abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56454347
Hey,

Ik begin morgen met tennissen, ik heb vroeger wel eens voor de lol
getennist. Nu wil ik weer beginnen, niet te fanatiek, gewoon voor
het leuke zeg maar. Maar nu wilde ik graag een racket kopen, om gewoon
lekker mee te kunnen tennissen. Nu had ik deze in gedachten:

http://www.intersport.nl/pages/product_info.html?variant=popup&item=zoom_img&spid=2891

Maar welke maat moet ik daar nu van nemen dan? L1-L4 is er beschikbaar.
En is het een beetje een leuke racket voor een beginner?

http://www.intersport.nl/(...)BLADE-2890-2162.html
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:33:09 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56454547
Misschien is het een idee om je te laten informeren bij intersport ? Of de eerste paar lessen (???) als je die neemt een racket te lenen en dan je leraar te vragen welk type racket goed bij je past.

Natuurlijk ook om blessures te voorkomen. De maat hangt af van jouw hand.
pi_56454953
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_56454966
Als het maar kleurt bij je witte en/of roze polo.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56455246
De maat hangt af van jou lichaam, dat is niet een kwestie van dom kiezen. Doe eerst maar eens een paar lessen, en kijk dan maar eens of je het uberhaupt leuk vind. Je klinkt als iemand die absoluut geen benul heeft wat tennis is.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_56455284
En het afhangen van je lichaam, om precies te zijn gaat het daar om je hand/handen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_56455927
Jongens, ten eerste weet ik wat tennis is.
Ten tweede is het niet om fanatiek te sporten, maar
gewoon met vrienden partijtjes te spelen.

Daarbij neem ik geen lessen, maar huren we een baan.(gratis)

Ik weet (tenminste dacht nog te weten) dat L1 - L5 etc te maken heeft met
de dikte van het handvat van de racket..
pi_56469806
L1 - L5 heeft te maken met de dikte van het handvat ja. L1 is het minst dik, L5 het dikst...Meesten gebruiken L3 omdat het in het midden zit.

Ik weet niet, ben je meisje of jongen? Aan je naam te zien schat ik je in als meisje en dan zou ik L2 aanraden...L1 is wel echt klein...Sowieso zit je met een kleinere grip wel beter want dan kan je de grip altijd nog laten vergroten (voor schamele euri)...maar L2 is wel ongeveer gemiddeld voor meisjes. Als je toch een jongen bent dan is L3 gewoon goed hoor. Als je geen risico wil lopen zou ik L2 doen, zeker op jouw niveau...Ik hoop dat ik het makkelijker voor je gemaakt heb een keuze te maken....Ik zou in de winkel verder gewoon eventjes voelen (ik neem aan dat dat kan).

Verder lijkt het me een goed beginnersracket djus daar ligt het niet aan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_56470679
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:09 schreef Norrage het volgende:
L1 - L5 heeft te maken met de dikte van het handvat ja. L1 is het minst dik, L5 het dikst...Meesten gebruiken L3 omdat het in het midden zit.

Ik weet niet, ben je meisje of jongen? Aan je naam te zien schat ik je in als meisje en dan zou ik L2 aanraden...L1 is wel echt klein...Sowieso zit je met een kleinere grip wel beter want dan kan je de grip altijd nog laten vergroten (voor schamele euri)...maar L2 is wel ongeveer gemiddeld voor meisjes. Als je toch een jongen bent dan is L3 gewoon goed hoor. Als je geen risico wil lopen zou ik L2 doen, zeker op jouw niveau...Ik hoop dat ik het makkelijker voor je gemaakt heb een keuze te maken....Ik zou in de winkel verder gewoon eventjes voelen (ik neem aan dat dat kan).

Bedankt voor de informatie, en ik wil bij deze graag rechtzetten dat ik als meisje wordt aangezien.
Daarbij snap ik niet dat je dat uit m'n naam haalt.

Maargoed, ik zal morgen naar de Perrysport even een racket halen en ballen
pi_56471074
verkleinwoordje
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_56471168
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:54 schreef Norrage het volgende:
verkleinwoordje
Haha, oké

Tsja, had het kunnen weten..
pi_56480649
NOu, ik heb deze gekocht:

http://www.perrysport.nl/(...)-3500/head/zoek_yes/

16,50 euro
Haha, oude collectie, maarje L3

Om mee te beginnen dan
pi_56480760
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:26 schreef Matje-1989 het volgende:
Hey,

Ik begin morgen met tennissen, ik heb vroeger wel eens voor de lol
getennist. Nu wil ik weer beginnen, niet te fanatiek, gewoon voor
het leuke zeg maar. Maar nu wilde ik graag een racket kopen, om gewoon
lekker mee te kunnen tennissen. Nu had ik deze in gedachten:

http://www.intersport.nl/pages/product_info.html?variant=popup&item=zoom_img&spid=2891

Maar welke maat moet ik daar nu van nemen dan? L1-L4 is er beschikbaar.
En is het een beetje een leuke racket voor een beginner?

http://www.intersport.nl/(...)BLADE-2890-2162.html

Gewoon het racket nemen dat het lekkerst in je hand ligt

opgelost, Slotje!
pi_56480794
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:56 schreef Matje-1989 het volgende:
NOu, ik heb deze gekocht:

http://www.perrysport.nl/(...)-3500/head/zoek_yes/

16,50 euro
Haha, oude collectie, maarje L3

Om mee te beginnen dan

Goede keuze! met hoevel kg bespanning ga je spelen?
pi_56481413
24 tot 28 kg?

Tenminste, weet niet of dat is wat je bedoeld hoor.
Maar er staat op de racket: tension 24 - 28Kg
pi_56481523
Dat betekent dat je er zoveel kg op kan zetten...Je snaren kan je een bepaalde kracht meegeven, maar dat is voor jouw niveau helemaal niet relevant...die Ruubstar toch
pi_56481603
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:59 schreef Norrage het volgende:
Dat betekent dat je er zoveel kg op kan zetten...Je snaren kan je een bepaalde kracht meegeven, maar dat is voor jouw niveau helemaal niet relevant...die Ruubstar toch

wat ben ik toch een boefje
pi_56481945
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:59 schreef Norrage het volgende:
Wat een boefje is die Ruubstar
pi_56481947
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:05 schreef Ruubstar het volgende:

[..]

wat ben ik toch een boefje
Leuk hoor
pi_56872683
Nou tennis gaat redelijk, en ik zit er aan te denken om te beginnen
bij een vereniging

Iemand nog tips waar ik op moet letten? Hier in de stad zijn er 4
pi_56873016
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:37 schreef Matje-1989 het volgende:
Nou tennis gaat redelijk, en ik zit er aan te denken om te beginnen
bij een vereniging

Iemand nog tips waar ik op moet letten? Hier in de stad zijn er 4
Laat maar zien welke, ik kies de beste voor je uit.
pi_56886344
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:09 schreef Norrage het volgende:

L1 - L5 is inderdaad de dikte van het handvat, dit kan je zelf heel handig meten.. Maar dan moet je wel een tennis rakcet in de buurt hebben. Je legt ja hand ik de normale forehand houding, ook wel "Eastern Forehand Grip" genoemd ( het blad staat dan geheel verticaal). Je moet dan je wijsvinger van de andere hand tussen de ruimte kunnen plaatsen van je ringvinger en je handpalm. Indien er niet genoeg ruimte is, dan is de grip te klein. Indien er meer ruimte is, dan is de grip te groot. Heel simpel maar het werkt wel, ik heb zelf ooit L3 gekocht, en ik heb het gecontroleerd en het klopt wel haha... maar L3 is wel het meest gangbare. Maar ik zie al dat je een racket hebt, maar dan kan je het thuis nog ff testen... Succes met tennissen!!!
pi_56891032
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:06 schreef richardb2 het volgende:

[..]

L1 - L5 is inderdaad de dikte van het handvat, dit kan je zelf heel handig meten.. Maar dan moet je wel een tennis rakcet in de buurt hebben. Je legt ja hand ik de normale forehand houding, ook wel "Eastern Forehand Grip" genoemd ( het blad staat dan geheel verticaal). Je moet dan je wijsvinger van de andere hand tussen de ruimte kunnen plaatsen van je ringvinger en je handpalm. Indien er niet genoeg ruimte is, dan is de grip te klein. Indien er meer ruimte is, dan is de grip te groot. Heel simpel maar het werkt wel, ik heb zelf ooit L3 gekocht, en ik heb het gecontroleerd en het klopt wel haha... maar L3 is wel het meest gangbare. Maar ik zie al dat je een racket hebt, maar dan kan je het thuis nog ff testen... Succes met tennissen!!!
Ja, heb L3 en is precies goed
pi_56895826
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:50 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, heb L3 en is precies goed
Haha mooi zo, succes met tennissen... op welke ondergrond ga je spelen? Zelf speel ik op gravel, en ik vind dat toch wel een van de leukste ondergronden..
pi_56897246
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef richardb2 het volgende:

[..]

Haha mooi zo, succes met tennissen... op welke ondergrond ga je spelen? Zelf speel ik op gravel, en ik vind dat toch wel een van de leukste ondergronden..
Heb tot nu toe alleen gespeeld op indoorbanen, (tapijt)
Maar in de zomer natuurlijk gravel buitenbanen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')