abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56479274
quote:
Kanouté beste Afrikaanse voetballer

Frederic Kanouté is vrijdag uitgeroepen tot Afrikaans Voetballer van het Jaar 2007. De Afrikaanse voetbalbond (CAF) maakte gisteren in Ghana, waar nu de Afrika Cup wordt afgewerkt, bekend dat de aanvaller van Mali en het Spaanse FC Sevilla de prijs heeft gewonnen. De 30-jarige Kanouté liet in de uitverkiezing twee spelers van Chelsea achter zich. Zo werd de Ivoriaan Didier Drogba, vorig seizoen nog winnaar van de prestigieuze individuele prijs, dit maal tweede. Middenvelder Michael Essien sluit de top drie af, net zoals vorig seizoen al het geval was.

Opvallend genoeg is Kanouté geen minuut voor een Afrikaanse club heeft gevoetbald. De aanvaller zag het levenslicht nabij het Franse Lyon, waar hij ook zijn profcarrière startte. Daarnaast kwam de Malinees uit voor West Ham United, Tottenham Hotspur en zijn huidige werkgever FC Sevilla. Bij de Spanjaarden boekte hij zijn grootste successen door twee keer de UEFA Cup te winnen.

Erelijst Afrikaans Voetballer van het Jaar:

1996: Nwankwo Kanu (Nigeria/Inter Milaan/Ita)
1997: Victor Ikpeba (Nigeria/Monaco/Fra)
1998: Mustapha Hadji (Marokko/Deportivo La Coruna/Spa)
1999: Nwankwo Kanu (Nigeria/Arsenal/Eng)
2000: Patrick Mboma (Kameroen/Parma/Ita)
2001: El Hadji Diouf (Senegal/Rennes/Fra)
2002: El Hadji Diouf (Senegal/Liverpool/Eng)
2003: Samuel Eto'o (Kameroen/Real Mallorca/Spa)
2004: Samuel Eto'o (Kameroen/FC Barcelona/Spa)
2005: Samuel Eto'o (Kameroen/FC Barcelona/Spa)
2006: Didier Drogba (Ivoorkust/Chelsea/Eng)
2007: Frédéric Kanouté (Mali/FC Sevilla/Spa)
Opmerkelijk dat hij boven Droga is geeindigd.
pi_56479353
Helemaal opgeleefd bij Sevilla. Leuk voor die jongen en zn land.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56479358
Zoals ik al in het andere topic gezegd heb:

Nummer 2 en 3 staan dalijk gewoon lekker tegenover elkaar in de Afrika Cup finale
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:55:17 #5
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56479596
Kanoute is goed, Drogba en Eto'o beter.
pi_56480352
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:55 schreef Messenga het volgende:
Kanoute is goed, Drogba en Eto'o beter.
Eto'o is vorig jaar goed geweest in geblesseerd zijn.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:06:49 #7
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56481622
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Eto'o is vorig jaar goed geweest in geblesseerd zijn.
Maar nu hij fit is zie je duidelijk zijn klasse, zowel bij Kameroen als bij Barca.
pi_56481627
Leuk, voor de tweede keer in de historie dus een speler uit Mali als voetballer van het jaar. Was nog in de tijd dat France Football het organiseerde trouwens. De huidige organisatie is in handen van Afrique Football en die zijn begonnen in 1991. Hebben nog vijf jaar gedubbeld met FF. Dus onder de huidige organisatie wel de eerste keer voor iemand uit Mali.

Wel terecht denk ik, was erg belangrijk voor een sterk Sevilla en heeft op de rest voor dat ie vrijwel geen blessures heeft gehad.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56481649
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:06 schreef Messenga het volgende:

[..]

Maar nu hij fit is zie je duidelijk zijn klasse, zowel bij Kameroen als bij Barca.
Maar het gaat over het jaar 2007.
pi_56527088
quote:
'Kanouté niet de eigenlijke winnaar'

Gevuld met trots ontving Frederic Kanouté afgelopen vrijdag de prijs voor Afrikaans voetballer van het jaar. De Malinese spits van Sevilla kende inderdaad een geweldig jaar, maar toch zou de prijs eigenlijk naar Didier Drogba gaan. De VRT weet dat de organisatie de uitslag heeft gemanipuleerd.

Chelsea-spits Drogba was als winnaar aangewezen, maar de aanvaller uit Ivoorkust had de organisatie laten weten dat hij niet van plan was om naar de uitreiking te komen. Het voetbalfeest werd vrijdag gevierd in Togo, terwijl Drogba in Ghana nog meedoet om de Afrika Cup. Een uitstapje naar het buurland van Ghana leek Drogba geen goed idee.

De Afrikaanse bond wilde de trofee echter perse aan de winnaar overhandigen, waardoor zij zou hebben besloten om met de uitslag te rommelen. Kanouté, die met Mali werd uitgeschakeld voor de Afrika Cup en tweede werd in de verkiezing, zou naar voren zijn geschoven als winnaar. De bond wilde niet reageren op de geruchten.

Ook Drogba wilde weinig woorden kwijt over de geruchten. "Of ik verrast was met de uitslag? Laat ik daar maar niet te veel woorden aan vuilmaken uit respect voor Kanouté", aldus de spits. Derde in de verkiezing werd Drogba's ploeggenoot bij Chelsea Michael Essien.
pi_56527335

Het zou het een en ander verklaren.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_56527728
Ze hadden het allebei verdiend, Drogba en Kanoute. Wel een smet zeg, die vermeende manipulatie.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 februari 2008 @ 01:59:53 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_56539693
Idioten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56540378
quote:
'Verliezer' Drogba verontwaardigd

Niet Frederic Kanouté maar Didier Drogba had eigenlijk afgelopen vrijdag tot de beste Afrikaanse voetballer van het vorige kalenderjaar gekroond moeten worden. De aanvaller van Chelsea won de trofee echter niet omdat hij simpelweg minder stemmen kreeg, maar omdat hij afwezig bleef bij de uitreiking in het Togolese Lome.

“Een official van de Afrikaanse voetbalbond belde me vrijdag op”, vertelde de aanvaller van Chelsea maandag. “Hij zei dat bij mijn afwezigheid Kanouté tot winnaar zou worden uitgeroepen.'' Dat gebeurde ook. De aanvaller van Sevilla hield naast Drogba ook Chelsea-speler Michael Essien achter zich.

“Ik wil volgend jaar geen deel meer uitmaken van de verkiezing”, waarschuwde de beledigde Ivoriaan. “De Afrikaanse bond heeft zichzelf in diskrediet gebracht. Hoe kun je nu twee dagen voor de kwartfinale van de Afrika Cup zo'n prijs uitreiken?”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')