Als die dat doet met de vocabulaire die die nu gebruikt dan denk ik dat er alleen nog maar meer post komtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:52 schreef qltel het volgende:
Klagen bij TNT of de Gamma. Heb ik ook gedaan en vanaf dat moment zat er ineens geen folder meer bij de post. Overigens wel een excuusbrief van TPG.
Goede instelling!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:07 schreef Yi-Long het volgende:
Als iedereen zijn ongewenste folders nu gewoon los op straat flikkert, dan worden er heus wel na verloop van tijd maatregelenen genomen tegen die reclameverspreiding.
We hebben het hier over systematisch reclame in een brievenbus stoppen bij mensen met een ja-nee sticker. Dat komt gewoon te vaak voor.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:19 schreef Bensel het volgende:
ik heb het zelf ook weleens gedaan. Ben je net gewend om die folders van achter de normale te halen als je het in de brievenbus gooit, is er weer zo iemand die een nee/nee cq nee/ja sticker heeft geplakt. En alhoewel je wel weet dat je het er niet in mag gooien, loop je toch een groot gedeelte op automatische piloot, en pak je het er toch achter. om er uiteraard net achter te komen als het op de mat terecht ploft. En aangezien aanbellen voor zoiets lulligs mij teveel tijd kost, en ik het nut er niet van inzie (krijg je een keer wat gratis, is het weer niet goed), zal ik gewoon verder lopen.
Misschien snap je de reden van die ja-nee sticker niet:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
De folders van Gamma worden verspreid door TNT en gaan dus mee in de reguliere postbezorging. Ik snap trouwens ook niet waar die klagers zich over opwinden. Nog nooit van een oud-papierbak gehoord?
Weer fout, als hij zijn werk zou doen dan zou hij op de stickers letten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:25 schreef kraakvandaal het volgende:
Die postbode doet gewoon zijn werk en gaat echt niet op stickertjes letten
Nee, om die berg reclame te produceren die meteen ongelezen weggeflikkert wordt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:26 schreef veldmuis het volgende:
Geld? Energie? Om naar de papierbak te lopen?
Ik verlos je uit de droom, in de praktijk let ie er niet op.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Weer fout, als hij zijn werk zou doen dan zou hij op de stickers letten.
Dat de praktijk anders is dat weten we, vandaar dit topic.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:28 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ik verlos je uit de droom, in de praktijk let ie er niet op.
Jij zet je spamfilter ook uit omdat spam gratis is?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
De folders van Gamma worden verspreid door TNT en gaan dus mee in de reguliere postbezorging. Ik snap trouwens ook niet waar die klagers zich over opwinden. Nog nooit van een oud-papierbak gehoord?
Ok dan kunnen we lekker kankeren op al die kutbezorgers die allerlei overbodige shit in je brievenbus pleuren.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:31 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat de praktijk anders is dat weten we, vandaar dit topic.
Als jij het niet in de brievenbus krijgt gaat het direct de afvalbak in, dus dat maakt geen verschil.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nee, om die berg reclame te produceren die meteen ongelezen weggeflikkert wordt.
"aan de bewoners van dit huis"quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Misstique het volgende:
En als ze tóch opletten op je nee-nee sticker is er gelukkig nog altijd heel veel geadresseerde reclame.
Een maandje consequent alles terugsturen (zonder postzegel natuurlijk) en dit probleem is opgelost.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Misstique het volgende:
En als ze tóch opletten op je nee-nee sticker is er gelukkig nog altijd heel veel geadresseerde reclame.
Precies, waar maak je je druk om. Doet me denken aan mijn buren die aan het zeuren waren dat ze én beneden in het trappenhuis een brievenbus hebben én er ook nog één in de voordeur, waardoor ze dingen dubbel kregen... Ik heb dus wel nog een vrievenbus in de voordeur, maar dat gebeurt dus gewoon slechts een keer of 3 per jaarquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, als die dingen consequent niet in de brievenbus gaan, dan zal op een gegeven moment de distributeur minder blaadjes drukken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als jij het niet in de brievenbus krijgt gaat het direct de afvalbak in, dus dat maakt geen verschil.
En het komt vanzelfsprekend niet in je op dat reclameverspreiders vrij goed weten hoeveel adressen zonder sticker er ongeveer in een gemeente zijn, waardoor ze de aantallen drukwerk daarop afstemmen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als jij het niet in de brievenbus krijgt gaat het direct de afvalbak in, dus dat maakt geen verschil.
Probeer dat maar eens bij de postcodeloterij..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:57 schreef Ooster het volgende:
[..]
Een maandje consequent alles terugsturen (zonder postzegel natuurlijk) en dit probleem is opgelost.
Sow? De plaatselijke verenigingen zijn je dankbaarquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:13 schreef marcel-o het volgende:
echt serieus, toen ik zo'n sticker nog niet had, was de papierbak eind van de week n meter hoog.
dat wilde ik niet. neem k zo'n sticker, krijg je dus aan de bewoners van rommel
Wellicht dat TNT na een aantal klachten eens om kan gaan zien naar een andere postbode.. En je maakt mij niet wijs dat een postbode te dom is om een Nee/Nee-sticker te interpreteren. Hij moet toch ook adressen op brieven kunnen lezen dus zo'n erg eenvoudige boodschap moet toch ook over kunnen komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:28 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ik verlos je uit de droom, in de praktijk let ie er niet op.
En daar ga je al de fout in: de postbode bezorgt ook ongeadresseerde reclame. En die reclame mogen ze niet eens in een bus duwen waar een sticker op zit.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:40 schreef Zwartbaard het volgende:
Bedenk wel dat de postbode enkel geadresseerde post bezorgt..
Die man doet gewoon zijn werk en dat is post bezorgen in de juiste brievenbus, die gaat echt niet lopen kijken wat 't precies is wat ie in de brievenbus stopt alhoewel die blauwe brieven er wel bovenuit springengen qua herkenbaarheid.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Wellicht dat TNT na een aantal klachten eens om kan gaan zien naar een andere postbode..
Is lezen nu echt zo moeilijk? Het gaat hier over ongeadresseerde reclame. En als die postbode zijn werk doet, doet hij geen ongeadresseerde reclame in een brievenbus met sticker.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:48 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Die man doet gewoon zijn werk en dat is post bezorgen in de juiste brievenbus, die gaat echt niet lopen kijken wat 't precies is wat ie in de brievenbus stopt alhoewel die blauwe brieven er wel bovenuit springengen qua herkenbaarheid.
Uhh een postbode heeft geen ongeadresseerde post.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Is lezen nu echt zo moeilijk? Het gaat hier over ongeadresseerde reclame. En als die postbode zijn werk doet, doet hij geen ongeadresseerde reclame in een brievenbus met sticker.
Wel ongeadresseerde reclame.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Uhh een postbode heeft geen ongeadresseerde post.
Daar wil ie zo snel mogelijk vanaf en stopt daar dan de dichtsbijzijnde brievenbussen vol mee of als ie slim is flikkert ie dat ergens in de sloot, net als vroeger met die gratis kutblaadjes die naast de krant bezorgd moesten worden.quote:
Die heb ik inderdaad drie keer moeten terugsturen. Krijg nu ook van hen helemaal niets meer.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:21 schreef qltel het volgende:
Probeer dat maar eens bij de postcodeloterij..
Nee, geen ongeadresseerde post. Wel ongeadresseerde reclame oftewel doodgewone reclamefolders.. Van Gamma/Karwei o.a.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Uhh een postbode heeft geen ongeadresseerde post.
Nee hoor, maar de energie die jouw computer heeft verbruikt terwijl je dit bericht typte, is waarschijnlijk vele malen meer dan de energie die het kostte om dat ene foldertje te drukken... Internetten en berichtjes plaatsen op Fok kost ook energie en is dus ook niet goed voor het milieu..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:26 schreef Lucille het volgende:
Misschien snap je de reden van die ja-nee sticker niet:
- mensen willen die kut zooi niet hebben
- het wordt niet gelezen
- het kost enorm veel geld
- het kost enorm veel energie
- het is dus niet goed voor het milieu
- waarom moet ik extra naar de oud-papierbak lopen terwijl ik juist aan geef die rotzooi niet te willen hebben
Ben je nu echt zo dom?![]()
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoop dat het nooit meer voorkomt maar ik ben het met lucille eens.
Ik heb overigens een nee/nee sticker en ik krijg nogal geregeld van die kutloterij envelopjes in het goud etc, en ook zo nu en dan de krant. Hoe moeilijk is het toch om dat spul niet in de brievenbus te mieteren.
Jammer dat ik 2 deuren open moet draaien voordat ik buiten ben anders zou ik de emmerbek die dat steeds doet die post door zn ribben stoten.
Whehehequote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoop dat het nooit meer voorkomt maar ik ben het met lucille eens.
de meeste postbodes letten er wel op hoor, want vaak scheelt het bij weinig post het lopen naar de brievenbus.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:47 schreef qltel het volgende:
[..]
En daar ga je al de fout in: de postbode bezorgt ook ongeadresseerde reclame. En die reclame mogen ze niet eens in een bus duwen waar een sticker op zit.
Geadresseerde reclame moeten ze vanzelfsprekend bezorgen. Daarbij heeft dan enkel klagen bij de uitgever ervan zin.
volgens mij zijn die loterij dingen geadresseerde reclame?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:26 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Mep dan gelijk ook de plaatselijke folderbezorger op zijn bek omdat ie geen zin had om op die sticker te letten en zo snel mogelijk van zijn folders afwilde.
Zoals de postcodeloterij, en de bankgiroloterij.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Misstique het volgende:
Als je goed bezig wilt zijn, neem dan zo veel mogelijk aan, maar recycle het. Als ik kijk bij de TNT hoe het met folders zit, dan wordt er echt niet minder gedrukt om die 1 op de 80 die een Ja/Nee sticker heeft, er wordt gewoon daar meer weg geflikkerd (pallets). Omdat er altijd ronde getallen folders bij de drukkers vandaan komen worden er ook echt niet minder folders gemaakt voor die hullies die denken dat ze mileu bewust zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:26 schreef Lucille het volgende:
- het is dus niet goed voor het milieu
Alsof TNT het papier bij het gewone afval gooitquote:Op woensdag 9 september 2009 16:00 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als je goed bezig wilt zijn, neem dan zo veel mogelijk aan, maar recycle het. Als ik kijk bij de TNT hoe het met folders zit, dan wordt er echt niet minder gedrukt om die 1 op de 80 die een Ja/Nee sticker heeft, er wordt gewoon daar meer weg geflikkerd (pallets). Omdat er altijd ronde getallen folders bij de drukkers vandaan komen worden er ook echt niet minder folders gemaakt voor die hullies die denken dat ze mileu bewust zijn.
De enige goede reden om een nee/nee / ja/nee sticker te plakken is omdat je een ontzettende zeikerd bent die te lui is om eens in de maand een doos met oud papier voor zijn voordeur neer te zetten.
Het gaat inderdaad zo dat ze kijken hoeveel er ongeveer per dienst nodig is en worden hierop per loop gesorteerd, alleen zie ik elke dag na de bezorging nog een pallet of 3 - 4 vol staan die gewoon weer opgehaald worden, en dat voor een klein voor sorteer centrum.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:12 schreef Skunkkk het volgende:
TNT kijkt echt wel hoeveel mensen reclame willen
en gaat vervolgens bestellen wat ze daadwerkelijk nodig hebben.
De TNT vestiging waar ik vakantiewerk deed gooide toch echt bijna elke dag hele halve pallets met onbezorgde folders weg. De wijk die ik liep bestond uit 400 huizen + bedrijven en wat bejaardentehuizen en daar kreeg ik standaard 170 folders te veel voor. Het is wel zo dat het officieel de bedoeling is dat je dit netjes doorgeeft, maar al snel werd me duidelijk gemaakt dat dit enkel voor de show is. Pas als je te weinig folders hebt geven ze daadwerkelijk iets door.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:12 schreef Skunkkk het volgende:
TNT kijkt echt wel hoeveel mensen reclame willen
en gaat vervolgens bestellen wat ze daadwerkelijk nodig hebben.
Laat ik dan ook maar even gaan klagen....quote:Op woensdag 9 september 2009 18:03 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Eens! Wat n meuk krijg je soms binnen. Hoe fucking moeilijk kan t zijn?! Pas nog zooi over n hypnotiseur, donder toch op!
Toevoeging: postbodes die post half uit de brievenbus laten steken...grr
Toevoeging 2: allochtone krantenbezorgers die om 6 uur samen op de scooter luid muziek op hun mobiel aan hebben staan...
Ik kreeg vandaag zo'n Doneerzakje voor het Kankerbestrijdingsfonds... Mag die ook in een nee-nee brievenbus gestopt worden?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:48 schreef Bensel het volgende:
ow, en voor degene die vandaag een folder kregen over de nieuwe ID kaart en paspoort: dat is overheidspost (100% post), en moet overal ingegooid worden, ook nee/nee stickers.
Vergeet de verticale brievenbussen niet!quote:Op woensdag 9 september 2009 18:45 schreef Karammel het volgende:
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |