Ik ben enkele dagen per week inwoner van een plaats naburig aan Eindhoven. De rest van de tijd woon ik in de Randstad. Mensen die hier al afhaken zijn mijn tijd niet waard, dus gaarne, sodemieter op. In ieder geval, ik waande mij laatst in Centrum, neen,
hartje Eindhoven. Ik kwam hier met het expliciete doel een verder irrelevant product te kopen.
Ik besef dat het gedurende deze tijd van het jaar Carnaval is, een feest onbekend aan de bovenrivierse cultuurbarbaren. Ik besef dat ik daartoe dan ook behoor, en die status zal ik dan ook accepteren. Goed, moving on. Ik liep daar dus door die straten. Ondanks dat ik tijdelijk werd lastiggevallen door een medewerker van Artsen Zonder Grenzen, aan wie ik enkele kritische vragen over haar werk en de ethische verantwoordelijkheid van de groep als geheel heb gesteld, was de rest van mijn tocht vrij rustig.
Dit was, totdat ik een groep jongeren tegenkwam, gemutst en al, in kledij die mij een vreemde combinatie van zwerfjongeren en mongoloides in de herinnering deed oproepen. Ik was zeer verbaasd door deze schepsels, en vroeg onmiddelijk aan een van hen:
"Ja, luiaards. Wat is dit voor kledij die mij een vreemde combinatie van zwerfjongeren en mongoloides in de herinnering deed oproepen?"
Zij antwoordden non-verbaal, en gooiden een flesje bier (geen merk genoemd vanwege het feit dat dit topic anders in een bier-bash topic zou kunnen uitlopen) naar mijn model-esque gezicht. Het verspillen van kostbaar bier is in mijn spreekwoordelijke boekje niet geoorloofd, vandaar dat ik hun gooien beantwoordde met een greep naar mijn phallus. Plotseling zag ik het. Een der kerels had een ooglapje om. Het waren piraten, verdomd, piraten zeg ik je! Ik zei tegen de goedlachse knaap: "Jullie zijn piraten, verdomd, piraten zeg ik je!". Hij antwoordde verbaal. "Correct", zei hij, "correct". "Dank u" zei ik. "Touche", wist hij uit te brengen. Ik snapte niet waarom hij "Touche" zei, en liep daarom maar weg.
De piraten wisten mij echter in te halen, en klaagden luidkeels over mijn gebrek aan respons op "Touche". Het duurde niet lang voordat een kleine groep mij wist te engageren tot een discussie. De leider sprak zeer eloquent als volgt:
"Kerel. Ondanks jouw aanvankelijk responsieve staat gedurende het voorgaande gesprek, wil deze groep je op de hoogte brengen dat een gebrek aan antwoord op "Touche" gelijk staat aan belediging van Kapitein Roodbaard, die vaak gezien wordt als alternatief spiritueel leider der Piraten."
Ik antwoordde: "Wat is je punt?"
"Er is geen punt" zei de man. "Er is geen punt". Ik verbaasde mij over de mate van herhaling in piratenlinguistiek. Hij draaide zich om, maar toen hij zich realiseerde dat ik hem nakeek pakte hij plotseling een vlijmscherp zwaard uit zijn vers gepolijste schede, en doorboorde mijn linkerhiel. Schijnbaar was er wel een punt. Ik keek geschokt naar mijn bloedende been, en besloot op een dag wraak te zullen nemen. In het ziekenhuis maakte ik een brief, waarin ik alle als piraat verklede loeders beloofde ooit hen terug te pakken.
Dit was alweer jaren terug. Nu ik wat ouder, wijzer, en sterker ben, heb ik eindelijk mijn daad kunnen verrichten. In stierenvechterspak ben ik vertrokken naar het epicentrum der Carnaval, Limburg, alwaar de feestende stoet mongoloides nietsvermoedend wachtte op mijn toorn. Het resultaat was niet gering, en is zelfs in het nieuws gekomen.
http://www.nu.nl/news/141(...)orgesneden_keel.htmlKlacht: Als piraat verklede mensen tijdens carnaval