abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56425022
Misschien een hele stomme vraag voor de dierenkenners hier, maar ik vroeg me af wat voor een 'leven' vissen in een aquarium hebben. Natuurlijk kunnen ze niet 'denken' maar een vis zal toch wel iets van gevoel hebben?

Ik heb op m'n nieuwe kamer een aquarium met 3 vissen overgenomen van de vorige bewoonster, en het zijn mooie vissen maar als ik ze zo rondjes zie zwemmen vraag ik me af of die beesten niet 'gek' worden. Hun hele leven dezelfde rondjes zwemmen en een beetje naar buiten staren, is dat voor een vis erg?
pi_56425172
Vroeger had ik vis is in een grote kom. 2.5 week nadat ik hem gekocht had ging ie dood, erg raar ik had hem goed voeding enz gegeven, had even bij winkel nagevraagd of het misschien ziekte zou kunnen zijn maargoed. Daarna nog een vis aangeschaft en die was na een kline maand de pijp uit . Toen heb ik met een maand of 2 tussenstop weer gehaald dit keer twee visjes en ze leefden fockin lang. Dus ik denk dat ze wel gezelschap enso nodig hebben
*Hosselcopter*
  donderdag 31 januari 2008 @ 02:49:06 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_56425660
Doe zo'n mini tv in waterdicht plexiglas... dat is bling, ofzo.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_56425664
vissen voelen niet, vissen zijn gewoon een hoopje neuronen met wat instinct, aquarium is goed genoeg.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 31 januari 2008 @ 02:55:26 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_56425678
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 02:51 schreef HostiMeister het volgende:
vissen voelen niet, vissen zijn gewoon een hoopje neuronen met wat instinct, aquarium is goed genoeg.
Volgens mij moet jij Finding Nemo nog maar eens goed bekijken.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_56425682
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 02:55 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij Finding Nemo nog maar eens goed bekijken.
  donderdag 31 januari 2008 @ 03:01:02 #7
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56425688
quote:
Ik denk dat zelfs een garnaal nog meer gevoel in zich heeft dan jij, harteloze freak.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56425692
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:01 schreef Marble het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs een garnaal nog meer gevoel in zich heeft dan jij, harteloze freak.
Hoe dat zo? Het is gewoon een feit, joh.
  donderdag 31 januari 2008 @ 03:04:45 #9
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56425699
Droom lekker verder.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56425705
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:04 schreef Marble het volgende:
Droom lekker verder.
Wat? Denk jij dat vissen kunnen leren? Geconditioneert kunnen worden? Karakter hebben? Die beestjes zitten zo simpel in elkaar dat ze niets anders doen dan reageren op reflexen en instinct.
Geen gelul.
pi_56425711
Ik vind het zielig ja, wij hebben een tijdje een aquarium gehad maar elke dag keek ik naar die visjes en dacht: Nee, dat kan ik niet maken. We hebben ze uitgezet in een vijver hier vlakbij met andere goudvissen en koikarpers. Misschien zijn ze nu wel opgevreten door de plaatselijke reigers maar dat vind ik menselijker dan zo een bak voor de rest van je leven. Die beesten kunnen wel 50 ofzo worden. 50 jaar in een bejaardentehuis zonder prikkels en tafeltje dekje vanaf je jeugd.....

Geen gevoel zouden ze hebben, nou ik wel........voor mij geen vissen meer in een kom.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_56425716
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:11 schreef Morwen het volgende:
Ik vind het zielig ja, wij hebben een tijdje een aquarium gehad maar elke dag keek ik naar die visjes en dacht: Nee, dat kan ik niet maken. We hebben ze uitgezet in een vijver hier vlakbij met andere goudvissen en koikarpers. Misschien zijn ze nu wel opgevreten door de plaatselijke reigers maar dat vind ik menselijker dan zo een bak voor de rest van je leven. Die beesten kunnen wel 50 ofzo worden. 50 jaar in een bejaardentehuis zonder prikkels en tafeltje dekje vanaf je jeugd.....

Geen gevoel zouden ze hebben, nou ik wel........voor mij geen vissen meer in een kom.
Aw, wat lekker naïef, leuk he, zo'n wereld door een roze bril
pi_56425721
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Aw, wat lekker naïef, leuk he, zo'n wereld door een roze bril
Jij zit wel bovenop me heh vannacht. Is it any good for you
Only Human
pi_56425733
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:15 schreef Morwen het volgende:

[..]

Jij zit wel bovenop me heh vannacht. Is it any good for you
Sorry bedoel het niet verkeerd.
Nog geen zin om naar bed te gaan.
En ik vind het natuurlijk boeiend om te zien, waarom je zo denkt cq. fel reageert op mijn eerst post.
pi_56425743
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Sorry bedoel het niet verkeerd.
Nog geen zin om naar bed te gaan.
En ik vind het natuurlijk boeiend om te zien, waarom je zo denkt cq. fel reageert op mijn eerst post.
Hier ook een Sorry, heb morgen een schijtafspraak, kan niet slapen. Nouja, dat dus Zit eigenlijk mezelf te irriteren, net zoals jij. Net echte mensen
Only Human
pi_56425753
Ik weet één ding, de vissen in mijn aquarium zijn behoorlijk zielig. Het zijn tropische vissen en de thermostaat is kapot .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56425754
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:20 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hier ook een Sorry, heb morgen een schijtafspraak, kan niet slapen. Nouja, dat dus Zit eigenlijk mezelf te irriteren, net zoals jij. Net echte mensen
Zo leer je nog eens wat op de late avond.
Denk dat ik zo toch maar eens op mijn nest ga liggen, succes morgen
pi_56425781
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:23 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zo leer je nog eens wat op de late avond.
Denk dat ik zo toch maar eens op mijn nest ga liggen, succes morgen
Thanx, slaap lekker
Only Human
  donderdag 31 januari 2008 @ 03:53:59 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56425810
quote:
Zelf planten voelen en reageren is gebleken als je een tak breekt. Er zijn zelfs planten die gif produceren en die dat verhogen als ze worden aangevreten. Ze reageren dus duidelijk op pijn prikkels dus zal dat voor veel andere organismen niet veel anders zijn waaronder vissen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:08:42 #20
180174 Diemux
People vs Me
pi_56427774
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelf planten voelen en reageren is gebleken als je een tak breekt. Er zijn zelfs planten die gif produceren en die dat verhogen als ze worden aangevreten. Ze reageren dus duidelijk op pijn prikkels dus zal dat voor veel andere organismen niet veel anders zijn waaronder vissen.
Ah, weer iemand die te vaak onoplettend naar National Geographic kijkt . Het reageren van planten op het breken van takken/snoeien is gewoon een natuurlijk reactie van de plant. Hier zit geen gevoel, instinct of whatever achter, zo zitten planten gewoon in elkaar.
  Moderator donderdag 31 januari 2008 @ 10:22:20 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56428000
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik weet één ding, de vissen in mijn aquarium zijn behoorlijk zielig. Het zijn tropische vissen en de thermostaat is kapot .
Nou.. Ha ha, grappig ja
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:37:17 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56428281
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:09 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat? Denk jij dat vissen kunnen leren? Geconditioneert kunnen worden?
Ja.
quote:
Karakter hebben?
Dat dan weer niet
quote:
Die beestjes zitten zo simpel in elkaar dat ze niets anders doen dan reageren op reflexen en instinct.
Geen gelul.
Inderdaad, maar ook met reflexen en instinct kan je dieren conditioneren hoor

Ik kan het helaas niet vinden nu, maar ik heb ooit een docu gezien over inktvissen (die van kleur konden veranderen) die ze iedere dag voor ze eten kregen een wit vel papier met zwarte stift een kruis erop lieten zien, gewoon door het vel voor de kom te houden. Na een paar dagen begonnen de intkvissen zelf een witte kleur met een zwart kruis aan te nemen wanneer ze wilden eten. Of ze er bij nadachten en er emoties bij voelden lijkt me niet, maar dat ze op de een of andere manier doorhadden dat dat patroon eten betekende was wel duidelijk
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 10:47:10 #23
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56428458
Ik het net goudvisjes gekregen zal zien of ze huilend naar m'n scherm kijken van de bagger
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_56428552
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:37 schreef Litso het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Dat dan weer niet
[..]

Inderdaad, maar ook met reflexen en instinct kan je dieren conditioneren hoor

Ik kan het helaas niet vinden nu, maar ik heb ooit een docu gezien over inktvissen (die van kleur konden veranderen) die ze iedere dag voor ze eten kregen een wit vel papier met zwarte stift een kruis erop lieten zien, gewoon door het vel voor de kom te houden. Na een paar dagen begonnen de intkvissen zelf een witte kleur met een zwart kruis aan te nemen wanneer ze wilden eten. Of ze er bij nadachten en er emoties bij voelden lijkt me niet, maar dat ze op de een of andere manier doorhadden dat dat patroon eten betekende was wel duidelijk
Inktvis is geen vis, inktvis is 1 van de meest intelligente dieren van de zee. We hebben het hier over vissen, een inktvis valt in een geheel andere categorie.
  Official ESF Kreviewer donderdag 31 januari 2008 @ 10:52:29 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56428573
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vissen een geheugenspanne hebben van een paar seconden, dus heel zielig is het dan niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')