quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:58 schreef Blackviper het volgende:[..]
Ik heb net 2 weken de sleutel heb nog geen reglement gezien (wel een hele stapel met notulen van de makelaar) En ik ben gewoon in een lekker tempo aan het verbouwen en ben bang dat deze strijd gewoon ontzettend lang gaat duren..
Notulen? Bedoel je daadwerkelijk de vergaderverslagen van de VVE? Of bedoel je nu de andere documenten met betrekking tot de aankoop van de woning?
Een VVE is een wettelijke verplichting, maar de praktijk leert helaas nog steeds dat er erg veel appartementengebouwen er slechts heeeeeel weinig hieromtrent geregeld is en toch ook nog wel vaak helemaal niets.
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Zijn kunnen je zeker van advies dienen.
Mocht je nog geen lid zijn: kosten zijn ca 30 euro jaarlijks en is het meer dan waard.
Je hebt zeker gelijk dat als je wacht op de VVE, je hoogstwaarschijnlijk een vertraging zult oplopen in je verbouwing.
Ze moeten eerst komen kijken, dan verschillende aannemers langs moeten laten komen, die vervolgens allemaal een offerte moeten uitbrengen, welk daarna besproken moet worden en mogelijk nog nadere toelichting nodig is.... al met al zul je wel even verder zijn ja.
Dit is echter een keuze die je zelf moet maken.
Je wil de buis alleen maar afdichten? Of moet je hem ook nog gebruiken voor je eigen rioolafwatering?
Als je hem niet meer nodig hebt: snelbeton er ruim omheen gooien en dicht stuccen die hap zou ik zeggen.
Mits de kosten niet te hoog zijn, zou ik het zelf uitbesteden om tijd te besparen.
Pas wel op met het zelf doen: als er dan problemen mee ontstaan, ben jij verantwoordelijk!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"