abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56549158
Ik wil binnenkort met m'n neefjes naar het diepste zwembad ter wereld gaan: http://www.nemo33.com/.
Dat wilde ik ze graag cadeau geven want dat vinden ze vast erg leuk. Ze zijn in het bezit van een 1* CMAS brevet. Zelf heb ik een PADI Rescue brevet dus ik mag dat bad gewoon in. Alleen volgens de site van Nemo33 mag ik geen 1* CMAS duiker als buddy meenemen. Dat vind ik vreemd want ik had eerder horen zeggen dat een PADI Open Water Brevet gelijkwaardig is aan 1* CMAS.
Open Water Divers mogen wel gewoon het water in, uiteraard naar de maximale limiet van 18 meter.

Weet iemand het verschil tussen Open Water Diver en een 1* CMAS Duiker?
Ja ik had deze vraag ook op een duikforum kunnen stellen maar dacht ik stel hem eerst hiero, lopen vast wel PADI of CMAS instructeurs rond
pi_56720194
Is er geen centraal duiktopic ?
Ga waarschijnlijk duiken voor m'n 1e ster of hoe dat ook werkt Lijkt me echt vet.. en dan volgend jaar naar Egypte
pi_56721826
Tof zeg! Bij welke duikschool ga je duiken? Weet je al waar je je buitenwatersessies mag doen? Succes in ieder geval, maar een ding, kijk uit het is verslavend! Egypte is ook schitterend, zat leuke foto's gemaakt.
pi_56723569
Gewoon in het zwembad?
pi_56810825
Geelkuikentje, waar zie je op de website dan dat je niet mag duiken met een 1* CMAS buddy? Ik kan het niet terugvinden. Het is natuurlijk wel zo dat de limiet dan maar 12 meter ofzo is. Ik zou dan wachten tot je buddy 2* is

Pricipessa, als je een duikcursus gaat doen dan is dat meestal wel via een duikschool of een vereniging. Aangezien jij het over CMAS hebt (in NL is dat NOB) zal het wel door een vereniging verzorgd worden. Zorg in ieder geval dat je van te voren bij een duikarts (!) gekeurd wordt want met opspelend astma oid kan je gevaarlijke situaties krijgen. Duiken is trouwens wel ontzettend tof
Ben zelf Padi rescue diver, maar ik ben ook lid van een NOB vereniging voor de wekelijkse zwembadgezelligheid (LOV Calypso in Leiden).
pi_56813703
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:24 schreef octopussy het volgende:
Geelkuikentje, waar zie je op de website dan dat je niet mag duiken met een 1* CMAS buddy? Ik kan het niet terugvinden. Het is natuurlijk wel zo dat de limiet dan maar 12 meter ofzo is. Ik zou dan wachten tot je buddy 2* is

Pricipessa, als je een duikcursus gaat doen dan is dat meestal wel via een duikschool of een vereniging. Aangezien jij het over CMAS hebt (in NL is dat NOB) zal het wel door een vereniging verzorgd worden. Zorg in ieder geval dat je van te voren bij een duikarts (!) gekeurd wordt want met opspelend astma oid kan je gevaarlijke situaties krijgen. Duiken is trouwens wel ontzettend tof
Ben zelf Padi rescue diver, maar ik ben ook lid van een NOB vereniging voor de wekelijkse zwembadgezelligheid (LOV Calypso in Leiden).
http://www.nemo33.com/index_nl/dive.html
Onder check-in staat in het blauw het volgende:

OPGELET : een 1* CMAS duiker moet vergezeld worden door minimum een 4* CMAS duiker

Aangezien een PADI Rescue duiker geen 4* CMAS duiker is (da's gelijkwaardig aan OWSI meen ik) kan ik m'n neefjes dus niet meenemen. Maar heb ze al gevraagd of ze geen interesse hebben in een AOW cursus ipv 2* CMAS/NOB. Da's toch handiger internationaal gezien.
pi_56814004
Ah ik had de website in het engels en daar staat het dus niet op
En de neefjes in kwestie hebben niet toevallig meer dan 20 gelogde duiken?
4*CMAS is trouwens een beetje een absurde eis, zet er dan gelijk 1* intstructor bij

Padi Rescue staat geloof ik tussen 2* en 3* in. Dat wil zeggen dat je als je overstapt wordt ingeschaald op 2* en dan voor je 3* nog modules moet gaan doen. Persoonlijk heb ik daar dus ook niet zoveel zin in, vandaar dat ik lekker bij Padi blijf voorlopig.

Ik weet trouwens niet of je met 1* CMAS brevet gelijk door mag voor een AOW Padi, aangezien je bij 1* CMAS wel iets beperkter bent dan Padi OW. Maar als het kan: zeker doen. AOW is echt een eitje, en vooral heel erg leuk om tijdens een vakantie in Egypte oid te doen
pi_56823140
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:00 schreef octopussy het volgende:
Ah ik had de website in het engels en daar staat het dus niet op
En de neefjes in kwestie hebben niet toevallig meer dan 20 gelogde duiken?
4*CMAS is trouwens een beetje een absurde eis, zet er dan gelijk 1* intstructor bij

Padi Rescue staat geloof ik tussen 2* en 3* in. Dat wil zeggen dat je als je overstapt wordt ingeschaald op 2* en dan voor je 3* nog modules moet gaan doen. Persoonlijk heb ik daar dus ook niet zoveel zin in, vandaar dat ik lekker bij Padi blijf voorlopig.

Ik weet trouwens niet of je met 1* CMAS brevet gelijk door mag voor een AOW Padi, aangezien je bij 1* CMAS wel iets beperkter bent dan Padi OW. Maar als het kan: zeker doen. AOW is echt een eitje, en vooral heel erg leuk om tijdens een vakantie in Egypte oid te doen
Ze hebben net 10 duiken geloof ik, leek me wel leuk om aan ze te geven als cadeau of zo jammer genoeg gaat het niet door. Even wachten of tot AOW of 2* dan mag het wel
Zelf heb ik t/m Rescue in Nederland gehaald behalve m'n Open Water dat was in El Gouna, Egypte
Later ook nog de Thistlegorm van binnen gezien dat was schitterend (niet als open water natuurlijk )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')