Kun je beter met een Evil Twin prokken waar geen normale bocht mee te rijden is in Snowworld omdat ie te bot is en te lui is om zelf te slijpen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:34 schreef Rnej het volgende:
mja, grappig is dan weer dat de mensen die ik meemaak die t laten doen echt amper botte kanten hebben
of van die posers die dan een dominant hebben en melden dat ze vet railen, maar dan wel hun plank op de machine slijpen... kijk, kanten vijlen is 1 ding, maar als je plank uit de machine komt hapt ie zelfs op boxen
jij hebt een zelfslijpende plank die te lui is om zichzelf te slijpen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Kun je beter met een Evil Twin prokken waar geen normale bocht mee te rijden is in Snowworld omdat ie te bot is en te lui is om zelf te slijpen.
Als je Bataleon hebt laat niet je board in machine slijpen (duif kan wel. heeft aparte machine)
die andere machines drukken zo hard op board dat je triplebase weg is
De meeste machines kunnen Bataleon wel aan.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Kun je beter met een Evil Twin prokken waar geen normale bocht mee te rijden is in Snowworld omdat ie te bot is en te lui is om zelf te slijpen.
Als je Bataleon hebt laat niet je board in machine slijpen (duif kan wel. heeft aparte machine)
die andere machines drukken zo hard op board dat je triplebase weg is
inprincipe hebben alle grote merken wel wereldwijde garantie.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:40 schreef WooZ het volgende:
Weet iemand hier hoe het zit met snowboard en internationale garantie? Iemand vertelde me gister dat bv Burton wereldwijde dekking heeft.
Moet me nog volledig ori๋nteren wat ik wil, ben nu 3x wezen boarden en leek me wel eens tijd om een eigen boardje aan te schaffen. Maar omdat ik binnenkort naar Canada ga, wilde ik het daar kopen > scheelt nogal $$$
OK relaxedquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
inprincipe hebben alle grote merken wel wereldwijde garantie.
Als je een beetje een welwillende shop hebt, die Burton verkoopt, zullen ze niet zo snel moeilijk doen om iets te vervangen. Als ze zeker weten dat ze het vervangen krijgen dan geven ze je gelijk nieuw spul mee. Heb er zelf genoeg ervaring mee
Ik heb het trouwens voornamelijk over kapotte buckels, straps, hibacks en dergelijke. Kapotte boards doen ze vaak iets moeilijker over. Beetje afhankelijk hoe goed ze je kennen en wat voor schade het is.
Met andere merken is dat tegenwoordig ook vaak zo.
Hangt wel een beetje van de shop af. Dat is een groter probleem dan het merk.
Dus beetje slijmen bij je lokale dealerDie kunnen sowieso dat soort spul makkelijker opsturen.
t probleem is dat ze de slijpsteen moeten kantelen.. dat kan in principe bij elke machine, maar de meeste shops in holland zijn te belazerd om ff een kwartier te schroeven voor een bataleon boardje...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
De meeste machines kunnen Bataleon wel aan.
Ik ken er iig geen die het niet kan. Die dingen die ze in Oostenrijk hebben kunnen ze iig allemaal aan...
Verder vind ik het trouwens nog een reden om niet een Bataleon te kopen...
aan die combi kan je je geen buil vallen, ideaal allround oplossingkjequote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:24 schreef WooZ het volgende:
[..]
OK relaxed
Nu me maar eens gaan ori๋nteren wat ik eigenlijk wil. Ik weet mijn god niet waar ik op moet letten. Lengte / gewicht / stijfheid vh board
Burton Custom boardje, Cartel bindingen en board bag erbij ben je voor 580 euro klaar, daar heb je in nederland alleen een board voor. Laat staan als ik een ouder model koop
Schoenen heb ik zelf al, paar Vanz
tx!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:59 schreef Rnej het volgende:
[..]
aan die combi kan je je geen buil vallen, ideaal allround oplossingkje
lengte --> meer lengte = meer grip op snelheid... als je meer van t scheuren en poederen bent, koop je je plank aan de lange kant, beetje park-freak? koop m wat korter
stijfheid is grotendeels persoonlijke voorkeur en ook weer t soort terrein waar je op rijdt...
gewicht is een factor waar je nog niet op hoeft te letten (als je gewicht van de plank bedoelt) ...
kijk hoeveel je zelf weegt en hoelang je bent, aan de hand daarvan kan je bepalen hoe lang en hoe stijf je boardje moet zijn
custom 156 of 158 zou dan prima zijnquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:04 schreef WooZ het volgende:
[..]
tx!
Ik wil idd een allround board niveau intermediate zeg maar. Ben meer van het afdalen/poeder dan het park gebeuren. Ben zelf 1.78m en weeg om en nabij de 75-78kg, dus volgens downtown.nl kan ik dan wel op een burton custom board staan![]()
Hoelang board moet ik dan ongeveer hebben?
Daarnaast is railen met een sintered base ook een stuk minder relaxt (wat ik heb begrepen. Ik doe niet aan dat soort mislukte snowboardenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
t probleem is dat ze de slijpsteen moeten kantelen.. dat kan in principe bij elke machine, maar de meeste shops in holland zijn te belazerd om ff een kwartier te schroeven voor een bataleon boardje...
maar sowieso geextrudeerd belag slijpen is een beetje loos (t helpt wel, okay, maar tis een beetje overdreven, zeker omdat ik een plank met geextrudeerd belag zou kopen zodat ik niet hoef te waxen
evil twin is als parkplankje juist zo fijn omdattie onderhoudsvrij is.. een plank met gesinterd belag niet waxen is vragen om een trage plank
Relaxed. Wat heb ik allemaal nodig als ik een snowboard aanschaf?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
custom 156 of 158 zou dan prima zijn
moet een nieuw board eigenlijk gelijk gewaxed worden?quote:Op zondag 17 februari 2008 18:25 schreef Rnej het volgende:
zal wel een custom van een vorig jaar zijn ofzo
deze is het: http://www.downtown.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=494
enne, laat je ff in een shop adviseren anders?
ja ik loop binnenkort wel eens ff binnen, maar ik moet ergens mee beginnen om me te ori๋nteren
fluorwax is prima, schroevendraaier om je bindingen erop te knallen + af te stellen....
ok, en anders loop ik idd wel ff een winkel binnen die ff waxen etc.
waxschrapertje, oud strijkijzer... en klaar ben je
niet meteen, ze komen gewaxed uit de fabriek, en je merkt vanzelf wanneer 'ie langzamer wordtquote:Op zondag 17 februari 2008 21:02 schreef WooZ het volgende:
[..]
moet een nieuw board eigenlijk gelijk gewaxed worden?
naja ik zie allemaal wel de komende weken
heb ze ook wel eens gezien in Les Sybelles. Misschien dat er een stoot lucht uitkomt voor lawines ofzo?quote:Op maandag 18 februari 2008 15:05 schreef jobje het volgende:
Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
lijkt me om de lawine's te breken.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:05 schreef jobje het volgende:
Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
Geen idee...quote:Op maandag 18 februari 2008 15:05 schreef jobje het volgende:
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
Hoe houdt zon dunne buis een lawine tegen? En bij ons staan ze op de top van een berg zowat. Dus dat klopt niet echt lijkt mij.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:02 schreef Bramvanlith het volgende:
Zeker lawine brekers :-) je ziet ze vaak voor de liften/liftpalen op steile stukken van de piste/lawine gevaarlijke plekken ed.
hij houdt hem niet tegen, maar breekt em, wordt ie minder krachtig vanquote:Op maandag 18 februari 2008 20:23 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Hoe houdt zon dunne buis een lawine tegen? En bij ons staan ze op de top van een berg zowat. Dus dat klopt niet echt lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |