quote:Op zondag 10 februari 2008 22:40 schreef euro-gulden het volgende:
Terneuzen Alvarezlaan 40 983
kutter de kut
die van heir zit dr ook al bij
vaarwel lekkere goedkope frikandellenbroodjes
Ja dat zou toch een Lidl gaan worden?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:07 schreef saban het volgende:
Is allang geen C1000 meer.
..en ook geen AH
Ach het vlees is er beter dan bij de AH (als ze een eigen slager hebben) de prijzen zijn meestal wel ok en het assortiment is ook best aardig. Prima winkels maar niet de absolute top.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:09 schreef Vork het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik verhuizen naar een plek met een C1000 om de hoek die niet op die lijst staat. Is het eigenlijk wat, zo'n C1000? Want ik kom er eigenlijk zelden (en dat terwijl ik nota bene twee jaar voor Schuitema heb gewerkt).
Dat bedacht ik me nadat ik op invoeren had geklikt.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:16 schreef Vork het volgende:
Een goede vleesafdeling. Een goede reden voor een hoop mensen, maar als vegetariėr kan me dat eigenlijk niet zo heel erg veel schelen
Ach dan is het stapeltje vleesvervangers ook wat groterquote:Op maandag 11 februari 2008 11:16 schreef Vork het volgende:
Een goede vleesafdeling. Een goede reden voor een hoop mensen, maar als vegetariėr kan me dat eigenlijk niet zo heel erg veel schelen
Dat de prijzen meestal ok zijn ben ik het niet helemaal mee eens. Ze hebben kort geleden de prijzen flink verhoogd maar gelukkig nog altijd goedkoper dan Jumbo, AH en Super de Boer.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het vlees is er beter dan bij de AH (als ze een eigen slager hebben) de prijzen zijn meestal wel ok en het assortiment is ook best aardig. Prima winkels maar niet de absolute top.
Same here. In mijn geval zit er zelfs een AH tegenover de C1000quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:36 schreef remlof het volgende:
Mijn C1000 zit er gelukkig niet bij. Ik heb al twee AH's op loopafstand, drie zou een beetje veel van het goede zijn
Dat is waarschijnlijk precies de reden dat ze dat filiaal niet overnemen denk ik, ze zullen het zelf ook wel willen spreiden.
5 km, dat is bijna een uur lopen, vind jij een uur lopen normaal als je boodschappen wil doen? ik niet... dus zoveel supermarkten in de buurt is helemaal geen slecht iets.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:15 schreef Leintjeuh het volgende:
De c1000 op Rotterdam Eudokiaplein ligt minder dan 5 km bij 2 grote en 1 kleine AH vandaan. En die is pas geerstyled. Lijkt me een vrij domme zet.
And man we're good in it!quote:Op zondag 9 maart 2008 15:37 schreef Miuccia het volgende:
de winkel waar ik werk wordt ook overgenomen, terwijl er binnen een straal van 1 kilometer maar liefst 3 (!) AH-winkels zijn. de spanning is duidelijk te voelen binnen de organisatie, wie houd zijn baan, wat gaat de overname door AH voor ons betekenen. er is niets tegen te doen, AH is een verkoopmachine met als enige doel haar marktaandeel te vergroten.
En vergeet niet dat ze met niet-aanbiedingsproducten de prijs snel 1/4 tot 1/3 lager ligt. En dat scheelt al heel snel heel veel. Zonder bonus "ik weet wat je koopt" kaart.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het vlees is er beter dan bij de AH (als ze een eigen slager hebben) de prijzen zijn meestal wel ok en het assortiment is ook best aardig. Prima winkels maar niet de absolute top.
ach het gaat toch vooral om winkels die al vaker zijn overgenomen omgebouwd. Meestal niet uit luxe..quote:Op maandag 10 maart 2008 09:54 schreef blrrrt het volgende:
Daarbij komt dat de meeste winkels omgebouwd zullen worden naar de nieuwste AH-formule:
Fotoreportage Heemskerk. Het nieuwste van het nieuwste dus.
Ik pies bijna in m'n broek.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En vergeet niet dat ze met niet-aanbiedingsproducten de prijs snel 1/4 tot 1/3 lager ligt. En dat scheelt al heel snel heel veel. Zonder bonus "ik weet wat je koopt" kaart.
Het kan inderdaad nog wat meer zijn. Bij jumbo of C1000 kan ik voor pakweg 10 euro voor 2 man uitgebreid boodschappen doen. Daarvoor printen ze de bon nog niet eens bij albert heinquote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:38 schreef Crack_david het volgende:
Als Schuitema zelf het meerderheids belang koopt hoeft Ahold toch geen filialen te kopen?
En hoe kunnen zij schuitema verplichten om de winkels af te staan, dat zou betekenen dat Ah zegt; ik wil dit verkopen, en jij móet het kopen. Lijkt me een sterk verhaal
quote:Albert Heijn wil in hoog tempo al zijn wijkwinkels vernieuwen. Het supermarktbedrijf eist van de aangesloten franchisers dat zij hun winkels verbouwen naar het Doorbraak-concept. 'Albert Heijn wil niet twee formules voor de wijkwinkels naast elkaar laten bestaan.'
quote:Dat zegt AH-woordvoerder Jan-Christiaan Hellendoorn desgevraagd tegenover Distrifood.nl. 'Wij willen al onze wijkwinkels vernieuwen. Het kan niet zo zijn dat de klant in Leeuwarden een ander type supermarkt binnenloopt dan in Maastricht. Wij willen een uniform winkelbeeld. Wat dat betreft maken we geen onderscheid tussen eigen filialen en franchise-vestigingen.'
Moment bepalen
Ondernemers zijn wel vrij in het bepalen van het moment waarop wordt omgebouwd. 'Ons uitgangspunt is dat we in een vlot tempo de nieuwe stijl willen uitrollen. Uiteraard moeten ondernemers zelfstandig afwegen op welk moment ze de investering willen doen. Maar buiten kijf staat dat de huidige AH-standaard niet nog vele jaren zal bestaan', aldus Hellendoorn. Hij wil niet ingaan op vragen rond de financiering en eigen investering die ondernemers moeten doen om hun winkels te verbouwen volgens de nieuwste formule-inzichten van Albert Heijn.
Impact Schuitema-deal
Albert Heijn start in de tweede helft van dit jaar met het ombouwproces. Het ombouwtempo wordt beļnvloed door de voorgenomen overname van 56 C1000-filialen van Schuitema. Deze worden uiteraard op zo'n kort mogelijke termijn verbouwd naar het nieuwe AH-concept. 'De overname heeft vanzelfsprekend gevolgen voor de ombouw van onze huidige vestigingen. Het is nu eenmaal niet mogelijk om vele tientallen winkels tegelijk te verbouwen.'
Volledige ombouw
Hellendoorn wil niet aangeven wanneer de marktleider het ombouwproces wil voltooien. Hij benadrukt wel dat winkels alleen volledig worden verbouwd volgens het Doorbraak-concept. 'Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe stijl het meest succesvol is als alle losstaande elementen en modules gezamenlijk worden toegepast. Vandaar dat gedeeltelijke ombouw niet aan de orde is.'
Het lijkt me heel sterk dat bij de AH een blikje cola 65 cent kost... Een fles fernandez ook?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het kan inderdaad nog wat meer zijn. Bij jumbo of C1000 kan ik voor pakweg 10 euro voor 2 man uitgebreid boodschappen doen. Daarvoor printen ze de bon nog niet eens bij albert hein![]()
Fernandes, 1,09 bij de Jumbo, 1,69 albert hein. Blikje coca cola, 42 cent tov. 65 cent. Ga zo maar even door.
Kassabon albert hein zuidplein zegt toch echt heel wat anders.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:23 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat bij de AH een blikje cola 65 cent kost... Een fles fernandez ook?
Edit: Webwinkel AH zegt 2,59 voor 6blikjes is 43 cent per blikje.. 1 cent duurder als de Jumbo..
3 van de 5.quote:Delft Choorstraat 35 706
Delft Troelstralaan 85 1100
Delft Griegstraat 275 814
Gelukkig blijft Zuidpoort iig bestaanquote:Op woensdag 12 maart 2008 01:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
3 van de 5.
Ik heb liever een C1000 dan AH..
Dat is niet bij alle c1000 filialen zo, alleen bij c1000 nieuwe stijl.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:06 schreef pacifier het volgende:
Heeft dit: C1000 huisstijl nu oranje ipv rood? er iets mee te maken soms?
Nee, dat is een 4e generatie C1000.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:06 schreef pacifier het volgende:
Heeft dit: C1000 huisstijl nu oranje ipv rood? er iets mee te maken soms?
bronquote:Vakbond eist snel duidelijkheid van AH
ZAANDAM - Vakbond CNV Dienstenbond eist van Albert Heijn bij de overname van de C1000-winkels snel duidelijkheid voor het personeel. Dat liet de vakbond woensdag weten.
Dinsdag werd bekend dat Albert Heijn van plan is 56 C1000-winkels over te nemen.
Het is onbekend wat er gebeurt met winkels die vlak bij elkaar in de buurt zitten. Ook qua arbeidsvoorwaarden is nog veel onduidelijk, zo meent CNV Dienstenbond. De vakbond pleit ervoor dat de huidige arbeidsvoorwaarden van de C1000-medewerkers onverkort worden overgenomen. Op termijn kunnen ze dan aangepast worden aan die van het Albert Heijn-personeel.
Eerder leidde de overname van Konmar-winkels tot onrust bij het personeel, aldus CNV Dienstenbond. ,,Veel medewerkers bleken zeer ongelukkig met wijzigingen in de arbeidstijden, die gevolgen hadden voor het loon.''
bronquote:C1000 sluist 56 filialen naar Albert Heijn
AMERSFOORT - Schuitema doet 56 C1000-filialen van de hand aan Albert Heijn. In ruil voor deze filialen en een flink geldbedrag herwint het Amersfoortse supermarktbedrijf zijn onafhankelijkheid van Ahold.
Schuitema heeft de betrokken bedrijfsleiders van Schuitema Winkel Bedrijf (SWB) en de regiofilialen afgelopen woensdag op een speciale bijeenkomst ingelicht over de overeenkomst tussen Schuitema, CVC en Ahold. Het winkelpersoneel van deze 56 C1000-filialen is inmiddels eveneens op de hoogte gesteld van de overgang naar Albert Heijn.
Onderhandelingen
Schuitema-woordvoerder Dieuwertje ten Feld bevestigt tegenover Distrifood.nl dat de 56 filialen 'in principe' overgaan naar Albert Heijn. 'Het betreft een voorgenomen besluit. We hebben een akkoord bereikt over de overdracht van deze winkels, maar de volledige onderhandelingen zijn nog niet afgerond', aldus Ten Feld. Schuitema wil niet ingaan op individuele winkels, maar rondgang langs diverse filialen leert dat in ieder geval de drie grootste filialen in Ede, Muiden en Venlo worden omgebouwd tot AH XL.
Zestig winkels
De Schuitema-woordvoerder stelt dat zowel filialen van Schuitema Winkel Bedrijf als regiofilialen overgaan naar AH. Schuitema beschikt over zo'n 115 eigen filialen. Na de overdracht blijft hiervan de helft over. Deze zestig winkels worden aangemerkt als regiofilialen en worden op termijn doorverkocht aan C1000-ondernemers. Schuitema Winkel Bedrijf wordt na afronding van de deal met Ahold opgedoekt.
Je kunt toch wel stellen dat het er iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, dat is een 4e generatie C1000.
Laatste nieuws:
[..]
bron
[..]
bron
Heb eindelijk de moeite genomen om te kijkenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vandaag dus.
Goed kijken en neem anders ook pen/papier mee.
Zit die winkel niet langs een AH? anders muurtje eruit en één grote van maken...quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:43 schreef Maarten02 het volgende:
’s-Gravenhage Theresiastraat 182 721
Joepie! nu zitten er straks 3 albert heijn's in de theresiastraat (elk 2 minuten lopen van mijn huis)
Lijkt het je niet logischer dat de kleinste dicht gaat (die is toch te klein om normaal in te winkelen) en dus als het ware verhuist naar het pand van C1000?quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:43 schreef Maarten02 het volgende:
’s-Gravenhage Theresiastraat 182 721
Joepie! nu zitten er straks 3 albert heijn's in de theresiastraat (elk 2 minuten lopen van mijn huis)
volledig artikelquote:Ahold kan fusies C1000 hinderen
Ahold houdt ondanks de verkoop van Schuitema aan CVC een stevige vinger in de pap bij C1000. Het moederbedrijf van Albert Heijn krijgt een belang van 20 procent, waarmee het veel invloed houdt op de toekomst van de voormalige dochteronderneming.
Ahold krijgt in de nieuwe organisatie een indirect belang van 20 procent in Schuitema, zonder vertegenwoordiging in de raad van commissarissen. Woordvoerder Dieuwertje Beerepoot van C1000 stelt dat Ahold hiermee ‘medezeggenschap verkrijgt bij toekomstige materiėle acquisities van Schuitema’. Dit kan een hindernis betekenen bij eventuele fusiegesprekken met concurrenten als Super de Boer en Plus.
volledig artikelquote:Albert Heijn houdt greep op C1000
AMSTERDAM - Ahold houdt na de verkoop van Schuitema aan CVC een belang in het Amersfoortse supermarktbedrijf. Naast de overname van 56 C1000's en een bedrag in contanten krijgt Albert Heijn de komende jaren extra winkels als Schuitema overnames doet.
Dit meldt het Financieele Dagblad donderdag op basis van bronnen rond de onderhandelingen. Ahold heeft naast de 56 C1000-filialen en het geldbedrag een pakket preferente aandelen (financieringsaandelen zonder stemrecht) bedongen. Deze kan Ahold omruilen voor winkels van in de toekomst door Schuitema (lees CVC) over te nemen supermarktketens. Zo blijft Ahold invloed uitoefenen op de toekomst van Schuitema.
bronquote:Albert Heijn neemt 58 C1000's over
Albert Heijn neemt 58 C1000-filialen over door de verkoop van het meerderheidsbelang in Schuitema door Ahold. Deze winkels worden nog dit jaar omgebouwd naar de formule van de marktleider.
Dat hebben Ahold en Schuitema woensdag bekendgemaakt. De 58 winkels worden door Schuitema in fases overgeheld naar Albert Heijn. Van 56 winkels was de overdracht al eerder bekend. De overname van de twee laatste winkels - C1000 Dierenriem in Groningen en een nog niet nader bekendgemaakte vestiging - is recent overeengekomen.
Lijst C1000's naar AH
1. Almere - Brink - 1205
2. Almere - R. Korssakovweg - 14693
3. Amstelveen - Maalderij - 1737
4. Amsterdam - Celebesstraat - 763
5. Amsterdam - Wibautstraat - 1278
6. Arnhem - Groningensingel - 562
7. Bergen op Zoom - Glacisstraat - 1601
8. Berkel en Rodenrijs - Rozenoord - 332
9. Best - Wilhelminaplein - 862
10. Boxtel - Fellenoord - 962
11. Breda - Ginnekenweg - 1159
12. Delft - Choorstraat - 706
13. Dinteloord - Westvoorstraat - 977
14. Drachten - Middelwijk - 1054
15. Driebergen - Hoofdstraat - 1010
16. Ede - Keesomstraat - 3067
17. Elsloo - Stationsstraat - 978
18. Enschede - Eschmarkelaan - 1116
19. Geldrop - Eindhovenseweg - 1111
20. Groningen - Dierenriem - 937
21. Groningen - Rijksweg - 1700
22. Heerhugowaard - Roze Flamingo - 1115
23. Heiloo - Rosendaal - 1010
24. Hoensbroek - Akerstraat Noord - 1192
25. Hoevelaken - Kantemarsweg - 922
26. Hoofddorp - Genderenplein - 1520
27. Hoogerheide - Doelstraat - 1190
28. Landgraaf - Prinssenstraat - 758
29. Loppersum - Hogestraat - 496
30. Maassluis - Lange Boonestraat - 686
31. Maastricht - Burg.Cortenstraat - 1144
32. Mijdrecht - Leicester - 901
33. Muiden - Pampusweg - 3919
34. Nijmegen - Meijhorst - 776
35. Pijnacker - Nobellaan - 711
36. Rhoon - Hof van Portland - 1075
37. Roermond - Broekin Zuid (Retail Park) - 1035
38. Rotterdam - Eudokiaplein - 1160
39. Sas van Gent - Wilhelminalaan - 1163
40. 's-Gravenhage - Laan van Meerdervoort - 350
41. 's-Gravenhage - Loosd.Hoofdplein - 875
42. 's-Gravenhage - Valkenboslaan - 1000
43. 's-Gravenhage - Steynlaan - 809
44. 's-Gravenhage - Gouverneursplein - 1103
45. 's-Gravenhage - Betje Wolffstraat - 1146
46. 's-Gravenhage - Theresiastraat - 721
47. Soest - Tamboeryn - 922
48. Sommelsdijk - Dorpsweg - 1230
49. Valkenswaard - Kard de Jongstraat - 1043
50. Veldhoven - Rapportstraat - 965
51. Venlo - Nijmeegseweg - 3393
52. Venlo - Van Nijvenheimstraat - 827
53. Venlo - Maagdenbergplein - 900
54. Vught - Stationsstraat - 971
55. Weert - Dries - 859
56. Weesp - Achtergracht - 925
57. Wijk bij Duurstede - Sluishoofd - 934
58. Nader bekend te maken
Ahold zal dat pand dan wel verhuren aan een andere keten.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:40 schreef JDude het volgende:
Oh, handig, dan hebben we op de Ginnekenweg in Breda twee AH's tegenover elkaar. Zal de huidige wel dicht gaan, want die is formaatje buurtsuper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |