abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56415311
Bij Otto wilde ik deze wasautomaat bestellen:
klik

Zoals jullie zien voor ¤169,-. Echter als ie in het winkelwagentje belandt staat er ineens een prijs van ¤229,-. Ik heb Otto hier van het weekend over gemaild maar ontving niks terug dus ben gister gaan bellen. Heb em telefonisch besteld en de mevrouw aan de telefoon kreeg bij de bestelling inderdaad ook ¤229,- te zien terwijl hij op de site dus voor minder staat. Maar ik moest me geen zorgen maken want als het voor die prijs op de site staat dan krijg ik em ook voor die prijs. Moest een printscreen maken en als het bedrag op de factuur afwijkt contact opnemen. Heb haar naam ook genoteerd.

Nu mailde Otto vandaag, ik denk compleet langs de telefonische bestelling heen, terug:
quote:
Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

We hebben voor u navraag gedaan over de prijs van de wasmachine.
Het is helaas toch voor ¤229 euro te bestellen.
De site word nog gecorrigeerd.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet
Ik weet nog bij die televisies was de prijs niet redelijk, maar dat is deze wel. In hoeverre sta ik nu in mijn recht en wat moet ik doen? Ik heb geen bewijs dat ik ten tijde van deze prijs (mochten ze het gauw veranderen) de wasmachine besteld heb want het was mondeling.. Je kunt natuurlijk nu al zeggen dat er op de factuur ongetewijfeld het bedrag van ¤229,- zal komen te staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 19:12:26 ]
pi_56415645
Als ze hem niet leveren kan je hem altijd weigeren aan de deur.
Otto heeft vast een opname van jouw gesprek. Laat ze die maar eens naar voren halen. Daar wordt jou luid en duidelijk verteld dat het echt goedkoper is.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:30:30 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56415922
quote:
Maar ik moest me geen zorgen maken want als het voor die prijs op de site staat dan krijg ik em ook voor die prijs.
Doet me denken aan de TV's van 99 euro ooit... Die kwamen mooi niet.
censuur :O
pi_56415960
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En de klagers werden in het ongelijk gesteld.
Er staat ook ergens in de voorwarde onder voorbehoud van print en druk fouten enzo.
pi_56416725
Tja maar ze adverteren met een prijs van ¤169,- wat niet heel onrealistisch is..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 20:04:12 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:19:30 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56417063
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat kwam omdat het een totaal onredelijke prijs was, dat waren tv's van 990 euro ofzo.
169,- voor een wasmachine die normaal 229,- kost is een vrij normale korting en de klant kan dus ook niet weten dat de prijs niet klopt.
De klant heeft dus in dit geval gewoon recht op de prijs die officieel op de site stond aangegeven, ¤169,- dus.

Je printscreen heeft gewoon een datum en tijd waarop het is opgeslagen, dat zou je dus evt. als bewijs kunnen laten zien en de dame aan de telefoon kan jouw gesprek ook misschien nog wel herinneren.

Als ze blijven zeggen dat de wasmachine 229,- moet kosten zou ik 'm niet accepteren of weer op laten halen (op hun kosten)

[ Bericht 4% gewijzigd door SiGNe op 30-01-2008 20:24:38 ]
pi_56417290
Bedank voor je reactie. Ik wil em eigenlijk gewoon per se hebben voor ¤169,- want dat is echt een mooie prijs dus wil ze eigenlijk min of meer dwingen om em voor die prijs te leveren. Maar wat is dan nu verstandig om te doen? Nog een keer bellen? Otto vertelt mij 2 verschillende verhalen. Ook wil ik eigenlijk een bevestiging van de bestelling en tevens een aantekening met de toezegging.. Levertijd bedraagt trouwens 3 weken dus gaan zitten wachten lijkt me niks aangezien ik toch al weet welke prijs er op de factuur komt te staan.
pi_56417475
Mochten ze moeilijk gaan doen, ik heb ook een screen.
http://fwrite.org/wp-upload/html/otto.png

Gewoon verwijzen naar dit topic als er problemen komen. Dan wil ik ook best een briefje maken waarin staat dat zij in gebreken zijn gebleven.

Omdat ze ook een ander antwoord geven kan je niet doen alsof je water ziet branden als je de factuur krijgt. Waarschijnlijk is het beste nog een keer bellen. Leveren ze niet? Dan een aangetekende brief 'tav. het bestuur' en een kopie aan de consumentenbond. Dan staat hij morgen op je stoep. (Kost je een 10'tje en scheelt je een kapitaal.)

[ Bericht 35% gewijzigd door zipzap op 30-01-2008 20:39:26 (Consu toevoeging) ]
pi_56418231
Goede tip! Weet jij hoe je zulke mooie briefjes met her en der een wet enzo moet maken?

Als iemand een winkel of site weet waar je een wasmachine voor om en nabij de ¤169,- kunt krijgen (nieuw) dan hoor ik dat graag want ik heb bar weinig zin in deze romslomp

Overigens heb ik het liever nu helder dan als ze ermee voor de deur staan, voor de prijs van ¤229,-. Dan zit je ermee.
pi_56430955
En hij is van de website af! Ook voor de prijs van ¤229,- Wtf nu?
pi_56431831
Weer gebeld en nu werd me gezegd dat die printscreen mijn bewijs is en ik bij levering contact moet opnemen en aan de hand van die printscreen gaan ze het bedrag terugstorten. 200% gegarandeerd. Kon er alleen geen email van krijgen en heb het dus niet zwart op wit Heb er nu al genoeg van. Bij Neckermann hebben ze een Indesit voor ¤269,- (1400 toeren ipv 1000 en 2 jaar garantie ipv 1), dat beter?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2008 13:14:10 ]
pi_56436728
Je kan ook gewoon langs een winkel. Is wel apart, moet je eens proberen. Hebben ze er een paar op een rij, dan kan je nog kiezen ook. En advies vragen, en nou komt het klapstuk, dit kan bij verschillende winkels.
pi_56436816
Oh alsjeblieft, kun jij nou nooit eens normaal reageren
pi_56437422
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:26 schreef heaven7 het volgende:
Oh alsjeblieft, kun jij nou nooit eens normaal reageren

Je bent véél goedkoper uit in een normale witgoedwinkel dan een gemiddeld postorder bedrijf, plus je hebt meer keuze en flexibiliteit?
pi_56437793
Dat kan best zo zijn maar je toon is niet bepaald aangenaam en dan komt de inhoud niet over.

De aanbieding van Wehkamp (foutje) is een afgeprijsde van ¤429,- voor ¤269,-. Een goed merk met 1400 toeren. Dat vind je toch niet bij de Mediamarkt oid?
pi_56437947
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:14 schreef heaven7 het volgende:
Dat kan best zo zijn maar je toon is niet bepaald aangenaam en dan komt de inhoud niet over.
Ahhhhh, de toon is niet bepaald aangenaam Deal with it. Ik hield mijn mening over klanten van postorderbedrijven nog wel redelijk binnenboord. Wil wel kwijt dat het over het algemeen wel vaker mensen zijn die op meerdere punten wat lager in de maatschappij staan. Isssch mening, mag ook volgens mij gewoon hier.

Probeer gewoon rond te kijken in je dorp/stad, vraag wat meningen aan de verkopers, shop rond. Koop er anders een op marktplaats, vorige keer ook gedaan voor een etagegenoot. Was 100 euro kwijt aan een ding wat normaal 560 kostte, incl. nog 3 jaar garantie.

Maar ach, het is maar een mening en een tip.
pi_56439151
En wederom verpest je de eerste zin met zo'n kutsmiley! En bedankt dat je denkt te weten dat ik lager in de maatschappij sta, heel fijn. Feit dat je student bent telt zeker niet? Of liggen die volgens jou ook allemaal in de goot?

En dan nu inhoudelijk; bedankt voor de tip, heb al op MP zitten kijken maar je weet nooit wat er met een apparaat is gebeurd en het zou zonde zijn als het niet blijkt te deugen. Dat is een beetje de angst dus daarom was een gloednieuwe wasmachine voor ¤169,- wel aantrekkelijk voor mij.
pi_56439710
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:17 schreef heaven7 het volgende:
En wederom verpest je de eerste zin met zo'n kutsmiley! En bedankt dat je denkt te weten dat ik lager in de maatschappij sta, heel fijn. Feit dat je student bent telt zeker niet? Of liggen die volgens jou ook allemaal in de goot?
Tering dacht echt dat ik zelf ook student was. Maar als je als student bij een postorderbedrijf gaat kopen ben je volgens mij niet goed bezig, maar zoals gezegd, het is maar een mening.
pi_56439909
Waarom niet als ze een mooie aanbieding hebben? Als je iets beter weet dan hoor ik het echt heel graag!
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:05:18 #20
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_56440264
de laatste paar uurtjes van dit topique waren leuk
zo goed..?
pi_56440291
Hij mag sowieso op slot, Otto is gecanceld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')