abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56455068
Volgens mij had de man het over 'burgertje pesten', en in de verste verte niet over het functioneren van het justitieel apparaat.
pi_56455078
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:45 schreef mcDavid het volgende:
Denk je niet dat die agenten wellicht met iets anders bezig waren dan met het spotten van loslopend wild?
Mijn antwoord hierop staat al in het bericht dat je citeert, dus ik ga het niet herhalen.
pi_56455174
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef mcDavid het volgende:
Volgens mij had de man het over 'burgertje pesten', en in de verste verte niet over het functioneren van het justitieel apparaat.
Ik heb met geen woord gesproken over het justiteel apparaat, maar over de opstelling van de politie. Wat de man kortweg 'burgertje pesten' noemt, is precies waar het om gaat. Bekeuringen uitschrijven om het bekeuringen uitschrijven, ook als dat onredelijk of onterecht is.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:57:48 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56455247
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoiets is niet naïef, maar realistisch. Er zijn meer voorbeelden van. Ik refereerde al aan de man die in Deventer werd bekeurd omdat hij zijn parkeerbon bij de verkeerde automaat had gekocht. Er is op Fok ook een topic over geweest, maar dat kan ik niet terugvinden. Wel dit nieuwsbericht:
http://www.destentor.nl/deventer/article2041218.ece

En guess what? De man nam er GEEN genoegen mee dat de boete 'uit coulance' werd kwijtgescholden. Zijn overweging om de zaak te laten voorkomen kun je ook lezen: http://www.destentor.nl/d(...)-wijst-aanbod-af.ece

Als jij gaat argumenteren in de geest van 'katten zijn klein, auto's zijn groot', dan zeg ik: een kat is behoorlijk wat groter dan een cijfertje/lettertje op een nummerbord. En die kon de agent alle 6 keurig lezen. Dan zou je zo'n kat niet hebben gezien? Dat geloof je toch zelf niet serieus of wel?
[..]

Jij bent naïef, alleen heb je dat zelf niet door. Maar ja, dat is dan ook één van de kenmerken van naïef zijn. Zoals je kunt lezen, zegt de man: "ik heb ZE wel zien staan". Er waren dus meerdere agenten op die plek. Lijkt me stug dat er niet eentje was die de kat heeft gezien. Die mentaliteit van de politie, die IS hier concreet aan de orde. En dat de man klaagt over de boete is 100 procent terecht. Hij heeft namelijk correct gehandeld door niet een kat dood te rijden. Ik verwijs ooko hier weer naar het bericht over Deventer, waarin de man vooral ageert tegen het feit dat hij niet correct gehandeld zou hebben. "Efficiënt en effectief tot een oplossing komen" houdt concreet in dat de boete alleen wordt kwijtgescholden en dat er aan de mentaliteit bij de politie niets verandert.
Ja, dan geloof je maar lekker wel dat die agenten de kat gezien hebben. Feit is dat de auto wél een nummerbord aan zowel de voor- als de achterkant heeft zitten, terwijl een kat die zich vóór de auto bevindt zich niet tegelijk ook achter de auto bevindt.

En verder houdt "Efficiënt en effectief tot een oplossing komen" in dat je de boete kwijtgescholden krijgt (hoofddoel bij een misverstand lijkt me zo) en ook voor mensen die ontevreden zijn met de behandeling, is er in Nederland een klachtenafhandeling met aan het hoofd de ombudsman die jaarlijks ook nog eens de klachten rapporteert. Ben je dan nóg niet tevreden, dan kun je daarna Tweede Kamerleden gaan mailen, maar als eerste stap is dat volslagen idioot.
pi_56455340
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik geen respect heb voor de politie? Ik stel alleen dat dergelijke incidenten bijdragen aan een negatieve beeldvorming en afnemend respect voor het werk van de politie. En met alle media-aandacht anno 2008 zou je toch mogen verwachten dat zo'n agent zich daar zelf ook wel van bewust is.

Er is ergens een beslismoment: een lege kruising, een kat die de weg oversteekt, een automobilist die groen licht krijgt, maar niet doorrijdt omdat er een kat voor zijn auto loopt. En vervolgens een agent die TOCH zijn bonnenboekje pakt en een bekeuring uitschrijft. Hoe kom je erop om die pen te pakken en te gaan schrijven? Dan zit er toch een steekje los? Temeer omdat het voorval zich ook nog eens op een LEGE kruising afspeelt, dus van enige hinder voor andere weggebruikers is niet eens sprake.
Er wordt van de agent verwacht vanuit zijn superieuren dat er geen waarschuwende wijze woorden gesproken worden maar gelik het bonnenboekje gepakt wordt.
Dat gaat op den duur tegen hun werken
*****Kraak........
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:03:22 #56
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56455380
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is onbekend of de agenten daar stonden om op rood licht te controleren. Dat is wat de man dacht. Feit is dat er meer dan één agent stond en dat ze WEL het nummerbord van de automobilist weten te noteren, maar niet zien dat een kat de wegoversteekt.
Je hebt gelijk dat het niet zeker is wat ze daar deden, maar ik kan me best voorstellen dat ze het nummerbord wel zagen en de kat niet.
quote:
Lijkt mij een raar verhaal, temeer ook als je de verklaring van de woordvoerder leest. Want die had dan gewoon kunnen zeggen: "vermoedelijk heeft onze agent niet gezien dat die kat overstak". In plaats daarvan wijst hij op verkeersregels.
Die woordvoerder houd volgens mij sowieso een paar slagen om de arm, om niet iets te zeggen wat later in de zaak gebruikt kan worden.

Nogmaals, ik vind de boete dus zeker niet terecht, maar ik kan me indenken dat de agenten de oorzaak niet gezien hadden en het na een simpel bezwaar gewoon opgelost kan worden. Ik vind dus ook dat die man iets te snel moord en brand schreeuwt, en het laat overkomen alsof die agent hem inderdaad bewust een boete gaf voor niet over katten rijden, zonder ruimte over te laten voor andere verklaringen of wat dan ook.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_56455813
Ik dacht dat de politie ook kon denken!!

Je gaat toch even nadenken wat de oorzaak is van stil blijven staan bij groen licht!!!!!
pi_56455940
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:24 schreef Ninedarts het volgende:

Je gaat toch even nadenken wat de oorzaak is van stil blijven staan bij groen licht!!!!!
Normaal gesproken zijn ze ook gefixeerd op rode lichten maar die halen 't nieuws niet.
*****Kraak........
pi_56456086
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:24 schreef Ninedarts het volgende:

Nou, het gebeurt immers nooit dat een een of andere kneus blijft stilstaan als het licht op groen springt!
  zondag 3 februari 2008 @ 13:06:03 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56497771
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef mcDavid het volgende:
Daar valt dit toch ook onder? Hoe wil je dit soort acties dan anders omschrijven?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 februari 2008 @ 14:36:51 #61
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56500257
Dit begrijp ik niet.

Als je stopt voor een overstekend dier terwijl het licht op groen is, dan word je beboet.
Als je de kat doodleuk overrijdt, dan krijg je het predicaat 'dierenbeul' opgeplakt.

Een verkapt dilemma.
pi_56500732
Gewoon doodrijden die handel.. Het zijn net als honden wandelende stront tubes
pi_56500808
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron

Nah ja..
Het is niet raar dat je een kat laat oversteken, ook al sta je voor een groen licht.
Het is niet raar dat agenten de kat over het hoofd zien.
Het is niet raar dat agenden een bekeuring geven, indien je niet doorrijdt terwijl het stoplicht op groen staat.
Het is niet raar als je op je achterste benen staat als je een bekeuring binnenkrijgt voor het niet doorrijden bij groen licht, terwijl je een kat liet oversteken.

Dus:
Boete betalen
Klacht indienen
En dan je geld terugkrijgen
pi_56520722
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:03 schreef Ponco het volgende:
Het is niet raar dat je een kat laat oversteken, ook al sta je voor een groen licht.
Het is niet raar dat agenten de kat over het hoofd zien.
Het is niet raar dat agenden een bekeuring geven, indien je niet doorrijdt terwijl het stoplicht op groen staat.
Het is niet raar als je op je achterste benen staat als je een bekeuring binnenkrijgt voor het niet doorrijden bij groen licht, terwijl je een kat liet oversteken.
Het is raar dat agenten die kat over het hoofd zien. Aangezien de kat overstak, moet de kruising nagenoeg leeg zijn geweest, behalve de witte Audi, want anders was die kat wel door een andere auto doodgereden. Het is ook raar dat je een bekeuring krijgt als je niet door groen licht rijdt, zeker als dat op een (nagenoeg) lege kruising gebeurt zonder dat ander verkeer bewust wordt gehinderd.
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:57 schreef Pool het volgende:
En verder houdt "Efficiënt en effectief tot een oplossing komen" in dat je de boete kwijtgescholden krijgt (hoofddoel bij een misverstand lijkt me zo) en ook voor mensen die ontevreden zijn met de behandeling, is er in Nederland een klachtenafhandeling met aan het hoofd de ombudsman die jaarlijks ook nog eens de klachten rapporteert. Ben je dan nóg niet tevreden, dan kun je daarna Tweede Kamerleden gaan mailen, maar als eerste stap is dat volslagen idioot.
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. De man rijdt een dikke audi. Geloof je nou werkelijk dat hij wakker ligt van die paar tientjes boete? Het hoofddoel van die man is dan ook niet dat hij zijn centjes terug krijgt: hij stelt een bepaalde cultuur/mentaliteit aan de kaak. En daarin geef ik hem groot gelijk. Dat hij daarbij Tweede Kamerleden aanschijft, vind ik uitstekend. Dat zijn namelijk onze volksvertegenwoordigers. Zoals jij redeneert, is de Tweede Kamer één of andere vage instantie in een hoge, ivoren toren, die pas in beeld komt als de burger legio wegen heeft bewandeld. Zo moet het juist niet zijn. Politiek hoort dicht bij de burger te staan. En het aanpakken van de doorgeslagen bonnenschrijf-cultuur bij de politie is bij uitstek iets waar de Tweede Kamer wat in kan betekenen.
  maandag 4 februari 2008 @ 10:22:46 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56521354
Waarom mag je niet voor een groen licht blijven staan als er geen ander verkeer achter je zit? Wat een onzin zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56523717
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar valt dit toch ook onder? Hoe wil je dit soort acties dan anders omschrijven?
"een vergissing" ?
pi_56575723
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:27 schreef mcDavid het volgende:

[..]

"een vergissing" ?
Het leven is een aaneenschakeling van vergissingen.
*****Kraak........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')