Dit is dus wettelijk gezien NIET het geval!quote:EDIT:
Net gebeld dus.. Zij zeggen dat ik zelf een aannemer moet bellen om vast te stellen om wat voor materiaal het gaat en dat de leidingen in mijn muur van mij zijn :S ook al is het een afvoer buis door het hele pand..
Dus waarschijnlijk sla ik die pijp er gewoon uit of smeer ik hem dicht en zou het mij een zorg zijn verder.![]()
Ik heb net 2 weken de sleutel heb nog geen reglement gezien (wel een hele stapel met notulen van de makelaar) En ik ben gewoon in een lekker tempo aan het verbouwen en ben bang dat deze strijd gewoon ontzettend lang gaat duren..quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:53 schreef Sony het volgende:
[..]
Dit is dus wettelijk gezien NIET het geval!
Het deel dat daadwerkelijk alleen door jou wordt gebruikt is voor eigen rekening, maar indien er een deel van de gresbuis vervangen moet worden van zogezegd het gezamenlijke deel, dan is dat dus echt wel voor rekening VVE.
Veel VVE's proberen het op een dergelijke manier af te schuiven op een van de bewoners.
Vaak gebeurd dit bv omdat men geen zin heeft in het gedoe of er geen of te weinig reserves zijn in de VVE-pot of het simpelweg zelf niet weet en waarom dan niet proberen het op een ander af te schuiven in plaats van er zelf moeite voor te moeten doen?![]()
Lees de VVE-reglementen eens goed door: hier zou het een en ander in geregeld moeten zijn!
Ik weet wel een methode om het snel opgelost te krijgen:quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:58 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ik heb net 2 weken de sleutel heb nog geen reglement gezien (wel een hele stapel met notulen van de makelaar) En ik ben gewoon in een lekker tempo aan het verbouwen en ben bang dat deze strijd gewoon ontzettend lang gaat duren..
Notulen? Bedoel je daadwerkelijk de vergaderverslagen van de VVE? Of bedoel je nu de andere documenten met betrekking tot de aankoop van de woning?quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:58 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ik heb net 2 weken de sleutel heb nog geen reglement gezien (wel een hele stapel met notulen van de makelaar) En ik ben gewoon in een lekker tempo aan het verbouwen en ben bang dat deze strijd gewoon ontzettend lang gaat duren..
Aan die notulen heb je niet echt veel. Ik zou wel vragen naar een kopie van de daadwerkelijke VVE-reglementen. Hier is niet alleen in geregeld hoe om te gaan met gezamenlijke delen van de woning, maar bijvoorbeeld ook hoe de reserves worden opgebouwd, hoe het onderhoudsplan geregeld is, wat de jaarlijkse bijdrage is etc etc.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:19 schreef Blackviper het volgende:
Notulen van vergaderingen ja. Met wat iedereen ooit gevraagd heeft.
het is een gat van 5 bij 2 cm en er zal al meuk overheen.. (zo had ik het ook ontdekt toen ik dat weg haalde) Ik moet hem idd nog gebruiken als eigen afvoer maar dan lager.
Daar zat ook al een afvoer en dat zat met een klein pvc buisje (veel te klein) in zo een Y-stuk Gres/what ever buis. En vervolgens dicht gesmeerd met soort van beton. Zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen binnenkort.
Jazeker wel. Dit is een voorziening die collectief gebruikt wordt, dus is die niet eens van jou, maar van de VVE. Jij betaalt toch ook mee aan de reparatie/vervanging van het dak terwijl je niet onder het dak woont.quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:10 schreef Blackviper het volgende:
En verder is de pijp stuk op mijn gedeelte.. Dus vraag me af of de VVE daar iets mee van doen gaat hebben..
Mooi om te horen!quote:Op maandag 25 februari 2008 20:40 schreef Blackviper het volgende:
Update! het word gefixt! Zo waar!
pijp gaat eruit door asbest sanering en er komt een nieuwe standleiding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |