Volgens mij moet jij Finding Nemo nog maar eens goed bekijken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:51 schreef HostiMeister het volgende:
vissen voelen niet, vissen zijn gewoon een hoopje neuronen met wat instinct, aquarium is goed genoeg.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij Finding Nemo nog maar eens goed bekijken.
Ik denk dat zelfs een garnaal nog meer gevoel in zich heeft dan jij, harteloze freak.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:51 schreef HostiMeister het volgende:
vissen voelen niet, vissen zijn gewoon een hoopje neuronen met wat instinct, aquarium is goed genoeg.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs een garnaal nog meer gevoel in zich heeft dan jij, harteloze freak.
Wat? Denk jij dat vissen kunnen leren? Geconditioneert kunnen worden? Karakter hebben? Die beestjes zitten zo simpel in elkaar dat ze niets anders doen dan reageren op reflexen en instinct.quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:04 schreef Marble het volgende:
Droom lekker verder.
Aw, wat lekker naïef, leuk he, zo'n wereld door een roze brilquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:11 schreef Morwen het volgende:
Ik vind het zielig ja, wij hebben een tijdje een aquarium gehad maar elke dag keek ik naar die visjes en dacht: Nee, dat kan ik niet maken.We hebben ze uitgezet in een vijver hier vlakbij met andere goudvissen en koikarpers. Misschien zijn ze nu wel opgevreten door de plaatselijke reigers maar dat vind ik menselijker dan zo een bak voor de rest van je leven. Die beesten kunnen wel 50 ofzo worden.
50 jaar in een bejaardentehuis zonder prikkels en tafeltje dekje vanaf je jeugd.....
Geen gevoel zouden ze hebben, nou ik wel........voor mij geen vissen meer in een kom.
Jij zit wel bovenop me heh vannacht. Is it any good for youquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Aw, wat lekker naïef, leuk he, zo'n wereld door een roze bril
Sorry bedoel het niet verkeerd.quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:15 schreef Morwen het volgende:
[..]
Jij zit wel bovenop me heh vannacht. Is it any good for you
Hier ook een Sorry, heb morgen een schijtafspraak, kan niet slapen. Nouja, dat dusquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sorry bedoel het niet verkeerd.![]()
Nog geen zin om naar bed te gaan.
En ik vind het natuurlijk boeiend om te zien, waarom je zo denkt cq. fel reageert op mijn eerst post.
Zo leer je nog eens wat op de late avond.quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:20 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hier ook een Sorry, heb morgen een schijtafspraak, kan niet slapen. Nouja, dat dusZit eigenlijk mezelf te irriteren, net zoals jij. Net echte mensen
![]()
Thanx, slaap lekkerquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens wat op de late avond.
Denk dat ik zo toch maar eens op mijn nest ga liggen, succes morgen
Zelf planten voelen en reageren is gebleken als je een tak breekt. Er zijn zelfs planten die gif produceren en die dat verhogen als ze worden aangevreten. Ze reageren dus duidelijk op pijn prikkels dus zal dat voor veel andere organismen niet veel anders zijn waaronder vissen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:51 schreef HostiMeister het volgende:
Ah, weer iemand die te vaak onoplettend naar National Geographic kijktquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelf planten voelen en reageren is gebleken als je een tak breekt. Er zijn zelfs planten die gif produceren en die dat verhogen als ze worden aangevreten. Ze reageren dus duidelijk op pijn prikkels dus zal dat voor veel andere organismen niet veel anders zijn waaronder vissen.
Nou.. Ha ha, grappig jaquote:Op donderdag 31 januari 2008 03:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik weet één ding, de vissen in mijn aquarium zijn behoorlijk zielig. Het zijn tropische vissen en de thermostaat is kapot.
Ja.quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat? Denk jij dat vissen kunnen leren? Geconditioneert kunnen worden?
Dat dan weer nietquote:Karakter hebben?
Inderdaad, maar ook met reflexen en instinct kan je dieren conditioneren hoorquote:Die beestjes zitten zo simpel in elkaar dat ze niets anders doen dan reageren op reflexen en instinct.
Geen gelul.
Inktvis is geen vis, inktvis is 1 van de meest intelligente dieren van de zee. We hebben het hier over vissen, een inktvis valt in een geheel andere categorie.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:37 schreef Litso het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Dat dan weer niet
[..]
Inderdaad, maar ook met reflexen en instinct kan je dieren conditioneren hoor
Ik kan het helaas niet vinden nu, maar ik heb ooit een docu gezien over inktvissen (die van kleur konden veranderen) die ze iedere dag voor ze eten kregen een wit vel papier met zwarte stift een kruis erop lieten zien, gewoon door het vel voor de kom te houden. Na een paar dagen begonnen de intkvissen zelf een witte kleur met een zwart kruis aan te nemen wanneer ze wilden eten. Of ze er bij nadachten en er emoties bij voelden lijkt me niet, maar dat ze op de een of andere manier doorhadden dat dat patroon eten betekende was wel duidelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |