http://www.nieuwnieuws.nl(...)ken_aan_vertrek.htmlquote:Een derde van de jonge allochtonen wil weg uit Nederland, zo wijst onderzoek van Forum uit. Voorzitter Driss el Boujoufi van het Contactorgaan Moslims en Overheid zegt niet verrast te zijn. "Het is een reactie op de huidige discussie die sterk de nadruk legt op probleemjeugd onder jonge allochtonen. Allochtonen hebben het gevoel minder welkom te zijn in Nederland dan vijf jaar terug."
Hooguit een derde van de Surinamers en Antillianen zegt zich Nederlander te voelen. Maar onder Turken - 19% - en Marokkanen - 23% - heerst nog veel minder Oranjegevoel. Ruim 40% van de allochtone en autochtone jongeren denkt dat de onderlinge verhoudingen de komende jaren verslechteren. Ze verwachten incidenten tussen groepen jongeren van verschillende afkom. Turken willen mede daarom het liefst terug naar het herkomstland van hun ouders, Marokkanen maakt dat minder uit en willen gewoon weg uit Nederland. De behoefte om te vertrekken is onder Antillianen over de hele linie het grootst, ondanks een groter gevoel van Nederlanderschap.
hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacyquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:
Meki, ik ben het zowaar met je eens.
nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
snap jequote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Meki het volgende:
[..]
hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacy
waarom pakken jullie de hooligans en de criminelen dan niet op ??
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Buschetta het volgende:het zieligste is natuurlijk dat al die allochtonen in die onderzoeken allemaal dromen van de terugkeer naar hun "paradijselijke" land. Terwijl in werkelijkheid ze tot aan hun dood in NL zullen blijven en altijd lopen te kankeren op "de regering".
Vooral de hogeropgeleiden zullen inzien dat ze meer stabiliteit hebben in NL en dus blijven.
ik hoef jou dat niet uit te leggenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terugquote:
Er is hier op de universiteit eens een onderzoekje naar gedaan, en daar waren de percentages die wilden vertrekken hoger dan hier wordt gemeld. Dat zou er op wijzen dat de hoger opgeleiden het gemiddelde omhoog trekken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
2 vliegen in 1 klapquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:
In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.
Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terug
Het heeft met de politieke klimaat met Nederland te makenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.
Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
ik hoef jou dat niet uit te leggen
jij wilt blijkbaar horen wat jij wilt horen
Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verderquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.
het helpt echt hoor als je dingen probeert uit te leggen. of te weerleggen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
ik hoef jou dat niet uit te leggen
jij wilt blijkbaar horen wat jij wilt horen
Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verder
hoe zouden *ze* dat dan moeten doen? da's hetzelfde als zeggen dat de hoogopgeleiden autochtonen de tokkies onder ons maar eens moeten aanpakken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:
Meki, ik ben het zowaar met je eens.
nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |