abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57978957
Haase zal nu wel mooi zijn plicht doen en winnen, dit zal hij niet meer uit handen geven . De winst van De Bakker acht ik een stuk minder zeker. Hopelijk gaat vanmiddag ook winnen. Van de rest van de Nederlanders hebben de laatste tijd helaas niet goed gepresteert, met uitzondering van Verkerk die een facture toernooi wist te winnen.
pi_57978968
Safin verliest de hele set maar 3punten op eigen service maar levert er in de tiebreak meteen eentje in. 4-1 achter nu tegen Berdych.
edit: en weer een minibreak: 5-1
5-2, 5-3, 6-3, 6-4, 6-5 nu..toch weer spannend

Maar wel de set: 7-6 (7-5)berdych
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57979228
Hehe WTF, ik zit even de records van de DC door te lezen.
quote:
Oldest Player
59 years, 147 days - Yaka-Garonfin Koptigan (TOG)
2001 Europe/Africa Group III relegation play-off, Togo v Mauritius
Die heeft gewoon op z'n 59e lekker lopen ballen

Speelde toen de dubbel met een 17-jarige jongen, die zal ook gedacht hebben: lekker met opa ballen
pi_57979409
Vanaf 15.00 uur streams
quote:
Ook in Davis Cup-duels zijn ATP-punten te verdienen

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 9-apr-2008 14:27

Ook in de Davis Cup kunnen tennissers in de toekomst punten voor de ATP-wereldranglijst verdienen. De maatregel wordt volgend jaar toegepast. Dat hebben de internationale tennisfederatie ITF en de organisatie van het professionele mannen wedstrijdtenniscircuit ATP op woensdag afgesproken. De Davis Cup is het prestigieuze landentoernooi in het mannentennis.

In de voorgaande jaren konden tennissers geen ATP-punten voor de ranking scoren via Davis Cup-duels. Veel topspelers lieten daarom geregeld Davis Cup-wedstrijden schieten. Zij richtten zich liever op de individuele toernooien.

Vanaf 2009 worden ATP-punten gegeven voor de singels en dubbels in de wereldgroep van de Davis Cup en in de promotie/degradatieduels voor deze wereldgroep. De verzamelde punten in één seizoen worden opgeteld en tellen als één resultaat. Er worden geen punten toegekend als een land reeds winnaar van een Davis Cup-wedstrijd is, maar er nog een of twee partijen moeten worden gespeeld.
Daarnaast hebben de ITF en de ATP tot 2013 de data waarop de Davis Cup wordt gespeeld vastgelegd. Zo kunnen spelers hun individuele planning af stemmen op de Davis Cup.

[ Bericht 85% gewijzigd door kleineschwester op 11-04-2008 12:31:32 ]
Nalbandian :" Misschien vertrek ik ook wel eventjes en kom ik terug als Roddick ! "
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:40:30 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57979737
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:26 schreef kleineschwester het volgende:
Vanaf 15.00 uur streams
[..]
Echt belachelijk dat alleen de betere spelers dus echt punten kunnen halen. Op deze manier wordt het gat tussen de wat mindere goden alleen maar groter
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_57979977
Als het alleen het gat tussen de beste en de mindere spelers zou zijn, zou het niet uitmaken. Nu kan de Bakker ook nog geen RG punten halen, maar dat is geen nadeel voor hem om hoger te komen.

Wat vervelender is, is dat je afhankelijk bent van je landgenoten voor je puntentotaal. Federer zou dit jaar bijvoorbeeld tov Nadal punten missen omdat Zwitserland nu eenmaal niet in de wereldgroep zit. Andersom zou Tsonga als derde Fransman (in principe) geen kans op punten krijgen. Daarmee wordt het dus oneerlijk binnen een groep van gelijken op de ATP ranking.
pi_57980762
Wat is de stand bij Haase? Is de livescore ergens te volgen op internet? (ik heb geen Sport 1).
Speel mee met www.fantasytennismanager.nl
Koop met je budget iedere week spelers uit de diverse ATP toernooien en scoor zo punten voor de ranglijst! Het spel start met de Australian Open 2012, deelname is gratis!
pi_57980811
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57980839
Aha, gewoon op good old teletekst. Thanks.
Speel mee met www.fantasytennismanager.nl
Koop met je budget iedere week spelers uit de diverse ATP toernooien en scoor zo punten voor de ranglijst! Het spel start met de Australian Open 2012, deelname is gratis!
pi_57980845
is al afgelopen, 7 games verloren in totaal..easy dus

Davis Cup: Haase zet Nederland op voorsprong in Skopje

--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 11-apr-2008 12:36

Nederland is in Skopje goed begonnen aan het Davis Cup-duel met Macedonië. Robin Haase (foto) was na een rommelig begin met 6-3, 6-2, 6-2 te sterk voor Laar Magdincev, de nummer 777 van de wereld. De Nederlandse nummer 63 van de wereld ging op het Macedonische gravel nerveus van start, maar nam na servicebreaks over en weer snel het heft in handen.

De 21-jarige Haase was een klasse beter dan zijn ruim zeven jaar oudere Macedonische tegenstander. De Nederlander kwam eigenlijk alleen in de problemen als hij te veel risico in zijn slagen legde.

Later op vrijdag speelt Thiemo de Bakker de tweede enkelpartij tegen Predrag Rusevski, de beste Macedonische speler. Rusevski bezet de 290ste plaats op de wereldranglijst. De Bakker is de nummer 354 van de wereld.

De winnaar van het duel in de tweede ronde van de Europees-Afrikaanse zone plaatst zich voor de play-offs in de Wereldgroep.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57980858
Hier trouwens de schandalige 50-50 inschatting van Siemerink:

Siemerink: ‘Kansen in Davis Cup tegen Macedonië fifty-fifty’

Datum: 11-apr-2008 12:38

Door Raphael Klees

Davis Cup-captain Jan Siemerink (foto, rechts) bombardeert Nederland niet tot favoriet in de ontmoeting met Macedonië, vanaf vrijdag in Skopje. De winnaar speelt over drie maanden een promotiewedstrijd om terug te keren naar de wereldgroep. Gevraagd naar de kansen van Oranje, zegt Siemerink in Sportweek het volgende: “Fifty-fifty. We moeten ons eigen niveau zien te halen. Maar ja, op de tribune zitten achthonderd fanatieke Macedoniërs. Het is afwachten hoe ons jonge team daarmee omgaat. Individueel hebben de spelers van Macedonië veel Davis Cup-ervaring.”
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_57981039
Eerste breakpunt is ook raak.

Nederland (de Bakker) *4-3 .

Thiemo vergeet het af te maken, 5-5*.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wopper1 op 11-04-2008 13:52:40 ]
pi_57981716
* kleineschwester gaat NU op zoek naar iemand met sport 1
Nalbandian :" Misschien vertrek ik ook wel eventjes en kom ik terug als Roddick ! "
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_57981770
Thiemo geeft het weg zo te zien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_57981993
Hij blijft gelukkig vechten, pakt nu ook de verdiende break.

Rusevski is best een aardige speler hoor. Kan op bepaalde momenten vrij goed tennis spelen.
pi_57982064
Safin komt van 2-0 achter tegen Berdych terug tot 2-2, vijfde set nu. Nog niet helemaal afschrijven dus die Marat .
sig verwijderd door FA
pi_57982318
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:15 schreef Ambrosius het volgende:
Safin komt van 2-0 achter tegen Berdych terug tot 2-2, vijfde set nu. Nog niet helemaal afschrijven dus die Marat .
Typisch

Geen beelden aan het volgen dus het is maar de vraag of Marat nu zo goed bezig is, of Berdych staat te kloten, het zijn tenslotte wel 2 headcases.

Dat commentaar trouwens bij de livescores:
quote:
Forehand Winner (R NADAL) - Easy
quote:
Forehand Unforced Error (R NADAL) - Poor
pi_57982402
Wat een openingsgame ook daar in Duitsland .

Match time: 15 minutes (game van 22 punten).
pi_57982434
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:28 schreef Wopper1 het volgende:
Wat een openingsgame ook daar in Duitsland .

Match time: 15 minutes .
Inderdaad, 22 punten, Nadal mist 7 BP's
pi_57982680
heeft iemand al een stream te pakken hier?
pi_57982883
Berdych krijgt ondertussen BP nummer 18, hij heeft er al maar liefst 1 benut
pi_57982905
Wat een rare wedstrijd van de Bakker. Staat nu gelukkig *6-5 voor in de 2de, maar het kan echt alle kanten op.

1-1 In sets .

GSM Safin, Berdych had weer een bp .

[ Bericht 55% gewijzigd door Wopper1 op 11-04-2008 14:58:01 ]
pi_57983143
Safin , wat een held blijft hij toch.
sig verwijderd door FA
pi_57983340
Thiemos is wel een vechtjas blijkt deze weken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_57983510
Safin! Ik blijf fan!

Thiemo 2-0 inde 3e
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')