abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56465437
Hallo,

Ik heb hier in de diepvries nog een aantal worstjes liggen met als houdbaarsheids datum 21-1. Dat is dus al een poosje geleden.

Kunnen ze (ze zitten vanaf toen al in de diepvries) nu nog op worden gegeten of is dit niet zo slim?
pi_56465486
tuulk kanda
ie hattog wa vaker wa gevroot'n as vers vreet'n ohnieda?
I feel kinda Locrian today
pi_56465519
Tuurlijk kan dat, denk je nu echt dat een worstje die datum kan lezen?

Vlees kan je ongeveer 8 tot 12 maanden in de vriezer bewaren, dus een paar dagen over de datum kan gewoon.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56465578
Verkoop jij je vriezer maar.
Je kan toch niet omgaan met het concept vriezer.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:03:48 #5
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_56465618
Waar is een vriezer anders voor denk je?
Een vriendin van me heeft vroeger zo eens haar moeder willen helpen, en alles 'over datum' uit de vriezer gegooid (zo'n beetje alles dus). Moeder was niet zo blij
*snucks*
pi_56465680
De houdsbaarheidsdata op verpakkingen van vlees is meestal de houdbaarheidsdatum in de koeling
Bij een lagere temperatuur zal de houdbaarheidstermijn verlengd worden.

Je kunt uit gaan van:
Bewaren bij -6 oC ongeveer een week langer
Bewaren bij -12 oC ongeveer een maand langer
Bewaren bij -18 oC ongeveer een half jaar langer.

Langer behoort geen probleem te zijn, maar zal wel voor een kwaliteitsvermindering zorgen.

En mocht het onverhoopt toch verrot zijn, dan ruik je wel als je het gaat bakken
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_56465741
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:01 schreef IBAZ het volgende:
Verkoop jij je vriezer maar.
Je kan toch niet omgaan met het concept vriezer.
pi_56465991
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:53 schreef Greatmarked het volgende:
Hallo,

Ik heb hier in de diepvries nog een aantal worstjes liggen met als houdbaarsheids datum 21-1. Dat is dus al een poosje geleden.

Kunnen ze (ze zitten vanaf toen al in de diepvries) nu nog op worden gegeten of is dit niet zo slim?
Heb je zo op 21-1 uit de vriezer gehaald en gedateerd (goed opgelet bij de smaakpolitie) dan zou ik het niet eten....

Maar wat is er zo moeilijk aan het begrijpen aan het systeem van diepvriezen? Je verlengt daarmee in extreme mate de houdbaarheid. Sterker nog, bij van die verpakte produkten is het een datum tot waarop de kwaliteit gegarandeerd wordt, vaak bij koelkasttemperatuur...dus ontdpooien en eten die worst !
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:50:12 #9
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_56466637
Ik eet heel veel over de datum spul, je weet wel wat met een oranje sticker -50% in de super in het melkvak ligt.
Meestal is de datum die dag of de volgende.
Dus dan gelijk een flinke berg inslaan en in vriezen.

je moet dan alleen wel na het ontdooien het niet nog een week in de koelkast laten liggen want dan gaat het mis.
Maar ik bepaal dus de avond van te voren wat ik de volgende dag ga eten en haal het dan uit de vriezer en ik heb er geen moeite mee om bv vlees een half jaar in de vriezer (-16 C) te hebben en dan te ontdooien en te eten, gaat prima.

Het hangt ook een beetje van het spul af, spul waar veel water in zit gaat erg goed, spul wat droog is zoals bv brood gaat minder lang goed aangezien het door de vrieskou verbrand.
Hoe meer "open" de structuur is des te meer je last van verbranden krijgt, zo zit gehakt tegenwoordig heel "luchtig" in de verpakking, als je dat gehakt wilt invriezen doe je er goed aan om dat gehakt eerst even goed te pletten zodat alle lucht er tussen uit is.
Van koud verbrande etenswaren ga je trouwens niet dood,de smaak wordt behoorlijk minder en bv vlees wordt daardoor erg droog maar echt veel meer gebeurt er niet.
Echt bederven in de vriezer komt niet vaak voor., zeker bij -18 of lager (= drie sterren) kun je wel uitgaan van een jaar zonder problemen.
pi_56466885
Moet kunnen. Zolang ze in de vriezer zijn geweest is er niets aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')