quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef AnneX het volgende:But dus...
Laat wel regelmatig even je neus zien daaro en vraag eens hoe het ermee staat.
En laat de kopie van de aanmaning achter op het buro en herinner ze aan hun belofte !
Elke brief die ik krijg scan ik in en stuur ik zo door. Het kan best zijn dat zij daar echt goed mee bezig zijn, maar door de immense vertraging van het overheidsapparaat een beetje langs elkaar heen werken. Ik kan hen dat niet kwalijk nemen, ik weet zelf hoelang zoiets kan duren. Ik ga ze dus ook niet beledigen door te zeggen dat ze (de sociale dienst van mijn school) niks doen, want ik denk niet dat het waar is. Over de studiebeursdienst van de overheid kan ik mij wel uitlaten in minder positieve bewoordingen
Dat is om zoveel mogelijk licht te kunnen doorlaten naar opzij toe. Als de zon namelijk scheef schijnt op het dakvenster, dan zal je door rechte wanden een grote schaduw krijgen.
Helaas is het dakvenster zo geplaatst dat ik geen schuine randen kan toepassen.
![]()
Boven en onderaan zit er direct een balk. Ik had dan eventueel kunnen besluiten om enkel aan de zijkanten een schuin stuk te gebruiken. Dan had ik echter een stuk gehad met minder isolatie, en ik dacht dat dat niet zo mooi zou zijn als een mooi uniform kader rond het raam. Dat maakt dus dat ik in dit geval zou zitten met een forse slagschaduw en een groot lichtverlies. (het kader zal zo'n 28.5cm diep zijn). Gelukkig is het van MDF, en MDF is perfect te schilderen. Ik zal dus in tegenstelling tot de rest van het dak (wat mat zal zijn omwille van het glasvlies), de inspringende wanden rond het dakvenster in hoogglans wit schilderen. Vroeger (20 tal jaar geleden) pasten ze in deze situatie soms spiegels toe, maar dat doet een beetje ouderwets aan dezer dagen. Met hoogglans wit heb je ongeveer hetzelfde effect, er zal zelfs licht reflecteren op plaatsen waar normaal geen licht zou vallen. Of het zo in realiteit zal werken, valt af te wachten, maar ik denk van wel.