abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56525497
Joran zegt op een gegeven moment dat hij de hele mediahype en zijn arrestaties nu kan misbruiken. De Vries brengt dat in het gesprek met de moeder op het einde nog een paar keer ter sprake, en geeft aan dat walgelijk te vinden. Maar hoe walgelijk was dat laatste segment wel niet? De aankomst van de moeder op Schiphol en de vreselijke vragen en de close-up op haar gezicht als ze de uitzending heeft bekeken en de muziek bij de beelden. De Vries heeft in Nederland en de VS een hele show opgezet om zijn uitzending (en zichzelf) te promoten waarin hij wat mij betreft de moeder van Natalee op een vreselijke manier misbruikt, ik vind dat eigenlijk óók wel heel erg. Niet hetzelfde als wat Joran heeft gedaan natuurlijk, en daar wil ik niets aan afdoen, maar bah Peter R, bah! Dat was óók smerig!
  maandag 4 februari 2008 @ 14:06:04 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_56525612
Het een verhoudt zich niet tot het ander. Klagen over Peter R. de Vries is in dit geval hetzelfde als zeggen dat "oorlog vreselijk is, maar dat een zere vinger ook heel erg is". Zolang ie dit soort dingen aan de kaak steld mag de Vries van mij doen wat ie wil. De precieze vorm van het programma boeit me dan een stuk minder.
pi_56525648
Die scene is in het nuchtere NL misschien 'not done' maar commercieel gezien is dat in America briljante TV.

Groot denken he
pi_56525681
Hier smullen ze in Amerika van. Peter denk tenminste internationaal
pi_56525697
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:06 schreef beantherio het volgende:
Het een verhoudt zich niet tot het ander. Klagen over Peter R. de Vries is in dit geval hetzelfde als zeggen dat "oorlog vreselijk is, maar dat een zere vinger ook heel erg is". Zolang ie dit soort dingen aan de kaak steld mag de Vries van mij doen wat ie wil. De precieze vorm van het programma boeit me dan een stuk minder.
Ik zeg ook dat wat Joran en Peter hebben gedaan heel andere dingen zijn, maar ik vind ze allebei walgelijk. Niét de verborgen camera en zo, dat vind ik prima, maar het laatste stukje van het programma, waar hij probeert alles nog even wat vetter te maken door die moeder op zo'n manier te misbruiken, dat vind ik dus óók walgelijk.
pi_56525756
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:07 schreef Flawless2006 het volgende:
Die scene is in het nuchtere NL misschien 'not done' maar commercieel gezien is dat in America briljante TV.

Groot denken he
Je bedoelt; "als Oprah het doet, waarom Peter dan niet?" of zo?

Omdat Peter R de Vries geen Oprah is en hij en zijn crew beter gewoon verborgen camera- en speurwerk kunnen blijven doen inplaats van de Oprah uit te hangen. Zonder dat laatste segment was het een hele goede uitzending geweest...
  maandag 4 februari 2008 @ 14:14:23 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_56525760
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:10 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat wat Joran en Peter hebben gedaan heel andere dingen zijn, maar ik vind ze allebei walgelijk. Niét de verborgen camera en zo, dat vind ik prima, maar het laatste stukje van het programma, waar hij probeert alles nog even wat vetter te maken door die moeder op zo'n manier te misbruiken, dat vind ik dus óók walgelijk.
Dat is ook walgelijk. Maar zoals gezegd: het verhoud zich niet tot datgene dat ie aan de kaak steld. De reacties van "Peter R. de Vries is zelf een schoft" komen daardoor een beetje raar over.
pi_56525784
Wat Peter doet is geen misdrijf, wat Joran doet daaraantegen .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56525862
Ik werd wel een beetje misselijk van hoe hij de emotie uit die moeder wilde trekken. Verder vind ik m wel okee met zijn stoere praatjes soms .
Pretentieus geneuzel.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:20:21 #10
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_56525884
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:06 schreef beantherio het volgende:
Dat het niet in verhouding staat betekend niet automatisch dat je het dan maar moet doen

Peter R is gewoon een vieze rat, wat Joran wel of niet gedaan heeft doet daar niets aan af.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_56525922
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat is ook walgelijk. Maar zoals gezegd: het verhoud zich niet tot datgene dat ie aan de kaak steld. De reacties van "Peter R. de Vries is zelf een schoft" komen daardoor een beetje raar over.
Nou, als het waar is wat Joran zei, dan heeft hij half in paniek/half in een of andere macho-manie een stervend meisje dat hem vertrouwde medische hulp ontzegd en het lichaam in zee gedumpt, levend of dood. Dat is superwalgelijk. Waar het me vooral om ging was zijn uitspraak dat hij dit nu zou kunnen misbruiken om geld mee te "verdienen" door boekverkoop/schadeclaims.

Ik vind dus dat Peter R. de Vries die moeder óók misbruikt... Er vallen geen doden, ok, maar die was al gevallen. Peter R. de Vries zit die moeder op te stoken van "smerig he, wat hij zegt, dat hij het kan misbruiken..." maar wat is hij zelf aan het doen op dat moment met die moeder? Hij is toch óók geld aan het verdienen met die zaak? Oplossen, prima, grote pluim! Maar dan die moeder zo misbruiken, nee, dat is bah, vies, smerig, walgelijk. En De Vries is geen jochie van een jaar of twintig, dat is een volwassen professional met ervaring en een team van medewerkers.
pi_56525950
Misselijk ventje die de vries
pi_56525967
Sja, ik was ook niet echt te spreken over die close-ups van die moeder. Die vrouw krijgt voor het eerst te horen wat er met haar kind is gebeurd; daar hoeven van mij geen camera's bij...
En die aftiteling met beelden en naam en toenaam van alle camera- en geluidsmensen en weet ik wie nog meer het programma hadden gemaakt....beetje sensatie-achtig...het is geen film zeg!

Verder alle lof voor De Vries en zn team.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 4 februari 2008 @ 14:26:21 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56525991
Hoe had Peter R de Vries het dan aan die moeder moeten vertellen en laten zien?
En het is toch ook logisch dat ie de reactie van die moeder filmt, om te laten zien a; de impact van zo'n misdaad en onzekerheid op de moeder, en b; er waren nog mensen die dachten dat de moeder er zelf iets mee te maken had...

Bij dit soort programma's zul je altijd denken dat de misdaadverslaggever het doet voor zijn eigen ego, omdat hij trots is dat hij een zaak heeft opgelost. Maar volgens mij mag je daar best terecht trots op zijn.
pi_56526006
Kijk.... als PRdV nou geen miljoenen zou opstrijken voor dit hele verhaal en alles uit de goedheid van zijn hart zou doen zou ik het een toffe peer vinden.
Maar feit is dat die man hier gewoon mil-joe-nen aan het verdienen is over de rug/lijk van anderen.
En daar kloptgewoon iets niet en vind ik jammer.
pi_56526027
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:26 schreef Yi-Long het volgende:
En het is toch ook logisch dat ie de reactie van die moeder filmt, om te laten zien a; de impact van zo'n misdaad en onzekerheid op de moeder, en b; er waren nog mensen die dachten dat de moeder er zelf iets mee te maken had...

Bij dit soort programma's zul je altijd denken dat de misdaadverslaggever het doet voor zijn eigen ego, omdat hij trots is dat hij een zaak heeft opgelost. Maar volgens mij mag je daar best terecht trots op zijn.
Die moeder lijkt net of ze munchhauser by proxy onder der leden heeft.. de tering wat een ziek geval .
pi_56526031
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:26 schreef Noin het volgende:
Kijk.... als PRdV nou geen miljoenen zou opstrijken voor dit hele verhaal en alles uit de goedheid van zijn hart zou doen zou ik het een toffe peer vinden.
Maar feit is dat die man hier gewoon mil-joe-nen aan het verdienen is over de rug/lijk van anderen.
Dat is toch zijn werk Hij houdt zich bezig met een zaak, wat die moeder alleen maar toejuicht. Niet meer dan terecht dat hij hier geld mee verdient.
pi_56526065
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die moeder lijkt net of ze munchhauser by proxy onder der leden heeft.. de tering wat een ziek geval .

Het zal je maar verteld worden dat je kind zo aan haar einde is gekomen. Gek he, dat ze er slecht uit ziet.
pi_56526077
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:26 schreef Yi-Long het volgende:

je begrijpt niet wat ik bedoel... het gaat me om de manier waarop. dat hij het programma heeft gemaakt, prima... het programma op zich, óók prima... dat laatste segment met die moeder, walgelijk! Natuurlijk hoort er een reactie van de moeder bij, maar de manier waarop ze dat laatste segment hebben gemaakt, gemonteerd en uitgezonden vind ik walgelijk!
pi_56526097
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:30 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het zal je maar verteld worden dat je kind zo aan haar einde is gekomen. Gek he, dat ze er slecht uit ziet.
Het gaat e rniet om dat ze er slecht uit zag maar aandacht te kort kwam.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:32:17 #21
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_56526102
Het is op zijn minst af te keuren dat de Vries van de situatie gebruik maakt om zichzelf te promoten.
Hij maakt er een cirkus van en geeft zichzelf een van de hoofdrollen. Hij gebruikt het verdriet van de moeder om huiltelevisie te maken. Hij gaat op het eind nog eens op een kindereachtige manier zijn gelijk halen door af te sluiten met Wie moet er nou wie excuses maken? Redelijk onvolwassen!
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
pi_56526111
Peter R. DeVries: “This is a full confession.”
Beth Twitty: “You got every bit of it. That son of a bitch. Oh God.”
Peter R. DeVries:“No regrets at all.”
Beth Twitty: “No, he don’t even know if she’s dead or not. No.”
Peter R. DeVries:“He only seems to care for himself.”
Beth Twitty: “Oh my Gosh.”
Peter R. DeVries:“And he wants to profit from it.”
Beth Twitty: “Oh my gosh, he has just…”
Peter R. DeVries:“Now he can abuse it.”
Beth Twitty: “Oh my gosh.”
Peter R. DeVries:“Unbelievable isn’t it.”
Beth Twitty: “Yeah. God. It’s all true. Oh my gosh. From everything. From the Holiday inn. How he got home…”
Peter R. DeVries:“He lied, everything was a lie.”
Beth Twitty: “What he did with the shoes and… Oh my gosh.”
Peter R. DeVries:“It’s a full confession.”
Beth Twitty: “He doesn’t even care, he doesn’t even care that, oh they didn’t even know if she was dead. Oh my gosh. They didn’t even know.”
Peter R. DeVries:“Did you notice how he talked about her?”
Beth Twitty: “Yeah, the don’t even know. Oh my god they could have dumped her alive in the ocean, just unconscious. I mean they don’t even know.”
Peter R. DeVries:“Maybe in coma, or…”
Beth Twitty: “They don’t even know. Oh my gosh. Oh my gosh. Oh dear God, he didn’t even know.

Hij probeert extreme reacties uit te lokken, niet bepaald netjes nee.
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
pi_56526128
pfff, het enige wat de vries aangetoond heeft is dat die joran een walgelijk mannetje is, type drinkende blowende feestende ietswat crimineel jostigfiguur, die houdt van opscheppen en liegen.

tsja, wat maakt dat dan van de vries? igg geen respectabele, ethisch verantwoorde goede journalist.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 februari 2008 @ 14:34:04 #24
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56526142
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:26 schreef Noin het volgende:
Lijkt mij sterk, maar da's je mening
Maar, zal hij ook miljoenen binnen gesleept hebben, toen hij zoveel tijd in het vinden van Marion van Buuren en haar dochtertje Romy stak?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56526167
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

als ze dat onder de leden zou hebben zou zij er prima uitzien hoor. haar "near and dear" echter......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')