abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:12:10 #151
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_56757379
Iedereen die daar een board koopt krijgt er ook nog 3 keer slijpen en waxen gratis dus die heb je sowieso er ook nog eens bij naast de normale klanten.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:34:26 #152
71115 Rnej
I walk the line
pi_56757909
mja, grappig is dan weer dat de mensen die ik meemaak die t laten doen echt amper botte kanten hebben

of van die posers die dan een dominant hebben en melden dat ze vet railen, maar dan wel hun plank op de machine slijpen... kijk, kanten vijlen is 1 ding, maar als je plank uit de machine komt hapt ie zelfs op boxen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:47:56 #153
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_56762893
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:34 schreef Rnej het volgende:
mja, grappig is dan weer dat de mensen die ik meemaak die t laten doen echt amper botte kanten hebben

of van die posers die dan een dominant hebben en melden dat ze vet railen, maar dan wel hun plank op de machine slijpen... kijk, kanten vijlen is 1 ding, maar als je plank uit de machine komt hapt ie zelfs op boxen
Kun je beter met een Evil Twin prokken waar geen normale bocht mee te rijden is in Snowworld omdat ie te bot is en te lui is om zelf te slijpen.

Als je Bataleon hebt laat niet je board in machine slijpen (duif kan wel. heeft aparte machine)
die andere machines drukken zo hard op board dat je triplebase weg is
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:09:19 #154
71115 Rnej
I walk the line
pi_56767150
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Kun je beter met een Evil Twin prokken waar geen normale bocht mee te rijden is in Snowworld omdat ie te bot is en te lui is om zelf te slijpen.

Als je Bataleon hebt laat niet je board in machine slijpen (duif kan wel. heeft aparte machine)
jij hebt een zelfslijpende plank die te lui is om zichzelf te slijpen?

maar sowieso, in snowworld hoeven je kanten niet scherp te zijn, want zelfs het ijs is zacht
pi_56767597
Weet iemand hier hoe het zit met snowboard en internationale garantie? Iemand vertelde me gister dat bv Burton wereldwijde dekking heeft.

Moet me nog volledig ori๋nteren wat ik wil, ben nu 3x wezen boarden en leek me wel eens tijd om een eigen boardje aan te schaffen. Maar omdat ik binnenkort naar Canada ga, wilde ik het daar kopen > scheelt nogal $$$
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:49:14 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56767760
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:47 schreef Basje_B het volgende:

[..]

De meeste machines kunnen Bataleon wel aan.
Ik ken er iig geen die het niet kan. Die dingen die ze in Oostenrijk hebben kunnen ze iig allemaal aan...

Verder vind ik het trouwens nog een reden om niet een Bataleon te kopen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Komakie op 16-02-2008 12:05:29 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:57:39 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56767912
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:40 schreef WooZ het volgende:
Weet iemand hier hoe het zit met snowboard en internationale garantie? Iemand vertelde me gister dat bv Burton wereldwijde dekking heeft.

Moet me nog volledig ori๋nteren wat ik wil, ben nu 3x wezen boarden en leek me wel eens tijd om een eigen boardje aan te schaffen. Maar omdat ik binnenkort naar Canada ga, wilde ik het daar kopen > scheelt nogal $$$
inprincipe hebben alle grote merken wel wereldwijde garantie.
Als je een beetje een welwillende shop hebt, die Burton verkoopt, zullen ze niet zo snel moeilijk doen om iets te vervangen. Als ze zeker weten dat ze het vervangen krijgen dan geven ze je gelijk nieuw spul mee. Heb er zelf genoeg ervaring mee
Ik heb het trouwens voornamelijk over kapotte buckels, straps, hibacks en dergelijke. Kapotte boards doen ze vaak iets moeilijker over. Beetje afhankelijk hoe goed ze je kennen en wat voor schade het is.

Met andere merken is dat tegenwoordig ook vaak zo.
Hangt wel een beetje van de shop af. Dat is een groter probleem dan het merk.
Dus beetje slijmen bij je lokale dealer Die kunnen sowieso dat soort spul makkelijker opsturen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_56768450
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

inprincipe hebben alle grote merken wel wereldwijde garantie.
Als je een beetje een welwillende shop hebt, die Burton verkoopt, zullen ze niet zo snel moeilijk doen om iets te vervangen. Als ze zeker weten dat ze het vervangen krijgen dan geven ze je gelijk nieuw spul mee. Heb er zelf genoeg ervaring mee
Ik heb het trouwens voornamelijk over kapotte buckels, straps, hibacks en dergelijke. Kapotte boards doen ze vaak iets moeilijker over. Beetje afhankelijk hoe goed ze je kennen en wat voor schade het is.

Met andere merken is dat tegenwoordig ook vaak zo.
Hangt wel een beetje van de shop af. Dat is een groter probleem dan het merk.
Dus beetje slijmen bij je lokale dealer Die kunnen sowieso dat soort spul makkelijker opsturen.
OK relaxed

Nu me maar eens gaan ori๋nteren wat ik eigenlijk wil. Ik weet mijn god niet waar ik op moet letten. Lengte / gewicht / stijfheid vh board

Burton Custom boardje, Cartel bindingen en board bag erbij ben je voor 580 euro klaar, daar heb je in nederland alleen een board voor. Laat staan als ik een ouder model koop

Schoenen heb ik zelf al, paar Vanz
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:58:40 #159
71115 Rnej
I walk the line
pi_56771879
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

De meeste machines kunnen Bataleon wel aan.
Ik ken er iig geen die het niet kan. Die dingen die ze in Oostenrijk hebben kunnen ze iig allemaal aan...

Verder vind ik het trouwens nog een reden om niet een Bataleon te kopen...
t probleem is dat ze de slijpsteen moeten kantelen.. dat kan in principe bij elke machine, maar de meeste shops in holland zijn te belazerd om ff een kwartier te schroeven voor een bataleon boardje...

maar sowieso geextrudeerd belag slijpen is een beetje loos (t helpt wel, okay, maar tis een beetje overdreven, zeker omdat ik een plank met geextrudeerd belag zou kopen zodat ik niet hoef te waxen

evil twin is als parkplankje juist zo fijn omdattie onderhoudsvrij is.. een plank met gesinterd belag niet waxen is vragen om een trage plank
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:59:08 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_56771888
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:24 schreef WooZ het volgende:

[..]

OK relaxed

Nu me maar eens gaan ori๋nteren wat ik eigenlijk wil. Ik weet mijn god niet waar ik op moet letten. Lengte / gewicht / stijfheid vh board

Burton Custom boardje, Cartel bindingen en board bag erbij ben je voor 580 euro klaar, daar heb je in nederland alleen een board voor. Laat staan als ik een ouder model koop

Schoenen heb ik zelf al, paar Vanz
aan die combi kan je je geen buil vallen, ideaal allround oplossingkje

lengte --> meer lengte = meer grip op snelheid... als je meer van t scheuren en poederen bent, koop je je plank aan de lange kant, beetje park-freak? koop m wat korter

stijfheid is grotendeels persoonlijke voorkeur en ook weer t soort terrein waar je op rijdt...

gewicht is een factor waar je nog niet op hoeft te letten (als je gewicht van de plank bedoelt) ...

kijk hoeveel je zelf weegt en hoelang je bent, aan de hand daarvan kan je bepalen hoe lang en hoe stijf je boardje moet zijn
pi_56771960
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

aan die combi kan je je geen buil vallen, ideaal allround oplossingkje

lengte --> meer lengte = meer grip op snelheid... als je meer van t scheuren en poederen bent, koop je je plank aan de lange kant, beetje park-freak? koop m wat korter

stijfheid is grotendeels persoonlijke voorkeur en ook weer t soort terrein waar je op rijdt...

gewicht is een factor waar je nog niet op hoeft te letten (als je gewicht van de plank bedoelt) ...

kijk hoeveel je zelf weegt en hoelang je bent, aan de hand daarvan kan je bepalen hoe lang en hoe stijf je boardje moet zijn
tx!

Ik wil idd een allround board niveau intermediate zeg maar. Ben meer van het afdalen/poeder dan het park gebeuren. Ben zelf 1.78m en weeg om en nabij de 75-78kg, dus volgens downtown.nl kan ik dan wel op een burton custom board staan

Hoelang board moet ik dan ongeveer hebben?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:23:26 #162
71115 Rnej
I walk the line
pi_56772249
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:04 schreef WooZ het volgende:

[..]

tx!

Ik wil idd een allround board niveau intermediate zeg maar. Ben meer van het afdalen/poeder dan het park gebeuren. Ben zelf 1.78m en weeg om en nabij de 75-78kg, dus volgens downtown.nl kan ik dan wel op een burton custom board staan

Hoelang board moet ik dan ongeveer hebben?
custom 156 of 158 zou dan prima zijn
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:36:27 #163
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56772489
boardje is weer gewaxt dus klaar om over 2 weken naar zwitserland te gaan

gelijk ff paar nieuwe burton approach gloves gekocht.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:38:43 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56772523
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

t probleem is dat ze de slijpsteen moeten kantelen.. dat kan in principe bij elke machine, maar de meeste shops in holland zijn te belazerd om ff een kwartier te schroeven voor een bataleon boardje...

maar sowieso geextrudeerd belag slijpen is een beetje loos (t helpt wel, okay, maar tis een beetje overdreven, zeker omdat ik een plank met geextrudeerd belag zou kopen zodat ik niet hoef te waxen

evil twin is als parkplankje juist zo fijn omdattie onderhoudsvrij is.. een plank met gesinterd belag niet waxen is vragen om een trage plank
Daarnaast is railen met een sintered base ook een stuk minder relaxt (wat ik heb begrepen. Ik doe niet aan dat soort mislukte snowboarden )
pi_56773334
teeveepee

ben net een dag terug van een weekje Portes du Soleil, heb elke dag zon gehad en geen wolkje aan de lucht. Het heb alleen niet gesneeuwd die week. Heb daar ook het nieuwe park "the Stash" bezocht wat Burton dit jaar heeft neergezet. Een park met alleen obstakels van hout. Erg leuk allemaal.

En bij een tvptje hoort natuurlijk een foto:
was in een park in super chatel

om een indruk te geven van de stash:

[ Bericht 15% gewijzigd door r0bbie1988 op 16-02-2008 17:49:38 ]
pi_56795129
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

custom 156 of 158 zou dan prima zijn
Relaxed. Wat heb ik allemaal nodig als ik een snowboard aanschaf?

Schoenen heb ik al. Board/bindingen/ standaard bag snap ik

Maar heb je als je een eigen board heb ook nog schroevendraaiersetje nodig? Wat voor wax? Nog meer dingen om aan te denken?

Ik heb nu een webshop gevonden waar burton custom board + cartel bindingen in totaal 350,- euro kosten (echt!!)
  zondag 17 februari 2008 @ 18:25:04 #167
71115 Rnej
I walk the line
pi_56796212
zal wel een custom van een vorig jaar zijn ofzo

enne, laat je ff in een shop adviseren anders?

fluorwax is prima, schroevendraaier om je bindingen erop te knallen + af te stellen....

waxschrapertje, oud strijkijzer... en klaar ben je
  zondag 17 februari 2008 @ 20:43:05 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56799682
en als je niet weet hoe je moet waxen... laat je het gewoon in een shop doen.
Als je verkeerd waxt kun je je boardje redelijk verknallen...

strijkijzer zonder gaatjes trouwens....
pi_56800250
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:25 schreef Rnej het volgende:
zal wel een custom van een vorig jaar zijn ofzo

deze is het: http://www.downtown.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=494

enne, laat je ff in een shop adviseren anders?

ja ik loop binnenkort wel eens ff binnen, maar ik moet ergens mee beginnen om me te ori๋nteren

fluorwax is prima, schroevendraaier om je bindingen erop te knallen + af te stellen....

ok, en anders loop ik idd wel ff een winkel binnen die ff waxen etc.

waxschrapertje, oud strijkijzer... en klaar ben je
moet een nieuw board eigenlijk gelijk gewaxed worden?

naja ik zie allemaal wel de komende weken
  zondag 17 februari 2008 @ 22:48:36 #170
71115 Rnej
I walk the line
pi_56803564
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:02 schreef WooZ het volgende:

[..]

moet een nieuw board eigenlijk gelijk gewaxed worden?

naja ik zie allemaal wel de komende weken
niet meteen, ze komen gewaxed uit de fabriek, en je merkt vanzelf wanneer 'ie langzamer wordt

ennnnn idd wat komakie zegt.. waxen moet je wel ff leren tis niet heel moeilijk voor de rest...
  maandag 18 februari 2008 @ 11:17:12 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56810671
Waxen is idd niet heel moeilijk. Je moet het wel ff goed leren. Zoals ik al zei kun je redelijk je board er mee verknallen. En gewoon in een winkel laten waxen gaat ook prima.
De vraag is of je bij je eerste board gelijk zelf moet gaan waxen of dat je ook genoegen kunt nemen met wax van de machine. Ik denk eigenlijk dat laatste....
Zeker als je het niet echt goed doet is zelf waxen niet beter dan in een winkel laten waxen.

Zelf slijpen is trouwens een stuk moeilijker. Of eigenlijk niet moeilijker maar een preciezer werkje. Als je even uitschiet maak je de kant alleen maar botter en dat is nou precies wat je niet wilt.
  maandag 18 februari 2008 @ 15:05:14 #172
57750 jobje
alles is relatief
pi_56815296
Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....
zoiets ongeveer:

iemand een idee??
pi_56815500
quote:
Op maandag 18 februari 2008 15:05 schreef jobje het volgende:
Hele gekke vraag, ik ga al een paar jaar op rij naar les trois vallees. daar heb je vaak vlak onder de toppen van de bergen van die stalen pijpen die 'uit de berg komen' lijkt het wel. (je zal ze ook wel ergens anders hebben...) en ieder jaar vraag ik me weer af wat die dingen nou zijn of wat ze doen....
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
heb ze ook wel eens gezien in Les Sybelles. Misschien dat er een stoot lucht uitkomt voor lawines ofzo?
pi_56815614
Meld zich in dit topic.

Vorige week wat nieuws gescoord. 70% korting is fijn

En nog een setje handschoenen die niet zo spannend zijn.
pi_56816481
quote:
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
lijkt me om de lawine's te breken.

of voor de kaboutertjes natuurlijk

Heb dit weekend m'n plannen voor Whistler afgerond, nu nog een snowboard en hopen dat er nog sneeuw ligt als ik ga

KLM net gebeld en ik mag op de weg terug iig m'n board gratis meenemen
  maandag 18 februari 2008 @ 19:58:16 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56821616
quote:
zoiets ongeveer:
[ link | afbeelding ]
iemand een idee??
Geen idee...

Die dingen zijn mij echt nog nooit opgevallen
Nou kom ik nooit in Les Trois Vallees maar ergens anders ook niet.
pi_56821732
Zeker lawine brekers :-) je ziet ze vaak voor de liften/liftpalen op steile stukken van de piste/lawine gevaarlijke plekken ed.
  maandag 18 februari 2008 @ 20:22:44 #178
57750 jobje
alles is relatief
pi_56822280
het is zeker niet voor lawines te breken. ze staan vaak een meter of 20 tot 50m onder de top, en altijd wel op steile stukken...
pi_56822318
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:02 schreef Bramvanlith het volgende:
Zeker lawine brekers :-) je ziet ze vaak voor de liften/liftpalen op steile stukken van de piste/lawine gevaarlijke plekken ed.
Hoe houdt zon dunne buis een lawine tegen? En bij ons staan ze op de top van een berg zowat. Dus dat klopt niet echt lijkt mij.
pi_56822483
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:23 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Hoe houdt zon dunne buis een lawine tegen? En bij ons staan ze op de top van een berg zowat. Dus dat klopt niet echt lijkt mij.
hij houdt hem niet tegen, maar breekt em, wordt ie minder krachtig van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')