Eigenlijk is dit materieel nog niet zo slecht, als je een 4-zitje voor jezelf hebt heb je plek zat, en bovenin is het lekker rustig. Heb dan ook het hele stuk tot aan Apeldoorn lekker liggen slapen.
Het blijft echter een maf gezicht om dit materieel daar te zien, waar het eigenlijk zelden komt.

Ik zat te denken, waarom zetten ze niet 1 stam DD-AR per trein in op de serie 3700? Kunnen ze die VIRM’s voor hoogwaardigere lijnen gebruiken, maar is er toch een uitbreiding in capaciteit.

De dienstregeling leek trouwens wel verder overhoop te liggen, want terwijl ik met de DD-AR Amersfoort uitreed, kwam de stoptrein van Zwolle naar Utrecht met 4 x Plan V binnen rijden.

Nog een vraag, waarom zijn de eerste deelseries Plan V gesloopt i.p.v. de iets oudere (?) Plan T’s?
pi_56570246
Edit, in Apeldoorn waren ze trouwens ook weer lekker bezig. Aan het spoor bij het busstation stonden 2 Buffels zonder personeel, terwijl de trein uit Zutphen (ook twee Buffels) binnen kwam en dus niet langs het perron kon staan.
Stond de helft van de 1e bak van de trein uit Zutphen langs het perron, de mensen in de trein mochten er niet uit, en op het perron zat iedereen schaapachtig naar de binnenkomende trein te wachten.

Jaja, vanaf mijn DD-AR troon had ik een prachtig uitzicht.

Wat ik ook niet snap is dat ze bij het moderniseren van de huidige treinen die stoffen moeten gebruiken, die al na enkele jaren dienst er niet meer uit zien.

Waarom niet gewoon het trijp pakken zoals in de Koplopers, dat is al 20 jaar in dienst en ziet er veel beter uit. En het is ook nog veel beter schoon te houden.
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:02:30 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56570735
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 21:34 schreef von_Preussen het volgende:
Nog een vraag, waarom zijn de eerste deelseries Plan V gesloopt i.p.v. de iets oudere (?) Plan T’s?
De Plan T's hebben in ergens vanaf 1998 een levensduurverlenging gekregen omdat ze toen niet gemist konden worden. De Plan V's zijn geleverd vanaf ca. 1966/1967, dus zijn minstens twee jaar jonger. Op het moment dat de oude Plan V's toe waren aan een revisie, was de materieelpositie zodanig verbeterd (door de instroom van VIRM) dat ze overbodig waren. Een levensduurverlenging was niet meer nodig. Met de levensduurverlenging van Plan T kon het meegaan tot het gros van Plan V uit dienst gaat (als het goed is).

Tenminste, dat is mijn visie op het verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 22:21:09 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56571192
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:40 schreef Socios het volgende:
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië.
Inmiddels is er via Somda een bevestiging. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er een aantal verkocht worden.

Mogen ze trouwens eerst wel gereviseerd worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:24:00 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56571281
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Inmiddels is er via Somda een bevestiging. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er een aantal verkocht worden.

Mogen ze trouwens eerst wel gereviseerd worden
Ah joh, flinke magneet erachteraan slepen, en aan het eind van iedere rit de onderdelen er weer in mikken
pi_56571306
Nu nog ff een bevestiging waar die Wadlopers heen gaan. Kan ik interrailtjes gaan plannen
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:31:18 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56571493
Zeg als ik Plan T 505 wil spotten ga ik naar somda zeg ik uitvoor -> Dienstregeling van een trein en vul 505 toch in? Toch?

Waarom krijg ik dan niks :|
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 22:33:17 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56571532
trein 505 bestaat niet. Het gaat bij de dienstregeling om treinnummers, niet om stelnummers

Wil je Plan T 505 opsporen dan moet je dat stel bij de recente spots opzoeken om een indicatie te hebben waar het zich bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:36:45 #40
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56571630
Damens en Heren de trein naar Hoorn Kersenboogerd rijd vandaag via Delft


Welk station is dit?
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:38:36 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56571679
Tiens! Hij reed een poos op den haag af!

Nu weer in het noorden! Decksels!
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:39:11 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56571692
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:36 schreef Tecnix het volgende:
Damens en Heren de trein naar Hoorn Kersenboogerd rijd vandaag via Delft
[ afbeelding ]

Welk station is dit?
Schiphol!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2008 @ 22:40:26 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56571737
Schiphol, denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:54:26 #44
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56572074
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Schiphol!
Goed zo Was ook niet zo moeilijk
  woensdag 6 februari 2008 @ 23:07:51 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56572367
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:54 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Goed zo Was ook niet zo moeilijk
Joh...
"Hmhm, best donker, hmhm tunnel, hm, gaten in het plafond..."

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 februari 2008 @ 23:19:29 #46
136283 knars
Teethgrinder
pi_56572616
"Hmmm, stoptrein naar Hoorn met als eerstvolgende station Lelylaan..."
  woensdag 6 februari 2008 @ 23:48:18 #47
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56573313
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Joh...
"Hmhm, best donker, hmhm tunnel, hm, gaten in het plafond..."

Was ook meer sarcastisch bedoeld
  donderdag 7 februari 2008 @ 00:08:29 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56573770
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 21:34 schreef von_Preussen het volgende:
De dienstregeling leek trouwens wel verder overhoop te liggen, want terwijl ik met de DD-AR Amersfoort uitreed, kwam de stoptrein van Zwolle naar Utrecht met 4 x Plan V binnen rijden.
Da's nieuw en geheel volgens plannning sinds deze week (wijzigingsblad per 4 feb.). D'r is dus wat met materieel geschoven en Utrecht-Zwolle heeft een setje V'tjes gekregen van Utrecht-Tiel waar nu dus in de spits de 2xDDAR rijdt die eerst op Utrecht-Zwolle reed.
  donderdag 7 februari 2008 @ 07:49:10 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56575943
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 00:08 schreef ReisT het volgende:

[..]

Da's nieuw en geheel volgens plannning sinds deze week (wijzigingsblad per 4 feb.). D'r is dus wat met materieel geschoven en Utrecht-Zwolle heeft een setje V'tjes gekregen van Utrecht-Tiel waar nu dus in de spits de 2xDDAR rijdt die eerst op Utrecht-Zwolle reed.
Zijn die wijzigingsbladen openbaar? Ik wil wel ff weten waarom ze steeds klooien met de opstelling van m'n trein in Rotterdam...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2008 @ 08:13:05 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56576075
hier en hier kun je iets over de wijzigingen vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')