Wat speelde Ajax vandaag toch zwáár ondermaats

De agressie in de eerste minuten was in de verloop van de wedstrijd nergens meer te zien. De aanval werd gewoon niet goed bereikt, het middenveld kon geen slag slaan en liet viel openingen toe in de 1e helft en de communicatie was bedroevend, met name tussen Silva en Rommedahl.
Ik heb me overigens mateloos lopen te irriteren aan Davids want wat speelde hij werkelijk een draak van een wedstrijd. Rommedahl heb ik mij ook vreselijk aan lopen te irriteren. Wanneer maakt die vieze lampie verdomme op eigen kracht eens een fatsoenlijke actie? En maar constant tikkie terug, tikkie terug, gewoon om van te kotsen

. De enige speler die bij Ajax kant een voldoende haalde was Sjonnie. Die klapte er iedere vel op, precies zoals we dat van hem gewend zijn.
Maar goed om het maar af te sluiten: PSV heeft gewoon verdiend gewonnen. De kansen die ze kregen verzilverde ze ook direct en dat was voor vandaag het grote verschil. De wedstrijd had anders kunnen lopen als Huntelaar (voor het intikken) en Suarez vroeg de gelijkmaker in het net hadden gelegd, maar tevergeefs. Gezien het lastige uitprogramma voor Ajax zijn de kansen voor de titel wel verspeeld. Of AZ kan zaterdag nog voor enige hoop zorgen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Jammer want dit seizoen hadden we serieus voor de titel kunnen gaan.
Voor volgend seizoen schat ik de kansen op 20% met de enorme leegloop straks. Tyfuszooi.