http://www.nemo33.com/index_nl/dive.htmlquote:Op maandag 18 februari 2008 11:24 schreef octopussy het volgende:
Geelkuikentje, waar zie je op de website dan dat je niet mag duiken met een 1* CMAS buddy? Ik kan het niet terugvinden. Het is natuurlijk wel zo dat de limiet dan maar 12 meter ofzo is. Ik zou dan wachten tot je buddy 2* is
Pricipessa, als je een duikcursus gaat doen dan is dat meestal wel via een duikschool of een vereniging. Aangezien jij het over CMAS hebt (in NL is dat NOB) zal het wel door een vereniging verzorgd worden. Zorg in ieder geval dat je van te voren bij een duikarts (!) gekeurd wordt want met opspelend astma oid kan je gevaarlijke situaties krijgen. Duiken is trouwens wel ontzettend tof![]()
Ben zelf Padi rescue diver, maar ik ben ook lid van een NOB vereniging voor de wekelijkse zwembadgezelligheid (LOV Calypso in Leiden).
Ze hebben net 10 duiken geloof ik, leek me wel leuk om aan ze te geven als cadeau of zoquote:Op maandag 18 februari 2008 14:00 schreef octopussy het volgende:
Ah ik had de website in het engels en daar staat het dus niet op![]()
En de neefjes in kwestie hebben niet toevallig meer dan 20 gelogde duiken?
4*CMAS is trouwens een beetje een absurde eis, zet er dan gelijk 1* intstructor bij![]()
Padi Rescue staat geloof ik tussen 2* en 3* in. Dat wil zeggen dat je als je overstapt wordt ingeschaald op 2* en dan voor je 3* nog modules moet gaan doen. Persoonlijk heb ik daar dus ook niet zoveel zin in, vandaar dat ik lekker bij Padi blijf voorlopig.
Ik weet trouwens niet of je met 1* CMAS brevet gelijk door mag voor een AOW Padi, aangezien je bij 1* CMAS wel iets beperkter bent dan Padi OW. Maar als het kan: zeker doen. AOW is echt een eitje, en vooral heel erg leuk om tijdens een vakantie in Egypte oid te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |