abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56537459
ik zag de film bij pathé arena, daar zat (gelukkig) geen reclame tussen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56543401
Gister gezien, toen de aftiteling kwam riep iemand, is het nu afgelopen?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 18:21:43 #53
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56547157
Wow, vond het een indrukwekkende film, helaas een beetje kort.
Je loopt met een hele boel vragen weer de bios uit, maar dat is niet direct negatief. Gelukkig geen Hollywood einde.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:10:59 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56550394
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:53 schreef Timmai het volgende:
whehe
pi_56555086
Geweldige film

Beter dan Transformers
pi_56623743
Erg erg erg tof deze film! Gisteren gezien en het was echt heel erg meeslepend. Zouden ze vaker moeten doen, van die fake ramp filmen met camera dingen.

Ongelovelijk trouwens hoe sommige mensen in dit topic het hele punt van het verhaal niet meekrijgen. Je kijkt gewoon naar een gevonden tape waarop te zien is hoe Manhatten wordt aangevallen door een monster. Niet meer en niet minder. Deze film heeft geen uitleg nodig.

[ Bericht 48% gewijzigd door Disorder op 09-02-2008 15:51:51 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:52:49 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56623869
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Well duh, uiteraard is het mijn mening, en die van vele anderen trouwens. Er wás geen verhaal, "Oeh help, een monster! Welke kant zullen we op rennen?" Op zo'n zelfde manier kan ik natuurlijk simpelweg zeggen dat jij de film wél leuk vond omdat je veel te snel tevreden bent met een 'verhaal' en waarschijnlijk een Nijntje-film te complex zou vinden.
[..]

'k Werd helemaal niet meegetrokken in de paniek of spanning, het was een hoop geschreeuw, een hoop geschud met de camera en veel langdradig en saai geren (spannend hoor, tig verdiepingen omhoog rennen in die wolkenkrabber). Zo kan iedere idioot met een camcorder wel 'paniek' filmen.

"And the Oscar goes to... the marketing department!"
quentin tarantino fans
pi_56623965
Ik ben erheen geweest 3 febuari. Echt geweldige film. JJ Abrams heeft het weer goed gedaan .

Dit vind ik niets minder . http://www.imdb.com/title/tt1179933/
pi_56623976
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:45 schreef Disorder het volgende:

Ongelovelijk trouwens hoe sommige mensen in dit topic het hele punt van het verhaal niet meekrijgen. Je kijkt gewoon naar een gevonden tape waarop te zien is hoe Manhatten wordt aangevallen door een monster. Niet meer en niet minder. Deze film heeft geen uitleg nodig.
Klets niet.

Je kunt toch vinden dat dat 'niet meer' volstrekt onvoldoende is om een boeiende film te maken? Daar heeft 'het hele punt van het verhaal' of 'uitleg' niets mee te maken.
pi_56626105
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Klets niet.

Je kunt toch vinden dat dat 'niet meer' volstrekt onvoldoende is om een boeiende film te maken? Daar heeft 'het hele punt van het verhaal' of 'uitleg' niets mee te maken.
Jij hebt het over die film alsof ze dat vergeten zijn, of te lui zijn geweest om een achtergrond verhaal te verzinnen. Ik blijf erbij, dat is niet nodig. Dit is gewoon het op film vastleggen van een rampzalige gebeurtenis.
pi_56626306
Waar zie je mij zeggen dat het 'vergeten' is of 'lui' is?

Het is gewoon een gekozen 'perspectief' dat mij totaal niet boeit, omdat ik wél o.a. plot en verhaal en boeiende karakters etc verwacht in een film. Of ehm humor, originaliteit, verrassing, emotie, ik noem maar wat zaken die films 'goed' maken.

Een beetje zitten kijken naar een schuddende camera die rondrennende mensen filmt, een twintig minuten slaapverwekkend afscheidsfeestje, de dood van karakters die mij niet interesseren .

Ik vind het dus een kutfilm. Waardeloos, zonde van de tijd.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:58:14 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56626989
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Waar zie je mij zeggen dat het 'vergeten' is of 'lui' is?

Het is gewoon een gekozen 'perspectief' dat mij totaal niet boeit, omdat ik wél o.a. plot en verhaal en boeiende karakters etc verwacht in een film. Of ehm humor, originaliteit, verrassing, emotie, ik noem maar wat zaken die films 'goed' maken.

Een beetje zitten kijken naar een schuddende camera die rondrennende mensen filmt, een twintig minuten slaapverwekkend afscheidsfeestje, de dood van karakters die mij niet interesseren .

Ik vind het dus een kutfilm. Waardeloos, zonde van de tijd.

En dit gekozen perspectief dat je blijkbaar niet boeit, dat zag je niet aankomen, dat was een totale verrassing?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56627215
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

En dit gekozen perspectief dat je blijkbaar niet boeit, dat zag je niet aankomen, dat was een totale verrassing?
De trailer was beter .
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:02:43 #64
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56633844
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De trailer was beter .
Je had dit totaal niet verwacht?

Als dit de zoveelste standaard rampenfilm was geweest was je volgens mij ook teleurgesteld.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:10:00 #65
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56634079
Weggesneakt uit de sneak (The Mist ) en bij Cloverfield terechtgekomen. Goed gemaakte film vond ik het! Ogenschijnlijke chaos, maar een tot op de milimeter uitgewerkte edit. Knap hoor, petje af!

En sja, natuurlijk weet je dat het niet echt met de huis-tuin- en keuken cam van je buurman is geschoten, maar dit vond ik toch best shocking.

http://gizmodo.com/347463/the-real-camera-behind-cloverfield
pi_56634203
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:02 schreef hollander172 het volgende:

Je had dit totaal niet verwacht?
Zo'n baggerfilm na een nieuwsgierig-makende trailer en hele slimme marketing? Niet echt nee.
quote:
Als dit de zoveelste standaard rampenfilm was geweest was je volgens mij ook teleurgesteld.
Goh, volgens mij niet.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:25:14 #67
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56634482
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:14 schreef DennisMoore het volgende:
Goh, volgens mij niet.
Je had gehoopt op de volgende godzilla?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:41:31 #68
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_56634908
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:10 schreef renzell het volgende:
Weggesneakt uit de sneak (The Mist ) en bij Cloverfield terechtgekomen. Goed gemaakte film vond ik het! Ogenschijnlijke chaos, maar een tot op de milimeter uitgewerkte edit. Knap hoor, petje af!

En sja, natuurlijk weet je dat het niet echt met de huis-tuin- en keuken cam van je buurman is geschoten, maar dit vond ik toch best shocking.

http://gizmodo.com/347463/the-real-camera-behind-cloverfield
Ik had meer gehoopt dat de hele film met zo'n camera geschoten was.

Als dat het geval was had je namelijk kunnen zien wat voor een geweldige film je met alleen zo'n camera kan maken. Dit dacht ik eerst echt Maar is natuurlijk niet zo want anders had de film echt geen paar miljoen (of hoeveel was het) euro dollar gekost.

Maar hij is dus met verschillende camera's gefilmd, minimaal 3 verschillende camera's van wat ik tot nu toe heb gezien, en zullen er wellicht meer zijn.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:47:25 #69
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_56635026
Dit is eigenlijk de enigste film waarvan ik graag de making of wil zien. Alleen al omdat ik in dat soort dingen geinterreseert ben maar ook vanwege deze "nieuwe" mannier van film maken. Normaal wil ik de making of niet zien want dat haalt het realisme/magie/droom van de film weg, maar bij deze film kan ik juist niet wachten op de making of.
pi_56635358
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:25 schreef hollander172 het volgende:

Je had gehoopt op de volgende godzilla?
Ik had gehoopt op een film met een verhaal, met karakterontwikkeling, spanning, originaliteit, etc etc .
pi_56635586
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik had gehoopt op een film met een verhaal, met karakterontwikkeling, spanning, originaliteit, etc etc .
Vond de trailer wel stoer, de film zwaar naadje. Geen verhaal wat rennende pubertjes en een wazig MIB beestje.
Heb I am legend hiervoor gezien en na die monsters is dit beest maar een watje
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56645430
ik heb hem gisteren gezien. ondanks dat dit soort films mijn genre is was ik ergens een beetje teleurgesteld, ik denk omdat het een erg korte film is.
een positief punt is wel het gekozen perspectief: ik vind dat je net wat weer meer meeleeft met de personages. en een voordeel van relatief onbekende acteurs in Amerikaanse films is dat je bijna nooit weet wie er doodgaan en wie niet.

deel 2 komt du volgend jaar uit? kan positief zijn maar ook zwaar ruk, zal de regiseur weer hetzelfde perspectief kiezen? krijgen we wat meer antwoorden over het beest zelf?
ik zal iig weer gaan kijken.
pi_56657455
masterlijke film, duurt alleen te kort
Nothing to see here, carry on
pi_56657479
fantastische film zeg...leefde compleet mee en vond hem heerlijk freaky...hopen op een nieuw deel (ik vermijd expres het woord vervolg), waarbij er vanuit een ander perspectief wordt gekeken en er ook iets meer antwoorden worden gegeven
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 11 februari 2008 @ 00:48:48 #75
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56657494
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:53 schreef Timmai het volgende:
Dat zei ik dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')