Dat hoeft dus niet, zonde van je verlofuren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:31 schreef _Flash_ het volgende:
Ik neem altijd vrij als ik naar dokter of tandarts moet.
Waarom moet je werkgever daarvoor opdraaien eigenlijk?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:31 schreef _Flash_ het volgende:
Ik neem altijd vrij als ik naar dokter of tandarts moet.
Waarom moet je werkgever daarvoor opdraaien eigenlijk?
Volgens mij vraagt ze zich dat af. Volgens mij is het niet zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef _Flash_ het volgende:
Heb je daar een bron van dan? Ik geloof er niks van.
Zoiets stond gewoon in de "employee manual" van mijn vorige bedrijf.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef _Flash_ het volgende:
Heb je daar een bron van dan? Ik geloof er niks van.
Ik denk niet dat psychotherapie valt onder doktersbezoek.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:09 schreef marcb1974 het volgende:
Bij ons staat in de cao dat je recht hebt op 2 uur per werkdag voor doktersbezoek.
Hoezo niet? Dit is toch ook een arts?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat psychotherapie valt onder doktersbezoek.
Een psychotherapeut is geen arts. En meestal krijg je wel verlof voor bezoek aan arts of tandarts dat niet te voorzien is. Bijv. een controlebezoek moet ik gewoon in mijn eigen tijd plannen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dit is toch ook een arts?
Ik denk niet dat je zo stellig kan zeggen dat het er niet onder valt.
Bij mijn oude werkgever viel het bezoeken van een therapeut/psycholoog wel onder doktersbezoek. Maar dat verschilt wellicht van werkgever tot werkgever.
Jawel, ook dat viel er onderquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat psychotherapie valt onder doktersbezoek.
Helaas voor TS, tenzij er iets geregeld is in bedrijfsreglement, CAO of contract, valt het in principe onder eigen tijd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:48 schreef _Flash_ het volgende:
Hier, op postbus51.nl:
Moet ik verlofuren inleveren als ik onder werktijd naar de dokter ga?
Er bestaan geen wettelijke regelingen over verlof voor artsenbezoek. In uw cao, het bedrijfsreglement of uw arbeidsvoorwaarden kunnen hierover afspraken staan. Infomeer bij uw werkgever of afdeling personeelszaken welke mogelijkheden u heeft.
Dus een trieste smiley retour richting bubblegumbarbie.
Ja, alleen een beetje moeilijk om een fulltime baan heen te plannen, toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een psychotherapeut is geen arts. En meestal krijg je wel verlof voor bezoek aan arts of tandarts dat niet te voorzien is. Bijv. een controlebezoek moet ik gewoon in mijn eigen tijd plannen.
Met andere woorden: dan krijg je buitengewoon verlof omdat het om niet planbaar doktersbezoek gaat.
Bezoek aan een psychotherapeut lijkt me sowieso planbaar.
Hangt een beetje van je werkgever af, het is ook geen 2 uur doktersbezoek per dag, maar 2 uur voor een doktersbezoek, als je vaak gaat zal de werkgever inderdaad kunnen vragen om de tijdsverdeling op een andere manier te doen, hetzij beide wat, hetzij de een alles en de ander niets.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ja, alleen een beetje moeilijk om een fulltime baan heen te plannen, toch?
En daarbij, als je een nierziekte hebt en je moet eens per week aan de dialyse, gaat dat dan ook van je verlofuren af?
Maar het gaat niet over een doktersbezoek, ookal is een psycholoog een soort dokter. Maar ik heb de therapie wel echt nodig.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:43 schreef klipper het volgende:
[..]
Hangt een beetje van je werkgever af, het is ook geen 2 uur doktersbezoek per dag, maar 2 uur voor een doktersbezoek, als je vaak gaat zal de werkgever inderdaad kunnen vragen om de tijdsverdeling op een andere manier te doen, hetzij beide wat, hetzij de een alles en de ander niets.
uit een willekeurige cao ( gevonden via internet, en deze loopt nu nog steeds) zie bijlage Aquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Maar het gaat niet over een doktersbezoek, ookal is een psycholoog een soort dokter. Maar ik heb de therapie wel echt nodig.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef DroogDok het volgende:
Tuurlijk heb je er recht op, dat compenseert het doorwerken in de pauze ( Wel of geen recht op salaris? )![]()
Maar ik ben bang dat als er niks is aangegeven het voor je eigen rekening is.
Psychotherapeuten hebben ook 's avonds spreekuur.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ja, alleen een beetje moeilijk om een fulltime baan heen te plannen, toch?
En daarbij, als je een nierziekte hebt en je moet eens per week aan de dialyse, gaat dat dan ook van je verlofuren af?
Het GGZ heeft geen avondspreekuren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Psychotherapeuten hebben ook 's avonds spreekuur.
De vergelijking met de nierziekte vind ik niet opgaan, eerlijk gezegd.
Anders ga je dood? Sorry, zo ernstig had ik het niet ingeschat.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:48 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Het GGZ heeft geen avondspreekuren.![]()
En waarom gaat die vergelijking niet op? Iemand is ziek, heeft hulp nodig anders gaat hij/zij dood.
Eetstoornis en depressie. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter, maar ik blijf de hulp echt nodig hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Anders ga je dood? Sorry, zo ernstig had ik het niet ingeschat.![]()
En als het zo belangrijk is, dan heb je daar toch wel wat vrije uren voor over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |