quote:AZ: Opbrengst Alves gaat naar goed doel
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - Als Afonso Alves zijn contract bij AZ moet afkopen, dan zal Dirk Scheringa een gedeelte van het bedrag ter beschikking stellen voor het goede doel. " Het gaat ons om het principe. Als dit geen contract meer is, wat wij hebben afgesloten, dan weet ik het niet meer."
AZ-voorzitter Dirk Scheringa wil niet zelf rijk worden van het geld dat Afonso Alves eventueel moet betalen.
Scheringa: "Ik wil uitgesproken hebben, dat wij rechtmatig een verbintenis hebben afgesloten. Om dat te onderstrepen, wil ik in Brazilië in de sloppenwijken een school laten bouwen. Dat gaat via de stichting Dorcas in Andijk. Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Ik laat de stichting uitzoeken, waar de nood het hoogst is."
lijkt me niet, die zijn net zo infantiel als Alves, beter om het geld aan te wenden voor educatie!quote:Op maandag 4 februari 2008 01:41 schreef tong80 het volgende:
Misschien geven aan mensen die zich door DSB in de schulden hebben gestoken ?
Welk geld?quote:Op maandag 4 februari 2008 01:42 schreef Adelante het volgende:
[..]
lijkt me niet, die zijn net zo infantiel als Alves, beter om het geld aan te wenden voor educatie!
quote:Op maandag 4 februari 2008 01:41 schreef tong80 het volgende:
Misschien geven aan mensen die zich door DSB in de schulden hebben gestoken ?
quote:Op zondag 10 februari 2008 17:24 schreef BottleKid het volgende:
Misschien een afscheidswedstrijd bij Heerenveen?
quote:Advocaat De Vos breekt met Alves
24 februari 2008
Pim de Vos fungeert niet langer als advocaat in Nederland van de Braziliaanse voetballer Afonso Alves. De raadsman voert onder meer drukke werkzaamheden aan als een van de redenen van de beëindiging van de samenwerking met de voormalige spits van SC Heerenveen, die sinds begin deze maand voor Middlesbrough uitkomt na een lucratieve transfer.
"Er zijn ook nog wel andere factoren, maar die vallen onder het beroepsgeheim", liet De Vos zondag weten. "Het is echter niets bijzonders, hoor. Ik ben in goed overleg gestopt. Collega's in Brazilië en in Heerenveen hebben mijn werkzaamheden overgenomen."
Alves is bij de arbitragecommissie van de KNVB nog verwikkeld in een zaak tegen AZ. De Alkmaarse club claimt op 23 december 2007 een rechtsgeldige overeenkomst met de Zuid-Amerikaan te hebben gesloten. Alves bestrijdt dat. Hij kreeg van de arbitragecommissie in een tussenvonnis op 30 januari vier weken de tijd om met getuigen te komen, die zijn zaak onderbouwen. Die termijn loopt komende week af.
Bij de FIFA loopt nog een klacht die AZ tegen Alves heeft aangespannen. De Vos zei te verwachten dat de wereldvoetbalbond pas een standpunt inneemt als de arbitragecommissie van de KNVB een definitieve uitspraak heeft gedaan. "Dat kan nog wel even duren, want als Alves inderdaad met getuigen komt, dienen die eerst onder ede te worden gehoord. Wat ik heb begrepen, zijn die getuigen daadwerkelijk gevonden door mijn collega's. De zaak blijft dus interessant."
Volgens De Vos heeft Alves nog steeds goede kansen om zijn arbitragezaak in Zeist te winnen. "En dan heeft AZ een probleem. Die club kan dan allerlei claims verwachten voor het verspreiden van onjuiste informatie. Als Alves in Zeist verliest, kan dat heel vervelend uitpakken voor hem bij de FIFA. Die kan dan allerlei sancties tegen hem uitspreken."
De Vos liet weten absoluut geen spijt te hebben van zijn bemoeienis met de Alves-perikelen. "Ik vond en vind het nog steeds een zeer interessante zaak. In mijn nieuwe boek, dat in mei uitkomt, wijd ik er ook een heel hoofdstuk aan. Het was boeiend om te ervaren hoe het kennelijk werkt in de voetballerij. Ik ben in vele mails geconfronteerd met allerlei varianten van geweld, van nekschoten tot arm- en beenbreuken. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om Alves onder zijn contract bij AZ uit te lullen? Ik heb in amper een maand alle grotten van de menselijke gevoelens gezien. Fascinerend."
AZ-'hoolies'??quote:Op zondag 24 februari 2008 18:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
De Vos liet weten absoluut geen spijt te hebben van zijn bemoeienis met de Alves-perikelen. "Ik vond en vind het nog steeds een zeer interessante zaak. In mijn nieuwe boek, dat in mei uitkomt, wijd ik er ook een heel hoofdstuk aan. Het was boeiend om te ervaren hoe het kennelijk werkt in de voetballerij. Ik ben in vele mails geconfronteerd met allerlei varianten van geweld, van nekschoten tot arm- en beenbreuken. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om Alves onder zijn contract bij AZ uit te lullen? Ik heb in amper een maand alle grotten van de menselijke gevoelens gezien. Fascinerend."
quote:De Vos liet weten absoluut geen spijt te hebben van zijn bemoeienis met de Alves-perikelen. "Ik vond en vind het nog steeds een zeer interessante zaak. In mijn nieuwe boek, dat in mei uitkomt, wijd ik er ook een heel hoofdstuk aan.
Nopequote:Op woensdag 27 februari 2008 18:58 schreef JeroenV het volgende:
Heeft hij uberhaupt al gescoorde voor Middlesborough?
Dan moet hij zich wel eerst right voelen. Die vent heeft een trauma te verwerken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:40 schreef jorienvdherik het volgende:
laat hem eerst maar eens scoren
Net alsof hij kan schrijvenquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:59 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dan moet hij zich wel eerst right voelen. Die vent heeft een trauma te verwerken.
Mss leuke tekeningen ofzo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof hij kan schrijven
quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zou wel heerlijk zijn als ze degraderen, kan Alves lekker kijken naar hoe Heerenveen de uefa cup binnensleept
ja,. zo'n reactie had ik wel verwachtquote:Op zondag 2 maart 2008 02:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is al een jaar of 6 in het buitenland
quote:Nieuwe rechtszaak Afonso Alves
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - De nieuwe advocaat van Afonso Alves wil een nieuwe rechtszaak aanspannen in het geschil met AZ.
Mr. Kingma van Dommerholt advocaten in Heerenveen, die de Braziliaan in de voetsporen van de teruggetreden Pim de Vos verdedigt: ,,Ik wilde op de lopende arbitragezaak inbrengen, dat er een ontbindende voorwaarde in het contract zit, als AZ en Heerenveen er onderling niet uit zouden komen wat betreft de vergoedingssom. Dat is in de eerste arbitragezaak ook al zo bepaald. Het verzoek is afgewezen, waarmee het bezwaar van mr. Vilé is gehonoreerd. Ja, het wordt er zo niet eenvoudiger op. Het was makkelijker geweest als we de ontbindende voorwaarde van de voor 1 februari benodigde overeenkomst tussen AZ en Heerenveen wel mee hadden kunnen nemen in de lopende arbitrage. Dit betekent dus, dat we hiervoor apart moeten gaan arbitreren. Afonso Alves is geen lid meer van de KNVB en het is dus de vraag of de arbitragecommissie in deze nog wel bevoegd is. Als dat niet zo is, dan wordt het een civiele procedure.”
Volgens Kingma is het eenvoudiger om de nieuwe zaak eerst aan de orde te stellen, omdat bij winst daarmee de lopende mens AZ dat de nieuw aan te spannen zaak geen kans van slagen heeft. ,,Want je kunt moeilijk eisen daarbitragezaak overbodig wordt. Alves moet daarin aantonen, dat er op 23-12-07 een voorbehoud werd gemaakt bij het tekenen van het AZ-contract in de vorm van een benodigde handtekening van advocaat Ribeiro, de Braziliaanse raadsman van Alves.
Mr. Eric Vilé zegt nat lopende de arbitragezaak de clubs overeenstemming hadden moeten bereiken.” Heerenveen kwam heel kort vóór 1 februari rond met Middlesbrough. Volgens de advocaat wordt het nu een slepende kwestie. ,,Hier zijn we het hele jaar 2008 nog wel mee bezig.”
Hoe speelde hij?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:58 schreef Longmen het volgende:
Gisteren weer doelpuntloos en een wissel...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |